Zanimljivo!I u ovom slucaju je izdrzala prednja vila...I kod mene je takodje kada sam pao izdrzala viljuska a ram se zguzvao kao limenka..( da ne stavljam ponovo slike, ima tema..).Iako je moj ram dosta jefniji od ovog..Bas me zanima zasto tako pucaju odnosno na slicnim mestima..Sto Vajs kaze, Scott tako i puca i bilo je 5-6 slucajeva ali ne bi trebao da se Pinarello tako ponasa..S druge strane, veliki su to udari...
I dalje mi nije jasno kako izdrzava viljuska koja prva pretrpi udar sile....
Jos jedan varijanta, da li je to sad pravi Italijan, danas sve zivo dolazi iz Azije, moze biti da je verna kopija ( Taiwan....), ko zna....
Dobro zapazanje za viljusku, razlog je sto je viljuska vrlo kritican deo i kada ti puca viljuska (bilo na kraku viljuske ili sto je jos opasnije na vratu viljuske) obicno letis sa bicikla i to naglavacke. Ako pukne ram na drugom mestu, imas vece sanse da ostanes na biciklu, ili da otklizas u padu. Zato se viljuska i konstruise da bude izdrzljivija.
To sto je tvoj ram jevtiniji, ne znaci da je manje otporan na lom u odnosu na neki najskuplji ram u klasi. Cak naprotiv.
Vrhunski ramovi se dizajniraju sa dva osnovna parametra, da budu sto laksi i da budu sto kruci, odnosno da omogucavaju maksimalni transfer energije vozaca u brzinu kretanja. Niko ne dizajnira vrhunski ram sa idejom da on treba da ostane netaknut prilikom ovakvih padova i udaraca. U inostranstvu, ljudi koji znaju sta je carbon, prilikom ozbiljnih udaraca, preventivno promene ram ili viljusku, bas zato sto iako ram na oko moze da izgleda neostecen (geometrija nepromenjena ili nema vidljivih pukotina), niko ne moze golim okom da kaze da li je struktura unutra neostecena.
A sto se tice Pinarela iz Italije, mislim da je u Evropi ostalo svega par proizvodjaca koji karbon prave u "domacoj radinosti", sve se radi u Kini ili na Tajvanu, sto ne znaci da je kvalitet ista losiji. Vodece firme u svetu za karbonske proizvode se vec duze vreme tamo i nalaze, a ne u Evropi. Ako mogu da prave delove za boing, formulu jedan i spejs satl, valjda znaju sta rade i sa ramovima za bicikle.
pozz