Par pitanja u vezi full sus rama
Started By
gilgames
, Apr 25 2009 06:06 PM
16 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 25 April 2009 - 06:06 PM
Na netu nisam mogao ništa konktertno da nađem tako da ipak moram da dosađujem
Koliko sam shvatio postoje dva načina "vezivanja" zadnjeg dela rama za prednji i to:
- bušinzima
- lagerima
Na svom ramu mislim da imam i jedno i drugo. Moje pitanje je: da li trebam da te "linkove" podmazujem i čime???? I da li jednom, dva puta godišnje trebam da skinem ceo zadnji trougao rama i da detaljno očistim sve? I da li zadnji amort pri demontaži treba da se ispusti ili se samo skine napumpan? (trebalo bi verovatno da se ispumpa, ali ipak da postavim glupo pitanje )
Pošto su bušinzi i lageri potrošna roba, da li neko zna da li kod nas ima da se nabave? I kako se određuje veličina jer se od rama do rama razlikuju?
I poslednje pitanje: pošto je sada Ris krenuo sa fox pričom, da li može da se i zadnji amort pošalje na servis, čisto preventivno?
Koliko sam shvatio postoje dva načina "vezivanja" zadnjeg dela rama za prednji i to:
- bušinzima
- lagerima
Na svom ramu mislim da imam i jedno i drugo. Moje pitanje je: da li trebam da te "linkove" podmazujem i čime???? I da li jednom, dva puta godišnje trebam da skinem ceo zadnji trougao rama i da detaljno očistim sve? I da li zadnji amort pri demontaži treba da se ispusti ili se samo skine napumpan? (trebalo bi verovatno da se ispumpa, ali ipak da postavim glupo pitanje )
Pošto su bušinzi i lageri potrošna roba, da li neko zna da li kod nas ima da se nabave? I kako se određuje veličina jer se od rama do rama razlikuju?
I poslednje pitanje: pošto je sada Ris krenuo sa fox pričom, da li može da se i zadnji amort pošalje na servis, čisto preventivno?
#2
Postavljeno 25 April 2009 - 07:42 PM
Ja na svom ramu na linkovima ima industriske lagere i vec godinu dana rade svoj posao. Cistim ih (realno samo skinem prasinu i necisticu) na 3-4 meseca i podmazujem sa Motorex mastom. Da budem iskren lageri malo grebu kada ih okrenes rukom ali to me uopste ne plasi jer moze da rade jos mnogo vremena bez brige. Za moje potrebe imam originalne zamene ali jos nemam potrebe da ih promenim. Sto se tice u slobodnoj trgovini mogu da se nadju SKS lageri. Kako da znas koji je koji. Uopste nemoj da se smaras. Samo izvadis stari lager i odnes do najblize radnje i oni tebi daju odgovarajuci primerak. Cena u zavisnost od kvaliteta i tipa lagera se okrece oko 10-20e za komplet sto i nije mnogo skupo. Sto se tice upotrebe bushing-a za potrebe linkovanja bajk suspenzije najvise se koristi kod XC ramovima. E sad sta se desava kada strada bushing jos neznam jer jos nisam imao potrebu nekome da zamenim(ima oko 3-4 XC bajk u SK koji imaju bushing-e) i neznam kako ide cela procedura. Sve u svemu lager je keva
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#3
Postavljeno 26 April 2009 - 04:20 PM
Nije mi baš sasvim jasno kako ih čistiš. Da li razmontiraš (odšrafiš) i skineš ceo zadnji deo rama, i kako u tom slučaju skidaš zadnji amort (da li ga ispumpaš ili samo odšrafiš).
Ako ti nije teško malo mi detaljnije opiši operaciju
I ono "do najbliže prodavnice"?? Jesli li mislio na prodavnicu šrafovske rode ili..?
Ako ti nije teško malo mi detaljnije opiši operaciju
I ono "do najbliže prodavnice"?? Jesli li mislio na prodavnicu šrafovske rode ili..?
#4
Postavljeno 27 April 2009 - 06:48 AM
Dajte ljudi zar nema nikog ko bi mogao da napiše nešto na ovu temu?
Ako nekom zatreba i pomogne evo kako izgleda ceo set "šrafčića" (za Radon naravno)
Ako nekom zatreba i pomogne evo kako izgleda ceo set "šrafčića" (za Radon naravno)
#5
Postavljeno 27 April 2009 - 07:14 AM
Ja ne rastavljam zadnji trougao, nego lagano idem link po link. Najcisceniji su ona tri oko seattube-a(pricam o mom ramu) a link koji nije nikada ciscen je onaj koji se nalazi kod pogona. Onaj koji mi je pozadi kod diskova je ciscen sve na svemu 2-3 puta. U principu samo krpom maknem onu staru mast koja je pomesana sa zemljom i naq to dodam novu. Veruj mi da neces osetiti nikakvo poboljsanje u radu kada su lageri i linkovi ocisceni. Bar ja licno imam taj osecaj. Sto se tice amortizer vadim ga napumpanog bez problema. Nece mu se desiti nista. Samo jedno upozorenje kada vadis zadnji amortizer. Obavezno pazi na zadnji trougao jer ima inerciju da ide prema zemlji i moze da ti odere ram(zavisi koja suspenzija). Ali opet paznja kada radis to
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#6
Postavljeno 27 April 2009 - 07:49 AM
E sada imam jasniju sliku. HVALA ti arioth-e. Dužan sam ti pivce.
#9
Postavljeno 27 April 2009 - 08:11 AM
Poenta priče je da to nije tako nežno, slobodno se opusti i vozi. Ono što ja redovno radim je čišćenje linkova od prašine i povremeno podmazivanje nekim od podmazivača. Redovno čišćenje je dobra prevencija od neželjenih posledica prašine, blata i sl. Ovo ne znači da se posle svake vožnje sve rasklapa, već da se sve lepo očisti.
Takođe, obavezno proveravaj da li su šrafovi linkova dobro stegnuti - ako se kojim slučajem opuste - to može biti mnogo opasnije od prašine.
Takođe, obavezno proveravaj da li su šrafovi linkova dobro stegnuti - ako se kojim slučajem opuste - to može biti mnogo opasnije od prašine.
MTB do groba a i posle...
#10
Postavljeno 27 April 2009 - 08:18 AM
Pritegnutost šrafova proveravam stalno, posle 2-3 vožnje.
Izvini Mišo što smaram ali "povremeno podmazivanje nekim od podmazivača"?
Da li na link kapnem ulje ili uguram malo masti ili...?
Jer sam negde na netu pročitao da linkovi nikako ne treba da se podmazuju uljem jer se onda prašina nakupi mnogo brže i preko ulja sklizne dublje u link i samim tim skrati vek trajanja.
Izvini Mišo što smaram ali "povremeno podmazivanje nekim od podmazivača"?
Da li na link kapnem ulje ili uguram malo masti ili...?
Jer sam negde na netu pročitao da linkovi nikako ne treba da se podmazuju uljem jer se onda prašina nakupi mnogo brže i preko ulja sklizne dublje u link i samim tim skrati vek trajanja.
#12
Postavljeno 27 April 2009 - 08:56 AM
Pa šta da kažem osim
HVALA
HVALA
#13
Postavljeno 27 April 2009 - 12:51 PM
Još jedno čekiranje FS bajka na brzaka je kada se uhvati zadnji točak u najvišoj gornjoj tački i povlači levo - desno. Ukoliko nema nikakvoh lufta - sve radi kako treba. Ukoliko ima, a nije luft same nable - onda krenuti dalje u inspekciju, dotezanje i dr.
MTB do groba a i posle...
#14
Postavljeno 27 April 2009 - 05:02 PM
Hmm, upravo sam proverio i točak se ugiba 2,3 mm u jednu i drugu stranu, ali se ne oseća kao luft već kao da je ram mek i elastičan. Kada uhvatim za bilo koju šipku zadnjeg trougla i cimam sve je solidno ali kada cimam za felnu onda je mekan i "šeta". u vožnji ništa ne primećujem, tako da je verovatno elastičnost rama u pitanju?!
p.s. proverio sam i nablu i sve je u redu.
p.s. proverio sam i nablu i sve je u redu.
#16
Postavljeno 27 April 2009 - 05:15 PM
Dok sam imao HT ram nisam se setio da probam. I ja sam onako po osećaju ugibanja pretpostavio da je ok.
Ali hvala na rečima utehe. Arioth - good news messenger
Ali hvala na rečima utehe. Arioth - good news messenger
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika