Jump to content


Fotografije
- - - - -

Merenje sebe i bajka - akcija


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
74 odgovora na ovu temu

#61 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:41 PM

Preklapanje između prstiju i prednjeg točka je potpuno normalno kod manjih do srednjih ramova, a može da se desi i kod većih. Za drumaša to ne treba gledati kao manu, jer je mnogo bitnije da točkovi budu gde treba radi odgovarajuće distribucije težine i optimalnog upravljanja pri punoj brzini, nego da se po svaku cenu izbegne mogućnost da noga dodirne gumu prilikom oštrog skretanja malom brzinom. To se izbegava tako što se uvek unutrašnja noga drži napred tokom takv

Hvala ,,,,reko ako sam opet pogresio onda sam budak,i to pravi al sad vidim da nisam,---al niko se nije rodio naucen..


  • 0

#62 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:43 PM

...To se izbegava tako što se uvek unutrašnja noga drži napred tokom takvih manevara.

Pa da, i to se radi gotovo nesvesno, kad ideš udesno, leva noga odnosno stopalo je nazad ;) ili pre skroz dole. Dešavalo mi se ako je nagla krivina a okrećem da povećam brzinu zakačim pedalom tlo, okrznem kada je u donjem položaju, pa vodim računa jer su obično i brzine veće. To je isto neprijatna situacija i dešava se u vožnji :) barem meni a nisu kurble 175.


  • 0

#63 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 11:32 PM

Pa da, i to se radi gotovo nesvesno, kad ideš udesno, leva noga odnosno stopalo je nazad ;) ili pre skroz dole. Dešavalo mi se ako je nagla krivina a okrećem da povećam brzinu zakačim pedalom tlo, okrznem kada je u donjem položaju, pa vodim računa jer su obično i brzine veće. To je isto neprijatna situacija i dešava se u vožnji :) barem meni a nisu kurble 175.

E sad gde da nadjem triple pogon 105 sa kurblama 170 i manjim ako ima ko i gde javite to je 100procetno resenje ako ima uopste takvo , hvala svima puno ste mi pomogli


  • 0

#64 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 11:42 PM

Ne treba tu ništa da rešavaš, imaš normalan bicikl u veličini koja ti odgovara. Nemoj da menjaš pogon ako nemaš neki bolji razlog od ovoga, i nikako nemoj da menjaš položaj pločica na sprintericama kao što si spominjao na prethodnoj strani 


  • 0

#65 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 December 2015 - 05:50 AM

Valjda se sve svodi ne celokupnu geometriju rama kako ne bi dolazilo da prstima udariš prednji točak kad je stoaplo na pedali ?!


Samo krivljenje viljuške je uglavnom zbog traila. To je primarni razlog.

Ali ima i nešto drugo?! Koja je fora da točak pozadi bude bliže ST, kod hronometraša i zadire ST, a onda napred kod prednjeg točka danas otišli toliko da su ga mnogo makli od DT. Meni bi nekako logično išlo da oba točka budu bliže cevima, a naravno napred onoliko koliko dozvoljava da se bezbedno vozi, ne dodiruje stopalom? A onda na drugoj strani, imaš TREK-ove bicikle, sa kojima je Lens na primer pobeđivao, ili jel vozio Tur, a točak nije bio ni približno blizu ST kako je bilo kod drugih takmičara. A nekako baš taj detalj je pravio razliku između običnih bajkova i tada nazvanih "specijalki". Bio sam uveren da je agresivni sportski ram onaj kod koga su oba točka bliže cevima kako bi bio što manji otpor vazduha, ako to uopšte i jeste neki parametar.


Zadnji točak kad je bliže, dobija se nešto manji otpor vazduha, nešto brže upravljanje, a mana je lošiji raspored težine, pri usponu može lakše da se desi da se diže na zadnji malo, manje je udoban bicikl (jer praktično sediš na točku, ne između njih). Pomodarstvo za sve sem takmičara - više štete, nego koristi. Po mom mišljenju.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#66 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 07:01 AM

Danas je stepen specijalizacije bicikli toliki da prave drumase za ravnicarske deonice i brdske. Primeri su Cervelo S5 i R5, Specialzed S-Works Venge i SL4, Canyon Aeroroad i Ultimate. Realno rekreativci tu ne mogu da uoce razliku ali profi vozaci itekako mogu.
  • 0

#67 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 08:25 AM

Ne treba tu ništa da rešavaš, imaš normalan bicikl u veličini koja ti odgovara. Nemoj da menjaš pogon ako nemaš neki bolji razlog od ovoga, i nikako nemoj da menjaš položaj pločica na sprintericama kao što si spominjao na prethodnoj strani 

Dobro , mada sam probao cisto da vidim kada ih pomerim na vrh onda nemam problem, bukvalno,...je taman to  pa sam mislio da manja kurbla to resila ...


  • 0

#68 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 09:08 AM

I profesionalci između aero i klasičnih modela većinom biraju po tome kakav je osećaj u vožnji, a ne kako ga je proizvođač etiketirao. Na primer, praktično ceo Garmin tim je u poslednjih par godina sa Cervélom birao R5 za svaku trku, bez obzira na teren.

 

Što se tiče prednjeg i zadnjeg međuosovinskog rastojanja, ima nekoliko faktora. Prvo, ukupno međuosovinsko rastojanje točkova daje generalnu upravljivost biciklu jer veće rastojanje znači veću stabilnost, a manje znači bolju pokretljivost. U tradiciji drumskog biciklizma naučili smo da je za sportski ili takmičarski bicikl idealno rastojanje negde između 97 i 100 cm, u zavisnosti od veličine rama, vrste terena i željenih karakteristika.

 

Drugo, zadnje međuosovinsko rastojanje, udaljenost ose zadnjeg točka od ose pogona. Ova mera dosta utiče na osećaj startnosti i krutosti bicikla. Manje rastojanje daje oštriji, brži osećaj, dok veće rastojanje daje malo više stabilnosti i udobnosti. Nekada je ta razlika bila više izražena, kada su se bicikli pravili od čelika čija je elastičnost više zavisila od dužine cevi, ali i kada se isključi ta razlika u elastičnosti, dužina zadnjeg kraja utiče na vozne karakteristike bicikla.

 

Treće je prednje međuosovinsko rastojanje. Ono treba da se prilagodi zadnjem kraju i željenom rasporedu težine. Uzimaju se u obzir i namena i stil vožnje, pa zato hronometarski bicikli na kojima vozač sedi skoro direktno iznad pogona, horizontalnog trupa i naslonjen svom težinom na volan, ima prednji točak više odvojen od pogona, a zadnji maksimalno pribijen. Nekada bi se u obzir uzimali i individualni parametri vozača, ali danas se bicikli retko prave po meri.

 

Na kraju, tu su i trendovi. Ko je pratio biciklizam osamdesetih, navikao je na ekstremno uske gume, pribijene uz cevi rama tako da između jedva može da se provuče list papira. To ludilo je prošlo, ali danas postoji drugačiji problem. Vrlo je primetna razlika između proizvođača koje vuku tradiciju od radionica gde su se ručno pravili bicikli po meri svakog vozača, gde je majstor imao direktnu komunikaciju sa tadašnjim vrhunskim takmičarima, nasuprot novim kompanijama gde dizajnom upravljaju inženjeri koji se razumeju u kompozitne materijale i aerodinamiku, ali kad projektuju različite veličine ramova oni razmišljaju samo o tome gde će da idu sedlo i volan, ali ne gde će da idu točkovi.

 

Uporedite geometrije Colnago, Pinarello, pa i Trek bicikala sa, recimo, Cervélom. Ovi prvi imaju četiri-pet različitih dužina zadnje vile, a svaka veličina rama ima različite uglove cevi sedla i prednje vile. Cervélo ima identičnu geometriju zadnjeg kraja na svim veličinama, a na ranim modelima se ni geometrija prednjeg kraja nije menjala, pa je prednje međuosovinsko rastojanje raslo čak sedam centimetara od najmanjeg do najvećeg rama. Zato su u timovima koji su vozili Cervélo nekada svi vozači birali između veličine 54 i 56, sve ostale veličine su bile praktično neupotrebljive.

 

I drugi proizvođači danas često stavljaju prekratke zadnje vile na velike ramove (58+). To je jedan od razloga zašto naročito viši pro vozači voze manje ramove nego što deluje da bi trebalo - nije uvek samo zbog lakšeg rama i agresivnije pozicije, nego veliki ramovi nemaju dobru raspodelu težine između točkova kada ih vozi mršavi profesionalac koji nema mnogo mase u gornjem delu tela.


  • 2

#69 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 04:37 PM

Danas je stepen specijalizacije bicikli toliki da prave drumase za ravnicarske deonice i brdske. Primeri su Cervelo S5 i R5, Specialzed S-Works Venge i SL4, Canyon Aeroroad i Ultimate. Realno rekreativci tu ne mogu da uoce razliku ali profi vozaci itekako mogu.

ne bih mogao da se slozim sa ovim *danas* jer msm da je to vec stara prica,

secam se jednog prenosa sa Giro d*Italia gde je Djavo (Claudio Chiappucci) na dnu planine sa brdskim finisom

skocio sa ispravnog bicikla i seo na drugi (isto tako ispravan) bicikl koju su mu unapred skinuli sa kola iz pratnje.

 

Msm da ce razliku izmedju ravnicarskog i brdskog drumasa da oseti svaki vozac u odredjenim uslovima

npr vozis istu voznju 7 dana jednim pa onda drugim biciklom/ramom

ali ce profesionalac vise da je...ceni.

Msm, realno koji rekreativac ce da ima potrebu za takvom specijalizacijom.

Cini mi se da kod nasih rekreativaca cesce imamo kombinaciju voznog parka tipa drum + mtb

nego da ravno + brdo ili drum + hrono varijante.


  • 0

#70 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5463 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 05:05 PM

...Valjda se sve svodi ne celokupnu geometriju rama kako ne bi dolazilo da prstima udariš prednji točak kad je stoaplo na pedali...

 

bilo bi sjajno da je tako jednostavno, ali..nazalost...nije :(

 

ako imas dva bicikla kod kojih prednjim tockovima ne udaras u prste...

ta dva bicikla uopste ne moraju da se ponasaju isto prilikom voznje (iako imaju karakteristiku koju si naveo)

npr: jedan lakse zadrzava pravac i moze lakse da se vozi bez ruku dok drugi brze i nekako lakse skrece, nekako je..nervozniji i tesko ga je terati bez ruku.

 

Cak i bicikli (iste nominalne velicine) koji imaju isto (ukupno) medjuosovinsko rastojanje mogu da se ponasaju razlicito

ako jedan ima manji ugao ceone cevi i vila ima manji rake

dok drugi ima veci ugao ceone cevi i vila ima veci rake pa tocak dodje na isto mesto

ali kad okreces volan, prednji tocak se pokrece pod sasvim drugim uglovima i u drugim ravnima.

 

Svaka, i najmanja promena u geometriji utice (vise ili manje) na ponasanje bicikla u voznji, 

a razlicite promene u razlicitim elementima mogu da se...potiru te uticaje a mogu i da se dodaju na drugi pa tako da ih uvecaju.

 

Zbog toga su (narocito pre pojave kompjuterskog dizajniranja, modeliranaj i testiranja) iskustvo i tradicija

bili od kljucnog zanacaja kao jedino (tada priznato) merilo da li uopste i koliko uticaja ima neka izmena

i zbog cega je to nekome manje ili vise bitno i svaki proizvodjac je tvrdio da bas on ima dobitnu kombinaciju.

 

E onda je dosao MTB i ljudi su poceli da osvajaju svetska prvenstva sa masinama sklopljenim u komsijskoj garazi :)


  • 1

#71 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 04 December 2015 - 11:53 PM

Svaka Vam čast svima na detaljnom opisu geometrije drumskog rama.

Kod mene međuosovinsko 97mm ST 52 (a treba mi 53 ILI 4, zato otišla šticna malo više) a TT treba da nadomestim lulom od 120mm i verovatno uglom od 17 stepeni, kako bi bila paralelna sa cevi TT. Navikao sam da legnem na ram, jer sam pre ovog rama imao isti, ali TT bila duža 2cm i 100mm lula sa blagim uglom 8 ili čak 10 stepeni u minusu, ne piše na luli...Pa mi sada treba duža lula.

 

Nekako rušim tradiciju, na retro ramu izvlačim više šticnu i postavljam dužu lulu, što nije u tradiciji takvih ramova ako posmatramo nekadašnje vozače, tipa Indurain i td, kod kojih je šticna malo izlazila iz ramova (ne kao danas) i lule uvek doduše bile paralelne sa st kao što sada i ja želim ali ne toliko dugačke, ili me izgled sa youtube vara.

 

Ujedno sam kako bih se približio izgledu modernijih bicikala malo frizirao izgled, karbon viljuškom, a-head-om, koncept FSA guvernalom, crnom mat plastifikacijom i td...uz ovu promenu sa lulom, biće to opaka mašina ;)


  • 0

#72 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 05 December 2015 - 02:23 PM

Giant evolucija od: http://www.2bike.rs/...li#.VmLuRlNtfZc

 

pa do: http://www.2bike.rs/...14#.VmLvj1NtfZc

 

Ko zna možda za par godina trendovi ponovo krenu ka ovom prvom.

 

Uzgred šta mislite o ovom drugom?

 

Trazim bicikl za suprugu da od proleća krenemo malo zajedno da vozimo.


  • 0

#73 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 December 2015 - 02:24 PM

Mislim da ćeš svakako brzo dobiti te pare nazad na berzi.    n2:Heristical

 

 

Dobro izgleda, ako je žena preko 175 visine biće sigurno OK.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#74 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 05 December 2015 - 02:26 PM

Ma vidim da oprema i nije nesto ali nisam preprodavac a i zeni ne treba neka posebna oprema. Kolika je realna cena ovog bajsa?

178cm je visoka.
  • 0

#75 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 December 2015 - 02:28 PM

Oprema je super. Možda će se korman zameniti (kao i lula, po meri vozača), ali oprema izgleda kao nova, a radi bez greške.

 

Realna cena je ona koju su kupci spremni ponuditi. Nov je računam ispod 1000 evropskih.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika