Postavljeno 02 April 2024 - 03:36 PM
Iskreno, ne bih se upuštao u priču sa kaišima u Srbiji. Gde nabaviti takav kaiš ovde i kolika je cena? Mislim i prilično sam siguran da se to ovde i ne prodaje. Na bike24 takav kaiš je 50 evra, sa isporukom i carinom skoro 100 evra. Ne kažem da bi taj kaiš pukao odmah jer navodno duže traju nego lanci, bar tako kaže Gates, firma koja ih prozivodi. Međutim, dosta sam čitao razne forume baš proučavajući ovu tematiku i dešava se da kaiš pukne ako se loše stavi, može da se ošteti usled oštrih sitnih kamena koji ulete u prenos pa opet pukne, onda može da dovede do ubrzanog habanja ležaja u zadnoj glavi, zatim u slučaju da voziš po suvom danu i prašnjavom putu kaiš se dosta čuje pa ga podmazuji silikonom, a čemu to ako navodno kaiš treba da bude maintinance free? Takođe u testovima je pokazano sa kaiš ima manji stepen iskorišćenja nego lanac. Takodje, zadnja glava odnosno hub gear isto ima manji stepen iskorišćenja nego klasičan prenos, teža je, opravka je složenija, točak se teže skida u slučaju da ti pukne guma, a kada ga vraćaš nazad moraš da dobro poznaješ sistem da bi ti posle i promena brzina ostala kao i pre promene točka (mislim da nije samo plug and play kao kod konvencionalnog menjača). Za duže ture, a kažeš da bi vozili i do 100km, u slučaju da kaiš pukne ne možeš ništa da uradiš već moraš da imaš identični rezervni kaiš kod sebe koji košta 100 evra. Znači, na turama ovaj kaiš moraš da imaš kod sebe. Takodje, karbonska vlakna od kojih se pravi kaiš posebno su osetljiva na savijanje u smerovima koji nisu predvidjeni, te tako isto taj rezervni kaiš mora da bude negde u bisagama ili rancu propisno savijen kako preporučuje proizvođač. U slučaju da koristiš običan lanac u slučaju da pukne, samo ga spojiš brzom spojkom ili alatkom od 500 din i nastaviš dalje da voziš. Običan lanac je oprobana i pouzdana komponenta bicikla koja je dostupna kod nas i jeftina je. Na duge ture samo sa komponentama koje možeš da zameniš bilo gde ili sam servisiraš. Moj zaključak je sledeći: ovakav bicikl se jedino kupuje u Nemačkoj gde imaš garanciju, brzo i lako dostupan servis i delove. Dobro je ovo za commutting do posla ako je prethodno ispunjeno jer kaiš je ok za kišu i nema podmazivanja uljima, sistem je jednostavan na prvi pogled sa manje nekakvih vidljivih delova, u principu dobar za one koji ne znaju ništa o opravci niti ih zanima, a žele da voze recimo do posla bez prljavih nogavica od lanca. Još jedna stvar, pošto je ovo bajs sa točkovima od 28 inča (možda i 29 jer ne znam koja je to guma, deluje debelo), a ram nije ženski nego skoro horizontalnu rudu, devojka visoka samo 165cm, pitanje je da li bi ona to mogla da opkorači. Ram jeste small, ali opet veći točkovi. Treba do uživo proveriti. Voziti na posao i zaustavljati se na semaforima, a da ne možeš lako da opkoračiš ram bicikla nije preporučljivo.