Jump to content


Fotografije

Rando Paradise - edition 2023


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
40 odgovora na ovu temu

#1 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 October 2023 - 07:02 PM

Rando Paradise je izuzetno zahtevan ultramaratonski brevet u organizaciji dr Jovana Živkovića iz republike Srpske. Dužina ovog breveta odgovara godini u kojoj se vozi, znači ove godine 2023km. Po RWG-psu ima oko 26 800 metara u plusu. Realno najčešće bude manje jer RWGps uglavnom greši. RWGps je i ovoga puta pogrešio.. bilo je ukupno oko 25 800 metara u plusu. 

Na mapi to izgleda ovako.. 

 

R paradise 2023.jpg   zastrašujuće i u brojkama i u grafikonu terena u dnu mape. 

 

Vremenski limit za ovu egzotiku je 200 sati.. start 17.6. u 5:00h, finiš 25.6. u 13h

16 kontrolnih tačaka za overu pečatom

20 foto kontrolnih tačaka gde se mogu videti i obići lepote RS/BiH.. tvrdjave, vodopadi, poznati spomenici i slične znamenitosti. 

 

1.jpg

 

Dakle, jedan izuzetan ultramaratonsko/turistički dogadjaj koji spaja sve delove i regije drage nam Bosne. 

Ovo je voženo od 17 do 25 juna ali nikako da ugrabim više vremena kako bih nešto napisao, i uz to koju fotku postavio. Sad je već kraj udarne sezone pa samim tim evo i slobodnog vremena za kuckanje.

Učesnici ovogodišnjeg Rando Paradisa:

1. Slaven Salji iz Dervente

2. Aleksandar Janošević.. nekima ovde poznat kao Hari

3. I ja kao treći

trebao je sa nama da vozi i dr Živković ali je višom silom bio sprečen.

 

Ja sam ovo inače merkao još pre 2 godine ali se uvek nešto ispreči poput posla ili nemogućnosti uskladjivanja godišnjeg odmora. I ove godine kockice su se ipak složile. Pripreme pre Paradisa su se odnosile uglavnom na brevete u Srbiji kojih je ove godine bilo podosta jer je ovo bila i godina PBP-a. I tako sam pre Paradisa vozio 3x200, 2x300, 1x400, 2x600, Fleche.. reklo bi se dovoljno km u nogama da bih se upustio u ovu Bosansku avanturu. 

Sam dolazak na mesto starta u Bosanski Šamac počeo je avanturistički.. Hariju puca čep na hladnjaku u HR 2km pre graničnog prelaza u BiH. Ja sam dolazio preko Bijeljine i usput u nekoj radnji kupujem 2x5L destilovane vode i odlazim u HR. Srećom sam poneo pasoš jer sam ja sakupljač pečata te sam mogao ući u HR. Pronalazim Harija i problem raspadnutog čepa rešavamo sa komadom drveta nabijenog u otvor te stižemo u B. Šamac oko 19h.

U Šamcu nas dočekuje dr Živković i odvodi na gala večeru.. kaže, da nagomilamo što više energije pred jutarnji start. 

 

2.jpg

 

3.jpg

 

Pre samog starta trebalo je pronaći smeštaj u Bosanskom Šamcu što se ispostavilo kao nezgodan zadatak jer smeštaja u tom mestu i nema u izobilju. Pronadjen je smeštaj u sklopu benzinske pumpe. Odlične sobe ali bez klime. Unutra je bilo prilično toplo jer je ceo kompleks okrenut ka jugu. Otvaranje prozora i vrata donekle je pomoglo ali i odmoglo jer su se čula sva vozila koja su noću prolazila putem. I tako planirano spavanje od 7-8 sati svelo se na metiljavo spavanje od 4-5 sati. Ako se na to doda rani jutarnji start u 5h bilo je u startu jasno da prvi dan neće biti lak. 

 

Ujutro se budimo oko 4,15h, oblačimo i lagano klizimo neka 2km do starta u centru Šamca. Doktor je već tamo, čeka da nas isprati. Kartoni i knjižice sa uputstvima za overu pečata i foto tačaka smo već dobili za vreme večere te je ujutro obavljen formalni start u 05.00h

 

4.jpg  

 

I vauuu, krenuli smo. I to prilično dobro. Ravan teren preko Doboja, prvih 120ak km, temperatura oko 20-ak C, bez vetra.. idealno, te klizimo opušteno 30-32 do prve KT u Gradačcu, kod kule zmaja od Bosne. 

 

5.jpg

 

6.jpg

 

I tu za doručak pade sirnica i neki jogurt koji je bio tečan skoro kao voda, i uz to nekakvog čudnog ukusa te je završio u slivniku.

 

Nastavak sledi uskoro.. 


  • 8
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#2 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 18 October 2023 - 04:03 AM

Bogami, krupan zalog ali i vi niste sitni. Da li ste uspeli da završite? Jedva čekamo nastavak. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#3 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 936 posts

Postavljeno 18 October 2023 - 06:07 AM

Srećna vožnja i puno km bez defekta. Nego, malo me zabrinulo ovo brdo na slici. Toliki km a za džcc99be169bb9adb770bfb2936149ba07.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#4 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 18 October 2023 - 06:53 AM

Da li ideš i '24?
  • 0

#5 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 October 2023 - 06:14 PM

Da li ideš i '24?

Šta beše 24?


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#6 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 October 2023 - 06:15 PM

Srećna vožnja i puno km bez defekta. Nego, malo me zabrinulo ovo brdo na slici. Toliki km a za džcc99be169bb9adb770bfb2936149ba07.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Posledica prežderavanja prethodne večeri. A to je inače normalan stomak za čoveka od 50 godina. Treba da vidiš Harijev stomak :D.. 120kg žive vage. Kad se spsuti u dropove stomak mu udara u noge  n2:Heristical a vozi k'o životinja. 

 

Smasher@ nismo sitni, imali smo dobru podlog za ovo ali je svakako surovo. I da, ispostavilo se da drumski bicikl nije baš najsrećniji izbor.


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 19 October 2023 - 07:31 PM

Di surovo, to je ösit mazohizam. Koliko god da voliš da voziš bicikl, na toj kilometraži, pa sigurno i daleko pre toga mora da ti sve to izađe na nos.

 

 

Nego, "kaće" nastavak? :)


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 20 October 2023 - 10:45 AM

Šta beše 24?


2024. :)
  • 0

#9 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 October 2023 - 11:01 AM

2024. :)



Da, ako ne odjurim negde turistički.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#10 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 October 2023 - 11:04 AM

Di surovo, to je ösit mazohizam. Koliko god da voliš da voziš bicikl, na toj kilometraži, pa sigurno i daleko pre toga mora da ti sve to izađe na nos.


Nego, "kaće" nastavak? :)



Da je samo Paradis bilo bi još i dobro. Mazohizam se nastavio tokom avgusta pa do polovine oktobra. Od svega tog već dobrih 7 dana nisam sam svoj, ali otom potom, biće reči i o tome.
Prvo da završim ovu priču ovde. Ako uspem danas nastavak, ako ne onda ovih dana. Drma me neki stomačni virus, pa mi nije do kuckanja.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 October 2023 - 06:46 PM

Preživeh :D pa da nastavim 

 

Nastavljamo dalje ka drugoj foto KT u Tešnju. Nešto malo pre Tešnja nailazimo na kraći uspon.. kratak ali ubitačan. Opeče nas nekih 12-12% al' ajd, bilo je kratko, možda neka 2 km. Elem, taman izlazim na vrh kad u šamaraljci čujem "krc" i lanac ostade na manjoj šajbni. Puče sajla.. i izgubismo dobrih pola sata dok smo je zamenili te nastavljamo do druge KT. U pitanju je takodje tvrdjava u koju nismo ni ušli već samo sa ulaza opalili jednu sličicu i poterali dalje.

 

7.jpg

 

Nešto kasnije započinjemo prvo ozbiljnije penjanje u dužini od dobrih 10km. I gazimo dalje do Kotor Varoši gde počinje drugi uspon. E taj drugi nam *ebo kevu.. 10-ak km sa prilično dugačkim delovima koji su imali i do 14%. I tu počinje desna noga da pravi probleme.. prvo bol a zatim i grč pa sam imao hodačkih deonica. Hari je na ovaj brevet krenuo sa pogonom 53/39 pa je i on imao hodačkih deonica :D

 

8.jpg

 

 I nekako savladavam ovaj drugi uspon koji je bio jako zahtevan te mi nije prijao. Na vrhu nailazimo na manastir gde je kod ulaza bila česma te se umivamo i rashladjujemo.. ili da napišem "dolazimo sebi". Nisam imao volju za turistikom te otud i ne znam koji je manastir u pitanju.

 

9.jpg

 

Na spustu do Kneževa približno iste dužine nadoknadjujem deo izgubljenog vremena ali sam svakako ostao prilično dugo dok sam se popeo gore, A od Kneževa uspon br 3.. penjanje na Vlašić koji se nalazi na 1509 mnv. dakle oko 1000 metara visinske razlike u dužini od 25km. Šta da kažem.. sa bolom u desnoj nozi ovo je trajalo.. i trajalo. Na pola uspona sunce pobeže i nastavljamo po mraku, i po lošem putu. Oko 21h, nekih 16 sati od starta izlazim na vrh i oblačim topliju garderobu jer je tu bilo svega 7 stepeni. Hari i Slaven su stigli nešto ranije te me čekaju. Nizbrdo je bilo pakleno.. kombinacija hladnoće, lošeg asfalta i jako krivudavog puta te nam je za 17km trebalo dobrih 40-ak minuta. I konačno stižemo u Travnik gde tražimo rodnu kuću Ive Andrića koja je bila foto KT3. Posle overe foto KT odlazimo do obližnjeg hostela na spavanje. 

Plan je bio da se dnevno vozi po 250-ak km i da se završi 10-15h pre isteka te bi na taj način imali tih 15ak sati u rezervi ako negde bude zapelo. I naravno, kako to obično i bude gotovo nikad ne ide po planu što ćemo kasnije i saznati. Ovde smo još bili u zabludi da sve manje-više teče po zamišljenom planu :D

Legli smo prilično kasno, dok se svako okupao, jeo vreme proleti te ležemo oko ponoći. Ujutro oko 5,30h ustajemo naizgled sveži.. nije zapravo ni bilo loše posle onoliko uspona prethodnog dana. Za prvih 250km imali smo oko 3400m u plusu i to u drugoj polovini. Bol u desnoj nozi i dalje je prisutan pa u početku malo više vučem levom. 

Sledeća foto KT bila je u mlinčićima u Jajcu. A dotle savremena magistrala sa malo automobila te je vožnja za bolnu nogu bila zaista prijatna. Nekih 75km kasnije stižemo u Jajce 

 

18.jpg  

 

19.jpg

 

i pronalazimo sledeću foto KT kod mlinčića. 

 

10.jpg  

 

Kod mlinčića pravimo polusatnu kafe pauzu i teramo dalje ka Banja luci. Kroz grad smo projurili je r smo hteli da odradimo kt7 pre mraka.

Usput foto KT6, crkva brvnara jelićka.

 

11.jpg  

 

Krajem dana napadamo sedmu foto kontrolnu.. u pitanju je uspon na Kozaru. Jel ima potrebe da pišem da je podugačak uspon? Neeema jer su svi bili minimum 10km. Ovaj je imao pristojnih 14km :D

 

14.jpg

 

12.jpeg  

 

Preostalih 30km nizbrdo i dalje ravnicom peglamo do Prijedora gde ponovo noćimo. I opet kasno, nešto malo pre ponoći. Na kraju drugog dana na 500-tom km zadovoljni smo tempom. 

treće jutro k'o nakrivo nasadjeni.. ali pola sata kasnije sve legne na svoje mesto čim se noge malo razrade. U prilog ide i ravan teren isto kao i prethodnog jutra. Obzirom da se ja ujutro malo sporije razbudjujem ova dvojica odlaze dok ja nastavljam da se borim sa jutarnjim gremlinima. Nešto kasnije uspavam da se rasanim na usputnoj pumpi.Zanimljivo je da nigde nisam uspevao da nadjem običnu kafu u kafićima ili restoranima. Toga izgleda još samo u Srbiji ima. 

Stižem konačno i u Sanski most gde je na istoimenom mostu i foto KT8. 

 

15 (1).jpg  

 

20.jpg

 

Opalismo po koju sliku, i lagano kroz grad krećemo ka.. usponu, gde drugo? :D

Ako su usponi prvog dana bili teški (2 do 3) naredna 2 su bili mučenje jer odozgo prži zvezda a odozdo trese po ispucalom asfaltu. Dobro, uzbrdo nije treslo ali nizbrdo je treslo za sve pare. Beše neka deonica od nekih 55km kroz pustaru. Nigde ničega.. ni hladovine, nit vode, ni trgovine.. uzbrdo i samo uzbrdo. Čini mi se nešto tipa 2 uspona po 10+ km.. ništa što već nismo imali u prethodna 2 dana. 

I ovo je trajalo 4, ko ne i 5 sati. I na kraju silazim u Bosansku Krupu. Hari je bio nešto malo ispred. Slaven  je već odjurio i tek krajem dan smo ga videli. U Bosanskoj Krupi napadamo lokalnu piceriju i žderemo kao nezdravi.. i usput komponujemo pesmicu, tj preradjujemo neku postojeću. A ona je išla 'vako "mala moja iz Bosanske Krupe, mnogo mi se svidja tvoje dupe" :D

Jbga, prolupa malo čovek od motanja po ovolikim brdima :)

Kao nagrada za prepodnevnu muku usledilo je motanje pored Une što je bio raj za oči i melem za noge. Usputna foto KT 9 je tvrdjava Ostrožac nešto malo pre Bihaća, s tim da do tvrdjave treba voziti 4km uzbrdo. U odnosu na prethodne ovo je bio sitan malecki uspon. 

 

16.jpg  

 

21.jpg  

 

I tu bi neka prodavačica sladoleda koja nas onako detaljno i znatiželjno ispita o svemu.. odakle dolazimo, šta vozimo, bla, bla.. i mi kupismo od nje po 3 sladoleda. I tako napucani sladoledom pun gas ka Martin Brodu. A taj pun gas bio je nekih jadnih 23-44 km/h. jer od Bihaća opeeet uzbrdo dobrih 11-12km. 

martin brod.. malo mestašce, tj selo sa fantastičnim slapovima. Vredi doći ovde, ima se šta videti a i pojesti. 

 

22.jpg

 

23.jpg

 

A od Martin Broda ponovo 10km uzbrdo :D već smo digli ruke od brojanja i sabiranja jer je to otišlo u nebesa. Ispucasmo lepo to i sjurimo se do Drvara. Uuu, spust iako je bio po mrklom mraku, je TOP. A mrak je već uveliko došao i već je skoro 22h. Treći dan završavamo sa namotanih 230km, dakle 20 manje od planiranih 250, ali to nam je bilo ok jer smo nameravali sutradan da dodamo tih 20 i da udjemo u planiranu dinamiku. Na ulazu u Drvar u marketu kupujemo svašta nešto za večeru i odlazimo u smeštaj. Ovoga puta smeštaj je solidno ofucan ali vlasnik ima dušu.. i 'ladno pivo. Tačnije 'ladna pivA.. jer čovek samo iznosi i ne pita jel dosta. 

 

 

Nastavak uskoro.. 


  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 936 posts

Postavljeno 27 October 2023 - 08:29 PM

"Puče sajla.. i izgubismo dobrih pola sata dok smo je zamenili"
Šta od rezervnih delova i alata nosiš na ovakvim dužim deonicama?
Prosto mi je neverovatno da si i sajlu imao u rezervi....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#13 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 October 2023 - 02:12 AM

"Puče sajla.. i izgubismo dobrih pola sata dok smo je zamenili"
Šta od rezervnih delova i alata nosiš na ovakvim dužim deonicama?
Prosto mi je neverovatno da si i sajlu imao u rezervi....
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk



Unutrašnje gume x3
Spoljna x1
Sajla za menjač x1 (ubuduće možda i 2)
Kočione pločice x1
Kutijicu Weldite sa priborom za krpljenje
Komplet ibus ključeva + ključ za lanac, jedan mini šrafciger.
Zip vezice 10ak kom, izolir traka,

Sve to osim spoljne gume zauzme malo mesta. Ja sam gumu držao na korpi, a može se i zalepiti negde na ram gde neće smetati.
Korpu sam montirao zbog bisage i ispostavilo se da je na ovakvim vožnjama TOP rešenje. Bolje je od bilo kakve torbe iza sedišta i u ramu.
Sajla menjača obavezno jer eto, pukne kad si najdalje od kuće i obično u nekoj zabiti gde nema ničega. I uvek pukne u samoj šamaraljci. Bez prednjeg menjača se još i može voziti ali bez zadnjeg u brdo ne može.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#14 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 October 2023 - 12:48 PM

"Puče sajla.. i izgubismo dobrih pola sata dok smo je zamenili"
Šta od rezervnih delova i alata nosiš na ovakvim dužim deonicama?
Prosto mi je neverovatno da si i sajlu imao u rezervi....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Na ovoj konstataciji se vidi da baš i nisi neki dugoprugaš. :D


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#15 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 28 October 2023 - 09:13 PM

Sve kao Igor
+
- ključić za ventil
- spojnica za lanac
- adapter za pumpu (ventil)

a minus bilo šta za kočnice (pošto imam diskove)
  • 2

#16 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 October 2023 - 03:08 PM

Sve kao Igor
+
- ključić za ventil
- spojnica za lanac
- adapter za pumpu (ventil)

a minus bilo šta za kočnice (pošto imam diskove)

- Ključić za ventil mi ne treba jer su gume iz Dekatlona sa jednodelnim ventilima. 

 

+Spojnica (to sam zaboravio).. mada, za nuždu može se i lanac malo skratiti. 

+ Adapter za ventil.. to nemam, ali ću nabaviti. 

 

Isto imam diskove ali ponesem 1 par pločica, nek se nadje za sveki slučaj. 

 

Manje-više, tu smo negde 90% isti sa priborom.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#17 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 936 posts

Postavljeno 31 October 2023 - 04:21 PM

Kada kažete adapter za ventil, mislite na Presta / Schrader ventil? A zašto vam je potreban adapter? Zar većina pumpi danas nema pumpanje na oba tipa ventila....

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#18 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 31 October 2023 - 04:29 PM

Za svaki slučaj. :)
Ako iz nekog razloga treba da se koristi kompresor na pumpi (benzinskoj).
Ili da se zamoli vozač nekog auta da nam pozajmi pumpu.
Ukratko, ako nam rikne pumpa. :D
  • 0

#19 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2023 - 06:08 PM

jutro u Drvaru.. jedva ustali. Noge teške, ni u rukama nije mnogo bolje, neispavani.. nakon 3-dnevnog motanja po 250km i to uglavnom po jakom brdovitom terenu 5,5-6 sati sna ni izbliza nije dovoljno. Medjutim već posle 10-15 min sve dolazi na svoje. S tim što ovde od samog smeštaja već na prvom metru počinje uspon.. i to od gotovo 10km.. možda nekih 600-700m manje. Ali je jutro sveže i prilično lako izlazimo na vrh prevoja. I usput, pogled na dolinu, negde u pravcu Drvara. 

 

24.jpg  

 

A sa prevoja spust.. oooodličan asfalt.. i prizor takodje. 

 

25.jpg

 

26.jpg

 

 Ovde smo išli na kontra stranu, nizbrdo, ali smo vozili na gore zbog sličica. Jer prizor je TOP. 

I odatle pun gas nizbrdo a dalje ravnicom, tačnije blago valovit teren. Ovde je isto kao na Pešteru samo je nadmorska oko 750-800 mnv. Sledeća foto KT je kuća Gavrila Principa u blizini Bosanskog Grahova. Negde usput stajemo da Hari malo dopumpa gume. Poneo je Mišelinov kompresor na batrije, kaže lakše mu nego da pumpa ručno. Usput doduvamo i kod mene i nastavlajmo. Bicikl letiii, gotovo da poskakuje. kažem Hariju kako sad dobro ide i čudim se da su gume toliko popustile za 4 dana jer su pumpane veče pred polazak. Kod B. Grahova kratak uspon, oko jednog kilometra i pred sam kraj čujem oko prednje viljuške neko greb-greb-greb. I vozim uzbrdo lagano, i gledam u vilu ali ne provaljujem šta se čuje te odlučujem da se zaustavim. I metar-dva pred zaustavljanje "kaboooommm".. kakva detonacija :D Srećom obavih veliki servis (sranje) pred polazak inače bih ispustio tu na licinom mestu. Pogledam i imam šta i da vidim.. guma spala sa felne u dužini od 20-ak cm.. ahaaa, eksplodirala. I onda pomislim kako bi bilo da sam išao nizbrdo 50+.. Na sreću, unutrašnja se otvorila nekih 20-ak cm ali spoljašnjoj nije bilo ništa. A i da jeste, imao sam i to u rezervi. Imao sam negde i fotku kako izgleda unutrašnja, mada nije teško ni zamisliti. Harijev kompresor nekim slučajem nije očitao pravu vrednost pa smo gumu preduvali, verovatno dosta više jer po preporuci Pirelija max pritisak je 7.7 bara. Menjamo gumu, i usput na b. pumpi pored nas uzimamo po sladoled.. tačnije po 2 :D

Malo niže odatle je skretanje ka kući Gavrilovoj te odlazimo da je overimo. 

 

27.jpg

 

28.jpg

 

Beše tu pored i neka baka te malo popričasmo sa njom. Htela i kafu da nam skuva ali nismo hteli da je maltretiramote se zahvaljujemo i vraćamo nazad do glavnog puta. Malo dalje ka Livnu prolazimo kroz Crni Lug te se javljam mom dobrom prijatelju koji me prethodne godine ugostio dok sam bio u prolazu cikloturistički. Kad su čuli tada da sam iz BG-a nisu mi dali da dižem šator već mi našli smeštaj u selu, i ujutro na slavski doručak. Momci ljudine za primer te se i ovog jutra javljam. I stajemo kod njih u kiosk na pivo-sok. I Hari omlatio u startu 2 komada :D

 

29.jpg

 

30.jpg

 

Posle lepog osveženja krećemo dalje prema Livnu i pre grada ruta nas vodi ka Glamoču. Znali smo da nas čekaju 2 komada po 10km ali nismo znali da je to djavolova ruta. Pravi 'Ercegovački pakao.. 10km uzbrdo bez trunke hldovine. Hlada ima nekih 10-15 metara od puta ali je tu surovi kamenjar.. i verovatno još suroviji poskoci i šarke te nisam ni pomišljao da silazim sa asfalta. Uz to vode NEMA, čak ni u kućama pored puta na početku uspona. Ustvari nema ni ljudi. Videh jednog čoveka te ga pitao za vod i on mi daje flašu mineralne iz frižidera. I hvala mu na tome. Ova patnja je trajala dobra 3 sta dok nisam ušao u Glamoč. Hari je odmakao ispred i čekao me ispred neke kafane. Stajem tu i naručujem gulaš.. i litru-dve-tri vode. Ako je do Glamoča bio pakao, Sledeći uspon od 10-ak km bio je pakao iz pakla :D

Em uzbrdo 7-9%, em vrućina.. i na vrhu ogromne muve koje ne praštaju. Grizu brate za sve pare. Kasnije saznjem da su to Obadi, neke opaka vrsta muva veličine kao 2 nokta. Jebemu, ni manjih stvorenja ni bolnijeg uboda. I jurimo nizbrdo, neki ludački spust u sred nedodjije ka Šipovu. 

 

32.jpg

 

Malo niže nailazimo na čopor povelikih pasa.. na sreću bili su izuzetno raspoloženi za igru.

 

31.jpg

 

33.jpg

 

Primećujem u BiH na dosta mesta nazive naselja koji su isti kao u Srbiji. 

 

32.jpg

 

Ovde smo pravili kraću pauzu, ne znam koje je selo u pitanju, i pičimo sve nizbrdo do Šipova gde nalazimo smeštaj. A u smeštaju zanimljive dečije igračke.

 

34.jpg  

 

Ovog dana smo dosta kratki sa planiranom kilometražom.. od planiranih 250 jedva 210. 

Ujutso se budimo negde oko 4:30h. Napolju se već dovoljno vidi, te se pakujemo i krećemo. Sledeća foto KT Janjske otoke je blizu, nekih pola sata vožnje. 

Janjske otoke.. neobičan naziv za neobično lepo mesto.

 

36.jpg

 

37.jpg

 

38.jpg

 

Odavde put dalje ka Kupresu. Ono što nisam znao je da je Kupres na oko 1200 mnv a mi smo trenutno bili na nekih 600.I nisam znao da od Janjskih otoka do Kupresa treba 2 puta izaći na 1200 mnv.. i to solidno tvrd uspon od 7 do 10%. Na drugom usponu pobunio se konačno i stomak jer sam u prethodna 4 dana svašta trpao u njega. I to je moralo napolje. Sve ovo je dosta stresno za telo i duh.. a ujedno i lepo, pa se ta 2 sukobljavaju u vozaču. Jedan deo hoće napred i još a drugom e dosta svega i hoće kući. I tako iz dana u dan.. posle trećeg dana. U prva dana 3 euforija vodi ali kasnije razni gremlini u telu prave njesra :D

U Kupresu ponovo žderemo, uglavnom bilo šta, sve što liči na hranu. Ne pamtim da li sam ikad pojeo toliko raznih gluposti. Delom je za to kriv i Hari jer onaj vepar guta sve. 

 

39.jpg

 

41.jpg

 

Od Kupresa se penjemo do Kupreških vrata odakle počinje 19km nečega zbog čega su sve muke nestale.. na kratko naravno :D

 

42.jpg

 

43.jpg

 

U pitanju je 19km savršene nizbrdice ka Bugojnu sa savršenim asfaltom i samo jednom krivinom gde sam morao prikočiti. Prosečna brzina je oko 60 do 65 pa ni automobili ne pretiču. Svi se krećemo ispom brzinom.. i tako do kraja. A onda ravnica.. i tamo negde opet 10km uzbrdo. Pa spust u Prozor.. malo mesto sa velikom temperaturom. Kako i ne bi kad su svuda u krug gole stene. I opet stali jer se ne može voziti od velike toplote. Na izkazu nailazimo na perionicu te ubacujemo 1km i fino se ispuškiramo. I bi lepo narednih pola sata dok se nije osušilo. I naravno, uspon od nekih 13km po poslepodnevnom paklu. Prošli neko jezero koje im je akumulacija za stanovništvo. 

 

44.jpg

 

45.jpg

 

46.jpg

 

Ja obično lako pamtim mesta ali ovde mozak već nije radio najbolje pa se nisam ni trudio da zapamtim nazive. U tom zove i dr Živković, organizator, pita gde smo. Saopštavam mu lokaciju na kojoj već imamo kašnjenje od 7-8 sati te nam daje fore da stignemo na vreme do Trebinja. Teorijski je to prilično lako izvodljivo.. teorijski da. U praksi t je bila prilično teška misija jer smo trebali da se spustimo do Mostara i dalje do Neuma pa nazad do Trebinja. Dakle sve kroz pregrejanu Hercegovinu. Pred kraj dana prolazimo kraj Tomislavgrada i po mraku oko 22h stižemo u Posušje. Još pre ulaska u grad ja ne vladam najbolje biciklom te vozim i uz ivicu, i po sredini trake. Što bi rekli uprošćeno.. ugasio se.. otpao k'o malter sa zida.. i slično.

I tu pada odluka o prekidu jer smo tog 5-og dana jedva isterali 190km. Bili smo kraći za 120km od planiranog što je značilo kašnjenje od 10 sati. Jer u poslednja 2 dana nismo mogli držati tempo od 15km po satu. Saobraćajna polcija u Posušju nam pronalazi smeštaj.. jako ljubazni momci, ostaviše posao i dohvatiše telefone da nam nadju prenoćište. Dolazi neka njihova prijateljica i odvodi nas u smeštaj. Jeste skup, 50E za noć ali je stan u premijum klasi. 

Sutradan pre podne vozimo do Širokog Brijega gde ulazimo u bus do Mostara. Tu zaključujemo vožnju na 1130km i nešto ispod 14 000 metara visine. Još u 9 ujutro bilo je 37-38 stepeni i vrelina je gotovo nepodnošljiva. U Mostaru uskačemo u bus do Sarajeva gde stižemo oko 17,30h. Iz Sarajeva u 18h busom do Doboja gde uzimamo smeštaj za 20e. Sutradan od Doboja točkom nekih 60-ak km do Šamca gde su nam ostali automobili na benz. pumpi. 

I u Šamcu avantura se NE završava. Jovan daje Hariju poručen čep za hladnjak ali se ispostavi da je pogrešan. Odemo na obližnji otpad ali tamo nemaju za taj motor. Na scenu stupa budŽ u obliku većeg šraga sa komadom gumenog creva kog nabijemo u tovor i obezbedimo žicom da ne ispadne. I krenemo lagano, usput proveravamo da li curi. Ispostavi se da dihtuje gotovo savršeno i Hari izlazi kod granice na auto-put i odjuri za Beograd. Ja odlazim u Šabac kod roditelja i tu ostajem još 2 dana, da se oporavim sa jagnjetinomj i prasetinom jer je taman bila preslava Spasovdan. 

 

I tako se završi ova opaka Bosanska avantura. Nismo uspeli do kraja ali smo zadovoljni i sa ovih 60-ak %.. ovoga puta.. jer ćemo zasigurno ići na popravni :D

Jer ovo vredi svake one kapljice znoja i svake psovke na onim silnim usponima. Ali NE sa drumskim.. sledećeg puta samo napred 3x ono pozadi je nebitno da li je 9 ili 10. 

Ostaje još da vidim neki video snimak da ubacim i rutu.. ako neko požel da vozi, da se može unapred informisati.. ako poželi :D

Al' verujte mi na reč.. jeste do yayyyaaa :D


  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#20 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 936 posts

Postavljeno 07 November 2023 - 06:37 PM

Pojedini delovi posta me podsetiše na Boris Volim Čorbe avanturu po Albaniji. Slični vremenski i topografski uslovi. Što se mene tiče, posle pročitanog ne bi ni motorom tuda prošao
Da bi uživao u gore napisanom, mora da ti "fali neka daska u glavi", nema druge. Na veliku sreću nas koji pratimo i uživamo u slikama i priči i čekamo neku drugu avanturu

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika