Jump to content


Fotografije

Triban Gravel 120


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#1 Milos_qq

Milos_qq
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 04 July 2023 - 06:37 AM

Dobar dan dragi ljudi!

 

Trenutno vozim jedan Bergamont MTB ali razmisljam da ga prodam i da kupim nesto malo drugacije.

Do sada sam vozio Trekking/MTB i u poslednje vreme sam se zainteresovao za gravel bicikl, cak i drumas dolazi u obzir. Imam osecaj da me siroke gume i prenos MTB usporava, imam osecaj da mi je malo spor :)

Elem, ponuda polovnih nije bas najbolja pa bih uzeo nesto novo, zapao mi je za oko Triban 120 Gravel verzija. Obicna verzija drumasa Triban 120 je nekih 200 eura jeftinija ali ima par stvari drugacijih. Malo deblje gume, drugaciji prenos, disk kocnice itd.

Video sam vise postova o obicnoj verziji Tribana ali ne vidim nista vezano za Gravel. Naime konkretno gledam u Nemackoj u Decathlonu jer tu zivim. Kod nas u Srbiji ne vidim tu verziju. Postavicu i link sa slikom.

Da li neko ima iskustva sa ovakvim prenosom Microshift XLE 10, zadnji menjac je Microshift M665m?

Da li je okej ponuda za 750 eura ili ima neka bolja alternativa?

 

https://i.postimg.cc/bJGbzNH5/TRB.jpg

 

Hvala!

 


  • 0

#2 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 July 2023 - 01:12 PM

Mislim da bi za tu cenu RC500 bio bolji izbor (ako ga ima na stanju u tvojoj veličini), ako ne planiraš ozbiljniji offroad. Kolega Smasher je pisao o svojim iskustvima sa sličnim biciklom, ram podržava relativno široke gume, a mehanika i odnos prenosa su bolji.
  • 0
The sea, the sea

#3 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 July 2023 - 03:20 PM

Dobar dan dragi ljudi!

Trenutno vozim jedan Bergamont MTB ali razmisljam da ga prodam i da kupim nesto malo drugacije.
Do sada sam vozio Trekking/MTB i u poslednje vreme sam se zainteresovao za gravel bicikl, cak i drumas dolazi u obzir. Imam osecaj da me siroke gume i prenos MTB usporava, imam osecaj da mi je malo spor :)
Elem, ponuda polovnih nije bas najbolja pa bih uzeo nesto novo, zapao mi je za oko Triban 120 Gravel verzija. Obicna verzija drumasa Triban 120 je nekih 200 eura jeftinija ali ima par stvari drugacijih. Malo deblje gume, drugaciji prenos, disk kocnice itd.
Video sam vise postova o obicnoj verziji Tribana ali ne vidim nista vezano za Gravel. Naime konkretno gledam u Nemackoj u Decathlonu jer tu zivim. Kod nas u Srbiji ne vidim tu verziju. Postavicu i link sa slikom.
Da li neko ima iskustva sa ovakvim prenosom Microshift XLE 10, zadnji menjac je Microshift M665m?
Da li je okej ponuda za 750 eura ili ima neka bolja alternativa?

https://i.postimg.cc/bJGbzNH5/TRB.jpg

Hvala!


Triban 120 gravel za te pare koliko košta je dobar bajs u smislu toga da za isti novac nema mnogo alternativa i da podseća na "pravi" gravel bajs.

Kad kažem pravi, pod time mislim da ima 1x prenos što je po meni više nedostatak nego prednost. 1x prenos je dobar samo i isključivo ako voziš konstantno offroad i stalno uspone. Po ravnom, po asfaltu, po gradu, skokovi između susednih brzina su preveliki i teško je naći pravu kadencu. Zbog toga smatram da je na gravel bajku 2x prenos mnogo bolja opcija, jer je to bajk za sve terene i podloge gde će često biti potreban finiji raspon brzina od onog koje nude 1x sistemi.

Baš iz tog razloga kada sam kupovao Triban uzeo sam onaj stanradni 120rc i odmah mu promeni pogon. Standardno dolazi sa pogonom. 50-34 a ja sam mu stavio 46-30 tako da ima lakše brzine za off road, i gume sam mu takođe stavio druge, 700x38c mada ima prostora i za deblje gume jedino je širina felni tu ograničavajuć faktor.

Dakle standardan Triban sa diskovima plus manji pogon i druge gume se dobije za nekih stotinak eura manje nego što košta gravel verzija a garantujem da je bolja opcija. Ja ga vozim oko godinu i po i za ono koliko je plaćen, znam da ništa bolje ne može da se kupi novo...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#4 Milos_qq

Milos_qq
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 05 July 2023 - 07:13 AM

Tako cu i da uradim verovatno.

Bio sam malo skeptican u vezi tog pogona 1x pa sam zato i pitao. I ja mislim da je to bolja opcija. 70% vozim po asfaltu i 30% po sljunku, lakim stazama. Ovde kod nas je brdovit teren i ima mnogo staza ali sve su to lagane staze, u ozbiljniji off-road ne bih ni isao, niti me to zanima mnogo.

Drugar mi radi u Decathlonu pa mogu cak da uzmem bicikl sa 30% popusta, sto je odlicno. Ne bih isao preko 700 eura jer bicikl vozim najvise rekretivno, vikendom pa mi i ne treba nesto mnogo ozbiljno.

Mislim da bi rc 120 bio sasvim okej. Cak razmisljam da ostavim svoj MTB Bergamont koji je skoro nov i sa odlicnom opremom pa malo da kombinujem.

 

Hvala Woody i Smasher na velikoj pomoci :)


  • 0

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 05 July 2023 - 08:31 AM

Ako mi veruješ, i ja sam upravo tako kupio bicikl kao što ti nameravaš. Moja kuma radi u Decathlonu i uzeo sam preko nje sa 30% popusta. U suštini, trebao mi je bicikl za od tačke do tačke B, do posla, banke, teretane, i eto ako nekad budem poželeo da zapucam u neki blaži off road vikendom, trailovi i down hill me ne zanima. Tako da sam preko kume bajk koji je koštao 500 eura dobio za 350, plus mu stavio drugi pogon za nekih 70-ak eura i druge gume za 50. Vremenom mi iskočila prilika da jeftino kupim nove Sensah šamarakljke, pa sam onda kupio i prednji i zadnji Sora menjač i ceo bajk prepakovao na 2x9 brzina. Nije bilo neke posebne potrebe za tim jer mu mehanika radi sasvim pristojono, nego volim da majstorišem po bajsu pa sam morao. :) Microshift menjači su robusni, izdržljivi i solidnog kvaliteta, jedino kada se menjaju brzine malo je glasniji zvuk okidanja šamaraljki, i nekako je osećaj malo više plastičan nego kod Šimana. Ali što se funcionalnosti tiče, odlična je.

 

Ako si u Nemačkoj kako kažeš,mogu ti odmah preporučiti koji pogon da uzmeš koji će 1/1 da paše na tu patronu pogona od Tribana.

 

To je ovaj pogon:

 

https://www.kaufland...t=SCC_highPrice

 

 

Koliko vidim, sad je to skuplje za 15-ak eura u odnosu na to kad sam ja kupovao, ali cene svega su porasle tako da to ne čudi.

 

 

 

Što se guma tiče, slobodno uzmi ove. Ja sam prezadovoljan. Za asfalt i lakši offroad bez trailove, extra su.

 

https://www.decathlo...9510?mc=8539865

 

Foldingu su gume, tako da se lako montiraju, udobne su i mekane, dosta lagane za tu dimenziju, vozim ih oko 2000 km po svakakvim podlogama i do sad nisam imao ni jedno bušenje a nisam baš lagan.

 

Ako te zanima još po nešto, slobodno pitaj. :)


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 Milos_qq

Milos_qq
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 05 July 2023 - 10:44 AM

To je to :)
Volim malo i da cackam oko toga, dosta toga sam radim ali nisam do sada menjao pogon, nadam se da nije mnogo komplikovano. Taj pogon cu onda da uzmem, da ne moram mnogo da eksperimentisem. Ovde je to mnogo skupo pa gledam sta god mogu sam da odradim. Uzeo sam nedavno Saris Bones 3 nosac za bicikle pa gledam da svaki slobodan vikend negde odem malo.
Dobro je da su menjaci pouzdani, ostalo ce da se resi lako :)

Zanima me jos velicina rama, kakvo imas iskustvo u vezi toga? Da li je onako kako pise?
Ima ovde kod mene u blizini prodavnica ali na sajtu pise da nemaju na stanju, inace bih otisao tamo da probam.
Visok sam 176 cm i po sajtu mi preporucuje M velicinu.
  • 0

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 05 July 2023 - 01:39 PM

Za moju konstituciju tela, njihove preporuke za veličinu pašu idealno. Ja sam visok 182cm i probao sam i M veličinu, defintivno mi je kratak. L veličina tog bajsa je jedan od ramova koji mi je najbolje legao. Tako da probaj sa M veličinom, ja sam ubeđen da tu greške nema.

Što se pogona na četvrtku tiče, on se jako lako montira i faktički ti ne treba nikakav alat. Samo se uvrne imbus ključ kroz rupu na pogonu i propisno zategne. Za skidanje ti je potreban alat. Preporučio bih ovaj od Parktools-a koji i sam koristim godinama i odličan je:

https://www.amazon.d...la-349617202071

Imaš na youtube-u baš od parktools-a snimak kako se tačno skida pogon sa tim alatom pa pogledaj. Poprilično je jednostavno...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 05 July 2023 - 01:42 PM

Srecno ako se odlucis da kupis, ja bi samo da predlozim jeftiniju alternativu jer je moguce da je imas u Njemackoj.

Radi se o Fxie inc. floater race street disc 8s

 

Po mom misljenju odlican bicikl, nesto je mozda tezi od tog tribana, i nije bas gravel bicikl, ali ima integrisano dinamo, ja ga ceram po svim konfiguracijama bez problema, mislim da i kad se odlucis da ga eventulno prodajes ne gubis nista na njemu, stavio bi mu siri korman u slucaju da si vise ofroad i to je to (ja ga vozim u takvoj konfiguraciji, i ultra sam zadovoljan).


  • 0

#9 Milos_qq

Milos_qq
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 06 July 2023 - 05:36 AM

Jos da stignem da ga kupim, navodno u celoj Nemackoj imaju jos 3 M velicine na stanju, kako pise na sajtu... Mozda planiraju da ga zamene sa nekim drugim modelom, nema mi logike da ih jednostavno nema. Ima trenutno i Triban rc 100 u Decathlonu na akciji ovde kod nas za 299 eura, ali bih pre rc 120 ako uhvatim jer dok drugar to poruci rasprodace se :)

 

Sto se tice Fxie bicikla, vidjao sam ih ovde cesto ali uglavnom verzije sa samo jednom brzinom. Nisam ni znao da postoje modeli sa vise brzina.

Ovaj ima 8 brzina, jel smatras da je to dovoljno?

Kakav je kvalitet izrade, nemas nikakvih zamerki?


  • 0

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 06 July 2023 - 06:57 AM

Ako smem da sugerišem....

 

 

 

Taj Fixie je OK bicikl za od tačke A do tačke B i poneku avanturu na isključivo ravnom i tek blago brdovitom terenu. On napred ima samo jedan lančanik od 46 zuba, što znači da prvom prilikom kad se zaputiš na neko tek malo ozbiljnije brdo, pa još ako je offroad, biće guranja uzbrdo i to mnogo. Sa druge strane obične kaliper kočnice koje  ima taj bicikl u kombinaciji sa debljim gumama nisu baš najsrećnije rešenje za kočenje. Radi to, opet kažem po gradu i po ravnom terenu, ali kad se uputiš na neki spust pa još van puta gde treba dosta ozbiljnija sila kočenja, biće tu velikih problema. Da ne spominjem još i to kad se blato i kojekakva štroka nagomila i zaglavi između kočnice i gume.

Pišem sve to iz ličnog iskustva. Imao sam bajk slične koncepcije i upravo iz tih navedenih razloga ga prodao i kupio Teriban rc120. To je daleko ozbiljniji i sposobniji bajs kako na asfaltu tako i van njega.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 July 2023 - 01:25 PM

Fixie sa više brzina nije fixie. :)
Bar ja ne znam za sistem koji omogućava i pedalanje u rikverc, uz menjanje brzina.

Što se kočnica tiče:
Da prethodnih decenija nisam vozio bicikle sa “ne-disk” kočnicama, po svim mogućim terenima i vremenskim uslovima, sigurno bih poverovao da takve, ne-disk, kočnice služe samo za ukras… što ne bi moglo biti dalje od istine.

Relja Može-I-Bez-Diskova Novović
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 06 July 2023 - 03:49 PM

Naravno da može bez diskova. Pa ja imam 2 drumaša bez diskova, dakle sa kaliper kočnicama i mislim da je ovo zapravo zlatno doba bicikala sa "antidisk" kočnicama, jer zbog velikog generalnog trenda i mejnstrima koji nas je ubedio da bez diskova ne možemo, sad drumski bicikli bez diskova rapidno gube cenu i može se za neuporedivo manje novca kupiti jako dobar bicikl, a lakši od onog sa diskovima.

 

Međutim na offroad terenu kaliper kočnice nemaju šta da traže. Ne samo zbog blata i štroke koje se zahlavi između kalipera, vile i gume, nego pre svega zbog kočenja..Da bi drumske kočnice mogle da prihvate gumu od 32, 35 i više mm moraju imati dubok hvat od 55mm. Kod takvih kočnica dugačke su čeljusti a poluga mala, plus offroad podloga mnogo klizavija nego asfalt. Sve to rezultuje jako lošim kočenjem. To sam kako kažem iskusio i probao lično. Ideš nizbrdo na strmom terenu, stiskaš one ručice jako da ne može jače a bicikl usporava daleko slabije nego što bi želeo. Imaš utisak da će svakog momenta da puknu sajle i da odeš u tri lepe nizbrdo. 

 

Ne mora disk za off road, jako dobra opcija su i V brake kočnice a još bolje cantilever, ali tu imamo opet problem prljavštine koja se jako lako sakuplja i taloži na kočionim površinama felne, pa prenosi na gumice kočnica koje tako stružu o felnu, brže se troše, slabije koče, brže trošu felnu i zagrevaju je itd itd.

 

Tako da za off road ne mora disk ali je definitivno najbolji za to, ali nikako kaliper. Govorim za bilo kakvo penjanje i spuštanje, na ravnom je egal što bi rekli nemci. :)


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 July 2023 - 04:19 PM

Ako su staze na Fruškoj "off-road" (ja sam ubeđen da jesu), te kočnice rade posao (pogotovo V-brake i kantilever).

 

Kalipere nisam maltretirao na baš blatu, možda i ne rade dobro.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1367 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 July 2023 - 05:17 PM

Fixie sa više brzina nije fixie. :)

Fixie inc. se zove brend bicikala. Sa Smasherom se slažem po pitanju tog bajsa, ne bih ga uzeo u obzir za iole ozbiljnije vožnje od kratkih, gradskih, a ta firma je i počela praveći fixie bicikle za kurire pa ih je kupila neka druga kompanija i nastavila da pravi razne bicikle pod tim nazivom.
  • 1
The sea, the sea

#15 Milos_qq

Milos_qq
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 08 July 2023 - 10:00 AM

Nazalost RC 120 je rasprodat u M velicini. Opcije su RC 500 ili eventualno neki polovan drumas za 500 eura pa promeniti pogon jer ovde je bas brdovit teren i mislim da bih imao poteskoca uzbrdo Gledao sam i neke nove Gravel bicikle ali ne vidim nista ispod 1000 eura da mi se svidja. Dok pronadjem bicikl bice gotova sezona
  • 0

#16 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 08 July 2023 - 06:44 PM

Potrazi btwin triban 540 ili 520, lako se montiraju gravel gume, a ima sve sto treba...
  • 0

#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 08 July 2023 - 07:07 PM

Nazalost RC 120 je rasprodat u M velicini. Opcije su RC 500 ili eventualno neki polovan drumas za 500 eura pa promeniti pogon jer ovde je bas brdovit teren i mislim da bih imao poteskoca uzbrdo Gledao sam i neke nove Gravel bicikle ali ne vidim nista ispod 1000 eura da mi se svidja. Dok pronadjem bicikl bice gotova sezona


Izleteće im opet na stanju. Generalno se ti bicikli dobro prodaju a pogotovo sad u sred letnje sezone. Oni čim sklope seriju bicikala odmah stave na sajtu da ima na stanju, a i imaš opciju da te Decathlon obavesti mailom ili telefonom kad budu imali na stanju. I ja sam tako čekao par nedelja i dočekao.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#18 dejanbb

dejanbb
  • Members
  • Pip
  • 16 posts

Postavljeno 08 July 2023 - 07:49 PM

Ovde, kod nas godinama nista nema, mogu slobodno i da ga zatvore.
  • 0

#19 acony

acony
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 654 posts
  • LocationEurope

Postavljeno 10 July 2023 - 02:28 PM

@Smasher pisem kao osoba stara 36 godina u zadovoljavajucoj formi (trcim maratone, vozio XC trke amaterski, i slcino) imam 8 bicikala u ergeli.

Ja sam tezine 82kg. Kociona moc tih kocnica koje idu na ovom modelu koji sam predlozio je odlicna!!!

Poredjena radi nove XT kocnice na mom XC 29" bajku (model M8100) koce ne znatno bolje od ovih, naravno imaju mnogo bolju modulaciju, ali ove kocnice garantujem da mogu da zaustave osobu moje tezine na gravel trkama bez ikakvih problema!

 

Sto se tice prenosa, ja cinjenica vozim drugaciju kasetu pozadi i tu si u pravu, nekom ko nije u formi sigurno ce biti teze da izadje na neko off-road brdo za ovim prenosom, ali covek je rekao da mu i drumas dolazi u obzir, sto znaci na road brdima, mislim da ako je iole neko u formi moci ce da izvze 90% regularnih uspona.

Takodje bez ikakvih problema moze da rokne 11-42T jer je to minimalno ulaganje i da cera...

 

Ja ne kazem da triban nije sposobniji bicikl, ali ovaj fixie 8s bez ikakavih problema moze da se tera po ravnom (sve konfiguracije) i da sluzi kao intro masina za gravel.

 

Ovaj ima 8 brzina, jel smatras da je to dovoljno?

 
Ne smatram da je dovoljno za sve konfiguracije i terene, i tu uzmi u razmatranje ovo sto je Smasher napisao, ali je dovoljno da ustanovis koliko ti brzina nedostje, taj bicikl relativno za malo para moze da ide na 1x12 i super range sto se tice brzina i sposobnosti.
Ja licno nemam drugih zamerki za taj bicikl, menjao bi mu gume za bolje kad se fabricke potrose i to je to. Naravno da nije profi masina ali mislim da je odnos cena kvalitet odlicna. 

My 2 cents.


  • 1

#20 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 July 2023 - 05:33 PM

Nije u pitanju broj brzina nego raspon brzina. Može on da stavi pozadi 12 brzina ali će šamaraljke, menjač, kaseta i lanac da ga koštaju koliko i taj ceo bicikl, a opet ostaje pogon od 46 zuba koji je ozbiljnijem brdu NEUPOTREBLJIV.

Ne znam kuda ti voziš i po kojim terenima, ali za uspon na bilo koje offroad brdo od 500m nadmorske visine taj pogon je neupotrebljiv. Na takvom usponu koji traje 4,5 km i koji je oko 9% prosečan nagib a ima i sekcije i po 15,20 posto ja sam ubeđen da nema čoveka koji će to da izveze sa tim biciklom i pogonom od 46 zuba. Ja nisam u nekoj posebnoj formi, neki zlatni prosek, pa opet na takvom usponu sa najmanjim prenosom 30-35 kad udari 17,18, 20% posto toliko je strmo da mi sa tim prenosom zadnji točak proklizava dok meljem kolena. Pri tome gledam mtb bajkere sto se voze sa mnom i dalje imaju prenose dovoljno niske da i dalje vrte visoku kadencu na tim usponima. Tako da sa tim lančanikom od 46 zuba morao bi se propeti kao sivonja na pedale samo da bi pokrenuo bicikl, a pri tom bi zbog lošeh prijanjanja zadnji točak samo proklizavao. Ne da je preteško sa tim lančanikom nego je fizički nemoguće.

Ne znam koje su to kočnice na tom bajku, ali sem ako nisu neke Dura Ace sa posebno jakim kleštima i nekim ultra specijalnim paknima uz neke ultra specijalne felne, neće to raditi ni blizu kao disk. Opet kažem jedno je spust na asfaltu sa jednocifrenim procentom nagiba gde uvek postoji trakcija točka sa suvom podlohom, a sasvim drugo offroad spust od skoro 20% po nekoj kaljugi, pesku, vlažnom lišću i tako dalje. Ja prvi nisam lud za diskovima pogotovo na drumu gde im nije mesto ali zna se da su za offroad diskovi mama.

Meni je svejedno šta će pokretač teme da odluči, ali sa tim biciklom koji mu ti predlažeš je ograničen u smislu toga kuda može da ide i prođe ako namerava da ga vozi offroad po brdima, a kao što rekoh i za ozbiljnije nizbrdice po klizavijem terenu te kočnice nisu bezbedno. Imao, probao, video,meni dosta.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika