Jump to content


Fotografije

Savjeti ta kupovinu Touring / Trekking bicikla.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
14 odgovora na ovu temu

#1 apstraktno

apstraktno
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 05:13 AM

Pozdrav,

Kako sam dugo u biciklizmu probao sam i MTB, cestovnjaka, gradski i gravel, na red je došao Touring / Trekking.

Prvenstveno mislim da ću na kraju na njemu ostati jer svi gore navedeni bicikli su ekstremi za sebe, meni treba na kraju udoban bicikl koji će služiti dugo, izvesti turu ne tako brzo, ali ne tako sporo uz mogućnosti stavljanja tereta, vožnje po ukrašenom makadamu i koji neće da ode u tri lepe ako upadne u rupu hehe.

Uglavnom ja sam našao bajk već, u pitanju je sljedeći model:

https://www.diamantr...egere-her-2021/

2022 je model, nov je i košta oko 600 eura, u pola cijene sa papirima i računom kako sam shvatio vlasnika uzeo ga je za sezonu na nekoj akciji ali se ozbiljno povrijedio.

Uglavnom interesuje me mišljenje ljudi koji imaju iskustva sa ovakvim biciklima, što se opreme tiče vidi se da spada u kategoriju kvaliteta ali sama pozicija rama te brend i ostale stvari u koje se ne razumijem dovoljno tu bih rekao da trebam pomoć. Mene privlači cijena, oprema i izgled o kojem sam maštao kada sam želio uzeti ovakav bicikl, ali s obzirom da ostaje kod mene dok se ne raspadne, ne želim pogriješiti.

Takođe planovi su da se i putuje sa njim na more i ko zna gdje i kada, za početak vožnje gradom, tu i tamo neko asfaltirano brdo i sl...
  • 0

#2 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 08:49 AM

Ja bih ti savetovao da izbegneš ovaj bicikl.

Prvo i osnovno, namena svakog touring bicikla je da ponese teret. S tim u vezi ovih 136 kila koji se navode kao dozvoljeni maximum za vozača, bicikl, plus teret spadaju u neke niže granice touring bicikla. Tako nizak limit tereta je verovatno iz razloga jer je ram od aluminijuma. Pravi i najizdržljiviji bicikli za ozbiljan touring se prave od čelika odnosno hrom molibdena. Jeste u tom slučaju bicikl za pola kile, kilu teži od aluminijumskog ali to na touring biciklu ne znači ništa.

Drugo ovaj bicikl ima po uzoru na skupe trkačke i mtb bicikle sajle i bužire koji prolaze kroz ram bicikla. To izgleda lepo i fensi za oko ali ako iz bilo kog razloga negde na putu u nekoj vukojebini i nedođiji budeš morao da menjaš sajlu ili bužir, biće ti dosta komplikovanije umesto da su ostavili eksterno rutiranje sajli i time olakšali život biciklisti.

I treće, možda i najbitnije je ovaj glupi 1x pogon koji na touring biciklu tu apsolutno nema šta da radi. Ma koliko pozadi bila velika tanjirača od kasete, kada kreneš na neki ozbiljniji neasfaltirani uspon sa 30,40 kila tereta proklinjaćeš dan kada si kupio turing bicikl koji napred ima samo jedan i to poprilično velik lančanik od 42 zuba.

Sve navedeno govori u prilog tome da ovo jeste lep, relativno lagan, našminkan gradski bicikl namenjen za tu i tamo po koju kraću turu sa ograničenim teretom i to najbolje po asfaltu. Daleko je od ozbiljne turing mašine namenjene za sve terene i puteve...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 January 2023 - 09:19 AM

Ja bih ti savetovao da izbegneš ovaj bicikl.

Prvo i osnovno, namena svakog touring bicikla je da ponese teret. S tim u vezi ovih 136 kila koji se navode kao dozvoljeni maximum za vozača, bicikl, plus teret spadaju u neke niže granice touring bicikla. Tako nizak limit tereta je verovatno iz razloga jer je ram od aluminijuma. Pravi i najizdržljiviji bicikli za ozbiljan touring se prave od čelika odnosno hrom molibdena. Jeste u tom slučaju bicikl za pola kile, kilu teži od aluminijumskog ali to na touring biciklu ne znači ništa.

Drugo ovaj bicikl ima po uzoru na skupe trkačke i mtb bicikle sajle i bužire koji prolaze kroz ram bicikla. To izgleda lepo i fensi za oko ali ako iz bilo kog razloga negde na putu u nekoj vukojebini i nedođiji budeš morao da menjaš sajlu ili bužir, biće ti dosta komplikovanije umesto da su ostavili eksterno rutiranje sajli i time olakšali život biciklisti.

I treće, možda i najbitnije je ovaj glupi 1x pogon koji na touring biciklu tu apsolutno nema šta da radi. Ma koliko pozadi bila velika tanjirača od kasete, kada kreneš na neki ozbiljniji neasfaltirani uspon sa 30,40 kila tereta proklinjaćeš dan kada si kupio turing bicikl koji napred ima samo jedan i to poprilično velik lančanik od 42 zuba.

Sve navedeno govori u prilog tome da ovo jeste lep, relativno lagan, našminkan gradski bicikl namenjen za tu i tamo po koju kraću turu sa ograničenim teretom i to najbolje po asfaltu. Daleko je od ozbiljne turing mašine namenjene za sve terene i puteve...

Taman krenuo pisati odgovor - i u suštini nemam mnogo šta dodati.  :)

 

Upravo iz razloga koje si naveo, i ja mislim da taj bajs nije baš idealan za putovanja. Može poslužiti, najvažnije je zdravlje i dobra volja. :)   Ima ljudi koji putuju i na drumašu. Ali ne bi mi bio prvi izbor za putovanje.

 

Digresija:

Materijal rama nije presudan kada je reč o nosivosti. Važna je konstrukcija rama. Tj. može se i od aluminijuma napraviti bajs koji nosi velik teret. Prednost čelika je u tome što se lako vari, kako bi se "došepalo" do prve prodavnice u slučaju nekog loma.

 

Opširnije o materijalima ramova bicikala.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 apstraktno

apstraktno
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 10:06 AM

Možda sam se pogrešno izrazio ali mislim da nisam.
Putovanje je dodano kao opcija za nekada, ništa specijalno oko 300km u jednom pravcu to nije ništa za takav bajk, takođe teret neće biti prioritet jer nas je dvoje, ne planiram putovati sa njim ozbiljnije za to se slažem sa navedenim manama.

Više sam išao na to da trebam bajk za svaki dan voziti se, a da je sposoban i za putovanje ako se pruži prilika, u odnosu na to da za ovaj novac nema ni blizu kod mene, pogotovo ne u novom stanju sa ovom opremom..

Uglavnom iz ove pozicije i dalje ne odustajem od ideje da kupim ovaj bajk jer sve te mane u stvari nisu to ako se objektivo pogledaju potrebe.
  • 0

#5 iggy

iggy
  • Members
  • PipPip
  • 50 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 11:56 AM

Pozdrav,

Kako sam dugo u biciklizmu probao sam i MTB, cestovnjaka, gradski i gravel, na red je došao Touring / Trekking.

Prvenstveno mislim da ću na kraju na njemu ostati jer svi gore navedeni bicikli su ekstremi za sebe, meni treba na kraju udoban bicikl koji će služiti dugo, izvesti turu ne tako brzo, ali ne tako sporo uz mogućnosti stavljanja tereta, vožnje po ukrašenom makadamu i koji neće da ode u tri lepe ako upadne u rupu hehe.

Uglavnom ja sam našao bajk već, u pitanju je sljedeći model:

https://www.diamantr...egere-her-2021/

2022 je model, nov je i košta oko 600 eura, u pola cijene sa papirima i računom kako sam shvatio vlasnika uzeo ga je za sezonu na nekoj akciji ali se ozbiljno povrijedio.

Uglavnom interesuje me mišljenje ljudi koji imaju iskustva sa ovakvim biciklima, što se opreme tiče vidi se da spada u kategoriju kvaliteta ali sama pozicija rama te brend i ostale stvari u koje se ne razumijem dovoljno tu bih rekao da trebam pomoć. Mene privlači cijena, oprema i izgled o kojem sam maštao kada sam želio uzeti ovakav bicikl, ali s obzirom da ostaje kod mene dok se ne raspadne, ne želim pogriješiti.

Takođe planovi su da se i putuje sa njim na more i ko zna gdje i kada, za početak vožnje gradom, tu i tamo neko asfaltirano brdo i sl...

Лично бих избегао овај конкретан бицикл из неког мог искуства које је махом вожња по граду и ван њега (по друмовима) са малим оф роуд излетима.
Мислим да трекинг треба да има што више опција преноса те тако нагињем ка макар 3х9 брзина, наравно да тај погонски систем буде макар Шимано Аливио група (уколико тежина није проблем а и Аливио је сјајан за почетни трекинг по мени), да рам буде алуминијумски (мада стоји да је челик можда бољи избор из више фактора - отпорност, лакше варење како је колега навео) с тим да лично нисам дошао (још) у ситуацију да је мој алуминијумски у проблему а ценим да са мојим начином вожње и тим повременим лаким оф роуд излетима нећу ни доћи у незавидну ситуацију са рамом, али ваља и то имати на уму.
Марку као марку сам виђао али мало тога о њој знам али зато сам презадовољан Булс (Bulls) марком коју возим. Временом сам га дорадио, у смислу промене погона и мењача, кочница, сада га само возим и одржавам.
Лично ми помаже и виљушка са предњим амортизером и чини ми вожњу удобнијом, а и о седишту ваља водити рачуна и направити прави избор који је крајње индивидуалан (мада ваља споменути неке примерке као Selle Royal Respiro Moderate или Athletic; SQ Lab 604, 610, 611, 621; Selle SMP TRK; Brooks Flyer; Terry неко из понуде за трекинг пронаћи).
Јесте добро купити што новији бицикл али не бих занемарио ни половне у добром стању, наравно да то неко са искуством и добрим оком прегледа и одобри такву куповину.
Ево једног примера који бих разматрао да имам новаца за нов бицикл, или бих тражио сличан полован из Булс гаме:

https://www.bulls.de...07&RHOE=RHOE_48

Послато са POCO F2 Pro помоћу Тапатока
  • 1

#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 01:12 PM

Šta piše na ramu je skoro pa najmanje bitno. Važno je samo da nije neki no name kineski ram i da neke validne informacije o ramu mogu da se pronađu na netu. Diamant je ako se ne varam nemački proizvođač i već više decenija pravi pouzdane gradske, treking i touring bicikle. 

 

Ako se sa biciklom ne namerava neki ozbiljniji višenedeljni touring gde se nosi mnogo opreme tipa šatori i pribor za kuvanje, navedeni bajs bi mogao da posluži svrsi. Cena od 600 eura za takav bicikl, ako je u stanju u kom se navodi, svakako nije mnogo. Ja bih ga takođe razmotrio kao opciju za gradski i svakodnevni bajs uz povremene izlete i lagani touring. Za ozbiljan touring ipak radije nešto drugačije.... 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 iggy

iggy
  • Members
  • PipPip
  • 50 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 01:30 PM

Možda sam se pogrešno izrazio ali mislim da nisam.
Putovanje je dodano kao opcija za nekada, ništa specijalno oko 300km u jednom pravcu to nije ništa za takav bajk, takođe teret neće biti prioritet jer nas je dvoje, ne planiram putovati sa njim ozbiljnije za to se slažem sa navedenim manama.

Više sam išao na to da trebam bajk za svaki dan voziti se, a da je sposoban i za putovanje ako se pruži prilika, u odnosu na to da za ovaj novac nema ni blizu kod mene, pogotovo ne u novom stanju sa ovom opremom..

Uglavnom iz ove pozicije i dalje ne odustajem od ideje da kupim ovaj bajk jer sve te mane u stvari nisu to ako se objektivo pogledaju potrebe.

Видим да љубав на први поглед побеђује али дефинитивно не бих узимао због 1 х 11 брзина преноса...
Кад тад ће то бити озбиљна мана (осим уколико је вожња комплет равничарског типа) која ће бити пожељна да се отклони.
Но, каква год крајња одлука била нека те у здрављу служи!
  • 0

#8 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2023 - 01:32 PM

Za ozbiljan turing ovo je neozbiljna naprava. Pogon 1x za cikloture je neupotrebljiv jer će na prvom usponu osrednje težine bicikl stati. Bicikl sa 20kg tereta izbrdo ide 50-60% sporije i tu do izražaja dolazi pogon 3x.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#9 apstraktno

apstraktno
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 01:59 PM

Видим да љубав на први поглед побеђује али дефинитивно не бих узимао због 1 х 11 брзина преноса...
Кад тад ће то бити озбиљна мана (осим уколико је вожња комплет равничарског типа) која ће бити пожељна да се отклони.
Но, каква год крајња одлука била нека те у здрављу служи!


Pa možda, ali više idem na to da su ponude skroz slabe kod mene, nemam načina da uvezem iz vana. Što se tiče 1x11, ja sam baš pre 6 mjeseci uzeo novi mtb Giant SLX 29 1x12 i vozio sam ga 4 mjeseca prije prodaje, uglavnom bio sam impresioniran da se penje savršeno, e sada iskustva sa teretom, brdom i da to traje neki duži period nemam, kažem opet putovanje je samo ako, ako nikako kao prioritet.
  • 0

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 02:35 PM

Za ozbiljan turing ovo je neozbiljna naprava. Pogon 1x za cikloture je neupotrebljiv jer će na prvom usponu osrednje težine bicikl stati. Bicikl sa 20kg tereta izbrdo ide 50-60% sporije i tu do izražaja dolazi pogon 3x.

Jeste, ali pogledaj onu tanjirčinu od kasete pozadi. Najveći lančanik ima čak 51 zub! Ako napred im 42 a nazad 51, to mu dođe nešto slično kao pogon napred 30 a kaseta 40. Nisu to ultra sitni prenosi ali sa ovim prenosom čak i uz neki teret može da se bez problema popne na brdo. No jedno je penjati se na brdo, a drugo na planinu gde ima npr. desetak kilometara konstantnog uspona od 8 i više procenata. Nije da su ti prenosi baš toliko neupotrebljivi ali za turing je još lakše uvek još bolje. 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#11 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 02:51 PM

n2:doh Bitno je da moze da se vari u svakom selu. Neki nikada ne posustaju...


  • 2

#12 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1373 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2023 - 05:09 PM

Osim što se slažem da ovo nije ozbiljan touring bicikl, a postavljač teme nije ni planirao ozbiljne ture, ponuda za taj novac nije spektakularna. Treba uzeti u obzir da će lanac verovatno više da se troši zbog velikog iskošenja, a to povlači i brže trošenje kasete i pogona pa bi mogao da proveriš da li ram podržava preradu na 2x10 ili 3x9. Ako postoje verzije tog bajsa sa pomenutim prenosima, onda samo treba neko stručan da to namesti zbog linije lanca, pozicije osovine pogona itd.

 

U svakom slučaju je korisnije i jeftinije imati normalan pogon nego ovo moderno proseravanje, a bajs kao bajs će verovatno služiti svrsi. Možda može da se nađe nešto malo bolje za te pare, ali vidi se da si već prelomio i tražiš potvrdu. Sedi, vozi pa kad skontaš da li valja ili ne valja, znaćeš i šta dalje. ;)


  • 1
The sea, the sea

#13 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2023 - 05:21 PM

Woody je dao opširnije pojašnjenje. Za mene je ovo fenseraj i ja takve bicikle ne uzimam za ozbiljno ali to je moje lično mišljenje. Pokretač teme je taj koji odlučuje.. mi smo samo posmatrači koji daju svoje mišljenje.
Svakako ako se zezne neće ovo lako prodati ili će ga dati za dosta manje novca jer ovo nije atraktivni mtb već neka vrsta city trekinga.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#14 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3360 posts

Postavljeno 04 January 2023 - 06:46 PM

Ja bih ti savetovao da izbegneš ovaj bicikl.
Prvo i osnovno, namena svakog touring bicikla je da ponese teret. S tim u vezi ovih 136 kila koji se navode kao dozvoljeni maximum za vozača, bicikl, plus teret spadaju u neke niže granice touring bicikla. Tako nizak limit tereta je verovatno iz razloga jer je ram od aluminijuma. Pravi i najizdržljiviji bicikli za ozbiljan touring se prave od čelika odnosno hrom molibdena. Jeste u tom slučaju bicikl za pola kile, kilu teži od aluminijumskog ali to na touring biciklu ne znači ništa.
Drugo ovaj bicikl ima po uzoru na skupe trkačke i mtb bicikle sajle i bužire koji prolaze kroz ram bicikla. To izgleda lepo i fensi za oko ali ako iz bilo kog razloga negde na putu u nekoj vukojebini i nedođiji budeš morao da menjaš sajlu ili bužir, biće ti dosta komplikovanije umesto da su ostavili eksterno rutiranje sajli i time olakšali život biciklisti.
I treće, možda i najbitnije je ovaj glupi 1x pogon koji na touring biciklu tu apsolutno nema šta da radi. Ma koliko pozadi bila velika tanjirača od kasete, kada kreneš na neki ozbiljniji neasfaltirani uspon sa 30,40 kila tereta proklinjaćeš dan kada si kupio turing bicikl koji napred ima samo jedan i to poprilično velik lančanik od 42 zuba.
Sve navedeno govori u prilog tome da ovo jeste lep, relativno lagan, našminkan gradski bicikl namenjen za tu i tamo po koju kraću turu sa ograničenim teretom i to najbolje po asfaltu. Daleko je od ozbiljne turing mašine namenjene za sve terene i puteve...

Углавном си све рекао како јесте, ово није бицикл за путовања. Што се тиче ограничења оптерећења, има једна занимљива ствар, наиме, Трек је свој туринг модел 520 ограничио на малу тежину (нови модел на само 125) што је веома занимљиво из разлога што је то прилично мало с обзиром на намену. Будући да је Дијамант под Треком, могуће је да им је то ограничење више про форме. Но, можда сам и погрешно закључио :)
  • 0

#15 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 January 2023 - 06:55 PM

Ako je ram tanak kao flis papir, npr 2 ili 3 puta tanjen normalno je da je projektovan na manju težinu. Meni to više liči na city bike.. ja ga za sebe ne bih. Radije bih uzeo za te pare nešto sa oglasa jer u tom cenovnom rangu ima top bicikala.


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika