Lagani i niži vozači, iskustva u vožnji, položaj, udobnost itd.
#1
Postavljeno 19 July 2022 - 10:16 PM
Pretežno vozim drumski bicikl, ali mi nije stran mtb/treking i odskora 'gravel', šta god to podrazumevalo. Primetio sam neke specifičnosti inherentne veličini i težini, kao i snazi laganih i nižih vozača, nevezano za vrstu biciklizma.
Na primer, održavanje brzine pri promeni nagiba ili naletu čeonog vetra postaje otežano, nema dovoljno inercije da očuva moment kretanja. Kao što je meni lakše da naglo ubrzam (u odsustvu tih prepreka) ili da održavam brzinu na dugom usponu, tako je i vetru lakše da me uspori ili težim vozačima da me prestignu na spustu ili na valovitom terenu. Jednostavno, moram da utrošim više snage u nekim situacijama u odnosu na 'normalnije' vozače. Naravno, ukupna utrošena snaga je manja nego kod težih biciklista, tu dolazimo do jednačine snaga/težina pa se po tom parametru ne razlikujemo mnogo, ali je stil vožnje i taktika održanja brzine drugačija. Spomenuću i da je stabilnost pri vožnji kroz bočni vetar takođe ugroženija kod nas laganih.
Zanimljiva stvar za koju ne znam koliko je vezana za položaj i podešavanje bicikla je da se na drumašu sa 23mm gumama osećam udobnije nego na mtb/treking ili čak gravelu na kom imam sličnu poziciju kao na drumašu. Ne mislim na udobnost kontaktnih tačaka ili položaja tela, nego na osećaj pri vožnji, prvenstveno na neravnoj podlozi. Verovatno opet zbog manje mase i inercije tela, na tankim gumama osetim neravnine samo kao kratke odsečne udarce koje na drugim biciklima sa širim gumama izazivaju odskakanje sa sedla. Lagano dupe bolje podnosi te neravnine bez amortizacije, valjda zato što sa širim gumama bicikl želi više da poskakuje, a nema šta da ga preterano spreči u tome. Planiram da na gravel bajsu napravim eksperiment sa tanjim gumama pa ću se javiti sa rezultatima, sedište je drumsko pa znam da nije do toga.
I tako... Nisam trkač, ne palim se na vate i ludačke brzine, ali volim da vozim u grupi gde su većinom krupni ili jaki vozači pa mi je izazov da se uskladim sa njima... Pardon, bio je izazov dok sam često vozio, u poslednje vreme više teram po gradu jer nemam vremena, ali ne odustajem tek tako, zaraza je to ozbiljna
Ko šta ima da doda, ud'rite, do tad, vidimo se na točkovima.
#3
Postavljeno 20 July 2022 - 04:04 AM
Kada sam prešao na 11 32 situacija se promenila. Sad mi je dosta lakše na strmim usponima i Ivan mi i dalje pomalo beži ali držim nekako korak.
Inače, na jednoj od dužih vožnji gde smo imali oko 2500m elevacije, već na poslednjem usponu vrtimo i on i ja totalno iscrpljeni u prvoj brzini. On gleda u moje noge i kaže: Vidi, pa ti sad imaš lakše brzine nego ja. Idemo isto a ti brže okrećeš. Zapravo radilo se o tome da pri potpuno istom prenosu ja moram da vrtim pedale dosta brže da bismo se kretali istom brzinom, jer pokrećem veću masu od njega, dakle veći utrošak snage. Isto tako često poredimo puls na usponima, gde je njemu 160, meni je 170, gde je njemu 170, meni je 180. Jednostavno srce mora da pumpa mnogo više krvi da bi snabdela kiseonikom veće telo.
I kao što si napisao, na valovitom terenu gde na spustu težina postaje prednost i gde mogu da jače stisnem pedalu od njega, uglavnom ja pomalo bežim.
Suma sumarum, onima lakšima je definitivno lakše na brdu pogotovo na jačim brdima, što se definitivno vidi i u profesionalnom sportu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#4
Postavljeno 20 July 2022 - 04:52 AM
Puls pri naporu je individualna kategorija i u proseku opada sa godinama, ali pojedinci značajno odstupaju od proseka tako da poređenje apsolutnih brojeva sa drugim vozačima ima vrlo ograničenu upotrebnu vrednost.
#5
Postavljeno 20 July 2022 - 05:11 AM
Jednostavno na usponu mene zbog veće težine više vuče nazad i da bismo u istom prenosu išli istom brzinom, moram brže da vrtim od njega.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#6
Postavljeno 20 July 2022 - 05:53 AM
Nisam toliko blenav da ne primetim da mi proklizava guma ili preskače lanac.
Jednostavno na usponu mene zbog veće težine više vuče nazad i da bismo u istom prenosu išli istom brzinom, moram brže da vrtim od njega.
Ne mogu skontati šta propuštam, ali ovo mi zvuči fizički nemoguće.
- Vozite isti prenos, sa istim spoljnim prečnikom točka.
- Znači, za jedan okretaj pedala, i tvoj i drugarov točak pređu isti put.
- Kako onda idete istom brzinom ako jedan od vas okreće pedale brže?
Shvatam da ne trošite istu snagu - onaj koji je teži će morati puno više snage isporučivati za isti broj obrtaja (i istu brzinu) u istom prenosu.
Ali ne shvatam kako idete istom brzinom sa različitim kadencama, a istim dužinama prenosnih odnosa.
Šta previđam?
#8
Postavljeno 20 July 2022 - 06:39 AM
Kad kupis elektricni bicikl, dobices na ukupnoj tezini pa te vetar nece usporavati a dobices i na ubrzanju. A bice i udobnooo, ko na motorciklu
Da nisam probao, poverovao bih to za udobnost... Svejedno je. Ili više ne računamo treking ebike u električne bicikle? Full sus je jedini pravi? Kako god bilo, hvala na savetu.
#9
Postavljeno 20 July 2022 - 07:20 AM
#10
Postavljeno 20 July 2022 - 07:25 AM
Jednostavno na usponu mene zbog veće težine više vuče nazad i da bismo u istom prenosu išli istom brzinom, moram brže da vrtim od njega.
Nemoguće ni naučno ni praktično.
Gremlin je sve već objasnio. Ako ste na istom usponu, vozite isti prenos, isti prečnik točka, istom brzinom se krećete, morate da imate istu kadencu. Ako se bilo šta od toga razlikuje, razlikovaće se i kadenca. Tu težina vozača-bicikla nema nikakvu ulogu. Samo će veća težina značiti da teži vozač mora da uloži istu snagu da bi se kretao istom brzinom.
#11
Postavljeno 20 July 2022 - 07:29 AM
Zbog tvoje veće težine, sila koja te vuče nizbrdo je veća i sila kojom guraš pedale mora biti veća, ako je ista kadenca.Jednostavno na usponu mene zbog veće težine više vuče nazad i da bismo u istom prenosu išli istom brzinom, moram brže da vrtim od njega.
Ako ti pritiskaš istom silom, tvoja kadenca mora biti veća (i drugačiji prenos ili veličina točka/gume)
#12
Postavljeno 20 July 2022 - 07:54 AM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#13
Postavljeno 20 July 2022 - 09:12 AM
#14
Postavljeno 20 July 2022 - 03:01 PM
Jedino je isporučena snaga i potrošnja energije na pedali veća ukoliko je jedan vozač teži od onog drugog.
https://picasaweb.go...208760685671353
#15
Postavljeno 20 July 2022 - 03:07 PM
Primera radi, na brevetima ove sezone moj drugar koji je od mene teži za oko 30kg 'ladno me ostavi i završi pre mene.. jak je kao bik.
https://picasaweb.go...208760685671353
#17
Postavljeno 20 July 2022 - 04:49 PM
Nemoguće ni naučno ni praktično.
Gremlin je sve već objasnio. Ako ste na istom usponu, vozite isti prenos, isti prečnik točka, istom brzinom se krećete, morate da imate istu kadencu. Ako se bilo šta od toga razlikuje, razlikovaće se i kadenca. Tu težina vozača-bicikla nema nikakvu ulogu. Samo će veća težina značiti da teži vozač mora da uloži istu snagu da bi se kretao istom brzinom.
Osim sto u gornjem i donjem polozaju pedale, ne pogonite bicikl vec se on krece po inerciji. A uzbrdo se racuna i masa puta gravitaciono ubrzanje.
#20
Postavljeno 20 July 2022 - 07:29 PM
Inercija težeg vozača je veća, zar ne bi trebalo da to kompenzuje lakše ubrzanje težeg vozača? Toliko pitanja... Da ne spominjem da bi praktično ta 'prednost' manje mase morala da rezultuje takozvanim frewheelingom bar na trenutak (za vreme događanja magije), zar se to ne bi onda konstantno ili bar povremeno čulo kroz štektanje zubaca freehuba? Toliko pitanja...
Nego, da se vratimo na perolaku kategoriju, ima li neko ispod 65kg ko razume o čemu pričam kada kažem da meni znači da imam lagane točkove, grupu, ram? Vozio sam ja i teške bajseve, ali preko 50km osetim sizifovski napor, kao na dvestotom kilometru vožnje laganog karbonca.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika