Jump to content


Fotografije
- - - - -

Lagani i niži vozači, iskustva u vožnji, položaj, udobnost itd.


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
34 odgovora na ovu temu

#21 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14585 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 07:54 PM

Ne, nego na lakseg vozaca uzbrdo deluje manja sila koja ga usporava. A nizbrdo ga manja sila ubrzava... Ne moze da se poredi sa ceonim vetrom. Nemoj da spominjes da bi prakticno ta 'prednost' manje mase rezultovala frivilingom jer ce biti smesno.


  • 0

#22 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 343 posts

Postavljeno 20 July 2022 - 08:08 PM

Ako su se kretali istom vertikalnom brzinom sa istim stepenom prenosa, veću kadencu je imao onaj koji se kretao cik cak :)
  • 0

#23 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1358 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 July 2022 - 08:12 PM

Osim sto u gornjem i donjem polozaju pedale, ne pogonite bicikl vec se on krece po inerciji.


Onda sam veoma pogrešno ovo protumačio... A očito i učesnike diskusije... Izvol'te, nastavite sa akademskom raspravom, neću ja da smetam.
  • 1
The sea, the sea

#24 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 July 2022 - 08:25 PM

Mislim da si ti sve dobro razumeo, a Dušan kanda malo podbada... :)
Ja sam na suprotnom kraju - težak, a i ne baš jak :) ali primetim da mi je na ravnom lako da držim relativno jače vozače (oni koji su jači u Watt/kg kategoriji), a na usponima nestaju odmah.
Sve to što si primetio jeste tako, ne čini ti se, i razlog je upravo tvoja težina (to jest mala masa, ako ćemo akademskim terminima :) )
  • 0

#25 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 21 July 2022 - 12:50 PM

@Woody I ja spadam u laku kategoriju, 62kg, 1,81m. 99% se vozim po gradu, i mnogo mi je lakse pri kreni stani. Jer je manja inercija, lakse ubrzavam, lakse se zaustavljam. Sto se tice kontrole tj. upravljivosti tu ne vidim ni prednost, ni manu, zavisi iskljucivo od bajka, posto vozim i 26er i 29er. Osetim sve preko hajde da kazemo 300g na biciklu. Vozio sam i elektricne, oni su mi preteski, pa su daleko manje upravljivi, tj. agilni, od obicnog bajka. Nisam ljubitelj elektricnih, jasno je da oni imaju i svoje prednosti.
Sto se tice vetrova, nisam u kondiciji, vozim na tehniku, rekreativac sam, tako da mi ne znaci da li cu stici brze ili sporije, bitno mi je da ili uzivam u voznji, ili da istreniram.
Npr. razliku u tezini tockova (istog precnika) i te kako osetim. Pritisak u gumama je mnogo bitan. Stavio sam 54t zvezdu pozadi, nije me znacajno ubrzala.
Mogu da se popnem uz svako brdo :)
  • 0

#26 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1358 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 July 2022 - 07:06 PM

Na šta misliš kada spominješ pritisak u gumama? On je svakako bitan jer utiče na otpor kotrljanja, udobnost, prijanjanje itd, važan je kao i kvalitet samih guma. Ja držim 23ke na ~7 bara, a 42ke na ~4 bara, mislim da nema potrebe za jačim pritiskom na moju težinu.

Zapravo, igrao sam se sa pritiskom na svim bajsevima i jesam primetio veću udobnost apropo onog odskakivanja. Kada smanjim pritisak, manje odskakuje, ali je veći otpor, a to se opet oseti najviše na širim gumama. Da vozim off road, bilo bi taman, ali ja sam na asfaltu 99% vožnji.
  • 0
The sea, the sea

#27 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 22 July 2022 - 12:28 PM

Vozim “siroke” gume 26x2.4 i 29x1.6. Pumpam ih na nekih (max) 3.2 bara, i tada mi je problem prelazak preko ivicnjaka, tj. dolazi do odskakivanja, a ja ne bih da krivim tockove, pa spustim pritisak izmedju 2,7 i 3.0 bara. Sto je okej za gradsku voznju, ali bih povecao pritisak da vozim na otvorenom, tj. na nekom ravnom putu. Mada 29ka mi je hibrid, bez amortizera, s njom pazim na svaku neravninu i ivicnjak, a sa 26icom, sa amortizerom, idem preko svega, uzivam. U sustini, mi laki, manje opterecujemo gume.
Jasno mi je o cemu govoris, imao sam pre par godina tablicu, sa preporucenim pritiskom, zavisno od dimenzije gume (odnosno kategorije bicikla), mada ja volim da namestim po sebi, a ne po proracunu, jedno je teorija. Zapravo svi proracuni se rade priblizno, tesko je sve uzeti u obzir.
Mozda je bitnije koliko se cesto proverava pritisak u gumama, nego koliki je on kada se jednom napumpa, moje kisljenje. Naravno, ne prelazim ni donju, ni gornju granicu pritisaka, na gumama, i obrucima.

Attached Thumbnails

  • C825195A-FF23-48BB-AF62-ED9D3B48189E.jpeg
  • FD7E8234-AB43-4C24-AE8D-79DE25453ACB.jpeg

  • 1

#28 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2022 - 07:46 PM

Bio sam odsutan ali vratio sam se s puta. Ova tema obećava :D bilo je već i biće izgleda još zanimljivog štiva za čitanje. :D


  • 2

#29 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1358 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 November 2022 - 04:18 PM

Vozim “siroke” gume 26x2.4 i 29x1.6. Pumpam ih na nekih (max) 3.2 bara, i tada mi je problem prelazak preko ivicnjaka, tj. dolazi do odskakivanja, a ja ne bih da krivim tockove, pa spustim pritisak izmedju 2,7 i 3.0 bara. Sto je okej za gradsku voznju, ali bih povecao pritisak da vozim na otvorenom, tj. na nekom ravnom putu. Mada 29ka mi je hibrid, bez amortizera, s njom pazim na svaku neravninu i ivicnjak, a sa 26icom, sa amortizerom, idem preko svega, uzivam. U sustini, mi laki, manje opterecujemo gume.
Jasno mi je o cemu govoris, imao sam pre par godina tablicu, sa preporucenim pritiskom, zavisno od dimenzije gume (odnosno kategorije bicikla), mada ja volim da namestim po sebi, a ne po proracunu, jedno je teorija. Zapravo svi proracuni se rade priblizno, tesko je sve uzeti u obzir.
Mozda je bitnije koliko se cesto proverava pritisak u gumama, nego koliki je on kada se jednom napumpa, moje kisljenje. Naravno, ne prelazim ni donju, ni gornju granicu pritisaka, na gumama, i obrucima.

Zaboravih da te pitam, da li je ovo Brooks sedište na Canyonu? Koji je model, kako se pokazalo?


  • 0
The sea, the sea

#30 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 16 November 2022 - 05:06 PM

Zaboravih da te pitam, da li je ovo Brooks sedište na Canyonu? Koji je model, kako se pokazalo?


Ја сам имао то седло пре две-три године и то модел с рупом. Мене је убило, није ми одговарало уопште осим за графске релације што је недовољно. Е сад, можда је до положаја било (имао сам га на гравелу) или до моје кондиције, али то је само мала ограда. Модел је био C15 са рупом.
  • 0

#31 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 16 November 2022 - 05:39 PM

Ја сам имао то седло пре две-три године и то модел с рупом. Мене је убило, није ми одговарало уопште осим за графске релације што је недовољно. Е сад, можда је до положаја било (имао сам га на гравелу) или до моје кондиције, али то је само мала ограда. Модел је био C15 са рупом.


Да допуним, тежина 78-80 кг, нисам одмах сконтао да је и то у теми од значаја.
  • 0

#32 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 16 November 2022 - 11:58 PM

@Woody Jeste Brooks :). Model je C15, tj. model cambium, sirine 15cm, ovo je bez rupe. Iskreno, nit mi je udobno, nit mi je neudobno, neka sredina. Elegantno izgleda, gumirano je pa se ne prlja tako lako, i elasticno je, posto je u osnovi tkanina. Mozda bih bio opredeljen kada bih probao isti model, samo siri, tj. C17. Canyon je dobio nove sire tockove :)
  • 0

#33 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1358 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 November 2022 - 07:21 AM

@omega Misliš na kondiciju generalno ili kondiciju doopeta? :P

 

@stefan10vb Hvala, razmišljao sam da probam na gravelu baš zbog tog izdržljivog platna, koliko duge vožnje provedeš na tom bajsu?


  • 0
The sea, the sea

#34 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 November 2022 - 08:56 AM

@omega Misliš na kondiciju generalno ili kondiciju doopeta? :P

 

 

Оставио сам то као могућност (мада не од пресудног значаја) да ми због тога није одговарало седло, није искључено. Иначе, материјал је такав да помало гули материјал панталона у градској вожњи: 


  • 0

#35 miroslavs

miroslavs
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 17 November 2022 - 12:49 PM

@omega Misliš na kondiciju generalno ili kondiciju doopeta? :P

 

@stefan10vb Hvala, razmišljao sam da probam na gravelu baš zbog tog izdržljivog platna, koliko duge vožnje provedeš na tom bajsu?

Na CX-u teram C17, kupljeno polovno ovde na CB, meni je jako udobno.

Pritom, imam 97-98kg   :shock: 

374694WPk2260935245_6209153257eda.jpeg


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika