Hybrid, Trekking do 600 eura
#22
Posted 02 April 2022 - 08:51 PM
@Bikegremlin
A što si toliko protivan disk kočnicama. Ok, ni ja nisam fan istih na drumašu, ali šta toliko smeta disk kočnica na hibridima, trekinzima, kros biciklima?
Napisao sam ceo članak o prednostima i manama disk kočnica.
...i o rešavanju problema sa češanjem disk kočnica.
...i o rešavanju problema sa škripanjem disk kočnica (kap ulja zna biti dovoljna da pokvari zabavu).
Kad to sve izvagam, po meni nemaju puno smisla za vožnju koja nije po kvalitetnom blatu (ili po dubokom minusu na brdovitom terenu), jer mane dolaze više do izražaja od prednosti.
#23
Posted 02 April 2022 - 09:48 PM
Za mene je jedina prednost kod karbonskih točkova (koji sada koštaju 1500 eura čak i kinezi i to bez dostavve, poreza i silnih dažbina, a gde su tek cene brend točkova, zipp roval vision enve bont campa hed reynolds mavic itd). Osladilo se svima, ubedili ljude da to zaista vredi toliko i da mora toliko da košta (razvoj, ručni rad, ej) marketing, ljudi kupuju li lkupuju, duboki točkovi najpoželjnija stvar kod drumadžija i cene samo rastu, umesto da padaju.
#24
Posted 03 April 2022 - 07:45 AM
@Bikegremlin
Ima dosta smisla to što si napisao na tvom blogu, međutim sama i sila i modulacija koju isporučuju disk kočnice su po meni toliko bitan i važan faktor za offroad vožnju i bez blata, da smatram da je taj tip kočnice za vožnju van asfalta apsolutno neophodan.
Probaću da objasnim na sopstvenom primeru,
Imao sam neki bajk koji je bio improvizovana verzija gravel bicikla. Drndao sam ga uglavnom na kraće relacije, do posla, vozio ćerku na njemu itd. Od pre par nedelja drugar počeo da insistira da idemo malo u vožnju po šumi i van asfalta, i pošto taj bajs ima nešto deblje gume sa polukramponima, kontao sam da je OK za tu namenu. Išli smo da se vozamo i sve je bilo OK, meuitim... Prvi put kad smo naleteli na neki ozbiljan downhil tipa preko 20%, gde se zbog prirode terena mora često i oštro kočiti, manevrisati sa biciklom, meni su prsti na šakama takoreći otpali od stiskanja kočnica. Uzgred rečeno, kočnice su kaliper sa dubljim dohvatom, a pošto je dohvat dublji da bi se prihvatila veća i šira guma, samim tim je automatski i snaga poluge manja. Stavio sam na te kočnice jedne od najboljih pakni koje sam našao, Kool Stop, i po drumu i asfaltu sve to radi super, ali opet kažem kad se siđe van puta i krene po nekim malo ekstremnijjim terenima gde em je vrlo strmo, em je podloga klizavija nego na asfatlu, te kočnice stvarno treba stiskati kao sivonja da bih koliko toliko imao kontrolu nad bajkom. Tek tada sam shvatio koliko je zapravo takva koncepcija kočnice za offroad prreslaba.
Pošto na taj bajk zbog konstrukcije rama nikako nisu mogle da se montiraju kočnice drugog tipa, ja sam na kraju shvatio da mi jedina opcija da poboljlšam kočnice ustvari zamena bicikla, što sam i uradio. Prodao taj bajk i uzeo iz Decathlona osnovni model drumskog/gravel bajka sa diskovima. Iako te kočnice opet nisu neka klasa (Promax), razlika u kočenju sa njima u odnosu na one kaliper je nebo i zemlja. Koče ako ne tri puta, onda sigurno duplo bolje, pa i više od toga. Više nemam grčeve u pristima kad se spuštamo niz neku strminu, modulacija je mnogo bolja, a to su opet neke osnovne kočnice .Šta li rade tek neke više klase tipa TRP ili Avid mogu samo da zamislim, a tek hidrraulika, ihaj!
Što se tog češanja i toga tiče, mnogim ljudima češe disk jer nemaju apsolutni nikakvog pojma kako da podese kočnice. U suštini, ako se malo koriguje onaj šrafić za podešavanja razdaljine pakni, vrlo lako se otklanja bilo kakvo češanje i struganje, a škripa je posledica prljavštine na disku ili paknama, nema veze sa konstrukcijom kočnica. U svakom slučaju meni lično je skidanje zadnjeg točka jednostavnije sa disk kočnicom nego sa kaliper sa debljim gumama, jer ne moram da izduvavam gume da bih skinuo točak.
I ja se slažem da disk kočnice imaju po nekih mana, ali po meni ta činjenica da su jednostavno daleko moćnije od bilo kog drugog tipa kočnica na ekstremnom terenu im daju neupitnu prednost nad svim ostalim tipovima kočnica za bicikle predviđene da se voze offroad.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#25
Posted 03 April 2022 - 07:53 AM
Svako bira sebi i za sebe. Zato sam naveo sve objektivne prednosti i mane, pa neka ljudi vide spram sebe šta je za njih bolje.
Što se mene tiče, da nisam decenijama već vozio bajs po Fruškoj bez disk kočnica, ja bih ti poverovao da su neophodne - toliko puta sam čuo, što od raznih biciklista, što od prodavaca, kako su puno bolje, savremene, da se moraju imati barem za šumu i slično.
Naravno, uvek ostaje onaj argument (ili "argument") da to što ja vozim nije dovoljno ozbiljno, i da za pravu vožnju moraju diskovi.
Edit: češanje je inherentan problem zbog konstrukcije disk kočnica - tako da ako nisu u delić mm uštelovane kako treba, ili će loše kočiti, ili češati. Izuzetno je mala margina za grešku. I to sam objašnjavao u gore-linkovanom članku o prednostima & manama.
#26
Posted 04 April 2022 - 04:01 AM
U svakom slučaju voleo bih da vidim kako se niz Frušku (off road naravno) spuštaš sa onim mojim starim bajkom. Mislim da bi ti se posle spusta mišljenje ćutke poklopilo sa mojim kad su kočnice u pitanju.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#27
Posted 04 April 2022 - 05:02 AM
Verujem ja tebi da si se ti bez problema spuštao niz frušku sa kočnicama na felnu ali to su bile pretpostavljam neke solidne V brake kočnice? One su u mnogome jače od kaliper kočnica dugog dohvata koje su na mom bajku bile jedino rešenje.
U svakom slučaju voleo bih da vidim kako se niz Frušku (off road naravno) spuštaš sa onim mojim starim bajkom. Mislim da bi ti se posle spusta mišljenje ćutke poklopilo sa mojim kad su kočnice u pitanju.
Vozio sam kalipere dubljeg dohvata, ali kvalitetne - Shimano, sa dobrim paknama. Sa njima nisam imao problema.
Loše kočnice su loše kočnice - nevezano za vrstu. Viđao sam i krš diskova, slabijih od pristojnog V-brejka.
#28
Posted 04 April 2022 - 05:25 AM
Ne znam... Možda je do kombinacije ručica - klešta ali ja svakako nisam bio zadovoljan kočenjem na ekstremnim nizbrdicama. Možda su one kantilever kočnice bolje rešenje, ne znam, to nisam probao. Ali kao što rekoh, sa diskom je druga priča.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#29
Posted 04 April 2022 - 11:50 AM
https://picasaweb.go...208760685671353
#30
Posted 04 April 2022 - 05:57 PM
Ono sto mene smara kod v-brake: skidanje tocka, voznja po kisi. Secam se jedne godine na FG maratonu, najmanji krug sam izabrao, po kisi. Paknovi su bili maltene novi pre voznje. Nisam vozio nesto takmicarski, srednje brzo. Na cilju paknova maltene bez, manje od pola mm je falilo da felna ode u nepovrat. Paknovi bili kombinovani za suvo/mokro. Kocenje svo vreme vise nego dobro, ali sam se trudio da izbegavam gusto blato.
#31
Posted 04 April 2022 - 08:28 PM
Čuo sam te priče gde kad se spuštaš niz kaljugu sa V brake-om kako bukvalno nestanu pakne. Meni to deluje toliko neverovatno iz razloga što na drumskom biciklu jednom kad montiraš dobre pakne, one traju i traju i traju... Prosto mi neverovatno da blato, pesak i struganje tako lako spali uloške, ali naravno, znam da pišeš iz ličnog iskustva....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#32
Posted 04 April 2022 - 08:33 PM
Čuo sam te priče gde kad se spuštaš niz kaljugu sa V brake-om kako bukvalno nestanu pakne. Meni to deluje toliko neverovatno iz razloga što na drumskom biciklu jednom kad montiraš dobre pakne, one traju i traju i traju... Prosto mi neverovatno da blato, pesak i struganje tako lako spali uloške, ali naravno, znam da pišeš iz ličnog iskustva....
Meni se desilo da kroz poplavu vozim niz Frušku - uhvatio nas pljusak, pa je niz pešačke staze krenula bujica, kao privremeni potok se napravio duž staza kojima smo se vraćali kući (voda od par cm, do članaka, kako na kojem delu).
Moje pakne su bile OK, dok su pakne drugog sličnog bajsa bile skroz potrošene. Ja sam se brže spuštao.
Ali sa više kočenja po kiši, pakne se vidno ubrzano troše, to je fakat.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users