Sta je najudobnije moguce, pritom dovoljno brzo (da ne predje u kategoriju trekkinga i slicno) - Endurance drumas ili neki Gravel? CX sumnjam da je optimalan po tom pitanju.
Endurance/sportive/gran fondo geometrija najcesce se pominje za udobnost, ali mozda je dobar i Gravel (mozda cak i udobniji), CX najmanje. Gresim ili ne? Originalno sam mislio da su gravel i CX udobniji od drumasa (predpostavka zbog sirih guma), ali vidim da to nije uvek slucaj.
Sta je sve uopste bitno za udobnost sem uspravnije pozicije? Koliko vidim medjuosovinsko rastojanje, ugao prednje vile, duzina head-tube, ram optimizovan u odredjenim regijama da bude udoban (lakse s karbonom, ali i skuplje), naravno odgovarajuce gume. Treba mi nesto za barem 700x28mm gumu, za sire se ne bunim, ali bar 28mm da stane.
Kraci "reach" i veci "stack" je nesto sto se svuda spominje. Medjutim nemam pojma sta bi to tacno znacilo ako nemam referencu u odnosu na klasican drumas posto ga nisam nikad aktivnije vozio da bih znao sta mi odgovara. Ovaj ovde calculator iako unosim dosta podataka ne izbacuje mi vrednost za to, i ne uverava previse jer izbacuje iste vrednosti za road i gravel: https://www.jensonus...-fit-calculator . Ako neko ima neki bolji koji izbacuje stack/reach, preporucite.