Jump to content


Fotografije

Najudobnija geometrija - Endurance vs. Gravel/CX?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
22 odgovora na ovu temu

#1 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2372 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 October 2021 - 09:13 AM

Sta je najudobnije moguce, pritom dovoljno brzo (da ne predje u kategoriju trekkinga i slicno) - Endurance drumas ili neki Gravel? CX sumnjam da je optimalan po tom pitanju.

 

Endurance/sportive/gran fondo geometrija najcesce se pominje za udobnost, ali mozda je dobar i Gravel (mozda cak i udobniji), CX najmanje. Gresim ili ne? Originalno sam mislio da su gravel i CX udobniji od drumasa (predpostavka zbog sirih guma), ali vidim da to nije uvek slucaj.

 

Sta je sve uopste bitno za udobnost sem uspravnije pozicije? Koliko vidim medjuosovinsko rastojanje, ugao prednje vile, duzina head-tube, ram optimizovan u odredjenim regijama da bude udoban (lakse s karbonom, ali i skuplje), naravno odgovarajuce gume. Treba mi nesto za barem 700x28mm gumu, za sire se ne bunim, ali bar 28mm da stane.

 

Kraci "reach" i veci "stack" je nesto sto se svuda spominje. Medjutim nemam pojma sta bi to tacno znacilo ako nemam referencu u odnosu na klasican drumas posto ga nisam nikad aktivnije vozio da bih znao sta mi odgovara. Ovaj ovde calculator iako unosim dosta podataka ne izbacuje mi vrednost za to, i ne uverava previse jer izbacuje iste vrednosti za road i gravel: https://www.jensonus...-fit-calculator . Ako neko ima neki bolji koji izbacuje stack/reach, preporucite.


  • 0

#2 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3605 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 October 2021 - 10:59 AM

Mislim da gravel i ciklokros nisu ista gategorija iako ih mnogi krste kao jedno te isto i imaju drumsku mehaniku.
E sad, šta mu tačno dodje endirance?

Ja sam za sada početnik u drumaškom ili tačnije fa se izrazim u poludrumaškom svetu sa novim bajkom, ali evo nekoliko zaključaka za prvih 800-ak km..

1. Cube SL cross pro (sad već bivši bic), 2x10 kombinacija Ultegra/XT, flat korman, v-brake
-trostruko tanjen alu ram, karbon vila težina 9,3kg, prihvata gume do 37mm bez problema
-prilično udoban bic sa kojim sam bez problema vozio 400km dok se na brevetu 600K malo osetio bol u zglobovima ruku. Problem je rešen lulom sa ekstremnim uglom. Na brevetu 1000K bilo je problema sa zglobovima ruku zbog flat kormana.
-Trostruko tanjeni ram je pokazao + zbog male težine ali i - na prenosu snage posebno uzbrdo gde se na oštrim usponima blago uvijao.
-Dobro se pokazao na lošijem asfaltu sa gumama 28mm.

2. Merida ciklokross 700 (novi bic)..
-2x11 Ultegra 6800, drop korman, disk.
-Dvostruko tanjen alu ram, karbon vila, težina 9,3kg, prihvata gume do 35-37mm.
-Malo krući od Cuba, dosta bolji prenos snage na pedale, znatno bolje povlačenje na usponima.
Dosta udobniji za vožnju zahvaljujući drop kormanu.. a bio sam ubedjen da je flat korman u prednosti, verovatno zbog navike jer sam to godinama vozio.

Geometrija Merije je dosta drugačija.. ram ST 54cm, TT 54cm. Cube ST 52cm, TT 56cm.

Gravel je nešto drugačiji, mislim da im je vrat vile tj HT viši od nego na ciklokrosu pa je i položaj uspravniji, pomalo nalik položaju na trekingu.

Nisam se nešto preterano udubljivao u tematiku ciklokros/gravel/drum. Volim blago agresivniji položaj te mi je ovaj ciklokros bic legao kao da je pravljen za mene. Uz to se poklopio i atraktivan dizajn + dobio na 7-dnevnu probnu vožnju + plaćanje u 6 rata.. što bi rekli, nije kome je rečeno nego kome je sudjeno ;)

Elem, mislim da će ti oba tipa biti dovoljno udobni s tim da obaviš neku probnu vožnju.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#3 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11790 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 12:19 PM

Definitivno ti ne treba CX geometrija. Gravel = siroke gume, endurance = tanke.


  • 0

#4 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2372 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 October 2021 - 01:31 PM

Cube Attain SL ili Giant Defy imaju 28-32mm respektivno, a nisu Gravel. Vise je pitanje generalno, da li je Gravel po svojoj izradi/geometriji udobniji ili je to i dalje na strani road Endurance. CX ni meni ne deluje optimalno po pitanju udobnosti, iako ima sire gume.

 

@chamade

Da, HT je veci kako na Gravel tako i na Endurance, u odnosu na klasican race/CX.


  • 0

#5 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 October 2021 - 01:46 PM

Ja bih pretpostavio da je gravel udobniji ali i sporiji. Cista generalizacija koja ne mora da znaci da bi i kod tebe bila tacna, ali eto...

Endurance je drumas koji je modifikovan tako da duge voznje budu lakse za podneti, a gravel ne znam ni da li je drumas u osnovi... Mislim, ima drop korman i pocesto isti pogon kao drumasi, ali tu se otprilike sve slicnosti i zavrsavaju. Moze da bude brz, ali ne kao drumas, moze da ide na sljunak ali ne kao mtb ili touring... moze sve ali ni za sta nije najbolji, ali da je udoban - jeste, makar meni jeste ovaj moj (pretvoren u pijacarsko-pilicarsko-hipsterski bajs)

 

Ako ti je brzina primarna, onda gledaj udobnijeg drumasa, zvan on formalno endurance ili ne. Ako zelis da imas slobodu da se samo sjuris sa puta u neku sumu bez prevelike bojazni, gledaj gravel. CX je za one sa krizom identiteta, eto kao Igor :D


  • 0

#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2131 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 02:18 PM

Zaboravljamo ono najbitnije, a to su prenosi. Gravel bajk se od endurance bicikla najviše razlikuje jer najveća većina gravel bajkova dolazi sa 1x pogonom, malim prednjim lančanikom i ogromnom tanjirčinom od kasete pozadi za savladavanje velikih off road uspona, a samim tim ima i mesta za dosta široke kramponke i naravno diskove. To je najpribližnije mtb bajku ali sa drop barom, bar ono što vidim kod ovih bajkova poslednje generacije.

Endurance je drumski bicikl sa opuštenijom geometrijom, diskovima i uglavnom sa mogućnostima prihvata guma do 32mm, često i opcijama za montažu blatobrana.

Tako da, da sam na tvom mestu, ako bih želeo da vozim prevashodno off road, uzeo bih gravel, a ako je namena asfalt, endurance drumski.

Pri tome, moje mišljenje je da je Defy odličan izbor. Veoma udoban bajs sa uspravnijim položajem vozača, a ako fali aerodinamike, to se lako rešava korišćenjem dropova, stavljanjem volana niže ili montažom lule sa negativnim uglom.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3605 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 October 2021 - 03:03 PM

CX je za one sa krizom identiteta, eto kao Igor :D


Aaa, 'teo si napisati "poludeo u kasnim godinama" :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11790 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 03:55 PM

@dule0911   (link)


  • 0

#9 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2131 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 04:39 PM

Dule odustaješ od rekumbenta ili kako?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#10 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1105 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 October 2021 - 05:08 PM

Aaa, 'teo si napisati "poludeo u kasnim godinama" :D

Ti si vec bio lud, tako da nisam na to mislio. Nego tura - brevet - tura -brevet - tura - brevet pa kupis ciklokros :D Mada, najvaznije je da pase i da ide kad se vrte pedale.


  • 0

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3605 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 October 2021 - 05:51 PM

Ti si vec bio lud, tako da nisam na to mislio. Nego tura - brevet - tura -brevet - tura - brevet pa kupis ciklokros :D Mada, najvaznije je da pase i da ide kad se vrte pedale.


Aaa pa jebaj ga, kad je čovek video moju patnju onda mi ponudio ovo bicycle.. a breveti prošli.
A kad je bic već doš'o posle breveta onda sledeće godine ponovo, a? :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2372 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 October 2021 - 07:05 PM

@ljubitelj corbi
Brzina mi nije primarna, za to imam S40. S druge strane ne verujem da ce van asfalta biti vise od 10%, da prespojim neko parce laganim tempom, a za to moze i drumas da posluzi, samo deblja guma i teraj.

@Smasher
Ne, samo hocu opet da probam uspravni, ako bude islo super, ako ne prosledim ga dalje. Vise sam ovo pokrenuo kao generalnu temu jer mi nije bilo jasno pored silnih nijansi, svi deluju slicno. Ako se sklope kockice uzecu nesto najvise radi treninga i kracih voznji, za comuting i duze voznje tu su recumbenti.

Prenosi su mi nekako sekundarni, ali si u pravu, dosta gravel je 1x. Kad nadjem sta hocu, prenos cu lako napakovati sta mi odgovara, ne bi mi bio prvi put. Svakako je lakse ako u startu ima sta mi treba.

@Dusan011
Ok je Revolt, ako odlucim da idem na tu stranu. Mojim kolenima se svidja fabricki prenos na istom :)
  • 0

#13 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2131 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 07:22 PM

Ako ti je udobnost na uspravnom bajku apsolutni prioritet a uzimao bi nešto pre svega za asfalt, pogledaj obavezno Decathlonov Triban Rc500 i 520. Oba bajka imaju diskove, onaj jeftiniji mehaničke i Soru, skuplji 105 i hidrauliku. Oba kompakt pogone i kasete 32 zuba, klirens za široke gume, rupe za blatobrane i pak treger. Jedini "penal" je malo veća težina, ali su zato ubedljivo najpovoljniji u poređenju sa sličnim bajkovima drugih brendova. Sam Decathlon kaže da su to najudobniji drumski bicikli koje su ikad napravili, a utisci kupaca govore isto...

https://www.decathlo...sc/_/R-p-301734
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#14 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2372 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 11 October 2021 - 08:00 PM

Ovo jeste povoljno stvarno, doduse tezi je od ponekog gravela :) Nemaju ga na lageru, kao i vecinu bicikli sad sto niko nema, f-ing covid i kraj sezone. Al dobro, ne zurim, skupljam informacije.


  • 0

#15 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2131 posts

Postavljeno 11 October 2021 - 09:22 PM

Jeste težina problem, ali nije samo kod Decathlona nego kod svih drumskih bicikala sa diskovima. Proveli su decenije trudeći se da redukuju težinu na apsolutno svakom delu bicikla, i sada kada su u tome napokon uspeli, na tržište dolaze bicikli sa hidrauličnim diskovima koji na bajk natovare još minimum pola kile više u odnosu na standardne kočnice, nekad i više.

Prema tome, ako moraju da budu disk kočnice, teško ćeš naći bajs ispod 9 kila a da ne košta dobro.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#16 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3605 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2021 - 01:53 AM

Jeste težina problem, ali nije samo kod Decathlona nego kod svih drumskih bicikala sa diskovima. Proveli su decenije trudeći se da redukuju težinu na apsolutno svakom delu bicikla, i sada kada su u tome napokon uspeli, na tržište dolaze bicikli sa hidrauličnim diskovima koji na bajk natovare još minimum pola kile više u odnosu na standardne kočnice, nekad i više.
Prema tome, ako moraju da budu disk kočnice, teško ćeš naći bajs ispod 9 kila a da ne košta dobro.


Svi bicikli novije generacije su sadiskovima.. pogotovo graveli. Mada, ako ne juri rezultate i slično mislim da Dušanju neće biti bitno 0,5kg gpre-dole.
Veći problem će mu možda biti da nadje za svoju visinu, pogotovo ako bude tražio na oglasima jer je slaba ponuda.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#17 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 13 October 2021 - 03:11 PM

Dule, endurance je najbolji paket udobnosti, težine, brzine... ali i tu postoje razlike. Neku endurance ramovi su više okrenuti brzini, neki udobnosti...

Kad pomenuste Defy, i kod njega ima razlike u zavisnosti od MY. Moj prima 28mm, a recimo 2020 prima 32mm

Sve u svemu najbolji savet je da proučiš testove i pitaš za konkretan model koji budeš hteo da kupiš


  • 0

#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11790 posts

Postavljeno 13 October 2021 - 03:43 PM

GIANT REVOLT je DEFY samo imas jos vise uspravniju poziciju vozaca a mozes da spustis volan ako hoces da budes kao na DEFY-ju. Kod DEFY-ja je cev prednje viljuske kraca pa nema mnogo mesta za podizanje volana, moraces da to radis sa novom lulom.


  • 0

#19 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2372 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 13 October 2021 - 09:21 PM

Kod Revolta me malo nervira izbor grupe i opreme generalno, bar za entry-level primerke. Razlika u geometriji je u duzini head tube i visini BB, stack i reach su im u par mm slicni poredeci iste velicine. Prenos i opcije za blagi bikepacking su prednost na Revoltu, kao i mogucnost montiranja do 45mm gume. Nije da bih montirao, ali lepo je znati da moze.

@pavaobg
Citam dosta zadnjih par dana i meni se isto cini da mi je Endurance najbolje za ono sto hocu, a Defy prima do 35mm i samim tim zadovoljava ako budem hteo sire gume, uze naravno moze uvek. Kontaktirao sam i predstavnistvo za Giant u Hrvatskoj da vidim da li negde imaju neki L/XL ram na probu, jos ako je Revolt u istoj radnji jos bolje. Defy uz neku lulu sa vecim uglom bi mogao da ima vrlo slicnu poziciju kao Revolt, ako vidim da mi je niska pozicija vremenom.
  • 0

#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11790 posts

Postavljeno 14 October 2021 - 04:04 AM

@dule0911   Uzmi ti lepo ovaj i zavrsio si posao (link).


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika