Jump to content


Fotografije

Najudobnija geometrija - Endurance vs. Gravel/CX?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
36 odgovora na ovu temu

#21 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 02:25 PM

Kod Revolta me malo nervira izbor grupe i opreme generalno, bar za entry-level primerke. Razlika u geometriji je u duzini head tube i visini BB, stack i reach su im u par mm slicni poredeci iste velicine. Prenos i opcije za blagi bikepacking su prednost na Revoltu, kao i mogucnost montiranja do 45mm gume. Nije da bih montirao, ali lepo je znati da moze.

@pavaobg
Citam dosta zadnjih par dana i meni se isto cini da mi je Endurance najbolje za ono sto hocu, a Defy prima do 35mm i samim tim zadovoljava ako budem hteo sire gume, uze naravno moze uvek. Kontaktirao sam i predstavnistvo za Giant u Hrvatskoj da vidim da li negde imaju neki L/XL ram na probu, jos ako je Revolt u istoj radnji jos bolje. Defy uz neku lulu sa vecim uglom bi mogao da ima vrlo slicnu poziciju kao Revolt, ako vidim da mi je niska pozicija vremenom.

Nisam ispratio da su Defy-ju digli gume na 35.

znam da je bilo 32, al je 35 svakako plus. Ako ga imaju na stanju uzimaj odmah. Odličan je to ram .

Javi ima li ih u HR. Kad sam ja uzimao, uzeo sam poslednji komad u veličini negde tokom leta.

Kontaktirao sam dilera u Dubrovniku, on proverio, kaže ima 1, može da stigne za 2 dana i tako ga ja kupio.

 

Gledaj samo da ima shimano hidrauliku a ne onog giant monstruma na volanu koji sajlu konvertuje u hidrauliku


  • 0

#22 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 19 October 2021 - 02:27 PM

Niko nista odgovorio nije, jedino da kontaktiram pojedinacnog dilera. Dolazi sa 32, ali 35 moze da se montira.
  • 0

#23 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 19 October 2021 - 03:13 PM

Da, kontaktiraj direktno dilera koji ti je najzgodniji za kupovinu.


  • 0

#24 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 November 2021 - 03:15 PM

Iako mi je prvi pik bio Defy, nema ga ni od korova u velicini koja mi odgovara, a da je negde u okolini da mogu da probam. Revolt takodje.
Trenutno mi je zapao za oko Bergamont Grandurance 6 u 2x10 grx formatu. Full alu, ali ako mi se svidi geometrija i ispostavi se da mogu sporadicno da vozim DF bajk, lako cu avanzovati na karbon. Fabricki dolazi sa 35mm g-one gumama, sa prostorom za nesto sire, koliko vidim nije toliko otvoren kao neki gravel modeli da moze da primi tipa 50mm. Posto mi je glavno pitanje udobnost, mislim da ce sto se guma tice biti ok, samo jos odgovarajuce SQLab sediste. U narednih par dana nadam se da cu se uklopiti da ga probam makar staticno, pa cemo videti...


  • 0

#25 Makarije

Makarije
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 257 posts
  • LocationNovi Sad (obronci Detelinare)

Postavljeno 10 November 2021 - 05:37 PM

Duže vreme je i mene "svrbeo" gravel.
Veci ramovi kod nas su redji od erupcije vulkana.Prosle god. sam dočekao Bergamonta GD5
(Sora 2x9) u vel.61cm
Iako sam 186 kada sam seo osetio sam da nisam razvucen i da bi sa kracom lulom to trebalo da bude ok.
Sa lulom od 60mm i kasetom 11-40 mi bajs savrseno odgovara.
Ako hoces nadjemo se na FG pa napravimo djirak.
Ja bih probao tu tvoju fotelju...
  • 0

#26 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 November 2021 - 06:45 PM

Ovaj sto je natrcao je 57cm i generalno preferiram za nijansu manje ramove. Ipak, ovaj je bas na granici za mojih 190cm. Probacu ga mozda sutra pa prelomiti da ili ne. Jednom sam imao ram koji je bio granicno veci i vremenom tek skontao koliko mi ne odgovara, ali opet necu da uzmem dibidus mali.

I ako se pojavi neki u velicini za nas krakate, cene su totalno nerealne medju polovnim. Nisu ni cene novih sad mnogo bolje.
  • 0

#27 Makarije

Makarije
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 257 posts
  • LocationNovi Sad (obronci Detelinare)

Postavljeno 10 November 2021 - 07:12 PM

Vozio sam na 2 ture F.Manufaktur 57cm i prodao ga jer mi je bio kratak (stalno sam bio nekako zgrcen i nikako nisam uspeo da nadjem odgovarajuci polozaj)
Brojke nisu toliko bitne,mnogo je bitnija geometrija...
  • 0

#28 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Postavljeno 10 November 2021 - 07:14 PM

Gravel bike nije prava offroad mašina. S tim u vezi, ako može da primi gume od 35mm, to je skroz korektno i šire od 40 mu ni ne trebaju. Ovi što imaju one ogromne balonke na gravelu, za to gde bi te gume imale smisla mnogo bolje bi se snašao klasičan mtb, tipa neki pesak, kaljuga itd. Samo tuda je teško sa gumama od 35mm, sve ostalo ide...

Imaj na umu da ako ciljaš udobnost a na granici si između dve veličine, veći ram će dovesti do toga da više spustiš šticnu i da ugao između sedla i kormana bude manji, a samim tim i pozicija na bajku nešto uspravnija pod uslovom da naknadno staviš lulu za centimetar, dva kraću od one koja je na bajku.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#29 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 November 2021 - 08:49 PM

Znam za to, ali zato bih voleo da probam bajs uzivo, jedno su brojke na papiru, drugo je proba uzivo. Da vidim u kom polozaju mi stoji donji deo kicme kad sednem i napravim osnovnu poziciju, znacu odprilike na cemu sam.

Sto se guma tice, vise sam to pominjao kao mogucnost montaze nekih dostupnijih gravel guma, nista vise.
  • 0

#30 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1860 posts

Postavljeno 11 November 2021 - 02:03 PM

Mene vuče da na mog hibrida (sa amort šticnom) ubacim gume 35mm (ili više) i malo graveliram. Ali nemam gde ovde... :(
  • 0

#31 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Postavljeno 07 December 2021 - 07:03 PM

Ako smem da se nadovežem na tuđu temu i da sumiram moje razumevanje napred navedenog rekao bih da granica između gravela, CXa i Endurance bajka nije prava/jasna linija već da u zavisnosti od karakteristika pojedinačnog bajsa, model može više ili manje da zalazi u teritoriju neke od ove tri grupe. Takođe, "budženjem" bajsa (npr. vrsta ili širina guma, podešavanje kormana, kasete itd) se lako menja kategorija / namena bajsa. Gravel je više offroad, Endurance više asfalt, CX je više u sredini, G i E bi trebalo na papiru da su udobniji a CX manje komforan.

Šta mu sada dođavola dođe randonneur bajs?
Pitam pošto ima jedan u oglasima koji mi se sviđa...

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#32 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 posts

Postavljeno 07 December 2021 - 07:05 PM

Ako smem da se nadovežem na tuđu temu i da sumiram moje razumevanje napred navedenog rekao bih da granica između gravela, CXa i Endurance bajka nije prava/jasna linija već da u zavisnosti od karakteristika pojedinačnog bajsa, model može više ili manje da zalazi u teritoriju neke od ove tri grupe. Takođe, "budženjem" bajsa (npr. vrsta ili širina guma, podešavanje kormana, kasete itd) se lako menja kategorija / namena bajsa. Gravel je više offroad, Endurance više asfalt, CX je više u sredini, G i E bi trebalo na papiru da su udobniji a CX manje komforan.
Šta mu sada dođavola dođe randonneur bajs?
Pitam pošto ima jedan u oglasima koji mi se sviđa...
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

То је путнички бицикл (туринг), мада би неки рекли да је за благу нијансу ,,лакши” ( у смислу опреме, могућности, итд) од пунокрвног туринг бицикла.
  • 1

#33 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Postavljeno 07 December 2021 - 07:18 PM

То је путнички бицикл (туринг), мада би неки рекли да је за благу нијансу ,,лакши” од пунокрвног туринг бицикла.

OK, znači jači ram / veća težina u poređenju sa nekim npr. "udobnijim drumašem". Šta onda komplikuju i izmišljaju (da ne kažem težu reč) ako je turing namena.


Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#34 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 posts

Postavljeno 07 December 2021 - 07:30 PM

OK, znači jači ram / veća težina u poređenju sa nekim npr. "udobnijim drumašem". Šta onda komplikuju i izmišljaju (da ne kažem težu reč) ako je turing namena.
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Далеко јачи рам од било ког друмаша. Па јесте му туринг намена, али се та (француска) реч употребљава да означи блажу варијанту туринга од рецимо, класичног путничког бициклизма. Тако се неки бајсеви који се означавају са ,,рандонер” пакују са нешто лакшом опремом у смислу издржљивости, отпорности и слично.
Наравно, ту нема неке драстичне разлике.
  • 1

#35 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 07 December 2021 - 08:24 PM

Uzoe sam gore navedeni Bergamont, model 2021. Nazalost zbog zdravstvenih problema ga nisam jos vozio ali geometrija je takva da mi na prvu probu odgovara L (57cm) na mojih 190cm.

@Nesoni
U pravu si, svaki proizvodjac ima svoju interpretaciju, tako da izbor nije lak. Ovaj sto sam uzeo je vise Endurance po geometriji sto se mene tice, ali je po tezini/konstrukciji/zvanicnoj klasifikaciji gravel.
  • 0

#36 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Postavljeno 07 December 2021 - 08:39 PM

Dule, nadam se da ćeš u najskorije vreme da odvališ od vožnje Bergamont i to po snegu i ovom minusu. Ima jedan Bergamont u L veličini na oglasima. Ja sam ga precrtao jer po njihovom size guide - u, mojih 188 cm je za mrvicu prešlo u XL. Nakon tvojih informacija uzeću ga u razmatranje i možda ga za vikend i probam

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#37 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 08 December 2021 - 12:24 AM


blurp


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika