Razume onaj ko hoće da pročita objektivno, ne iz fanboy ugla.Ma to je zato što ne razumeš suštinu društvenih mreža, a i ovog foruma
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Postavljeno 06 April 2021 - 02:27 PM
Razume onaj ko hoće da pročita objektivno, ne iz fanboy ugla.Ma to je zato što ne razumeš suštinu društvenih mreža, a i ovog foruma
And now something completely different
Postavljeno 06 April 2021 - 02:54 PM
Postavljeno 06 April 2021 - 04:46 PM
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Postavljeno 06 April 2021 - 05:05 PM
Nije stvar bila u karbonu nego u kontroli kvaliteta. Što je najtužnije ako mislite da te stvari pogađaju samo karbonske ramove evo mali primer.
https://youtu.be/3l6EcBg9EPA?t=265
Ako plaćam nešto od par hiljada evra hoću da mi p**** ako to što je napravio ne valja. Ja cenim svoj rad (zato volim da ga drugi cene isto) nisam pare našao ili/i nasledio, nego zaradio.
Upravu si da nisam inžinjer nisam čak ni prirodan smer ali umem da tražim i da slušam. Odavno ne padam na priče (hype), bar ne na sve.
And now something completely different
Postavljeno 06 April 2021 - 05:41 PM
Kada bi Hambini pravio ceo bicikl taj bi kostao 50000$ minimum, kod njega jedna obradjena aluminijumska cev kosta 250$ A ovaj drugi sto kritikuje Canyon, jel' to onaj koji tvrdi da thru osovine nisu bolje od QR?
https://www.reddit.c...seat_post_saga/
https://weightweenie...3280&start=2085
Hambini je tu jer sem hype-a na youtube se teško šta nalazi a slika/video je bolje od hiljadu reči. Košta tačno, jer je obrađena do 20tog mikrona. Ne znam da li znaš ali mikron je mnogo manji od milimetra sa kojim Canyon, pored ostalih, ima probleme.
And now something completely different
Postavljeno 06 April 2021 - 05:51 PM
Po meni je ta Hambini patrona obavezna za ramove sa press-fit patronama pogona, ko neće da ima glavobolje.
Ne znam da iko drugi to pravi kako treba.
Planiram već neko vreme poseban članak na temu - samo nikako da stignem.
Biće spomenuta uz kratko objašnjenje u članku koji spremam ovih dana, ali zaslužuje poseban članak.
Evo snimka čoveka koji je radio "review" Hambinijeve patrone, a ima i snimaka u kojima Hambini objašnjava zbog čega je problem to izraditi dovoljno precizno i zbog čega je važno da se to uradi kako treba (videti Hambini YouTube i njegov sajt - ko zna engleski i zanima ga/je):
Postavljeno 06 April 2021 - 05:58 PM
Po meni je ta Hambini patrona obavezna za ramove sa press-fit patronama pogona, ko neće da ima glavobolje...
To je tuga u celoj priči. Treba ti rešenje za fabrički problem. Potrošiš brdo para ili ne potrošiš brdo para i igraš lutriju šta ćeš da dobiješ. Zašto onda da kupim skupo đubre?
And now something completely different
Postavljeno 06 April 2021 - 06:28 PM
Jel' to merio isti onaj koji je rekao da je thru osovina nije bolja od QR? A zasto meri spoljasnju koncentricnost kada se cev prilagodila koncentricnosti lezajeva koji su ukucani unutar cevi? Bitno je da li su i koliko u osi levi i desni lezaj a ne spoljasnje kuciste, to sto on meri nema veze.
A ko zna engleski moze da se zabavlja citajuci komentare ispod prilozenog videa.
Postavljeno 06 April 2021 - 08:50 PM
Jel' to merio isti onaj koji je rekao da je thru osovina nije bolja od QR? A zasto meri spoljasnju koncentricnost kada se cev prilagodila koncentricnosti lezajeva koji su ukucani unutar cevi? Bitno je da li su i koliko u osi levi i desni lezaj a ne spoljasnje kuciste, to sto on meri nema veze.
A ko zna engleski moze da se zabavlja citajuci komentare ispod prilozenog videa.
Kako se patrona prilagodila ležajevima? Da hoće to samo da se namesti ne bi imao potrebu za "cevi" i svaki ram bi se prilagođavao ležajevima i sve bi radilo bez greške. Ležajevi u lošim ramovima apsolutno "nisu" stisnuti i "ne" propadaju za kratko vreme Zaključci koje ti izvlačeš su za "doktorat".
Thru axle vs QR
Možda će neko da vidi to što ti vidiš. On je pričao da između nable sa thru axle-om i nable QR nema razlike u čvrstoći jer i jedna i druga prolaze kroz osovinu same nable. Da je razlika u vezu i, po njegovom viđenju stvari, QR ima čvršći vez nego thru-axle.
And now something completely different
Postavljeno 07 April 2021 - 12:08 AM
Postavljeno 07 April 2021 - 03:48 AM
...
Pressfit je jeftiniji i laksi (brzi) da se napravi, ali nije bolji od navoja.
I na kraju kada se uporedi cena da se napravi navoj i cena da se napravi Hambinijeva patrona, jasno je da je Hambinijeva patrona uzaludan posao.
Bilo bi da nepostoji galvanizacija, pa ceo proces navoj/pressfit patrona tek postaje sranje ako postoji kontakt aluminijuma i karbona.
Evo zašto je katastrofalno ako se mere ne poštuju
https://www.hambini....ering-analysis/
Voleo bih da čujem zašto (pretpostavljam da se razumeš u mašinstvo) ti misliš da je njegova patrona bezsmislena, sa malo detaljnijim objašnjenjem.
And now something completely different
Postavljeno 07 April 2021 - 06:18 AM
And now something completely different
Postavljeno 07 April 2021 - 09:30 AM
Postavljeno 07 April 2021 - 11:10 AM
And now something completely different
Postavljeno 07 April 2021 - 12:04 PM
Po meni je smisao "Hambinijevog umetka" što radi sledeće:
- Omogućava da ležajevi stoje u osi - bez problematičnih odstupanja, čak i ako je ram kako ne treba. Tj. levi i desni ležaj neće stajati sa jednim celim stepenom ukoso jedan u odnosu na drugi.
- Zamena ležajeva ide unutar "umetka" - ne nabija se i ne izbija ništa iz rama, direktno, što umanjuje verovatnoću da se ram ošteti.
Naravno, ako je školjka pogona na ramu napravljena toliko ukrivo da ceo daj umetak stoji iskošeno, onda problem u izvesnoj meri ostaje - nije taj umetak svemoguć. Ali sami ležajevi su čak i tada i dalje u osi - ne rade jedan protiv drugog, iako vozač svojom silom u tom slučaju deluje više ukoso (ako je školjka patrone pogona baš ukrivo izrađena).
Ko to može po nižoj ceni izraditi, sa dovoljno strogim tolerancijama, a još mu se cima oko prodaje i marketinga i svega što to prati - eto prilike.
Postavljeno 07 April 2021 - 04:45 PM
- Omogućava da ležajevi stoje u osi - bez problematičnih odstupanja, čak i ako je ram kako ne treba. Tj. levi i desni ležaj neće stajati sa jednim celim stepenom ukoso jedan u odnosu na drugi.
- Zamena ležajeva ide unutar "umetka" - ne nabija se i ne izbija ništa iz rama, direktno, što umanjuje verovatnoću da se ram ošteti.
Slazem se, kod Shimana dobijes i osovinu pride sve za ~2000 dinara.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika