Jump to content


Fotografije

CANYON, na ramu piše New Fact 3 7005 AL


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
44 odgovora na ovu temu

#21 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 April 2021 - 02:27 PM

Ma to je zato što ne razumeš suštinu društvenih mreža, a i ovog foruma :)

Razume onaj ko hoće da pročita objektivno, ne iz fanboy ugla.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#22 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 06 April 2021 - 02:36 PM

 ne iz fanboy ugla.

I da si fanboy, i da si hateboy, stoji da ovde nekompetentno, a s punom suverenošću, lupamo o svemu i svačemu (jer nam se može :) )...


  • 0
Homesick for a place you've never been...

#23 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 06 April 2021 - 02:54 PM

Nasalio sam se za devojke/zene, jer trazimo razlog (povod) da bismo se raspravljali :).
@Serbian SPIRIT, ti si se uhvatio karbona, iako ga nigde nema. Osim mozda krute viljuske, ali je nisam zagledao :).
Da ne odem u off, slazem se za karbon da je vrlo verovatno jaci kineski.
Kinezi postuju svaku svoju musteriju, dok drugi (pojedini), ne znaju da postojimo.
Generalno, sve se pravi u Kini, i svodi se na dropshipping.
Dosao sam do informacije da se karbonska vlakna proizvode u neke tri fabrike u svetu.
Takodje, karbon se u velikoj meri koristi u letelicama.
  • 0

#24 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 06 April 2021 - 04:46 PM

A karbonska vlakna za renomirane bicikle u fabrikama u Tajvanu lepe polupismene žene u 3 smene, a mi se ložimo ko da ih NASA pravi. :)

Što se onog Canyon bajsa tiče, batali i šta piše na ramu i iz kog je doba. Ako nema pukotine i vidljiva oštećenja, za te pare ima da valja. Kupi i vozi.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#25 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 April 2021 - 05:05 PM

Nije stvar bila u karbonu nego u kontroli kvaliteta. Što je najtužnije ako mislite da te stvari pogađaju samo karbonske ramove evo mali primer.

https://youtu.be/3l6EcBg9EPA?t=265

Ako plaćam nešto od par hiljada evra hoću da mi p**** ako to što je napravio ne valja. Ja cenim svoj rad (zato volim da ga drugi cene isto) nisam pare našao ili/i nasledio, nego zaradio.

Upravu si da nisam inžinjer nisam čak ni prirodan smer ali umem da tražim i da slušam. Odavno ne padam na priče (hype), bar ne na sve.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#26 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 06 April 2021 - 05:14 PM

Kada bi Hambini pravio ceo bicikl taj bi kostao 50000$ minimum, kod njega jedna obradjena aluminijumska cev kosta 250$ :) A ovaj drugi sto kritikuje Canyon, jel' to onaj koji tvrdi da thru osovine nisu bolje od QR?


  • 0

#27 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 April 2021 - 05:41 PM

Kada bi Hambini pravio ceo bicikl taj bi kostao 50000$ minimum, kod njega jedna obradjena aluminijumska cev kosta 250$ :) A ovaj drugi sto kritikuje Canyon, jel' to onaj koji tvrdi da thru osovine nisu bolje od QR?

 

https://www.reddit.c...seat_post_saga/

https://weightweenie...3280&start=2085

 

Hambini je tu jer sem hype-a na youtube se teško šta nalazi a slika/video je bolje od hiljadu reči. Košta tačno, jer je obrađena do 20tog mikrona. Ne znam da li znaš ali mikron je mnogo manji od milimetra sa kojim Canyon, pored ostalih, ima probleme.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#28 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 06 April 2021 - 05:48 PM

Ko je merio tu hambinijevu aluminijumsku cev od 250$?


  • 0

#29 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 April 2021 - 05:51 PM

Po meni je ta Hambini patrona obavezna za ramove sa press-fit patronama pogona, ko neće da ima glavobolje.

Ne znam da iko drugi to pravi kako treba.

 

Planiram već neko vreme poseban članak na temu - samo nikako da stignem.

 

Biće spomenuta uz kratko objašnjenje u članku koji spremam ovih dana, ali zaslužuje poseban članak.

 

Evo snimka čoveka koji je radio "review" Hambinijeve patrone, a ima i snimaka u kojima Hambini objašnjava zbog čega je problem to izraditi dovoljno precizno i zbog čega je važno da se to uradi kako treba (videti Hambini YouTube i njegov sajt - ko zna engleski i zanima ga/je):

 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#30 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 April 2021 - 05:58 PM

Po meni je ta Hambini patrona obavezna za ramove sa press-fit patronama pogona, ko neće da ima glavobolje...

To je tuga u celoj priči. Treba ti rešenje za fabrički problem. Potrošiš brdo para ili ne potrošiš brdo para i igraš lutriju šta ćeš da dobiješ. Zašto onda da kupim skupo đubre?


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#31 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 06 April 2021 - 06:28 PM

Jel' to merio isti onaj koji je rekao da je thru osovina nije bolja od QR? A zasto meri spoljasnju koncentricnost kada se cev prilagodila koncentricnosti lezajeva koji su ukucani unutar cevi? Bitno je da li su i koliko u osi levi i desni lezaj a ne spoljasnje kuciste, to sto on meri nema veze.

A ko zna engleski moze da se zabavlja citajuci komentare ispod prilozenog videa.


  • 0

#32 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 06 April 2021 - 08:50 PM

Jel' to merio isti onaj koji je rekao da je thru osovina nije bolja od QR? A zasto meri spoljasnju koncentricnost kada se cev prilagodila koncentricnosti lezajeva koji su ukucani unutar cevi? Bitno je da li su i koliko u osi levi i desni lezaj a ne spoljasnje kuciste, to sto on meri nema veze.

A ko zna engleski moze da se zabavlja citajuci komentare ispod prilozenog videa.

Kako se patrona prilagodila ležajevima? Da hoće to samo da se namesti ne bi imao potrebu za "cevi" i svaki ram bi se prilagođavao ležajevima i sve bi radilo bez greške. Ležajevi u lošim ramovima apsolutno "nisu" stisnuti i "ne" propadaju za kratko vreme Zaključci koje ti izvlačeš su za "doktorat".

Thru axle vs QR


Možda će neko da vidi to što ti vidiš. On je pričao da između nable sa thru axle-om i nable QR  nema razlike u čvrstoći jer i jedna i druga prolaze kroz osovinu same nable. Da je razlika u vezu i, po njegovom viđenju stvari, QR ima čvršći vez nego thru-axle.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#33 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 07 April 2021 - 12:08 AM

Ko se razume u masinstvo, u naleganja, i tolerancije, moze vrlo lako da zakljuci da Hambinijeva patrona nema nikakav smisao. Tj. ima, ali je zanemarljiv. Koliko se brzo izgubi 2 (ili malo vise) mikrometara nakon uhodavanja?
Sigurno je bolje ojacati karbon na delu koji drzi metalni deo (cauru) koja drzi patronu, da ne bi doslo do popustanja, tj pomeranja patrone.
Opet neki zakljucci...
Kako to Canyon i ostali imaju problem sa milimetrom? Gde?
Negde je dozvoljeno da se odstupi manje, negde vise. Na primer, na zadnjoj viljusci nije problem da se odstupi 2-3mm, dok bi npr kod patrone to bilo katastrofalno.
Pressfit je jeftiniji i laksi (brzi) da se napravi, ali nije bolji od navoja.
I na kraju kada se uporedi cena da se napravi navoj i cena da se napravi Hambinijeva patrona, jasno je da je Hambinijeva patrona uzaludan posao.
  • 0

#34 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 07 April 2021 - 03:48 AM

...
Pressfit je jeftiniji i laksi (brzi) da se napravi, ali nije bolji od navoja.
I na kraju kada se uporedi cena da se napravi navoj i cena da se napravi Hambinijeva patrona, jasno je da je Hambinijeva patrona uzaludan posao.

Bilo bi da nepostoji galvanizacija, pa ceo proces navoj/pressfit patrona tek postaje sranje ako postoji kontakt aluminijuma i karbona.

Evo zašto je katastrofalno ako se mere ne poštuju

https://www.hambini....ering-analysis/

Voleo bih da čujem zašto (pretpostavljam da se razumeš u mašinstvo) ti misliš da je njegova patrona bezsmislena, sa malo detaljnijim objašnjenjem.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#35 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 07 April 2021 - 04:06 AM

Nije "njegova" patrona besmislena vec je deset puta skuplja nego sto je realna cena.


  • 0

#36 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 07 April 2021 - 06:18 AM

Da li je realno preskupa?!?

Ako koristiš takvu patronu/rešenje samo da bi je imao onda praviš glupost jer tim trošiš pare bez potrebe i praviš mogućnost da (ako je karbon na mestu prihvata patrone) dođe do galvanizacije.

Sa druge strane ako imaš problem sa ramom i proizvođač neće da prizna garanciju i dao si određenu sumu novca (sve preko 1000e za ram) nije. To je rešenje za problem.

Razlika između nearealnih cena ramova i ove patrone je u tome što Hambini tu cenu pravda kvalitetom izrade, proizvođači ramova ne.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#37 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 07 April 2021 - 09:30 AM

Nazalost, nemam vremena da se upustam u detalje, ali cu pokusati ukratko.
Povecao je kvalitet izrade kucista patrone, okej. Kvalitet izrade caure u ramu ostaje isti. Da li naleganje ostaje isto (da li je patrona isto pricvrscena)? Da, svakako je cvrsto naleganje. Da li je cena veca? Jeste.
Da li se pravac ose pogona promenio? Jeste, ali zanemarljivo.
Onda se dovodi u pitanje kvalitet izrade kurbli (i njihove osovine).
Okej, ovo je bilo pre koriscenja. Nakon uhodavanja dolazi do habanja (gubitka materijala) lezaja, osovine pogona, i habanja na mestu spoja patrone (plasticnog dela) i osovine pogona. Koliko je ono? Koliko se sada pomera pravac ose pogona? Habanja su uticala na naleganja.
Za svako naleganje ( cvrsto, labavo, i neizvesno), postoje skupovi naleganja koja ih zadovoljavaju.
Najidealnije resenje bi po meni bilo da je kuciste patrone iz jednog dela.
Poneta pravljenja bilo koje masine, bilo kog dela je da obavlja svoju funkciju za sto manje para.
  • 0

#38 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 07 April 2021 - 11:10 AM

Hvala, nije bilo ukratko.
Imao je on par videa gde mu dođu ramovi jer je kupac/serviser pokušao da stavi njegovu patronu i nije uspeo. On je posle obrađivao patronu da bi ona legla jer je ram bio toliko van parametara.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#39 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 April 2021 - 12:04 PM

Po meni je smisao "Hambinijevog umetka" što radi sledeće:

 

- Omogućava da ležajevi stoje u osi - bez problematičnih odstupanja, čak i ako je ram kako ne treba. Tj. levi i desni ležaj neće stajati sa jednim celim stepenom ukoso jedan u odnosu na drugi.

- Zamena ležajeva ide unutar "umetka" - ne nabija se i ne izbija ništa iz rama, direktno, što umanjuje verovatnoću da se ram ošteti.

 

Naravno, ako je školjka pogona na ramu napravljena toliko ukrivo da ceo daj umetak stoji iskošeno, onda problem u izvesnoj meri ostaje - nije taj umetak svemoguć. Ali sami ležajevi su čak i tada i dalje u osi - ne rade jedan protiv drugog, iako vozač svojom silom u tom slučaju deluje više ukoso (ako je školjka patrone pogona baš ukrivo izrađena).

 

Ko to može po nižoj ceni izraditi, sa dovoljno strogim tolerancijama, a još mu se cima oko prodaje i marketinga i svega što to prati - eto prilike.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#40 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 07 April 2021 - 04:45 PM

 

- Omogućava da ležajevi stoje u osi - bez problematičnih odstupanja, čak i ako je ram kako ne treba. Tj. levi i desni ležaj neće stajati sa jednim celim stepenom ukoso jedan u odnosu na drugi.

- Zamena ležajeva ide unutar "umetka" - ne nabija se i ne izbija ništa iz rama, direktno, što umanjuje verovatnoću da se ram ošteti.

 

Slazem se, kod Shimana dobijes i osovinu pride sve za ~2000 dinara. :)

 

shimano-bb-es300-octalink-bottom-bracket


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika