Iskreno nisam ni mislio da cu ikada ucestvovati u ovakvim vožnjama jer sve ono sto se žuri ,juri ,trka sa vremenom pa makar bila i vožnja biciklom koju volim zato sto opusta telo i dušu,meni lično ne da ne prija nego otrkida mi taj deo zadovoljstva koje opusta dušu i telo i unosi mi nemir.Ali...posto od mojeg ovogodisnjeg putešestvija zbog corona virusa nema nista a neznam da li ce ikada vise i biti a bila je planirana do detalja bas tamo gde se na zalost prva i pojavila i nanela nevolju i jad na žalost mnogih ljudi ,Italija.Šta cu..kao i svi drugi ..trpim i čekam ...šta ce biti.Procitam na forumu da se organizuje brevet.Sta je brevet.Nisam nikada ni cuo za to.Malo procitam.Pa nije ni loše ..ajde da se raspitam.Pozovem organizatora.Kaže da nije to lose ,čak i da je lepo itd...Dobro ,vidim ljubazan čovek ali kosta 2500 dinara.Pa pomislim mogu da odvozam sam lepu turu i sacuvam pare ali nije sve u parama..neka idu pare..i prijavim se ja.Pitam organizatora kakav bicikl moze posto prvi put ucestvujem .Kaže moze kakav hoces ,pa i Ponika važno je da se družimo.Mislio sam da vozim MTB zbog rupa ,šina,betonskih graničnika.... i dobro sto ga nisam vozio jer bi možda tek danas stigao.Ne vozi se na ovakvim vožnjama ništa drugo nego drumski bicikl.I dođe taj dan ,subota, 16 maj .Predhodni dan sam ceo dan radio pa sam bicikl spremao noću ali nije mi bilo tesko.Malo sam odspavao i eto mene u Petrovaradinu ispred pekare Gradić gde je bilo zborno mesto brevetaša.Bio je samo jedan mladić,Nenad .Očekivao sam da će organizator doći ranije a bilo je 7:25 sati ali kasnije sam video da su to iskusni ljudi koji voze.Uglavnom se svi poznaju tako da se stvari oko prijave brzo i resavaju.Jedino ja nikoga ne poznajem samo onako površno sam prepoznao lica ljudi koji su vozili biciklove istim putevima kao i ja i da smo se pozdravljali ali nikada lično .Uglavnom vođa ekipe koja se zvala NS GANG bio je Brdar ,ostali su se vec izdogovaali i rasporedili kako ce .Dobro ,šta je tu je pomislim ja.Ja cu tamo odpozadi da prvo vidim kako je i da li se može ,jer vidim dobri biciklovi ,mladost ,volja ,raspoloženje.Sve to skoro i ja da imam ali granice cu sam sebi postaviti ,mislim ja .I krecemo u 8 sati.Petrovaradain,pekara Gradic preko puta rodne kuce bana Jelacica.Kroz centar ,vozi se polako ,obazrivo u koloni po jedan nas 16 .Izasli smo na zrenjaninski put i vidim vec se tempo drži ,ide se 38 km/h.Bogami ide meni ali gde je ona kako je navedeno opuštajuca vožnja od 22 km/h .Ali neka .Jedva smo docekali da malo ozbiljnije provozamo biciklove.Pažnja i oprez su na nivou a i oseti se da ce adrenalin eksplodirati.Pomislim ,ajde to je početak ,pa svi nagazili pedale pa ce kasnije stati.Ali ma kakvi brzina se ne smanjuje čak ide i naviše.Pa dobro ,pomislim ,kako ide njima ,iči če i meni pa koliko izdržim.Kać, tempo ne popušta,, dobro ajde izdrzacu napad .Ja naravno pozadi i te kako pomaze zavetrina i pomaže mi da držim tempo.Dođe Budisava,tempo ne pada ,ostaje oko 36-do 38 km /h.Dobar ritam ,raspoloženje na nivou , idemo prema Šajkašu .Bogami tempo ne pada čak ide i 40 km/h.Šta cu.Držim se zavetrine i polako razmisljam da uzmem ja svoj tempo .Treba sledecih 180 km odvozati Krecemo ka Vilovu gde je Đorđe Čvarkov ostavio dubok trag,ali tempo nepada idemo ka Loku a meni se javlja misao :pa ljudi zar ovi nestaju po potrebi da prostite ,pisaju ili neku vecu radnju da odrade .Meni se vec skuplja visak tecnosti i trazi izlaz kad ono Titel,predivna priroda ali vetar duva.Kad odjednom neko ko čita misli viče:pauza ..pisanje..O,hvala Bogu.Niko mene netera da vozim u grupi i da nestanem ali nekako ,sto bi rekli ..ponelo me.Sabiraju se utisci ,da li je brza vožnja pitaju oni brzi..naravno niko od nas sporijih ne priznaje.Ma kakvi vozi ..idemo dalje.I konacno Čenta prva kontrolna tačka ,kafana Pčelar.Bogami dobro dosao odmor .Popilo se nesto se pojelo i nastavili smo vožnju. 37 km/h se vozilo.Približavamo se zrenjaninskom putu i vec se videlo ko sa kim može ,hoce i želi.Ja sam odabrao trojicu koji su mi po tempu ,ritmu i svemu ostalome odgovarali a verovatno i ja njima jer držali smo se zajedno u koloni jedan po jedan ili po dvoje .Ja nisam znao za signale kojima biciklisti u koloni pokazuju onima iza da je rupa ,da ubrzaju ,uspore,da ide semafor ,da prođemo semafor da stanemo ,da pazimo ali kako je put prolazio i ja dođem na red da vodim grupu.Velika je razlika voditi grupu i biti u zavetrini .Ali idemo dalje .Prolazimo kroz Borcu i idemo ka pančevačkom mostu i tu počinje odvajanje grupa.Jedni idu putevima njima znanim a nas trojica idemo onako kako je zacrtzano kroz sam centar,Svi znamo rizike vožnje kroz Beograd.Pa peške kad ideš ,opasno je .Kolima je lutrija a biciklom je sigurica da ce biti neke havarije između silnih automobila ,motora šlepera i vozila znanih i neznanih gabarita i brzina.ALI....na srecu taj je dan bio divan pa nam je i Beograd poklonio sigurnu vožnju.NI jedna sirena ,ni jedna psovka ,ni jedna kriticna situacija .SVAKA ČAST beograđanima i vozacima u Beogradu toga dana.Ulazimo u osinjak i krecemo ka okretnici Bogoslovija i krecemo dalje ravno ulicom Mije Kovačevića ,pa u Ruzveltovu pa pravo do Vukovog spomenika .Vozimo nas trojica kroz osinjak i niko da svirne ,opsuje ili nedaj Bože nasrne autom na nas.SVAKA ČAST.Idemo u bulevar kralja Aleksandra i stajemo ispred Skupstine da se slikamo.Žao mi je što nisam poneo kameru .ali ko bi snimao sve ovo i slikao kad je točak do točka ,odličan tempo ,skoro glavu da nedignes od opreza i šina i rupa i ko zna šta još može da ispadne .A toliko lepih stvari a ovo je jedinstveni doživljaj .Bar za mene.Slikali se mi kad ono novinari na nas troje .Da li želite da komentarišete štrajk glađu našeg političara koji je iza nas na stepenicama Skupštine.Jednoglasno odgovaramo da smo za demokratiju i želimo Srbiji sve najbolje i nadamo se najboljem ali ne želimo da komentarišemo štrajk glađu našeg političara.Sedite sa nama na biciklove i vozite se pa će biti mnogo bolje i lepše i ljudi ce biti sretniji.Naravno da nisu seli da voze.Nastavimo mi nasim putem,kroz Terazijski tunel ,pa Brankovom ulicom ,preko Brankovog mosta na bulevar Mihajla Pupina ,ravno pa desno u Trešnjinog cveta i pravo na bulevar Nikole Tesle i hotela Jugoslavija.Tu ispred nas je trebao sačekati organizator Marjan Marjanović,ali njega nema .Malo smo ga potražili i našli preko puta hotela u hladovini .Upoznali smo se ,ispričali ,sačekali ostatak grupe ,razmenili iskustva zalecili rane.Nenad je upao točkom u šine i pao ali srecom samo se malo ugruvao .Nastavili smo sada dalje nas četvorica Brdar,Đorđe Medić ,Milisav i ja.Opa ,pravi majstori i ja sa njima .Pa ide to meni ..Nastavili smo dalje kroz Glavnu ,pa Carta Dusana ...i dalje pravo na Batajnicu.Tempo je dobar oko 35 km/h,nastavljamo batajnickim drumom za Novu Pazovu,Staru Pazovu ali tempo nepada i konačno pauzu za pišanje napravimo.Tempo je odlican ,Sunce je ugrejalo i Bogami postaje zanimljivo.Hidratisemo se i nastavljamo ka Inđiji.U inđiji je kontrolna tačka gde se slikamo svi zajedno ,cela grupa i nastavljamo ka Rumi .Na izlasku iz Rume nas četvorica smo prvi došli do benzinske pumpe gde overavamo predzadnju KT .Popije se ,pojede ponesto a ja koji ne pijem alkohol uopste ,uzmem jedno pivo da ga popijem na Vencu na zadnjoj kontrolnoj tački ,onako za nagradu.Dogovorimo se da idemo do Iriga zajedno nas četvorica i od Venca ko kako može.Ok ja odmah kažem da oni idu napred jer su brži ali držim se do skoro izlaska iz Iriga ,kada njih trojica odlaze uz breg i ja onako solidno desetak minuta iza njih stižem na zadnju KT ,kafic Arena .Sacekali su me ali su otišli niz Venac .Ja sam ostao da popijem pivo .Nakon toga spustio sam se do Petrovaradina brzo i .KRAJ.Dočekali su me Brdar i Medić.Hvala im na podršci i druženju ,kao svima drugim učesnicima za jedno novo iskustvo. Sve je bilo OK jedino zameram sto niko nije stavio rutu ,GPS ili sta vec da se vidi gde smo bili,brzina ,pauze i sve ostalo.Krenuli smo u 8 ujutru a ja sam stigao u Petrovaradin nakon 205 km u 16;50 h ,bar tako je meni sat pokazivao .Znaci ,ispalo bi da smo sa pauzama ,ruckom ,olaksavanjima i kontrolnim tackama ,prevezli rutu za oko 9 sati ukupno.Ja sam se malo raspisao jer za mene je ovo doživljaj i jedno više lepo iskustvo gde sam upoznao nove ljude .Želim im sve najbolje,Ja nisam brevetaš ali nije ovo loše.
#3
Postavljeno 18 May 2020 - 04:55 PM
Lep doživljaj, i lepa priča
Samo da se ne obeshrabre oni koji još nisu pokušali - za ovaj "mali" brevet ipak nije neophodan drumaš i prosek 38. Prelazili su ga i sa MTB-ovima i singl speed-ovima, jer se i sa prosekom ispod 20 (sa sve pauzama), može ostati u vremenskim granicama. Uz, naravno, izdržljive noge i dovoljno jaku volju
#5
Postavljeno 18 May 2020 - 05:04 PM
Свака част, а и текст је симпатичан. И ја добијам жељу да се опробам на таквој манифестацији.
Ovog vikenda ima jedan 200km, ali malo zahtevniji što se tiče uspona (2600m). 14. juna je lakših 200km, ide se lepim predelima kroz Šumadiju, putevima bez mnogo saobraćaja, a dan je dug tada. taman za prvi brevet.
#6
Postavljeno 18 May 2020 - 05:46 PM
Ovog vikenda ima jedan 200km, ali malo zahtevniji što se tiče uspona (2600m). 14. juna je lakših 200km, ide se lepim predelima kroz Šumadiju, putevima bez mnogo saobraćaja, a dan je dug tada. taman za prvi brevet.
24 maj start/cilj Lazarevac. Poprilično zahtevan u prvih 100km, ostatak je lakši. Najteže je prvih 30-40km zbog uspona na Rajac.
U junu je zapravo aprilski 200K koji je odložen zbog vandrednog stanja.
https://picasaweb.go...208760685671353
#7
Postavljeno 18 May 2020 - 05:46 PM
Ajd da kazem i ja neku..kao prvo drago mi je da sam vas sve upoznao a tebi Dragane svaka cast na PRVOM brevetu
Brevet voznje se voze uglavnom laksim tempom,ali je dan bio takav da je vetar bio bas slab i moglo se malo brze voziti sto je vecina i iskoristila! Da se vozio brevet 200km Srema sa cetiri penjanja na Frusku veruj mi da bi vecina vozila mnogo sporije
Krenuo sam poslednji i do prve KT sam vozio sa Ozrenom kome je ovo isto prvi brevet kao i tebi i zavrsio sam sa njim
Jednostavno nisi morao pratiti celu grupu jer ima dovoljno vremena da se stigne 13 h 30 min ali znam da je lakse u grupi!
Druga stvar veoma bitna na brevetima medju ucesnicima nema vodja,kapitena predsednika itd.itd...kao sto si napisao da sam ja vođa ekipe koja se zvala NS GANG!!Moja uloga je bila da podelim kartone na startu svim ucesnicima tj. da pomognem organizatoru za start iz Novog Sada i tu je kraj...ja sam samo brevetas koji vrti pedale!
Ovaj brevet je bio bar meni dosta drugaciji od ostalih koji sam vozio jer i ruta je bila ravna a vetar posluzio!
Jos jednom cestitam na zavrsenom brevetu tebi i svim ucesnicima !
#8
Postavljeno 18 May 2020 - 05:51 PM
Samo da se ne obeshrabre oni koji još nisu pokušali - za ovaj "mali" brevet ipak nije neophodan drumaš i prosek 38. Prelazili su ga i sa MTB-ovima i singl speed-ovima, jer se i sa prosekom ispod 20 (sa sve pauzama), može ostati u vremenskim granicama. Uz, naravno, izdržljive noge i dovoljno jaku volju
Potpuno se slazem moj prvi brevet 200 Srema sam odvezao za 12h 35min na nekom trekingu
#10
Postavljeno 18 May 2020 - 06:54 PM
24 maj start/cilj Lazarevac. Poprilično zahtevan u prvih 100km, ostatak je lakši. Najteže je prvih 30-40km zbog uspona na Rajac.
U junu je zapravo aprilski 200K koji je odložen zbog vandrednog stanja.
Веома радо бих се придружио, само да се докопам мајке Србије. (Један од више 1000 помораца који чека да се заврши ова гунгула са епидемијом)
#12
Postavljeno 18 May 2020 - 09:52 PM
Generalno super zamisao, vožnja i druženje.
#13
Postavljeno 18 May 2020 - 10:27 PM
*
Čestitke za Dragana BREVETAŠA...
*
Da, naravno da ne mora drumaš, vremenski limiti na svim brevetima (po dužinama) su dovoljni da mogu da se završe pa skoro sa svakim biciklom... ispravnim.
*
Jedno pitanje, citiram: "Jedni idu putevima njima znanim a nas trojica idemo onako kako je zacrtzano kroz sam centar". Može pojašnjenje? Zar ne morate svi istom rutom?
#14
Postavljeno 19 May 2020 - 01:50 AM
Jedno pitanje, citiram: "Jedni idu putevima njima znanim a nas trojica idemo onako kako je zacrtzano kroz sam centar". Može pojašnjenje? Zar ne morate svi istom rutom?
Obaveza svih učesnika je da idu istom rutom. Ako je jedna grupa u kojoj je bio Dragan išla preko Vukovog spomenika a druga znanim putevima znači da je neko skratio rutu. Kraćenje je moguće desno sa Pančevca preko trga Republike ili kod Bogoslovije desno pored hale Pionir.
https://picasaweb.go...208760685671353
#15
Postavljeno 19 May 2020 - 08:04 AM
Može li neko od starijih brevetaša da nama koji planiramo da se priključimo ovim vožnjama i druženju od 200 km da pojasni pravila signalizacije za kretanje u grupi i druga "ponašanja" pri vožnji u grupi pošto čitam da signalizacija od strane predvodnika grupe postoji kada se naglo skreće, nailazi na loš put, drastično smanji brzina itd
#16
Postavljeno 19 May 2020 - 10:02 AM
Ako je potrebno naglo zaustavljanje takodje se učesnicima iza pokazuje sa isoruženom šakom kojom se signalizira kočenje. Ovo je moguće ako ima vremena, ako ne onda se svako snalazi. Ja u grupi uvek idem nekoliko cm sa strane iza nekog bicikliste jer tad i sam vidim prepreku ili nezgodnu situaciju.
Na ove signale ne treba se oslanjati jer se dešavalo da ne mogu svi davati signale jer jednostavno nemaju vremena za to.
I naravno najbitnije pravilo.. nikada, ali baš nikada ne bežati mnogo u levu stranu ako nastane incidentna situacija jer je tako pte 2 godine nastradao sad već upkojeni Ivan Puja. Nastalo je naglo kočenje i on da se ne zakuca u onog ispred skrene levo i naleti direktno na automobil koji je došao iz suprotnog smera.
https://picasaweb.go...208760685671353
#17
Postavljeno 19 May 2020 - 11:25 AM
https://www.hafren.c...-run-etiquette/
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#18
Postavljeno 19 May 2020 - 11:43 AM
Da bi se vozilo u grupi, idealno bi bilo da se često vozi sa istim ljudima. Onda se ljudi uhodaju. Ako nije taj slučaj, bolje na sigurnom rastojanju ili malo u stranu.
#19
Postavljeno 19 May 2020 - 11:46 AM
Da i ja sam vrlo obazriv kada ne poznajem ljude u grupi.Ja nikad u životu ne vozim u bilo čijoj zavetrini, da ne bih zavisio od nekog drugog da li ću da padnem ili neću.
Da bi se vozilo u grupi, idealno bi bilo da se često vozi sa istim ljudima. Onda se ljudi uhodaju. Ako nije taj slučaj, bolje na rastojanju, ili malo u stranu.
Za grupnu voznju, vrlo je bitno poverenje i klucno je da onaj prvi u grupi ne zabrlja.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#20
Postavljeno 19 May 2020 - 12:54 PM
Može li neko od starijih brevetaša da nama koji planiramo da se priključimo ovim vožnjama i druženju od 200 km da pojasni pravila signalizacije za kretanje u grupi i druga "ponašanja" pri vožnji u grupi pošto čitam da signalizacija od strane predvodnika grupe postoji kada se naglo skreće, nailazi na loš put, drastično smanji brzina itd
Brevet najčešće nije grupna vožnja od starta do cilja. Već posle desetak km početna grupa se rasprši u nekoliko manjih grupica i individualaca. Ako nemaš nekog s kim planiraš da voziš ceo brevet usput ćeš pronaći grupu koja je približna tvojim sposobnostima. Kad posle 70 ili 100km naiđeš na nekog, taj ide tvojim tempom i sa njim(a) obično ideš do kraja.
2 članova čita ovu temu
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika