Prelazak na 25mm gume,isplati li se?
#201
Postavljeno 13 December 2020 - 06:52 PM
Gume koje bas dugo traju i imaju jako dobru zastitu protiv busenja uglavnom su tvrdje, neudobnije i nemaju tako dobar grip. Sa druge strane, gume koje imaju odlican grip, sto se kaze lepe se za asfalt i dosta su lagane, nije im dugotrajnost jaca strana jer se pre svega prave za performanse.
S obzirom da ta Kenda nije skupa guma a traje malte ne isto ko neke premium gume, ako je grip i ponasanje u ostrim krivinama imalo OK, cini se kao dobar izbor na ogranicenom budzetu....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#202
Postavljeno 13 December 2020 - 07:36 PM
Jeste mala kilometraža ali za te pare je tih 4-5000 i više nego dosta, ni neke skuplje gume ne izdrže mnogo više.
Mnogo je bitno da ih rotiras prednja - zadnja trajaće bar 50% više.
Ako već znaš da traje 5000, zadnju prebaci napred na 2500km
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Da, da, dobar predlog, već na 2.5k biće rotacije.
Od svih guma za drumaše širine 23mm ispod 10e ili 1000 dinara, Kenda K191 je najbolji izbor. Veoma slična sa Conti Ultra Sport, ali sa ružnijim gripom. Dobra strana je što je lagana, oko 330 grama koliko me sećanje služi sa neta i što joj je fin balon, lep oblik. Sve druge, ko što je Mitas Syrinx i slične nisu uopšte ni za porediti sa ovom Kendom, jer su sve preko 400g, i krute su i td.
Sada imam nove, još ne montirane, na kojima je drugačija štampa od predhodne generacije. Sada piše Multitrack sport a na predhodnim je pisala neka ružna štampa Kenda Concept. Dakle u radnjama ako naiđete sa starom štampom, ne uzimajte jer su stare i dugo stoje.
https://www.njuskalo...-oglas-18010953
Vidim na Aliju ima i cvrneih, plavih...šteta što ih u Srb ne nabavljaju...Planet je mogao kad već ima Kendu ali...
#203
Postavljeno 13 December 2020 - 08:34 PM
Meni conti grand prix izdrzi i preko 20000km,
Njih gledam da rotiram na 7000km,
evo sad mi je na 7500 i jos uvek sveze izgleda guma.
Dok recimo vittoria rubino pro izdrzi svega 6000
Licno mislim da se jeftine gume ne isplate kada se uzme u obzir busenje i trajanje
#204
Postavljeno 13 December 2020 - 10:28 PM
Meni Rubino sa žicom trajala 11000km a težak sam sačuvaj bože.Meni conti grand prix izdrzi i preko 20000km,
Njih gledam da rotiram na 7000km,
evo sad mi je na 7500 i jos uvek sveze izgleda guma.
Dok recimo vittoria rubino pro izdrzi svega 6000
Licno mislim da se jeftine gume ne isplate kada se uzme u obzir busenje i trajanje
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#205
Postavljeno 13 December 2020 - 10:58 PM
Ove stare Rubino Pro su bile odlična kupovina, brze skoro kao GP 4000s II, lake kao Vittoria Corsa, a upola jeftinije.
#206
Postavljeno 02 June 2021 - 06:15 PM
Da se pohvalim... nabacio sam nove gume 28mm umeto starih 23mm. Očekivano, prelazak je značajan i velika je razlika, kao da vozim drugi bajs. Nisam još vozio ništa duže osim što sam se dokotrljao od servisa do kuće. Subjektivno imam osećaj da mi je bicikl sada "tromiji", ali zato prosto klizi po neravninama. Ja sam inače spor vozač i ne jurim performanse, ali verujem da će me nove gume ubrzati po lošijem asfaltu, a možda usporiti na usponima jer su gume teže nego prethodne. Svakako će vreme pokazati benefite i mane ove promene ako ih ima. Inače, odabrao sam ovaj model jer ima najaču zaštitu protiv bušenja, a to mi je bio prvi kriterijum pri izboru. Ako je tema, da li se isplati prelazak na 25mm nemam pojma, ali prelazak na 28mm se svakako isplati u pogledu značajno veće udobnost u vožnji.
#207
Postavljeno 02 June 2021 - 06:59 PM
Naravno, 28mm jeste teža guma ali ne mora biti značajno teža. One vrhunske su obe zajedno teže od 23mm svega stotinak grama. Međutim ja bih za drumaša ipak strogo izbegavao gume tipa Schwalbe Marathon ili tome slično jer em što su teške i tvrde, imaju i neuporedivo veći otpor kotrljanja nego standardne drumske gume i zapravo tu se najviše gubi na performansama.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#209
Postavljeno 02 June 2021 - 08:04 PM
U pravu si i meni je to čudno, tako je bilo i kad sam kupio inače korišćen bajs. Nisam razmišljo da menjam felne, ja to teram dok ne crkne, a pre će biti da ću kupiti novi bajs nego što ću da menjam felne.@mmax001 Jesi li razmisljao da menjas felne, nesto mi kociona povrsina na zadnjoj izgleda cudno...
Послато са Pixel 4a помоћу Тапатока
#210
Postavljeno 02 June 2021 - 08:44 PM
Ako su povrsine suvise tanke usled habanja zbog kocenja onda moze da se odvali onaj zakrivljeni deo felne koji drzi gumu. E sad dal' ce se to desiti dok pumpas gumu ili se spustas 40km/h nizbrdo ko zna, ali ako si vezbao padanje sa bicikla kao sto neki predlazu onda za tebe nema problema (link)
#211
Postavljeno 02 June 2021 - 08:57 PM
Ako su povrsine suvise tanke usled habanja zbog kocenja onda moze da se odvali onaj zakrivljeni deo felne koji drzi gumu. E sad dal' ce se to desiti dok pumpas gumu ili se spustas 40km/h nizbrdo ko zna, ali ako si vezbao padanje sa bicikla kao sto neki predlazu onda za tebe nema problema (link)
Hvala na brizi i savetu, ali nemam utisak da su te površine ishabane da može da dođe do takvog pucanja.
Послато са Pixel 4a помоћу Тапатока
#213
Postavljeno 03 June 2021 - 03:55 AM
Послато са Pixel 4a помоћу Тапатока
#214
Postavljeno 03 June 2021 - 06:18 AM
Ono što je meni fascinantno je trend tih 25 pa i 28 guma kod novih bicikala kao i diskovi što je druga priča sada.
#215
Postavljeno 03 June 2021 - 12:43 PM
No naravno, nismo svi isti i u tome je lepota života. Svako radi kako mu paše i odgovara.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#216
Postavljeno 03 June 2021 - 12:56 PM
#218
Postavljeno 03 June 2021 - 02:32 PM
Ja sam pokušao da pređem na 25 sa 23 ali takođe mi se činio bicikl trom a pogotovo na brdu tako da sam se vratio na 23mm. Nije prevagnulo to što je bila malo udobnija vožnja.
Samo ti se čini da je tromiji. Činilo se i meni u početku ali realno a i na štopericu nije tako. Jeste da na jakim brdima, van sedišta i sa manjom kadencom guma više utanja, nekako se više sabija (verovatno jer je mekša) i to je po meni jedina mana 25-ice u odnosu na 23-ku. Možda može da smeta onima koji svaki dan voze 15-20 km na brdima od 10-15 %. Za sve ostale, vrlo mali nedostatak.
#219
Postavljeno 03 June 2021 - 03:06 PM
Ja sam pokušao da pređem na 25 sa 23 ali takođe mi se činio bicikl trom a pogotovo na brdu tako da sam se vratio na 23mm. Nije prevagnulo to što je bila malo udobnija vožnja.
Ono što je meni fascinantno je trend tih 25 pa i 28 guma kod novih bicikala kao i diskovi što je druga priča sada.
Pa, takmičari što voze 28 ili 25, 27, to su gume vrhunskog kvaliteta, moguće većina tabulari, mimimum folding. Dakle tu je gramaža +- 50g, i oni to ne osete.
Ne osećaju ni oni (mi) koji isto tako voze gume od minimum 25/30e pa na više.
Svi prelaze na diskove kod takmičara izgleda, a bogami verovatno će to preći i kod nas amatera. Izgleda da ide nova era drumskih bicikala i sad nagađam, ali verovatno za koju godinu, retko će izaći nov bicikl sa kleštima. Nzm, videćemo, ali kako i Claris ima verziju sa diskom, verovatno će tako i biti...čak će i tu doći do promena u narednih 5 ili više godina pa će izbaciti sajle i svuda postaviti hidrauliku koja će biti pristupačna i prosečnom čoveku sa primanjima.
Biće i klešta, ali mnogo mnogo manje. Moje neko razmišljanje.
Iskreno volim klešta, volim onaj plitak izgled, ali da mogu sada bih odmah prešao na hidrauliku bila ona Claris kvaliteta za početak. Jbga... da ne nabrajam zašto...
Jedino, da se ne protur trkama desi neki težak lom, da nekog takmičara disk ne daj bože ubije ili debelo osakati, pa UCI definiše pravilom da se vrate klešta (to je isto neka moja fantazija, ali samo tako mislim da mogu da se vrate klešta).
Nzm, verovatno su i poradili na tim diskovima da ne seku kao nekad što su kao nož...mada disk sa otvorima je uvek pretnja za bezbednost - moje neko mišljenje naravno...
sorry for off topic
#220
Postavljeno 03 June 2021 - 08:26 PM
Samo ti se čini da je tromiji. Činilo se i meni u početku ali realno a i na štopericu nije tako. Jeste da na jakim brdima, van sedišta i sa manjom kadencom guma više utanja, nekako se više sabija (verovatno jer je mekša) i to je po meni jedina mana 25-ice u odnosu na 23-ku. Možda može da smeta onima koji svaki dan voze 15-20 km na brdima od 10-15 %. Za sve ostale, vrlo mali nedostatak.
Ja imam utisak da osećaj "tromosti" stvara i nešto veći otpor volana kada se menja pravac kretanja pri malim brzinama (na uzbrdici naprimer), prosto volan ne "leti" kao kod gume koja je tanja i pod većim pritiskom. Sa druge strane postoji ta prirodna logika da tvrđa i tanja guma ima manji otpor i da je time bicikl brži, a zapravo to je tačno samo u idealnim uslovima apsolutno glatkog asfalta. Naime pri manjim ili većim oštećenima asfalta tvrđa guma će lošije reagovati i stvarati veći otpor na neravnu podlogu od mekše gume (gume sa manjim pritiskom) jer će ona nešto bolje amortizovati neravnine i time imati manji otpor kretanju.
Ovo je samo moje razmišljanje, ali može da objasni zašto zapravo profi vozači na trkama prelaze na šire i time mekše gume. Ne verujem da to oni čine, a da je to na uštrb performansi. Druga, ne manje važna stvar, jeste da ne postoji dualitet performansi vs. udobnosti. Ako na turu neko danima vozi "udobnije", logično je da time može da se bolje oseća i da uštedi delić snage za još bolji rezultat.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika