SRAM "XX"
Started By
arioth
, Nov 12 2008 11:05 PM
26 replies to this topic
#1
Posted 12 November 2008 - 11:05 PM
Sada za sada samo da nagovestim da postaje rec o kompetnoj grupi za MTB
Znaci naveliko se suska u biciklistickom svetu da SRAM ima nameru sledeceg leta pretstavi svoju prvu kompletnu grupu za MTB. Kako sto se prvicno saznaje je to da ce da grupa da premasi sve fantazije i ocekivanja jednog MTB XC vozaca u potpunosti. Pretpostavlja se da ce ovo biti prva 10 speed off-road grupa sto se moze i predvideti u samo ime grupe XX. Ali ovoga puta sse sumnja da ce da bude 2x10 kombinacija. Dizajn zupcanika XX bice PowerDome koji se vec koristi kod kasete Red grupe ali ovoga puta dizajn bice usovrsen kako bi dao odlicne rezultate pri blatnjavom terenu. Kao pogon najverovatnije ici ce nesto usovrseniji karbon nego kod Noira sa patronom sa keramickim lagerima i normalno samo 2 zupcanika. Pomoc za izradu osovine i lagere SRAM ce traziti od svoje najnovije akvizicije ZIPP. Kad sam vec napomenuo da napred ima samo 2 zupcanika nece nas iznenaditi da bude neka laka varijanta novog proizvoda Truvativa - HamerSchmidt. KArbon ce preovladati u celu grpu pa tako ocekuje se i tockovi da budu full karbon. Za novu grpu vec je izradjena i specijalna verzija Sid-a koji ima karbonski gornji deo a nemojte da se iznenadite ako bude i donji deo karbonski. ITD ITD
To je sve sto se moze naci na netu za ovaj ''novi'' proizvod. Slike naravno sada nema jer je sve drzeno u najvecoj tajnosti ali kada ih bude videcemo ih svi
Znaci naveliko se suska u biciklistickom svetu da SRAM ima nameru sledeceg leta pretstavi svoju prvu kompletnu grupu za MTB. Kako sto se prvicno saznaje je to da ce da grupa da premasi sve fantazije i ocekivanja jednog MTB XC vozaca u potpunosti. Pretpostavlja se da ce ovo biti prva 10 speed off-road grupa sto se moze i predvideti u samo ime grupe XX. Ali ovoga puta sse sumnja da ce da bude 2x10 kombinacija. Dizajn zupcanika XX bice PowerDome koji se vec koristi kod kasete Red grupe ali ovoga puta dizajn bice usovrsen kako bi dao odlicne rezultate pri blatnjavom terenu. Kao pogon najverovatnije ici ce nesto usovrseniji karbon nego kod Noira sa patronom sa keramickim lagerima i normalno samo 2 zupcanika. Pomoc za izradu osovine i lagere SRAM ce traziti od svoje najnovije akvizicije ZIPP. Kad sam vec napomenuo da napred ima samo 2 zupcanika nece nas iznenaditi da bude neka laka varijanta novog proizvoda Truvativa - HamerSchmidt. KArbon ce preovladati u celu grpu pa tako ocekuje se i tockovi da budu full karbon. Za novu grpu vec je izradjena i specijalna verzija Sid-a koji ima karbonski gornji deo a nemojte da se iznenadite ako bude i donji deo karbonski. ITD ITD
To je sve sto se moze naci na netu za ovaj ''novi'' proizvod. Slike naravno sada nema jer je sve drzeno u najvecoj tajnosti ali kada ih bude videcemo ih svi
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#2
Posted 13 November 2008 - 09:26 AM
Čekam Mišu da kaže da opet stavljaju karbon i gde treba i gde ne treba
#3
Posted 13 November 2008 - 09:51 AM
...Gledano sa naše strane "običnih smrtnika" - karbonski točkovi - da, ali ako mi ih neko pokloni...njihova cifra će biti za nas uglavnom nedodirljiva, a servisiranje istih...thanks, but no thanks.
Realno gledano - zbog sve oštrije konkurencije, sve je manje vremena za duže testiranje high-end komponenti u stvarnom "životu" - pa je skorašnji incident sa već čuvenim delta iso truss ramom ( ko nije video do sada evo kako izgleda) samo jedna od posledica:
Naime, greška u upotrebu epoksi smola za homogenizaciju je doprinela da se baš na bajku koji je bio spremljen za expo na glavnom bike dešavanju, desi da se malte ne vrat rama otkinuo...
Naravno, usledile su izjave da se sada upotrebljava bolja "hemija" i sl, ali ostaje onaj gorak ukus u ustima, jer ovaj ram sam košta preko 7000 USD a ide i sa lifetime warranty, pa se od takvog proizvoda ovakvo nešto najmanje očekivalo.
Dakle, karbon - da, ali ne po svaku cenu.
Realno gledano - zbog sve oštrije konkurencije, sve je manje vremena za duže testiranje high-end komponenti u stvarnom "životu" - pa je skorašnji incident sa već čuvenim delta iso truss ramom ( ko nije video do sada evo kako izgleda) samo jedna od posledica:
Naime, greška u upotrebu epoksi smola za homogenizaciju je doprinela da se baš na bajku koji je bio spremljen za expo na glavnom bike dešavanju, desi da se malte ne vrat rama otkinuo...
Naravno, usledile su izjave da se sada upotrebljava bolja "hemija" i sl, ali ostaje onaj gorak ukus u ustima, jer ovaj ram sam košta preko 7000 USD a ide i sa lifetime warranty, pa se od takvog proizvoda ovakvo nešto najmanje očekivalo.
Dakle, karbon - da, ali ne po svaku cenu.
MTB do groba a i posle...
#6
Posted 13 November 2008 - 03:49 PM
Pa ja imam toliko sa sve krevetom, ali tesko da bih kupovao polu-izbusen ram.
#7
Posted 13 November 2008 - 05:43 PM
Ne bih seo na ovu "rešetku" pa sve da mi je poklone
Svi vi koji hoćete da menjate ljude oko sebe uzmite gibanj od kamiona i tek kad budete naučili kako da ga ispravite pokušajte da ispravljate ljude
Neka moja piskaranja http://ja-pisem-posl...i.blogspot.com/
Neka moja piskaranja http://ja-pisem-posl...i.blogspot.com/
#9
Posted 14 November 2008 - 12:24 PM
Nikako, samo sto lakse!
Svi mi tezimo tome da na bajkovi budu laksi...sto je normalno. Ali obzirom da se vacina nas trka, onda je primarna bezbednost.
Slika tog rama vise lici na neku skelu ili plastificirani dzak za krompir! FUJ!!!! 90% ramova napravljenih u proteklih 2 godine su na isti kalup radjeni, mekani ako nisu teski i katastroficno dizajnirani!!!
Carbon jeste hi-tech materijal, ali vise cenim stari dobar CrMO, Easton ULTRALITE, Ti ramove...kao i kombinacije istih.
Scapin, PADUANO, MOOTS,Rocky...itd.
Svi mi tezimo tome da na bajkovi budu laksi...sto je normalno. Ali obzirom da se vacina nas trka, onda je primarna bezbednost.
Slika tog rama vise lici na neku skelu ili plastificirani dzak za krompir! FUJ!!!! 90% ramova napravljenih u proteklih 2 godine su na isti kalup radjeni, mekani ako nisu teski i katastroficno dizajnirani!!!
Carbon jeste hi-tech materijal, ali vise cenim stari dobar CrMO, Easton ULTRALITE, Ti ramove...kao i kombinacije istih.
Scapin, PADUANO, MOOTS,Rocky...itd.
#13
Posted 14 November 2008 - 03:00 PM
ono sto stvarno treba da bude lagano su tockovi. njima se prenosi sila sa nogu na asfalt. ta sitna razlika u obrtnoj sili koju bi dobili nekim ultralite pogonom je zanemarljiva, jer su kurble u proseku 175mm a tockovi oko 330mm (poluprecnik 26") i oko 355mm (poluprecnik 28"), tako da tu tocak igra najvecu ulogu... sama tezina bajka nema toliko veze...
treba da probate bajk sa 1.4kg tockovima i sa laganim gumama i treba probati 2+kg tockove sa teskim gumama... sto bi narod rekao: oko i dupe
treba da probate bajk sa 1.4kg tockovima i sa laganim gumama i treba probati 2+kg tockove sa teskim gumama... sto bi narod rekao: oko i dupe
#16
Posted 19 November 2008 - 01:37 AM
Ovo nije novi ''XX''. Ovo su Double Tap salteri za roadbike koji imaju ravni volan. Znaci double tap tehnologija je ugradjena u njih, a za one koji neznaju kako radi evo samo nesto nakratko. Kada vozac kratko gurne salter on spusti menjac za jednu brzinu a kada vozac dugacko gurne salter tada se menjac penje navise. Ova tehnologija se vec upotrebuje kod RED, Force, Rival serije za road bike i nije novina, vec apsolutni sampion u road bike-u
Edit: Mozda Sram uvede i ovu tehnologiju u MTB. Videcemo kako ce se sve odvivati
Edit: Mozda Sram uvede i ovu tehnologiju u MTB. Videcemo kako ce se sve odvivati
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#19
Posted 19 November 2008 - 07:39 AM
Double tap funkcionise (ako se dobro secam) ovako: jedan "tap" otpusta sajlu a visestruki "tap" zateze, i to sve pritiskom palca na jednu jedinu polugicuObzirom da se sifteri nazivaju DoubleTap i imaju jednu polugu, verovatno ce biti saltanje napred-nazad.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users