Jump to content


Fotografije
- - - - -

ZOBS-Vožnja bajsa,biciklistička traka/staza,pešačko/biciklistička staza


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
11 odgovora na ovu temu

#1 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 31 January 2020 - 06:09 PM

Vožnja bajsa preko Mosta na Adi,kako to tumači ZOBS.

 

Otvorio sam ovu temu iz razlogada da ne bi došlo  do „zagušivanja“  teme “Mi I automobili” jer je na strani  130 izneto pogrešno tumačenje ZOBS-a, o vožnji  bicikla kada se pored nalazi biciklistička traka/staza ili pešačko/biciklistička staza. 

 

13) бициклистичка трака је саобраћајна трака намењена искључиво за саобраћај бицикала, мопеда и лаких трицикала,

 

26) бициклистичка стаза је пут намењен искључиво за кретање бицикала,

 

26а) пешачко-бициклистичка стаза је пут намењен за кретање пешака и бициклиста,**

 

32) бицикл је возило са најмање два точка које се покреће снагом возача, односно путника, која се помоћу педала или ручица преноси на точак, односно точкове,

 

67) учесник у саобраћају је лице које на било који начин учествује у саобраћају,

 

“Чл. 40. Закона о безбедности саобраћаја на путевима прописано је следеће:
"За вожњу бицикла, где не постоји посебна стаза, односно трака, сме да се користи коловоз у ширини од највише један метар од десне ивице коловоза, осим на делу пута испред раскрснице или другог места на коме возило скреће улево, односно када врши претицање или обилажење.

За кретање бицикла по пешачко-бициклистичкој стази сходно се примењују одредбе овог закона о кретању по бициклистичкој стази, при чему возач бицикла не сме да се креће брзином већом од 10 км/х и дужан је да поступа са нарочитом опрезношћу према пешацима, тако да не омета кретање, односно не угрожава безбедност пешака."

Чл. 333. став 1. тачка 11. Закона о безбедности саобраћаја на путевима прописано је следеће:
"Новчаном казном у износу од 5.000 динара казниће се за прекршај лице које поступи супротно одредбама члана 34 овог закона."

 

Кретање возила по путу

Члан 34.

За кретање возила возач мора да користи површину намењену за саобраћај оне врсте возила којим управља, осим у случајевима предвиђеним овим законом. Возач возила који се креће површином која није намењена за саобраћај те врсте возила, ако је овим законом то дозвољено, обавезан је да управља возилом са нарочитом пажњом.

Чл. 334. став 1. тачка 7. Закона о безбедности саобраћаја на путевима прописано је следеће:
"Новчаном казном у износу од 3.000 динара казниће се за прекршај лице које поступи супротно одредбама члана 40 овог закона."

 

P.S.

Neko će  primetiti da iz pravca Topčiderskog parka/Bul.Vojvde Mišića-prema N.Beogradu, krećući se kolovozom,nema znaka “zabranjen saobraćaj za bicikle” i doći će  na sam Most na Adi,gde se preko ograde opet nalazi pešačko/biciklistička staza.Odgovor Zakonodavca bi bio veoma jednostavan:”trebali ste doći pristupnim putem do mesta pristupa pešačko/biciklističkoj stazi.(a može se doći stepenicama ali ne i liftom jer nije u upotrebi-nemojte meni protivrečiti,obratite se Zakonodavcu,Gradonačelniku....)

 

P.P.S.

Gde god pored kolovoza postoji biciklistička traka/staza,pešačko/biciklistička staza vozač bicikla je dužan da je koristi. Biciklisti se tretiraju kao vozači bicikla. U članu 40 obratiti pažnju na formulaciju: “posebna”.

Tako je po ZOBS-u.

 


  • 0

#2 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 31 January 2020 - 06:49 PM

A cije je ovo tumacenje ZOBS-a?


  • 0

#3 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 March 2022 - 04:42 PM

ЗОБС и пешачки прелаз.

 

Да ли су ове институције радиле на ЗОБС-у из 2020?

-Министарство за саобраћај?

-Саобраћајна полиција?

-Агенција за безбедност саобраћаја која је уствари „дупликат“ Министарства за саобраћај?

-Вероватно и скупштински одбор за безбедност за саобраћај...?

 

И који је епилог, барем за нас који возимо бициклу?

 

Па за време јавне расправе, говорим о Београду/Н.Београду, су поред пешачког прелаза/упоредо са њим/паралелно са њим/исцртали/обојили црвеном бојом бициклистичку стазу, поставили су и металне држаче за бициклисте када стигну до прелаза, да би се за њега придржавали а затим када се упали зелено светло за пешаке, да нормално возећи бициклу и пређу преко „обојене“ бициклистичке стазе....или су те држаче поставили онако, ко зна за шта, видели су то негде па хајде и ми...

 

Данима „стручњаци“ објашњјавају у електронским медијима да бициклиста не сме возити преко пешачког прелаза, већ да мора сићи са бицикле и пешачити и гурати бициклу поред себе,  јер је он намењен искључиво за прелазак пешака, што је тачно... а шта је са овом пралелном „црвеном“ бициклистичком стазом за бициклисте?

 

Па ништа, заборавили су да у ЗОБС унесу члан који ће регулисати бициклистичку стазу на прелазу и семафору.

Ни то нису били у стању?

Јер се све проформе ради, неорганизовано и нестручно.

 

Бициклистичка удружења су активно учествовала у јавним расправама, успели су „само“ да „избаце“ светлодбојне прслуке и кациге из свакодневне употребе, јер законодавац, па ма ко то био од ових набојаних, хтео пошто пото да нам уведе у свакодневну употребу светлоодбојне прслуке и кациге? (користим кацигу и препоручујем је).

Сва срећа, смиловали су се на нас и та одредбе нису унете у ЗОБС. (осим у условима смањене видљивости и ван насељеног места за светлоодбојни прслук).

 

Нису били у стању или како другачије да се изразим а да не будем малициозан и увредљив, да уведу члан да се бициклиста обилази на растојању/одстојању приликом претицања/обилажења од стране моторног возила на 1,5 метар???? Који проблем имају???

Јел неко ужива да нас сатерују уз ивичњак где се налазе улегнуте шахте, разни отпад...скоро да нас чешу својим возилима (част изузецима).

 

Нормално, oni bicikle i ne voze, не излазе из службених аутомобила, arogantni su što se tiče predloga, kao sve znaju? A да ли су помислили да можда њихова деца возе бицикле....то им није пало на памет??? Па није, јер брину искључиво о себи самима.


  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 March 2022 - 04:52 PM

Pisao sam na tu temu na sajtu, u sledećim člancima:

 

1)

ZOBS za bicikliste

 

Tu sam naveo konkretne članove, sa tumačenjem na "prostom srpskom" uz konsultacije sa stručnjacima za tu temu (dakle - kako se u praksi tumači i presuđuje na sudu ako dođe do udesa i problema).

 

Uglavnom - definisan je prelaz biciklističke staze preko kolovoza i propisi su objašnjeni u članku, sa sve slikama.

 

2)

Bezbedno rastojanje za preticanje bicikla

 

Tu sam naveo i obrazložio svoje gledište na temu. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 16 March 2022 - 04:53 PM

Nesto razmisljam i da su uveli clan da rastojanje mora da bude 1,5 metara ne vidim da bi ista promenilo stanje na terenu. Prvo bi morali sve vozace da obaveste da je izmenjen zakon o saobracaju a posle je pitanje kako to kontorlisati i kaznjavati. Ja sam i dalje za to da svako ko polaze vozacki mora biciklom da predje sa jednog kraja Beograda na drugi pa da vidi kako je biciklistima...


  • 0

#6 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 March 2022 - 05:02 PM

Ja sam i dalje za to da svako ko polaze vozacki mora biciklom da predje sa jednog kraja Beograda na drugi pa da vidi kako je biciklistima...



Od trga Republike niz Kralja Milana preko Slavije, dalje Makenzijevom i Vojislava Ilića.. pa Ustaničkim do vrha i desno Smederevcem do Vinče. Kad bi video šta je strahota dobro bi razmislio pre nego što satera nekog biciklisti sa putaa
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 16 March 2022 - 05:05 PM

Ceo beograd uzduz ili popreko, po meni ne bi morali posle toga da idu kod lekara za psiho fizicku potvrdu o zdravlju. :)


  • 0

#8 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 March 2022 - 05:24 PM

@BkeGremlin

 

Прочитао што си невео на својој презентацији.Са нечим се могу сложити са нечим не, не бих много полемисао, углавном тежим да схватам свет онакав какав је, без много "филозофирања".

 

Само ово, бициклистичка удружења (читао и гледао шта су о томе говорили на састанцима у вези јавне расправе о изменама ЗОБС-а) те су своје предлоге аргументовали, позивајући се на земље код којих је бициклистички саобраћај много развијенији, углавном код већине није законом регулисано ношење бициклистичког прслука као ни кацига, али јесте обилаженје/претицање бициклиста на законски одрђеној бочној удаљености.

О свести не бих, свест постоји код јако малог броја људи, ефикасна је само казнена политика.

 

@Dušan011

Па врло једноставо, путем јавног информисања, у медијима, понављати један известан период, рецимо око месец  дана се бавити бициклистима, паноима (билбордима)....мислим ако је о и то проблем...ма да, овде је све проблем.


  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 16 March 2022 - 05:30 PM

Vozili bi ljudi 1,5m i bez tog zakona da hoce ili da shvataju kako ugrozavaju bicikliste... Jednostavno vecina nije osetila na svojoj kozi kako izgleda voziti bicikl u saobracaju pa tesko da ce shvatiti sta zelimo zakonom da postignemo. Stalno se na TV govori o pijanim i drogiranim vozacima pa nema uticaja na ostale, mislim da je uzaludna ta ideja o "informisanju". Samo fizicki odvojene staze za bicikliste rade posao...


  • 1

#10 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 March 2022 - 05:50 PM

Прво, ако и када се укључим у неку дискусију, пажљиво прочитам шта је написано, трудим се и да разумем  шта је „тема“ а не да пишем шта ми падне на памет и шта мени одговара.

Очигледни је ретко ко пратио рад бициклистичких удружења а камо ли читао шта су им били предлози и како су их образлагали, не умем боље од њих па бих се овде и задржао

 

То је и разлог што немам на хиљаде коментара (част изузецима).

 

Свако добро.


  • 0

#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 16 March 2022 - 06:29 PM

Ako biciklisticka udruzenja ne znaju sa kojim od navedenih 4. drzavne institucije treba da razgovaraju onda bi trebalo prvo da se informisu pa da kucaju na jedna vrata. Stav, ne zelimo da pricamo sa nekim ko nas ne razume je pogresan, bas treba da se mnogo prica da bi vas neko ko vas ne razume razumeo, pogotovo sto oni odredjuju sta ce da se radi a ne vi... A i u biciklistickim udruzenjima ima zanesenjaka koji bi samo da preslikaju stvari iz zapadnih zemalja i misle da ce time problem biti resen, ne razumevajuci komplikovanost donosenja takvih odluka u nasoj sredini.


  • 1

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 March 2022 - 07:35 PM

Od trga Republike niz Kralja Milana preko Slavije, dalje Makenzijevom i Vojislava Ilića.. pa Ustaničkim do vrha i desno Smederevcem do Vinče. Kad bi video šta je strahota dobro bi razmislio pre nego što satera nekog biciklisti sa putaa

 

Bulevar despota Stefana obavezno, i Smederevac. Tamo gde su protok i opterećenje stravični, a trake preuske. Ima još primera ali ne mogu se setiti iz glave.

Kojih jedan i po metar, da poštuju pola metra biciklisti bi bili zadvoljni i bezbedni.

Ima tu mnogo problema nema svrhe ni pričati ali jedan što mi pada na pamet o čemu se retko govori je što zakon i vozači poznaju samo "biciklisti imaju svoj metar" a ne znaju šta znači biti biciklista i kako izgleda taj metar, pogotovo u gradovima pogotovo u BG, u kakvom stanju je asfalt i na šta liče šahtovi i rešetke. Ni oni sa svojim četvorotočkaškim zagađivačima i zakrčivačima ne prolaze po sred rupa jer čuvaju točkove i amortizere.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika