S obzirom da mi je vrijeme za zamjenu ulja u amortizeru a stigli su mi i prasinari (Dust Wiper) odlucim se da vam sve islikam i napravim mali tutorijal.
Amortizer koji sam radio je Fox 32 Float 29 CTD FIT (2013) mada je postupak kod ostalih veoma slican.
Cijena novog seta je oko 30 Evra
Potrebno vrijeme je oko 60 min.
Za pocetak skinte tocak, kocnice odvojte upravljac (koroman) skupa sa lulom i izvadite prema
dole amortizer. Moj savjet vam je da sve sitne dijelove stavljate u neku kutiju da se ne pogube.
Skinte tocak, kocinicu, Odvrnite lulu
Izvucite Amortizer prema dole.
Patite na lezajeve viljuske koji se nalaze u ramu kao i na spejsere tj na kopletan HEADSET
Jedinstvena prlika da sve ocistite i podmazete ponovo
Amortizer fiksirajte za radni stalak radi lakseg rukovanja i ocistite okolo.
Sada mozete krenuti sa otvaranjem amortizera.
2. Ispustite pritisak iz zracne komore
3. Imbusom 2,5mm popustite osigurac podesivaca rebaounda i skinite ga
4. Kljucem 10 odvrnite sarafe na dnu pazeci da ne ostetite Rebound iglicu.
Za iduci korak trebat ce vam specijalni alat da bi osovinu stapa odvojili od donjeg dijala amortizera, ja sam ga napravio od nekih starih konusa i malo zbrusio na dnu da moze prici, inace ovaj alat je skup s obzirom da nije nista narocito komplikovano za napraviti. Mozete cak nekoliko matica zavariti jednu za drugu.

5. narvrnete "spec. alat" al ne do kraja
6. ostavite 6-7 mm. navoja da se se vidi ( igla rebounda ne sme da viri na vrhu)
7. udarite cekicem dok osovina stapa amortizera ne upadne unutra, izvrnite "spec alat" i ponovite na drugoj strani
8. ovako treba da izgleda
Sada je vrijem da istresete ulje
9. okrenite na stalku amortizer ka dole a ispod stavite posudu da ne prosipate ulje okolo.
10. Svucite donji dio amortizera ka dole.
Stapove koji su ostali na stalku dobro ocistite alkoholom , gumicu za mjerenje SAG-a povucite prema gore da je ne zaboravite vratiti.
Skidanje Dust Wiper-a ( prasinara) i ciscenje
odmah ispod prasinara nalazi se pjenasti prsten, izvucite ga pazljivo i ostavite , mozda vam nekad zatreba
11. plasticnom ili drvenom sipkom ( ja sam koristio 3/4" cjev za vodu) na polugu pazljivo ivadite prasinar , jedan pa drugi.
12. Krpom na nekom stapu ocistite unutrasnjost amortizera ( ja sam koristio gornji dio od neke stare metle)
13. Dobro naprscite srestvom za ciscenje kocnica unutra i ostavite da se iscjedi i osusi.
Sad mozete krenuti na sastavljanje i vracanje sve na svoje mjesto.
Stavljanje "pjenastih prstenova"
14. Potopite prstenove u ulje ( u mom slucaju to je 20WT gold Foxovo ulje)
15. Vratite ih na mjesto
Montaza DUST WIPER-a ( prasinara)
Princip je da ravnomjerno izvrsite pritisak na prasinar da bi neostecen usao na svoje mjesto
16. navucite prasinar
17. gurnite sve unutar amortizera ravno prema dole i udarajte polako gumenim cekicem dok ne nalegne na svoje mjesto
18. Dust wiper je postavljen. Ponovite proceduru i na drugoj strani
Sastavljanje i sipanje ulja
19. Navucite donji dio amortizera na stapove al ne do kraja.Okrenite amortizer na stalku sa donjim djelom pema gore na odprilike 45 stepeni
20. Odmjerite kolicinu ulja koju sipate po svakom stapu ( u mom slucaju 30 ml ulja Fox 20WT gold)
za ostale modele imate na foxovom sajtu kolicinu i vrstu ulja
21. Sipajte ulje polako kroz rupicu tako da se slijeva niz zidove u unutrasnjost.
Vracanje sarafa sa donje strane
Ja prije ovog postupka napumpam 50 psi u zracnu komoru
22. navucite donji dio amortizera do kraja da izvre navoji na donje rupe
23. Stavite nove plasticne prstenove ( dihtunge ) koje ste dobili u setu
24. Stegnite sarafe kljucem
25. Vratite Rebound kontrolor nazad i stegnite imbusom 2,5mm
26. Ocistite komplet viljusku alkoholom
To bi bilo to, sad samo da vratite amortizer na bicikl , i sve ostale dijelove
Nadam se da cu nekome pomoci sa ovim tutorijalom a sledeci cu da objavim cim budem radio a sjetim se da slikam.