Tanje ili deblje gume
#1
Postavljeno 22 August 2019 - 07:37 PM
#2
Postavljeno 22 August 2019 - 07:43 PM
Sama "debljina" je manje presudna nego što se obično misli, važan je profil (šara) i kvalitet gume.
Generalno, 1,75 je dobra mera za MTB ako se ide po asfaltu. Opširnije:
https://www.bikegrem...por-kotrljanju/
#4
Postavljeno 23 August 2019 - 08:17 AM
Ja sam pre nekoliko dana stavio Conti Speed Ride Fold 700x42.
U godinama sam kad se sve ređe i teže oduševljavam ali razlika u odnosu na prethodne je šokantna. Bicikl je toliko brži (i udobniji) da se ja oduševim i nasmejem svaki put kad sednem na bike.
Suština je da je debljina manje važna. Mnogo je bitniji kvalitet gume. Konkretno ovo je guma, kao što vidiš, bez žice, lagana, sa plitkom šarom. Bicikl bukvalno poleće kad ga nagazim. Poređenja radi sve one gume sa ultra giga zaštitama, preteške su i osećaj je kao pod ručnom da voziš a tvrde kao da si stavio točak fijakera. Deblja guma može vrlo lako da bude i brža od tanje jer manje poskakuje preko neravnina, rupica itd.
Osetio bi veliku razliku i na startu, ubrzanju i naravno skretanjima/manevrisanjem. Fold gume su skuplje ali su odlične.
#5
Postavljeno 23 August 2019 - 10:10 AM
Ja sam pre nekoliko dana stavio Conti Speed Ride Fold 700x42.
U godinama sam kad se sve ređe i teže oduševljavam ali razlika u odnosu na prethodne je šokantna. Bicikl je toliko brži (i udobniji) da se ja oduševim i nasmejem svaki put kad sednem na bike.
Suština je da je debljina manje važna. Mnogo je bitniji kvalitet gume. Konkretno ovo je guma, kao što vidiš, bez žice, lagana, sa plitkom šarom. Bicikl bukvalno poleće kad ga nagazim. Poređenja radi sve one gume sa ultra giga zaštitama, preteške su i osećaj je kao pod ručnom da voziš a tvrde kao da si stavio točak fijakera. Deblja guma može vrlo lako da bude i brža od tanje jer manje poskakuje preko neravnina, rupica itd.
Osetio bi veliku razliku i na startu, ubrzanju i naravno skretanjima/manevrisanjem. Fold gume su skuplje ali su odlične.
Nebitno je da li je guma fold (sa kevlarom), ili sa žicom, važno je kojeg kvaliteta su bočni zidovi, kao i vrsta šare i smeša gume. To je ono što pravi razliku.
#6
Postavljeno 23 August 2019 - 10:16 AM
Nebitno je da li je guma fold (sa kevlarom), ili sa žicom, važno je kojeg kvaliteta su bočni zidovi, kao i vrsta šare i smeša gume. To je ono što pravi razliku.
Ceteris paribus, fold/kevlar guma iz iste vertikale istog proizvođača se uvek smatra premium proizvodom i po pravilu je lakša i kvalitetnija jer to zahteva odsustvo primitivne žice u rubu.
#7
Postavljeno 23 August 2019 - 10:22 AM
Kupio sam jos neku glatku Kendu 700x32 al nista nisam dobio s tim, ne ide bolje od ove 700x42 glatke a dosta je neudobnija.
Preporucite mi neke udobne brze kvalitetne gume 700-40/42 da pratim oglase i shopove
Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
#11
Postavljeno 23 August 2019 - 11:22 AM
Lakša = brža
Minimalne su razlike, pogotovo ako se gleda isti model sa žicom i bez žice.
Delić procenta je uticaj. Nije ni 1%.
Što je put lošiji, to su tanje lošiji izbor (ako je sve ostalo isto/slično).
Pogotovo na manjim točkovima ( 26" i slični ).
#12
Postavljeno 23 August 2019 - 12:47 PM
To kolike su razlike su nagađanja, piše negde na internetu, može a i ne mora da bude. Mogu oni i da mere, sve je to zabava. Ali činjenica je da je lakša guma prednost a ne mana, i da da skoro niko ne vozi žičane gume. I kad već pričamo o brzini, svi koji žele brzinu voze uske i tvrde gume, i rekreativci i takmičari.
I takođe sve bolje gume se ni ne prave sa žicom, logično.
Deblja guma može vrlo lako da bude i brža od tanje jer manje poskakuje preko neravnina, rupica itd.
Pa šta, letenje je brže nego kotrljanje
#13
Postavljeno 23 August 2019 - 01:12 PM
To kolike su razlike su nagađanja, piše negde na internetu, može a i ne mora da bude. Mogu oni i da mere, sve je to zabava. Ali činjenica je da je lakša guma prednost a ne mana, i da da skoro niko ne vozi žičane gume. I kad već pričamo o brzini, svi koji žele brzinu voze uske i tvrde gume, i rekreativci i takmičari.
I takođe sve bolje gume se ni ne prave sa žicom, logično.
Pa šta, letenje je brže nego kotrljanje
Schwalbe Kojak su jedne od jboljih guma za asfalt u 26" dimenziji - prave se i sa žicom i bez nje.
Ako ne meriš i ne računaš, ostaje samo subjektivan osećaj. Sporiji točak, sa užom (i tvrđe napumpanom) gumom subjektivno deluje brži, dok štoperica (i fizika) kažu drugačije.
Konkretan primer, ko ne veruje neka proba: uspon po kaldrmi. Sa dobim 23-kama, osim ko je baš lagan, pa može da vozi na nižem pritisku - točak skače i proklizava čim ustaneš iz sedla. Dok 28 mm ide puno bolje i ne "beži". To je ekstreman primer, s tim što su ulice i putevi, po NS & okolini barem, katastrofa, ako izuzmemo srednje trake bulevara.
Opet: tih 100 grama po točku (razlika između žičanih i kevlarskih) je teško merljiva i na štoperici, a još teže osetna u vožnji. Sve drugo je puno važnije i pravi veću razliku: šara, kvalitet gume, dimenzije.
#15
Postavljeno 23 August 2019 - 02:55 PM
Schwalbe Kojak su jedne od jboljih guma za asfalt u 26" dimenziji - prave se i sa žicom i bez nje.
Ako ne meriš i ne računaš, ostaje samo subjektivan osećaj. Sporiji točak, sa užom (i tvrđe napumpanom) gumom subjektivno deluje brži, dok štoperica (i fizika) kažu drugačije.
Konkretan primer, ko ne veruje neka proba: uspon po kaldrmi. Sa dobim 23-kama, osim ko je baš lagan, pa može da vozi na nižem pritisku - točak skače i proklizava čim ustaneš iz sedla. Dok 28 mm ide puno bolje i ne "beži". To je ekstreman primer, s tim što su ulice i putevi, po NS & okolini barem, katastrofa, ako izuzmemo srednje trake bulevara.
Opet: tih 100 grama po točku (razlika između žičanih i kevlarskih) je teško merljiva i na štoperici, a još teže osetna u vožnji. Sve drugo je puno važnije i pravi veću razliku: šara, kvalitet gume, dimenzije.
Kojak je samo jedna guma. Ja bih mogao nabrojati, 10-20 koje koje se masovno voze i popularne su a prave se samo sa kevlarom. Da je toliko nebitno tih 100g i da žica nije smetnja pravili bi ih i srećno prodavali, a kupci-vozači bi rado uštedeli pare (da zaista ne gube ništa i da je isto).
Jasno je da je 28 guma bolja za kaldrmu, ali to je nebitno. Ja prelazim 8 hiljada godišnje, druge ozbiljnije kolege bar 10-15. Od te kilometraže niti 1% nije po kaldrmi (promili su u pitanju) ostalo je po asfaltu.
Kada crknut na kraju vožnje ubrzavaš sa 40 na 45 poslednjim atomima ne bi li ostao na točku, sve se bojim da je nebitno tih 100 grama
I opet ponavljam besmisleno je poređenje žica/kevlar, šara, dimenzija, kvalitet.. kad je to retkost da ista guma ima u obe verzije. Bolje kvalitetnije i brže gume su po pravilu bez žice, s razlogom. A širinu svi voze 23 eventualno 25, i sve drumske gume imaju istu "šaru" tj ćelave su.
#16
Postavljeno 23 August 2019 - 03:39 PM
To je 100 grama u rotaciji na odstojanju od centra rotacije sto uzrokuje velikom brzinom. Teze je ubrzati i zaustaviti takav tocak. Svakako ce se osetiti i izmeriti na stoperici ako je voznja sa puno promene u brzini kretanja.
Tačno, teže je. Kada su u pitanju ubrzanja koja biciklisti postižu svojim "motorom", tipa sa 10-15 na 25-35 na sat, radi se o razlici od oko 0,1 %. Kod ubrzanja od nule, možda i do celih procenat, dva.
#19
Postavljeno 25 August 2019 - 02:05 PM
Nije bas glatka ta guma, ima li potrebe za tim na asfaltu?
Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
I ne treba da bude glatka tipa Kojak. Ova guma je nešto poput G-One sa dodatim za nijansu većim krampončićima sa strane.
Od kad sam ih stavio, ne silazim sa bajka. Oduševljen sam kako ide.
#20
Postavljeno 25 August 2019 - 02:53 PM
Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika