Jump to content


Fotografije

Par pitanja


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
24 odgovora na ovu temu

#1 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 22 June 2019 - 02:35 PM

Pozdrav svima.

 

Sastavljam neki bicikl od postojećih delova, i s obzirom da će se voziti 3-4 puta mesečno, gledam da prođem što jeftinije i iskoristim što je više moguće ono što već imam.

 

Naišao sam na neke probleme i nedoumice:

1. Imam neke Grip shift max 3x7 menjače koji su išli sa zadnjim menjačem na kuku na kome nije pisalo ništa. S obzirom da novi ram ima rupu za menjač, moram da tražim novi zadnji menjač, ali ne znam da li su ručice za 1:1 ili 2:1, jer negde nailazim da je to Sramov menjač. Ručice izgledaju ovako http://skr.rs/1zT

2. Ram na koji pokušavam da napakujem delove ima BB širine 73mm, i tu hoću da stavim četvrtku. Pogon (3x) koji hoću da stavim je vožen na patroni 68/115, tako da pretpostavljam da mi treba 73/120?

Nalazim samo Shimano od 73mm, ali em su preskuep, em nema u dužini 120mm, pa me zanima da li može da se ovo http://skr.rs/1zj "razvuče" na 73mm? Ako ne može, koje su mi opcije?

 

Hvala.


  • 0

#2 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 22 June 2019 - 03:01 PM

...1. Imam neke Grip shift max 3x7 menjače koji su išli sa zadnjim menjačem na kuku na kome nije pisalo ništa. S obzirom da novi ram ima rupu za menjač, moram da tražim novi zadnji menjač, ali ne znam da li su ručice za 1:1 ili 2:1, jer negde nailazim da je to Sramov menjač. Ručice izgledaju ovako http://skr.rs/1zT

2. Ram na koji pokušavam da napakujem delove ima BB širine 73mm, i tu hoću da stavim četvrtku. Pogon (3x) koji hoću da stavim je vožen na patroni 68/115, tako da pretpostavljam da mi treba 73/120?...

1.   koliko se secam SRAM je svoj ESP sistem povlacenja 1:1 poceo da primenjuje na 8faznim sistemima.

Oznake koje su ti sistemi imali su bili neparne brojevi, 5, 7 i 9.

Parni brojevi (4, 600, 800) i slovne oznake i imena (MRX, ROCKET, ATTACK) su (i dalje bili) kompatibilni sa SHIMANO sistemima.

Stoga bih zakljucio da je tvoj sistem SHIMANO 2:1 kompatibilan.

 

2...Vratilo (osovina) srednjeg pogona duzine 115 postavlja lancanike na tvom pogonu u idealan polozaj u odnosu na lancanike na tvojoj zadnjoj glavi/nabli.

Ako nisi menjao nista nazad, ne bi trebalo da menjas ni duzinu vratila. Oznake 68 i 73 su samo oznake sirine kucista tj oslonca lezajeva na osovini/vratilu

jer se u jednom trenutku doslo do zakljucka da je uobicajenih 68 suvise usko za MTB primenu pa su odlucili da ukrute vratilo sirim osloncem.

Stoga bih ti preporucio 73x115


  • 1

#3 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 22 June 2019 - 03:23 PM

1. Hvala.

2. Da, ima smisla, ja sam se nešto preračunao. Drugi deo pitanja, da li bi mogla da se stavi 68 i da se ne zatvori do kraja ili onda neće biti lepo centrirana osovina? Da li da jurim stare šoljice sa zasebnom osovinom?


  • 0

#4 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 22 June 2019 - 04:49 PM

Ajde da i ja iskoristim ovu temu posto ono sto mi treba nisam nigde nasao na forumu...

Sklopio sam za dete neki mtb i na gornjoj cevi su vodjice za 3 sajle. Problem je sto su 2 spoljne vodjice normalne a srednja je dosta veceg precnika i nema stoper gde bi se uglavio kraj buzira, sajle prolazi napred/nazad.

Kazu mi (posto ja nemam pojma o mtb-u  O:) ) da je to vodjica za crevo hidraulicne kocnice. Da li postoji neki adapter da to nekako prepravim u klasican stoper za sajlu i buzir?

Problem sam privremeno resio tako sto sam pustio buzir zadnje kocnice celom duznom i ubacio ga na to mesto. Ne stoji bas kako treba jer ga to slabo drzi ali kocnica radi normalno. 


  • 0
.

#5 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 22 June 2019 - 05:09 PM

Postoji kraj bužira sa većim rubom tako da se drži na toj većoj rupi ali nećeš naći kod nas.

Mislim da možeš da rešiš onim šupljim šrafom za podešavanje ručice kočnice, on bi trebao da prođe kroz te vođice, ili ćeš morati da mu malo obradiš spoljni prečnik i glavu (da ne stoji pod čudnim uglom u odnosu na ram).


  • 0

#6 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 22 June 2019 - 05:25 PM

To je i meni palo na pamet. Ili da obican imbus sraf koji ide u tu vodjicu probusim celom duzinom za sajlu... Mada je to vec malo tezi posao. 


  • 0
.

#7 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 June 2019 - 10:07 PM

Koliko je to šire od klasičnog stopera? Ne razumem baš, najbolje da slikaš kako tačno izgleda to mesto da bi se videlo šta može da se zbudži.

Koliko lufta ima stoper? Ako je mala razlika tipa pola milimetra ili milimetar imam nešto što bi možda mogao da iskoristiš. Ovo je isto neka varijanta stopera samo širi, ne znam ni za čega je namenjen kupio sam davno više komada greškom. Evo slike, drugi i treći su klasični stoperi za bužire kočnice samo je srednji metalni a desni plastičan. Čisto da se vidi razlika u širini

Attached Thumbnails

  • 20190623_000033.jpg
  • 20190623_000053.jpg

  • 0

#8 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 23 June 2019 - 07:56 AM

Hvala svima. Probao sam sinoc sraf za podesavanje kocnica i lezi skoro savrseno. Resen problem  :grin: .

Razlika je mnogo veca od pola ili celog milimetra. Sraf za kocnice koji je 7 mm ulazi i drzi dobro, nece da ispadne jer je veci od kanala za ubacivanje creva a siguro da moze i 8 mm da stane, nisam imao vremena da probam. 


  • 0
.

#9 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 02 July 2019 - 12:24 PM

.
  • 0

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 02 March 2020 - 07:52 PM

Da ne otvaram novu temu bez preke potrebe, a imam samo jedno pitanje...

Naime, primetio sam zimus kada sam poslednji put vozio svoj stari back up drumas da kada hocu da prebacim brzinu s manje na vecu brzinu na kaseti, pomerim samaraljku i ona takoreci klikne, ali ne povuce sajlu i ne promeni brzinu. Ne znam da li je bitno reci ali tada je napolju bilo nesto hladnije, ali ne mnogo, nekih 5,6 stepeni. Potom recimo probam opet da prebacim i onda radi. Tako tek ponekad periodicno nece sa manje na vecu, a sa vece na manju radi bez problema.

Da li bi ovaj problem mogao da nastane zbog toga sto se mozda glava na sajli vremenom malo pojela ako je to moguce, ili se mozda stvrdla mast u samaraljkama buduci da je to mehanika sa sredine 90-ih?

Jos samo da napomenem da sam jesenas vozio neke duge ture na tom bajsu kad je bilo osetno toplije i nisam iskusio ama bas nikakav problem mehanicke prirode...


P.S Sajle pojma nemam kad su zadnji put menjane...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 02 March 2020 - 08:20 PM

Mast je postala manje viskozna na nizoj temperaturi pa se zaporac u mehanizmu rucice sporije vraca i ne stigne da upadne u zljeb i zakljuca u brzini, i meni se u januaru pojavio isti problem a rucice su nove. Kod tebe ne bi skodilo da se to ispere i stavi nova mast ili ulje.


  • 0

#12 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 02 March 2020 - 09:44 PM

WD40 sa cevcicom nabodi u mehanizam, dobro naprskaj vise puta i razradi. Provereno.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#13 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 03 March 2020 - 06:15 AM

U tom slucaju pretpostavljam da bi trebalo da se Wd40 koristi da se mast malo razradi, a sta bi konkretno trebalo koristiti za ponovno podmazivanje samaraljki, s obzirom da bi to trebalo da bude takodje neka mast koja bi cevcicom mogla da se ubrizga tamo gde treba da dodje?...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#14 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 March 2020 - 08:44 AM

Mislim da je wd sasvim dovoljan za te fine mehanizme. Ja tako godinama, izduvam ponekad šamaraljke wd-om odmah lepše rade. Nemam poverenja u nikakve masti i ulja jer se to zgusne


  • 0

#15 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 March 2020 - 09:03 AM

I kod mene isto pre 20-30 dana. Isprani šifteri sa WD i ujedno promenio sve sajle i sas radi kao sat.
Kao što je i Gadjan napisao, mislim da je WD dovoljan.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#16 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 03 March 2020 - 09:12 AM

Siguran sam ja da ce Wd resiti problem ali ipak samo kratkorocno. Wd sprej nazalost nije lubrikant i sredstvo za podmazivanje. Moze se koristiti za odmascivanje ili kod zapeklih mehanizama da proradi, ali problem je sto on isparava i kada ispari postoji sansa da se kroz odredjeno vreme opet zaglavi mehanizam zar ne?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#17 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 March 2020 - 10:21 AM

Mislim da se neće zaglaviti sve dok je čisto unutra. Tako sitni mehanizmi lako se ulepe prljavštinom i tad nastaju problemi.
Mali je hod elemenata unutra i tu nema trenja pa samim tim ni habanja.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 03 March 2020 - 06:13 PM


  • 0

#19 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 04 March 2020 - 06:18 AM

Kao sto i stoji u samom klipu, ipak je potrebno ponovno podmazivanje sto sam i pretpostavio. Koliko god da su trenja unutra mala, kad je sistem malo podmazan ja sam siguran da ne moze da skodi, samo ne treba preterati da ne bi mast kasnije pocela sama da izlazi iz samaraljki u toku voznje. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14614 posts

Postavljeno 04 March 2020 - 06:29 AM

Mast je tu da stiti od korozije, mehanizam tako zasticen izlazi iz fabrike jer se ne zna gde i koliko ce bicikl cekati kupca. Svakako je dobro prekriti mehanizam sa tankim slojem masti ali ne treba preterivati u kolicini i nije neophodno ukoliko se redovno podmazuje uljem. Ako se stavi mast znatno redje ce se morati ponovo podmazivati nego kad je u pitanju ulje.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika