Jump to content


Fotografije

Deore -Alivio razlike


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#1 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 06:17 AM

Zdravo svima!
Pazario sam prednji menjac Shimano Deore FD-530-6 u zelji da malko "klimav" Alivio zamenim. Procitao sam sve i svasta o tipovima menjaca i kao vazno ocenio sledece: max broj zuba na velikoj sajbni, razlika zuba velika srednja, chainstay angle itd. Nedoumica je bila oko chainstay angle-a i nekako sam izmerio da Merida TFS-100 (52cm) ima oko 65 stepeni, pa da bi i -3 i -6 menjaci bili OK. Uz to i Alivio je namenjen za isti chainstay ugao.
Kada sam montirao Deore ispalo je da ni pod razno ne mogu da podesim menjac da ne zulja unutrasnju stranu kaveza kada je lanac na maloj sajbni. Razlog: "kanal" koji obezbedjuje sirinu kaveza kada se vozi na maloj sajbni je gotovo duplo dalje nego kod Alivia i lanac zulja iznad toga prosirenja.
Distancu sam obelezio na slici. Razlika u velicini kaveza izmedju ova dva menjaca nije tako velika kao na slici.

Uz ionako jadnu ponudu biciklisticke opreme PlaneBike pakuje delove u one polu-providne, polu-prljave kesice te covek nikako ne moze da procita ono sto je napisano sitnim slovima a jako je bitno. Prodavac, naravno, nema pojma sta prodaje.

Molim nekog da mi da (ako moze) neko objasnjenje i savet.

Attached Thumbnails

  • dd.JPG

  • 0

#2 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 21 October 2008 - 08:51 AM

Ako sam te pravilno razumeo, tebi menjač ni-pod-razno ne može da se približi ramu dovoljno da se lanac ne drlja o levu stranu kaveza, tj. otpustio si onaj šraf koliko može, probao si da promeniš ugao između kaveza i lanca (zarotiraš menjač malo levo ili desno), i ništa se ne dešava. Ima i fora da malo čačkaš kavez, al' to nije za neiskusne (a i obično se sužava kad se to radi).

Bmliga, meni padaju na pamet dve skupe stvari - il' da uzmeš drugi menjač (yeah, brilliant) il' da uzmeš širi patron i tako odmakneš zupčanike od menjača. Probaš da oteraš kod majstora?
  • 0

#3 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 10:09 AM

DA, DA u pravu si.
Ponovo sam pokusao da ga podesim i zaista zupcanik je blize ramu no sto treba.
Medjutim, primetio sam i da je Deore kavez nesto uzi od Alivia. Koliko to stvara problema ne znam jer je ovo prvo sto se treba resiti.
Bojim se da kupovinom jos jednog novog dodjem opet u istu situaciju jer te sitne nijanse u rastojanjima nigde nisu napisane.
  • 0

#4 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 11:06 AM

Imam isti ram i menjac. Moje iskustvo...
Prvi put kad sam namontirao taj menjac na ram, imao sam opisane probleme. Pokusavao levo-desno, gore-dole i nikako. Kad god je lanac bio u poziciji, napred najmanji, nazad najveci zupcanik, kacio je menjac. I namestih nekako, kao malo zapinje, aj rekoh, necu ga vozim uz zgradu, pa da mi treba taj prenos.
Ne zadugo posle toga, rastavio sam bajs, sedeo je tako jedo vreme, vratim sve na svoje mesto i sad menjac ima 3-4 mm lufta i odnosu na lanac, u istoj toj poziciji. Da li se on malo rasklimao ili sta vec, nemam pojma, ali sada nema frke.
I pokusavaj malo sa forom, da otegnes menjac od sipke rama, malo prodrmas tamo-vamo, pa opet malo zategnes...i tako. Mozda sredis problem. Ili, jednostavno, neka vreme ucini svoje. 8)

Ali, ocigledno je da tu nesto ne pase! I sto rece farmakos, to je jedna kesica, i aj sad pitaj me da ti kazem za koji je ugao menjac itd. :|
  • 0

#5 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 11:30 AM

Hvala na komentaru.
Mozda je zgodno reci:
- ram Merida CrossWay TFS-100 52 cm (2007)
- srednji pogon Alivio 44-32-22 sa uloskom
- kaseta 11-32 Alivio, 8-faz
- zadnji menjac Alivio

U zivotu sam bacio puno para na kojekakve gluposti ali od kada vozam bajs ovakvi promasaji me nevidjeno bole. U ovom slucaju me posebno, jer je menjac proizveden u japanu ako je verovati onome sto pise.
  • 0

#6 genius

genius
  • Members
  • PipPipPip
  • 130 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 12:05 PM

Pozdrav
Druže,nemoj da pokušavaš da nešto posebno čačkaš menjač.Jednostavno ako si uradeo sledeće:
1.Otpustio šraf maksimalno koliko može
2.Podesio menjač da prolazi na 1-3 mm iznad najvećeg zupčanika
3.Podesio menjač da stoji paralelno sa zupčanikom,a lanac opet pri tome kači u menjač,jedino je rešenje da menjaš patronu.Deore menjač sam probao i radi na skoro svim Shimano pogonima,tako da kada se sve podesi,stavi odgovarajuća patrona,i sve našteluje kako treba"Jednostavno mora da radi".Nadam se da sam ti barem malo pomogao,oko rešavanja tvog problema.
Poooooooooozzzzzzzzzzz
  • 0

#7 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 01:40 PM

Thank's Genius,
tako ce verovatno i biti al moram sacekati jos komentara pa doneti ispravnu odluku.
  • 0

#8 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 21 October 2008 - 02:38 PM

Jos jedan odlicni savet. Uzmes lepo brusalicu i i malu otenjis ram gde se kaci prednji menjac. Veruj da jako dobro deluje. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#9 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2008 - 05:07 PM

Princip jeste kao sto je Genious naveo - ako ni jedno od stelovanja ne pomaze pod uslovom da je sve korektno odradjeno - sledi promena patrone. Sto se samog menjaca tice, uglova koje pokriva - tu nema problema, kada se sve slozi kako treba - nece biti problema.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#10 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 06:44 PM

Ma ne udara menjac u ram, nego lanac u menjac, tako da treba otanjiti lanac. :D U principu, niko ne bi verovao da je ne moguce a ne namestiti menjac tako da lanac u bilo kom polozaju ne udara u njega...Ali sto je najgore, moguce je! Jedino, da pokusas sa ubacivanjem jos jedne sajbnice sa desne strane patrone. Ali kakve komplikacije proizilaze posle iz toga, to vec nisam siguran.

P.S. Boze, koliko "ne" u svemu sto rekoh, a ipak se desava suprotno! :D
  • 0

#11 genius

genius
  • Members
  • PipPipPip
  • 130 posts

Postavljeno 21 October 2008 - 07:20 PM

Komplikacija ne bi trebalo da bude.Ja sam to isto bio odradeo na mojoj staroj Meridi,jer u tom momentu u radnji nisam imao patronu odgovarajuće dužine.Samo vidi da li je leva šoljica,ušla skroz do kraja,da se ne bi desilo da patrona veoma brzo dobije luft.Sve u svemu to je jedino što sam bio i zaboravio da ti napišem u prethodnom postu.Samo sedi,vozi,i uživaj!!!! :D n:bicycle
  • 0

#12 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 21 October 2008 - 08:44 PM

Još nešto - kad sam pakovao Scotta, uzeo sam LX napred, taj sedeći/čučeći mod, i posle (ne)rešenih sličnih problema, mogu da kažem da je 10x pametnije uzeti viseći menjač (za koji ionako kažu da bolje radi i da je trajniji).
Na MTB sam stavio SRAM X-Gen, to bre jede malu decu, em šalta savršeno em ima toliki hod da bi mogle 4 šajbe da se nameste napred. 8)
  • 0

#13 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2008 - 11:05 PM

Vrati taj menjac i uzmi viseci (pozeljno XT). Taj tip menjaca se uglavnom steluje kljestima :evil:
  • 1

#14 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 23 October 2008 - 06:54 AM

Hvala ljudi !!!

Odlucio sam skinuti monoblok videti sitinu i uzeti, recimo 5 mm siri. Po dva i po sa svake strane.
To je ono sto fali. Tada ce raditi bez zuljancije.

A sledece pitanje je (nikad nisam radio):

Kako se pravilno ugradjuje monoblok iliti ulozak srednjeg pogona.
Znam ono ... Sheldon Brown ali sitne cake na srpskom?

BYE
  • 0

#15 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 23 October 2008 - 08:57 AM

Treba ti ključ za odvijanje i zavijanje patrona i alat za skidanje kurbli - ima u Planetu, verovatno i u Kapriolu i i dovoljno velik ključ, verovatno je najbolje da prošetaš do neke radnje i za 300-40 din kupiš puž viljuškasti koji ide do 32mm, biće zgodana za svašta + ima dovoljno dugu ručku da radi polugu.

a. skinuti kurble - odšrafi šrafove, očisti navoje na unutr. strani, uvrni prstom ono u kurble koliko može, ključem uvrni ono drugo kroz ono uvrnuto u kurble dok kurbla ne spadne. :D

b. skini patron - mo'š misliti, staviš ključ gde treba i onda odviješ :D Trebaće malo snage, ako nemaš stalak najbolje položi bajk na zemlju pa možeš sedeći da daš kontru na ram nogom :) Pretpostavljam da ćeš da vadiš patron tek kad budeš imao novi, pa vidi na novom kako idu navoji, mislim da levi ide kontra.

Koja se strana prva odvija, hm, kad se stavlja patron, prvo ubaciš njega a posle onaj osigurač koji dođe sleva, a mislim da se patron prvi i vadi. Navoj u ramu se obriše, očisti, i ponovo podmaže.

Nabavka ovih nekoliko alata i patrona će te verovatno izaći preko 3 soma.
  • 0

#16 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 23 October 2008 - 09:22 AM

Sto se tice monobloka, mozda je stvarno najlakse da ti to odrade u servisu.
Ja sam uspeo improvizovanim alatom da skinem stari monoblok, nasrafim novi i onda sam doterao bajs do servisa gde mi je samo dotegao taj novi i naravno to mi nije naplatio jer je to trajalo oko 30 sekundi (prvi put sam bio u tom servisu).
Jeste da je lepse imati alat za to (tj kupiti), ali procenio sam da mi taj alat stvarno ne treba toliko da dam pare za njega (a realno najmanje cu ga koristiti od svih alata za bicikl).
  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#17 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 23 October 2008 - 03:51 PM

Hvala na savetima.

Obican, zardjali kljuc za monoblok kosta 450 din, a Tacx mini kluc sa onim sto se navija pa prodje onde i spadne kurbla je 2000 din. Pokazali su mi jos neku skalameriju sa navojima i u prvom momentu nisam bio siguran sta ce mi ali sada mi je jasno.
  • 0

#18 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 23 October 2008 - 10:51 PM

pa prodje onde i spadne kurbla je 2000 din.


:shock: samo ako je od zlata i radi sve sam :shock: 400-500 din je to uvr' kape. Moj proračun cene polazi od toga da u kući nemaš ništa od alata i uključuje i patron.
  • 0

#19 farmakos

farmakos
  • Members
  • PipPip
  • 39 posts

Postavljeno 24 October 2008 - 04:58 AM

Na pocetku - hvala svima na savetima. Slika je formirana.

U celoj ovoh zavrzlami sa menjacem pade mi na pamet jos jedna, mislim, bitna stvar.
Osnovno pitanje je: KAKO SMANJITI SILU POTREBNU DA PALAC NABACI LANAC NA VELIKU SHAJBNU?

Pretpostavka:
Recimo da prednji menjac ima max hod od 25mm (krajnje levo - krajnje desno, bez podesavanja sarafa za hod).
Recimo i da je monoblok duzi nego sto treba za 5-6mm sto znaci 2-3mm sa svake strane.

Posledica:
Zbog predugackog (presirokog) monobloka mala sajbna se nalazi na 2-3mm udaljena od lanca. Samim tim je u startu "ukradeno" 8-10% ukupnog hoda menjaca.
A to povlaci, da je za shaltanje na veliku shajbnu potrebno "izgurati" kavez do maksimuma cime se povecava sila kojom palac treba da pritisne shifter.

Pitanje:
Ako se pogodi duzina monobloka tako da u levom polozaju menjaca taj zazor bude 1-1,5mm, da li je tacna moja pretpostavka da menjac nece ici do daske u desno a da ce to smanjiti silu potrebnu da se levim shifterom nabaci na veliku shajbnu?

Trenutno, sa starim menjacem (koji vrlo korektno radi) ponekad mislim da cu polomiti palac. Znam jos neke sa slicnim problemom.

Fala. Bye
  • 0

#20 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 24 October 2008 - 08:26 AM

Menjac ili hoce ili nece da ide na mesto koje je potrebno za menjanje brzine. A ako je za pritisak palcem potrebna ogromna sila - treba promeniti sajlu i buzir.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika