Meni nije jasno kako ce telo biti u ravnotezi ako centar mase dovedemo u ravnoteznu tacku u polozaju B. Biciklista ce u tom polozaju biti sve samo ne u ravnotezi. Cela ova diskusija, kao i ova slika, unose konfuziju u nesto sto smatram da je moglo da se dosta krace objasni bez ulazenja u centre masa i ostale zajebancije jer je stvar vise nego prosta i moze se zakljuciti skoro sve samo sa one slike motocikla u 4 tacke. Uvodjenjem ovoliko podataka ti sebi pravis problem jer se javljaju nedoumice kod citalaca, a ti koliko i sam vidis, ne uspevas da im objasnis o cemu se radi.
Ne slažem se u potpunosti. Čekam da čujem još mišljenja. Za sad ste ti i Fiery jedini koji su rekli da im nije jasno. Ozbiljno.
Što se ravnoteže tiče: slika objašnjava prvobitno ispadanje iz ravnoteže, izazvano kontraupravljanjem, koje dovodi do naginjanja bicikla. Kada se bicikl nagne po želji vozača, korman se vraća u položaj da prati željeni radijus skretanja, rezultanta sila centrifuge i gravitacije se poravnava sa ravnotežnom tačkom i bicikl ostaje u ravnoteži, pri željenom nagibu.
Ja sam to znanje sam "krao", na sto različitih mesta, niko mi to nije nacrtao, objasnio, a puno mi je pomoglo, prvenstveno na motociklu, ali i na biciklu, posebno pri većim brzinama. Ko vozi natovaren bicikl sa bisagama i napred i nazad, a mora da izbegne naglo neku prepreku, svesnom primenom kontraupravljanja može napraviti razliku između udaranja i zaobilaženja prepreke.
Namerno sam objasnio i celu fiziku iza toga, sa ostavljenim linkovima da se preskoči odmah na željeni deo, jer ja prvi volim da znam kako nešto radi, ne da učim kao papagaj.
Ako imaš vremena i volje da napraviš skraćenu, jasniju verziju, nemam ništa protiv, čak naprotiv, da stavim(o) i to na sajt, mada bih ostavio i ovu, "produženu" verziju. Tipa - koga zanima kako tačno to radi - klik na link.