Jump to content


Fotografije
- - - - -

Nekoliko pitanja za iskusne bicikliste/forumase


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
51 odgovora na ovu temu

#21 milan58

milan58
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 04:34 PM

Mislim da pod 1 treba imati ok tockove, 2 pogonska grupa i 3 ostalo.Tockovi treba da su dobro naspanovani i na nulu sto znaci da su sve niple zakljucane a gazeca povrs gume na nulu.Zaklucana nipla znaci da se tocak centrira do tacke kada su sve niple zategnute podjenako do tacke da ni jedna nije pretegnuta a u isti cas sve zategnute do max.Naspanovan tocak je krut , niple se ne odvijaju i ne rade izmedju felne a udarci se ravnomerno prenose na sve zice.Na ucentriran tocak na nulu se postavlja guma koja se isto centrira na nulu tj. gazeca povrs, u slucaju da oscilira onda je los kvalitet ili druga klasa.Nable i konusi ne smeju da pruzaju otpor i kad se stegne tocak onda se vrsi provera kako se okrece tj, odredjuje se zazor konusa ili lezaja tako da se stegnut tocak klacka levo desno dok staje kad se polako zavrti .Luft ili zazor u konusu treba da bude na stote jer kod stres udaraca kuglica malo sklizne umesto da napravi rupicu u cauri lezaja.Pogonska grupa se podrazumeva da je u novom stanju, cista i podmazana.


  • 0

#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 April 2017 - 05:02 PM

Neka me isprave stručnij ako grešim, ali deo za ležajeve:

 

Kod konusnih ležajeva (Shimano nable) ne sme da ostane nikakvog lufta kada se podese, kad je točak stegnut na biciklu. Ostavljanjem da klacka će brzo doći do oštećenja ležajeva, upravo zbog udaraca i lupanja kuglica o vođice (šolju i konus).

 

Upravo podešavanjem (malog) predopterećenja, ležaju se omogućava da opterećenje rasporedi na više kuglica odjednom, jer, iako tvrd, čelik je donekle fleksibilan i prilagođava se. Kada udar dođe sa donje strane, na primer, zahvaljujući predopterećenju, gornje kuglice bivaju rasterećene i time (delom) umanjuju dodatno opterećenja kuglica sa donje strane ležaja. Isto tako, većim brojem predopterećenih kuglica, omogućava se da dodatno opterećenje ponese više kuglica sa donje strane u isto vreme. Praktično gotovo ceo ležaj deli "posao".

 

1111%200052_tcm_12-124502.png


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 05:31 PM

Pa valjda smo se do sada vec vise puta slozili da tocak igra najvecu ulogu u kretanju (brzini) ili moramo sve iz pocetka. Ko ne veruje neka umesto svojih proba neke tockove duboke 3 ili 5 cm. Onda ce shvatiti da je 3 klase bolja mehanika potpuno beznacajna. Posle tockova ram ali neuporedivo manji uticaj na brzinu nego tockovi.


  • 2
.

#24 p3dJ4

p3dJ4
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 05:59 PM

Какав је резултат кад се замените ти и пријатељ? Ти на његов бицикл, а он на твој? Друго, можда ти мало запињу кочнице или су стварно лоше набле. 

rezultat je isti :D , kocnice ne zapinju ,moguce za nable posto moj bajs ide brzije na nizbrdici od recimo  mtb neki skroz jeftin sto ima jedan drug  kao sto mtb full deore ide brzije od mog :D  i moj brat je vozio moj bajs s tim drugarom koji ma full deore i rezultat je isti na nizbrdicama isto kao sto je moj brat vozio moj bajs s drugarom koji ima mtb neki skroz jeftin i rezultat je isti -moj ide brzije od tog jeftinog na nizbrdicama..
dakle testirano s vise osoba i vise bajseva..zakljucak je sto je bajs skuplji i kvalitetnij - brzije se kotrlja na nizbrdicama.. nije ni bitno na kraj krajeva :D


  • 0

#25 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 April 2017 - 06:22 PM

zakljucak je sto je bajs skuplji i kvalitetnij - brzije se kotrlja na nizbrdicama.. nije ni bitno na kraj krajeva :D

 

Zapravo je cena bajsa tu najmanje bitna. Pa i sam kvalitet. Ima puno drugih faktora - mnoge smo već objasnili u ovoj temi, koji tu utiču.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#26 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 06:30 PM

zakljucak je sto je bajs skuplji i kvalitetnij - brzije se kotrlja na nizbrdicama.. nije ni bitno na kraj krajeva :D

 

Ovo ti je više opravdanje kod žene kad te pita zašto ti bicikl košta toliko :D.


  • 3
Pozdrav

#27 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 07:19 PM

Razlike medju biciklama su drasticne. Cek i medju onima koji izgledaju skoro potpuno isto.

 

Evo ga jedan yanimljiv kalkulator, nije to bas sve tacno, ali malo se igraj.

http://bikecalculator.com/


  • 0

#28 milan58

milan58
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 07:45 PM

Kod zazora konusa na klackanje levo desno mislim na smer okretanja a ne bocno.Znaci kad se zavrti sasvim lagano tocak u vazduhu treba da kad stane da se vraca u kontra stranu i sto vise puta uradi levo desno to je bolji.I kod Shimana se ostavi par stotih zazora i onda kad se zategne zatvaracem bude nula ili jedan stoti zazora ali bitno je kojom silom se zateze igla jer je ona poput stege i zato se vrsi provera kako se vrti tocak na bajku.Obicno se kod brze zamene kao na trkama kad nema vremena konusi podese tako da kad se zavrce kontra navrtka od igle poluga stezaca bude na oko 45stepeni kad navrka pridje  samo se zaklopi.(prednji tocak).


  • 1

#29 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 April 2017 - 08:58 PM

Ovo ti je više opravdanje kod žene kad te pita zašto ti bicikl košta toliko :D.

Hmm.. ženi se ne objašnjava ništa. Doteraš bajs i na njemu neku bundu, cipele, lanče ili nešto slično.. nešto od ovih sitnica će te spasti. U suprotnom, ne gine ti celonedeljno objašnjavanje   n2:Heristical


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#30 Bradonja

Bradonja
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 21 April 2017 - 09:10 PM



Hmm.. ženi se ne objašnjava ništa. Doteraš bajs i na njemu neku bundu


Ipak su cipele ili neki lancic bolje resenje od bunde.Po nas,naravno :)


Послато са 8050D уз помоћ Тапатока
  • 0

#31 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 09:24 PM

Tockovi treba da su dobro naspanovani i na nulu sto znaci da su sve niple zakljucane a gazeca povrs gume na nulu.Zaklucana nipla znaci da se tocak centrira do tacke kada su sve niple zategnute podjenako do tacke da ni jedna nije pretegnuta a u isti cas sve zategnute do max.

 

Ih kad bi se tako pleli tockovi, svaki covek sa srafcigerom u rukama bi mogao da bude mehanicar u pro timovima po svetu.

 

 

Upravo podešavanjem (malog) predopterećenja, ležaju se omogućava da opterećenje rasporedi na više kuglica odjednom, jer, iako tvrd, čelik je donekle fleksibilan i prilagođava se. Kada udar dođe sa donje strane, na primer, zahvaljujući predopterećenju, gornje kuglice bivaju rasterećene i time (delom) umanjuju dodatno opterećenja kuglica sa donje strane ležaja. Isto tako, većim brojem predopterećenih kuglica, omogućava se da dodatno opterećenje ponese više kuglica sa donje strane u isto vreme. Praktično gotovo ceo ležaj deli "posao".

 

Ne mogu se rasteretiti donje kuglice ako se rasterecuju gornje, nebitno da li od predopterecenja ili opterecenja. Da bi se gornje kuglice rasteretile prilikom udara, donje moraju da prime istu tu razliku opterecenja na njih, tako da svako predopterecenje moze samo dodatno da optereti i ni u kom slucaju da rastereti neke kuglice. Takodje ne moze ceo lezaj deliti posao ukoliko je opterecenje samo iz jednog smera. Donja polovina kuglica nosi opterecenje, gornja ne, bez obzira na prethodno podesavanje.

 

Predopterecenje u konusnim lezajevima je pozeljno jer se uklanjaju zazori nastali tolerancijama proizvodnje samih lezajeva odnosno sluze da se sve kuglice uhvate izmedju solje i konusa kako ni jedna ne bi "zabusavala". Licno volim da ostavim mali zazor pre stezanja zatvaraca vise zbog sebe posto kada zazor nestane, niko ne moze rukom, okom ili cime god odrediti da li je lezaj pretegnut u tom stadijumu. Malim zazorom prakticno kontrolisem sebe jer njega zatvaracem mogu mnogo lakse iskontrolisati i znati da kada nestane prilikom preklapanja, ima taman predopterecenja za lep rad.


  • 0

#32 milan58

milan58
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 471 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 10:16 PM

Ih kad bi se tako pleli tockovi, svaki covek sa srafcigerom u rukama bi mogao da bude mehanicar u pro timovima po svetu.

 Mislim da je jako tesko centrirati i da ne moze svako sa srafcigerom itd.Novi tockovi iz radnje bi trebalo da idu na dotezanje ili spanovanje zato sto fabrika nema vremena da pokloni svakom tocku sat vremena koliko treba da se sve niple zategnu i naspanuju zice a felna na nulu.Otud price o pucanju zica i na skupim tockovima jer nisu isli na servis , nipla ima mali hod unutar felne i otkine zicu iznad navoja.


  • 0

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 April 2017 - 10:38 PM

Ih kad bi se tako pleli tockovi, svaki covek sa srafcigerom u rukama bi mogao da bude mehanicar u pro timovima po svetu.

 

 

 

Ne mogu se rasteretiti donje kuglice ako se rasterecuju gornje, nebitno da li od predopterecenja ili opterecenja. Da bi se gornje kuglice rasteretile prilikom udara, donje moraju da prime istu tu razliku opterecenja na njih, tako da svako predopterecenje moze samo dodatno da optereti i ni u kom slucaju da rastereti neke kuglice. Takodje ne moze ceo lezaj deliti posao ukoliko je opterecenje samo iz jednog smera. Donja polovina kuglica nosi opterecenje, gornja ne, bez obzira na prethodno podesavanje.

 

Predopterecenje u konusnim lezajevima je pozeljno jer se uklanjaju zazori nastali tolerancijama proizvodnje samih lezajeva odnosno sluze da se sve kuglice uhvate izmedju solje i konusa kako ni jedna ne bi "zabusavala". Licno volim da ostavim mali zazor pre stezanja zatvaraca vise zbog sebe posto kada zazor nestane, niko ne moze rukom, okom ili cime god odrediti da li je lezaj pretegnut u tom stadijumu. Malim zazorom prakticno kontrolisem sebe jer njega zatvaracem mogu mnogo lakse iskontrolisati i znati da kada nestane prilikom preklapanja, ima taman predopterecenja za lep rad.

 

To za zazor pre zatvaranja QR igle - podrazumeva se. Govorim o konačnom ishodu kad je točak montiran - ležaj treba da je pod blagim predopterećenjem, bez zazora. Kod prednjih osovina, koje su tanje i više se sabiju ostavlja se nešto veći zazor pre zatvaranja QR ručice, nego kod zadnjih osovina - ali slažem se, pre zatvaranja je idealno da imaju malo lufta, kako ne bi došlo do nepotrebno velikog predopterećenja kada se QR "zabravi".

 

I da, dobar ležaj će pustiti točak da se "ljulja" u krug pre zaustavljanja - najčešće će najteži deo točka, kod ventila, ostati dole.

 

Što se opterećenja gornjih i donjih kuglica tiče, ispravi me ako grešim: kad je točak rasterećen sve su pod otprilike istim, malim predopterećenjem. Neka je to 1 jedinica, bilo koje veličine.

Pritisak od dole, snage recimo 10 jedinica, izazvaće dodatno opterećenje donjih kuglica, ali će predopterećenje koje im daju gornje opasti - jer se one tada rasterećuju. Tako da je rezultanta otprilike 10-1. Grubo govoreći. Naravno, to igra malu ulogu, važnije je da nema lufta, pa samim tim ni udara kuglica o ležaj, već da se samo povećava i smanjuje sila, uz stalan kontakt.

 

Tako da predopterećenje umanjuje donekle oscilacije u opterećenju ležajeva. Ne valja da je veliko ne zbog dodatno većeg opterećenja, jer ne bi trebalo da ga izaziva, već zbog prejakog trenja i grejanja, te onemogućavanja kuglicama da se kotrljaju, već počinju klizati bez kotrljanja i habati sebe i šolje/konuse ubrzano. Kažem, neka me isprave mašinci ako grešim.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 21 April 2017 - 11:00 PM

Ako se pitanje odnosi kako ići brže bez povećanja uložene fizičke snage samog vozača, onda je interesantan ovaj link koji je

Grbić je u jednoj drugoj temi okačio. Tamo se nalazi tabela iz koje se vidi koliko svaki element opreme kako na biciklu tako i na samom vozaču utiče na brzinu.

 

http://cannondaleclu...nd-seconds.html

 

Naravno ovo prvenstveno važi za drumaše ali neki elementi se mogu preneti i na druge bicikle.

 

E sad treba naglasiti da bi se na prosečnom drumašu išlo nekim većim brzinama tipa 40 km/h i više km/h, na ravnom bez vetra, potrebno je bar oko 300W snage. Tj biciklista mora biti utreniran da može tu snagu konstantno isporučuvati u nekom određenom intervalu vremena. Ako to može može da drži pun sat onda se ta snaga može uzeti kao njegov FTP.

Tako da ako se želi veća brzina treba pre svega raditi na sebi i povećanju forme. Ni bicikl od par hiljada evra sa vrhunskom aerodinamikom neće ići sam osim ako nije električni :-)


  • 1

#35 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 22 April 2017 - 08:46 AM

Što se opterećenja gornjih i donjih kuglica tiče, ispravi me ako grešim: kad je točak rasterećen sve su pod otprilike istim, malim predopterećenjem. Neka je to 1 jedinica, bilo koje veličine.

Pritisak od dole, snage recimo 10 jedinica, izazvaće dodatno opterećenje donjih kuglica, ali će predopterećenje koje im daju gornje opasti - jer se one tada rasterećuju. Tako da je rezultanta otprilike 10-1. Grubo govoreći. Naravno, to igra malu ulogu, važnije je da nema lufta, pa samim tim ni udara kuglica o ležaj, već da se samo povećava i smanjuje sila, uz stalan kontakt.

 

Tako da predopterećenje umanjuje donekle oscilacije u opterećenju ležajeva. Ne valja da je veliko ne zbog dodatno većeg opterećenja, jer ne bi trebalo da ga izaziva, već zbog prejakog trenja i grejanja, te onemogućavanja kuglicama da se kotrljaju, već počinju klizati bez kotrljanja i habati sebe i šolje/konuse ubrzano. Kažem, neka me isprave mašinci ako grešim.

 

Ne mogu se rasteretiti donje kuglice ako se rasterecuju gornje, nebitno da li od predopterecenja ili opterecenja. Da bi se gornje kuglice rasteretile prilikom udara, donje moraju da prime istu tu razliku opterecenja na njih, tako da svako predopterecenje moze samo dodatno da optereti i ni u kom slucaju da rastereti neke kuglice. Takodje ne moze ceo lezaj deliti posao ukoliko je opterecenje samo iz jednog smera. Donja polovina kuglica nosi opterecenje, gornja ne, bez obzira na prethodno podesavanje.

 

Vec sam pokusao, ali ne citas sta se pise ili je neki drugi problem u komunikaciji. Uzmi druge vrednosti opterecenja. Zamisli da je 1 jedinica opterecenja odozdo. Sa jednom jedinicom predopterecenja po tvojoj logici onda znaci da se ponistavaju sile (1-1) sto ce reci da lezaj dolazi u stanje rasterecenja, a da mi ustvari lebdimo na biciklu.


  • 0

#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 April 2017 - 11:31 AM

Vec sam pokusao, ali ne citas sta se pise ili je neki drugi problem u komunikaciji. Uzmi druge vrednosti opterecenja. Zamisli da je 1 jedinica opterecenja odozdo. Sa jednom jedinicom predopterecenja po tvojoj logici onda znaci da se ponistavaju sile (1-1) sto ce reci da lezaj dolazi u stanje rasterecenja, a da mi ustvari lebdimo na biciklu.

 

Po mojoj logici,

Donji ležaj: 1 (staro) + 1 (novo) - 1 (zbog rasterećenja gornjeg ležaja) = 1

Gornji ležaj: 1 staro - 1 zbog rasterećenja = 0

 

U slučaju opterećenja od recimo 2, bilo bi

d: 1 + 2 - 1 = 2

g: 1 - 1 = 0


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 22 April 2017 - 01:12 PM

Pritisak od dole, snage recimo 10 jedinica, izazvaće dodatno opterećenje donjih kuglica, ali će predopterećenje koje im daju gornje opasti - jer se one tada rasterećuju. Tako da je rezultanta otprilike 10-1.

 

Po mojoj logici,

Donji ležaj: 1 (staro) + 1 (novo) - 1 (zbog rasterećenja gornjeg ležaja) = 1

Gornji ležaj: 1 staro - 1 zbog rasterećenja = 0

 

U slučaju opterećenja od recimo 2, bilo bi

d: 1 + 2 - 1 = 2

g: 1 - 1 = 0

 

Moras nauciti da prihvatis da si pogresio/nisi u pravu ponekad i kazes: "U pravu si, pogresio sam". Sada tvoje "ispravite me ako gresim" gubi svaki smisao. Na ovom forumu si vise puta razvlacio natezanje sa raznim clanovima pa i sa mnom jer to ne umes da uradis. Posto tema ionako nema veze sa ovim o cemu pricamo, iskljucujem se iz dalje price o ovome.

 

n2:redbull


  • 0

#38 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 April 2017 - 01:19 PM

Moras nauciti da prihvatis da si pogresio/nisi u pravu ponekad i kazes: "U pravu si, pogresio sam". Sada tvoje "ispravite me ako gresim" gubi svaki smisao. Na ovom forumu si vise puta razvlacio natezanje sa raznim clanovima pa i sa mnom jer to ne umes da uradis. Posto tema ionako nema veze sa ovim o cemu pricamo, iskljucujem se iz dalje price o ovome.

 

n2:redbull

 

Kako hoćeš. Rekao bih da imaš neki problem sa mnom, nisam siguran zbog čega - možda i tu grešim.  :)

 

Inače, lepo sam, kulturno obrazložio svoje razmišljanje i pitao za isrpavku ako grešim. Za sad - isto koliko si ti uveren da si u pravu, meni tvoje obrazloženje nije uverljivo (kao i tebi moje, pretpostavljam). Sad, ako imaš znanja, volje i živaca da mi lepo nacrtaš, ja ću biti zahvalan. I priznaću da sam pogrešio.

 

P.S. Nije me mrzelo da u pretrazi kucam "moja greška" i autor Fallout: ima jedno desetak rezultata.  :)  Kad god (shvatim da) grešim, lepo se izvinim i priznam.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#39 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 22 April 2017 - 01:50 PM

Mozda si zbog ovih dodatno stavljenih smajlica koje ne stavljam cesto pomislio da imam nesto protiv tebe. Opet gresis. Nije stvar crtanja, volje, zelje s moje strane, vec s tvoje. Dobio si dva po mom misljenju dovoljno precizna odgovora da se moze zakljuciti sta sam hteo reci. Ti si u dva razlicita posta (ono sto sam citirao) presao sa tvog uverenja na ono sto sam tvrdio, ali si to napisao tako da bude "tvoja logika" koja nije bila takva u prethodnom postu (10-1 vs. 10+1-1). Zbog toga i kazem, moras nekad prihvatiti ispravku ako vec napises da te ispravi neko ako gresis.

 

Evo i smajlica da ne bude zabune:  n2:drinks   :wink:  n2:party-048


  • 0

#40 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8887 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 April 2017 - 02:12 PM

Mozda si zbog ovih dodatno stavljenih smajlica koje ne stavljam cesto pomislio da imam nesto protiv tebe. Opet gresis. Nije stvar crtanja, volje, zelje s moje strane, vec s tvoje. Dobio si dva po mom misljenju dovoljno precizna odgovora da se moze zakljuciti sta sam hteo reci. Ti si u dva razlicita posta (ono sto sam citirao) presao sa tvog uverenja na ono sto sam tvrdio, ali si to napisao tako da bude "tvoja logika" koja nije bila takva u prethodnom postu (10-1 vs. 10+1-1). Zbog toga i kazem, moras nekad prihvatiti ispravku ako vec napises da te ispravi neko ako gresis.

 

Evo i smajlica da ne bude zabune:  n2:drinks   :wink:  n2:party-048

 

Samo da budem siguran: hoćeš da kažeš da je ovaj poslednji primer što sam stavio dobar? Mislimo na isto?

 

Čitam sad prethodni post, loše sam objasnio na šta mislim. Tako da se može reći i da sam pogrešio, ako će ti biti lakše. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika