Jump to content


Fotografije
- - - - -

Dugoročni test jeftinog novog bicikla - Capriolo Sunrise

Capriolo Sunrise - test

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
21 odgovora na ovu temu

#1 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2017 - 06:37 AM

Kum je rešio da se ponovi, jeftinijim (i lošijim) biciklom nego što bih savetovao. Pošto smo obojica podjednako "bolesni", evo odlične prilike da se vidi iz prakse & prve ruke koliko ima smisla dati više novaca za bicikl, što se upotrebne vrednosti tiče. Plan je da pratimo kilometražu i sve kvarove, kao i cene popravki/zamena. Moja procena je dosta pesimistična, ali videćemo...

 

Ovde vodim "dnevnik" o tome:

 

http://www.bikegreml...dugorocni-test/


  • 7

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 08:39 AM

Zanimljivo :), i bezveze što toliko stvari treba da se proveri na novom biciklu, tj. što u prodavnici već sve ne nameste. Šta će da radi običan kupac koji o tome ni ne razmišlja?

 

Ako ne bude nekih udesa, kladim se da će prvo da riknu pedale :).


  • 0
Pozdrav

#3 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 08:53 AM

Ja bi rekao da je sreća što kum ima tebe i da će i taj bicikl dosta dugo da traje :-)

Inače i na mnogo skupljim biciklima se dešavaju slični propusti koje si nabrojao u tekstu.
Čak sam više sklon da verujem da proizvođači to rade namerno, da bi se radni vek pojedinim komponentama skratio. Konkretno mislim na stavljanje male količine masti u vitalne elemente.
  • 0

#4 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 10:09 AM

Dobra ideja, i odličan članak o prvom servisu. Potkrala se jedna greška, u delu o šrafovima za blatobrane: "... pa se ne ma u šta..."


  • 1

#5 zookarma

zookarma
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 20 March 2017 - 10:19 AM

Dobra ideja, i pocetak sa bas na zalost dobrim primerom prvog servisa :-)  Taman da vidimo sta se desava posle 3, 6 meseci ili godinu.


  • 0

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2017 - 10:50 AM

Zanimljivo :), i bezveze što toliko stvari treba da se proveri na novom biciklu, tj. što u prodavnici već sve ne nameste. Šta će da radi običan kupac koji o tome ni ne razmišlja?

 

Ako ne bude nekih udesa, kladim se da će prvo da riknu pedale :).

 

Običan, prosečan kupac toliko vozi bicikl da jeftin lanac traje po 10 sezona bez da se istegne.  :)

 

Tako da bi i bez servisa prosečnom kupcu takav bajs, pogotovo po ravnom Novom Sadu, služio godinama bez i da se išta dira.

 

Posebna priča je i ko bi kod nas platio hiljadu-dve više da se sve namesti i podesi kako treba.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2017 - 10:52 AM

Ja bi rekao da je sreća što kum ima tebe i da će i taj bicikl dosta dugo da traje :smile:

Inače i na mnogo skupljim biciklima se dešavaju slični propusti koje si nabrojao u tekstu.
Čak sam više sklon da verujem da proizvođači to rade namerno, da bi se radni vek pojedinim komponentama skratio. Konkretno mislim na stavljanje male količine masti u vitalne elemente.

 

Upravo to sam i napisao u tekstu - da nije ništa čudno i da se dešava i na skupljim bajsevima. Mislim da je glavni problem što je ljudima lakše uzeti pare, nego objasniti. Zamisli nov bicikl koji je izmašten? Ko bi to kupio? Pa još prašina ako se nahvata na mast... :)

Iz istog razloga većina guma za asfalt isto ima šare na sebi. 

 

Inače, u mnogim servisima, pogotovo kad nije proleće i opšta frka (nabavka delova, sređivanje knjiga + gomila prodaje i servisa), redovno dodaju mast u nove točkove na primer.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 12:10 PM

Inače, u mnogim servisima, pogotovo kad nije proleće i opšta frka (nabavka delova, sređivanje knjiga + gomila prodaje i servisa), redovno dodaju mast u nove točkove na primer.

 

Nažalost više puta sam se uverio da su potpuno novi točkovi (i uz to jako skupi) jako loše podmazani. Opet kažem možda proizvođači to svesno i rade da bi i kasnije mogli da žive od prodaje rezervnih delova.

Tri poslednja primera za to su: Mavic Cosmic sle alu-carbon, FSA Vision TC50 i Novatec R3 točkovi. Svi jako skupi i sa minimalnim tragovima masti u ležajevima, praktično na granici grebanja.

Sa druge strane gledao sam kod nekih campagnolo točkova, koji su stari i preko 15 godina, da i dalje stoji njihova bela fabrička mast i točkovi su i dan danas u savršenom stanju. Tako da lično mislim da sve danas teži konfekciji i upotrebi po sistemu što pre rikne to bolje za fabriku.

 

Takođe kod novih shimano patrona primetio sam da je obično samo levi ležaj podmazan, a desni ostave jako slabo podmazan ili čak i suv. Konkretno na mom Cannondale kupljenom novom u Planet bike je to bio slučaj. A i momak iz servisa je samo potvrdio da je to pre pravilo nego izuzetak.


  • 0

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 02:09 PM

@FalloutBoy   Nabavio si stalak za centriranje, nov?


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2017 - 02:28 PM

Nov. Nadam se da sam sad miran 20 godina. :)
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14616 posts

Postavljeno 20 March 2017 - 03:31 PM

(link)


  • 1

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 March 2017 - 05:33 PM

Utisci posle prvih 100 km.

 

Dosadni tehnički deo:

http://www.bikegreml...orocni-test-02/

 

Utisak vlasnika:

http://www.bikegreml...st-prvih-100km/


  • 4

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 Bradonja

Bradonja
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 28 March 2017 - 06:27 PM

Odlican clanak.Sve pohvale.Samo nastavite.

Covek kupio nov bicikl (kakva god oprema i koji god model,zaocekivati je da je sve ispravno i bez greske),a ispada da je gori od dobrog polovnjaka...Capriolo.Ali najbitnije u svemu tome je da mu ni zadnji menjac ne remeti ono u cemu iziva.

Послато са 8050D уз помоћ Тапатока
  • 0

#14 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 March 2017 - 08:09 PM

Odlican clanak.Sve pohvale.Samo nastavite.

Covek kupio nov bicikl (kakva god oprema i koji god model,zaocekivati je da je sve ispravno i bez greske),a ispada da je gori od dobrog polovnjaka...Capriolo.Ali najbitnije u svemu tome je da mu ni zadnji menjac ne remeti ono u cemu iziva.

Послато са 8050D уз помоћ Тапатока

 

Stavljam na papir sve troškove. Videćemo za nekih godinu-dve dana kako će se pokazati. Ovo sve što je bilo problematično su ipak, uglavnom sitnice. I prisutne su na većini, što novih, što polovnih bicikala.

 

"Problem" sa zadnjim menjačem je standardan kod svakog menjanja sajli i bužira, pa tako i kod novih bajseva: kad se sajle i bužiri "ulegnu", treba malo odvrnuti točkić na zadnjem menjaču da se kompenzuje to "istezanje". Same ručice menjača, tj. šifteri, su isto dobrim delom zamenjene zbog psihološkog efekta - čovek je navikao na stare frikcione ručice i samo tako vozi.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#15 Bradonja

Bradonja
  • Members
  • PipPipPip
  • 111 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 28 March 2017 - 09:18 PM



Stavljam na papir sve troškove. Videćemo za nekih godinu-dve dana kako će se pokazati. Ovo sve što je bilo problematično su ipak, uglavnom sitnice. I prisutne su na većini, što novih, što polovnih bicikala.

"Problem" sa zadnjim menjačem je standardan kod svakog menjanja sajli i bužira, pa tako i kod novih bajseva: kad se sajle i bužiri "ulegnu", treba malo odvrnuti točkić na zadnjem menjaču da se kompenzuje to "istezanje". Same ručice menjača, tj. šifteri, su isto dobrim delom zamenjene zbog psihološkog efekta - čovek je navikao na stare frikcione ručice i samo tako vozi.


Slazem se ja sa tobom da su to sitnice i da je manje vise to i sa novim i polovnim biciklama.Ali mene recimo nervira to sto odes,iskesiras za nov bicikl (koja god cena i oprema bila) i opet pored toga moras nesto da radis.Zamenis neke srafove,podmazes ovo,podmazes ono.Ja recimo kao neko ko nema mnogo iskustva,morao bih da dam jos koji dinar preko cene da bi to licilo na nesto.Po mom misljenju tu rec novo gubi smisao.Tvoj kum ima srece sto ima tebe pa si mu to odradio :).Jos i to sa buzirom za menjac gde je koriscen buzir za kocnice...Jesu to sve sitnice,ali opet kad kupujes novo,ocekujes da sve bude kako treba,bez obzira na cenu i opremu.

Sve u svemu,ne bih vise da davim raznim glupostima i kvarim temu,jer je odlicna i praticu je naravno.Ima korisnih stvari i moze da se nauci dosta.Zato ti i kum,samo napred i iskreno se nadam da ces morati sto manje da se bavis oko njegovog bicikla. :)

I malo je van teme,ali hvala jos jednom na savetima za mini v brake :) jer bez toga nista ne bih uradio.


Послато са 8050D уз помоћ Тапатока
  • 0

#16 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 28 March 2017 - 09:19 PM

Kum je rešio da se ponovi, jeftinijim (i lošijim) biciklom nego što bih savetovao. Pošto smo obojica podjednako "bolesni", evo odlične prilike da se vidi iz prakse & prve ruke koliko ima smisla dati više novaca za bicikl, što se upotrebne vrednosti tiče. Plan je da pratimo kilometražu i sve kvarove, kao i cene popravki/zamena. Moja procena je dosta pesimistična, ali videćemo...

 

Ovde vodim "dnevnik" o tome:

 

http://www.bikegreml...dugorocni-test/

Evo iz prve ruke kupio Polar Forester u martu 2013 vozo ga do septembra 2015. godine. Kupljen u Planetu nov za 26000 din. izvorna verzija sa naj lošijom opremom shimano tourney i pogonom sr suntour. Promenio sam mu kočnice u XT i ručice menjača u shimano acera ostala mehanika je izvorna. Sit sam se navozao sa njim kada sam uzeo MTB njega sam poklonio ćaletu. Ćale svaki dan pošto je penzioner pa ima vremena na pretek vozi bajs po 30ak km dnevno. Za sve ove godine zamenjna mu je srednja patrona i servisirane nable. Prednji menjač smo štelovali samo jednom jer se on najmanje koristi pa nema kad da se rašteluje, zadnji štelujemo pred početak sezone. I dalje izgleda kao nov i sve i dalje funkcioniše odlično.

Želim da se i tvoj kum sit navoza sa ovim bajsem kao i mi sa minimum ulaganja ;)


  • 2

#17 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 29 March 2017 - 05:44 AM

Bez pardona, ja bih ovaj topic fwd na [email protected] u cilju da podigne malo kvalitet proizvodnje a što da ne i da ti ponude zvanje i poziciju stručnog saradnika. 

 

edit:

kako ubaciš to polje 'bajk' ispod lokacije, ispod avatara? 

ne mogu nigde da nađem u podešavanjima

tnx.


  • 0

#18 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 March 2017 - 06:03 AM

Bez pardona, ja bih ovaj topic fwd na [email protected] u cilju da podigne malo kvalitet proizvodnje a što da ne i da ti ponude zvanje i poziciju stručnog saradnika. 

 

:)   Hvala.  :)

 

Capriolo je, po mom mišljenju, kada su novi bicikli u pitanju, marka koja nudi "najviše bicikla" za dati novac. To što zaradu baziraju na većem prometu, umesto na velikim maržama doprinosi toj činjenici. Ipak, zbog toga što im dobar deo ponude čine prilično jeftini bicikli, koji moraju imati i nešto lošije komponente da bi se uklopili u cenu, često ih navodi i na loš glas. Zato dosta ljudi, kada žele izdvojiti više novca za nov bicikl, gledaju strane marke, umesto da kupe skuplji Caprilo model, koji će često dati isto, ako ne i bolje za isti novac. Moje iskustvo je da i jeftinije komponente znaju prijatno da iznenade. Ipak, ovaj konkretan bicikl je i po mojoj proceni previše niskog nivoa kvaliteta za planiranu namenu, ali možda se i iznenadim - vreme će pokazati.

 

Trudim se da "test" uradim(o) što je objektivnije moguće. Vodim evidenciju svih troškova, kako za delove, tako i za ruke majstora, po cenama u ovlaštenim servisima. Prvi servis, zajedno sa zamenom menjača, nije nešto što potpada pod garanciju i podrazumevani "nulti" servis, jer sa na njemu ne radi sve to. To je nešto što bi kupac morao eksplicitno da traži i plati u ovlaštenom servisu (zbog garancije). Zato sam to upisao u tabeli kao "veliki servis sa centriranjem oba točka" i računao po toj tarifi (1500 din za ruke + 500 din za bužir, sajle, kuglice, nove šrafove...).

 

Videćemo za godinu-dve da li će "dugoročni test" biti nešto čime će se i Capriolo moći hvaliti, ili će moliti Boga da nestane s lica Neta.  :)


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#19 ZareSD

ZareSD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Postavljeno 29 March 2017 - 11:09 AM

Svaka cast na detaljnom i zanimljivom tekstu👍

Sent from my Samsung
  • 0

#20 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 29 March 2017 - 09:47 PM

Ovo kao(nekad) kupovina novih zastavinih vozila... Samo što bajs možeš da dovedes u bolje stanje...

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika