Jump to content


Fotografije

MTB 29

mtb i treking tockovi

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
38 odgovora na ovu temu

#21 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2016 - 09:19 AM

Da da,pisao si,znaci moze....jeste isti precnik obruca,ali nije isti precnik kad su namontirane spoljne gume,jel tako ?

 

Ukupan prečnik točka sa sve gumom se povećava, što je šira guma. 29er ramovi su projektovani za široke gume, pa ima mesta da se stavi i najšira. Stavljanje uže treking gume tu nije problem.

 

Obrnuta kombinacija - preširoke gume na treking ram, je nekad problematična. Obično je 2" (50ak mm) neka gornja granica. Ako se stavljaju i full blatobrani, često i manje, tipa 37, eventualno 42 mm (što je opet dovoljno široko za sve sem mekanog blata).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#22 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 27 November 2016 - 10:08 AM

Mislim da je ovde daleko bitnije pitanje izbora guma, pa bez obzira 29" ili 26". Dovoljno dobro da se kotrlja po asfaltu, a ipak da ima krampone za offroad... Znači neka 2.1-2.0 guma sa sitnim kramponima. Nije možda loša ni opcija da nabaviš 29er i još jedan set točkova, na kome bi bile tanke slick gume, pa menjaš točkove u odnosu na vremenske prilike i planiranu rutu.


  • 0

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2016 - 11:25 AM

Mislim da je ovde daleko bitnije pitanje izbora guma, pa bez obzira 29" ili 26". Dovoljno dobro da se kotrlja po asfaltu, a ipak da ima krampone za offroad... Znači neka 2.1-2.0 guma sa sitnim kramponima. Nije možda loša ni opcija da nabaviš 29er i još jedan set točkova, na kome bi bile tanke slick gume, pa menjaš točkove u odnosu na vremenske prilike i planiranu rutu.

 

Bitni su i točkovi. 26" točkovi sa užim, ćelavim gumama su sporiji od većih točkova sa istim gumama.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 27 November 2016 - 12:51 PM

Nisam ni rekao da nisu bitni, al su gume prioritet kao jedina kontaktna tačka između podloge i bicikla, zato se izborom istih treba ozbiljnije pozabaviti. Daleko više zavisi kakav će osećaj biti na bajsu od njegovih kvaliteta i performansi, geometrije, klase opreme, težine itd...

 

@Brancko, nisi napisao u kom cenovnom rangu se krećeš, jer je veoma bitno da za tako duge ture imaš kvalitetan bicikli, koji te pre svega neće izdati 120km od kuće a koji će biti relativno lagan i udoban za vožnju i naravno bezbedan. Ima po berzi 29ki po 200-300e, koji pored toga što su znatno teži od sličnog bicikla sa manjim točkovima, imaju većinom nekvalitetne točkove, pa se krive ko blesavi pod opterećenjem i stalno zahtevaju centriranje. Takođe poseduju "suspenziju" koja zapravo nije suspenzija nego najobičnija opruga u cevi, i imaju težinu jednog prosečnog betonskog stuba. 

 

Možda ne bi bilo loše da okačiš neki predlog bicikla koji bi hteo da pazariš. Raspravljati na temu 29vs27.5vs26 možemo do sutra, jer u teoriji svaki od ovih standarda ima svoje prednosti i mane koje će nekom odgovarati a nekom ne... Al to se odnosi samo na točkove a ne na kompletan bicikli.


  • 1

#25 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 November 2016 - 01:18 PM

Slažem se da su gume od ključnog značaja za osećaj u vožnji. Međutim, mislim da i točkovi osetno utiču - razlika između 26 i 28 jeste i merljiva i osetna. Takođe, mislim da je geometrija za osećaj na bajsu važnija čak i od izbora točkova.

 

Same gume jesu veoma bitne, mada sa pogrešno izabranom geometrijom (i dimenzijom točka) za konstituciju vozača i namenu, ne mogu previše kompenzovati. I svakako je bolje kad su prve dve pomenute stvari potrefljene, pa onda još uzeti odgovarajuće gume.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#26 Sideshow

Sideshow
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts
  • LocationCANNONDALE Quick

Postavljeno 28 November 2016 - 01:17 AM

Ako će ti nešto pomoći u odluci, evo ja vozim MTB 29" i napred imam gumu 29x2.0 mali kockasti kramponi. Pozadi imam gumu 29x1.95 malo veći kramponi nego napred. Stavio korpu pozadi, kupio bisage i mogu da idem kud god pozelim. Natrpam stvari u bisage, namestim sator na korpu i krenem. Napred mi je Suntour XCM amort sa lokom. Kad sam na asfaltu zakljucam ga i ide lepo. Jbg nije neka klasa ali ga odrzavam da lepo giba kad sam van asfalta. A uvekbse trudim da do toga dođe. Zato sam i uzeo 29" i stavio "uže" gume. Generalno, meni nije bitno da li cu negde stici pola sata ranije/kasnije. Pogotovu kad vozim duze ture. Odvojilo se vreme za to, tako da će se stici. Sve sto je navedeno za i protiv stoji, pa sad sta ti odgovara.
  • 0

#27 PapaHet

PapaHet
  • Members
  • PipPipPip
  • 167 posts

Postavljeno 28 November 2016 - 02:20 AM

Sto se tice guma. Ima jedna deonica koju stalno vozim, ukljucuje jedan spust duzine nekih 2km. Dok sam vozio CST  2.25 gume sa kramponima, na tom spustu sam razvijao brzinu od max 67-68kmh, dok kad sam stavio slikove Michelin Country Rock  1.75, dostizao sam 81-82kmh. 
 

Ja sam nekako vise za 26'', 29er mi deluje nekako nezgrapno. Mali ramovi, a tockovi ogromni. :D A sumnjam da bi ja kao rekreativac osetio neku razliku u voznji. :D

 


  • 0

#28 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 28 November 2016 - 06:09 PM

Ako će ti nešto pomoći u odluci, evo ja vozim MTB 29" i napred imam gumu 29x2.0 mali kockasti kramponi. Pozadi imam gumu 29x1.95 malo veći kramponi nego napred. Stavio korpu pozadi, kupio bisage i mogu da idem kud god pozelim. Natrpam stvari u bisage, namestim sator na korpu i krenem. Napred mi je Suntour XCM amort sa lokom. Kad sam na asfaltu zakljucam ga i ide lepo. Jbg nije neka klasa ali ga odrzavam da lepo giba kad sam van asfalta. A uvekbse trudim da do toga dođe. Zato sam i uzeo 29" i stavio "uže" gume. Generalno, meni nije bitno da li cu negde stici pola sata ranije/kasnije. Pogotovu kad vozim duze ture. Odvojilo se vreme za to, tako da će se stici. Sve sto je navedeno za i protiv stoji, pa sad sta ti odgovara.

Predpostavljam da si ranije vozio mtb 26 ili ako si treking vozio, reci mi neke utiske o brzini upravljivosti ...? :)


  • 0

#29 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 28 November 2016 - 06:13 PM

Nisam ni rekao da nisu bitni, al su gume prioritet kao jedina kontaktna tačka između podloge i bicikla, zato se izborom istih treba ozbiljnije pozabaviti. Daleko više zavisi kakav će osećaj biti na bajsu od njegovih kvaliteta i performansi, geometrije, klase opreme, težine itd...

 

@Brancko, nisi napisao u kom cenovnom rangu se krećeš, jer je veoma bitno da za tako duge ture imaš kvalitetan bicikli, koji te pre svega neće izdati 120km od kuće a koji će biti relativno lagan i udoban za vožnju i naravno bezbedan. Ima po berzi 29ki po 200-300e, koji pored toga što su znatno teži od sličnog bicikla sa manjim točkovima, imaju većinom nekvalitetne točkove, pa se krive ko blesavi pod opterećenjem i stalno zahtevaju centriranje. Takođe poseduju "suspenziju" koja zapravo nije suspenzija nego najobičnija opruga u cevi, i imaju težinu jednog prosečnog betonskog stuba. 

 

Možda ne bi bilo loše da okačiš neki predlog bicikla koji bi hteo da pazariš. Raspravljati na temu 29vs27.5vs26 možemo do sutra, jer u teoriji svaki od ovih standarda ima svoje prednosti i mane koje će nekom odgovarati a nekom ne... Al to se odnosi samo na točkove a ne na kompletan bicikli.

Ja se nadam da cu uspeti da prodam moj bajk i da cu moci da se isprsim sa skromnih 350 evrica :) a posle...potraga ....ako naletim na nesto sa dobrim komponentama i finim ramom 


  • 0

#30 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 28 November 2016 - 06:19 PM

Mislim da i sa jeftinijim biciklama moze mnogo da se vozi ,bez da te izda negde,ako ga lepo i pravilno odrzavas...Moj MTB je full alivio i radi savrseno...nisam bas nesto zadovoljan disk kocnicama,koci lepo ali kad naletim na neku rupu ili nagla promena pravca cuje se kacenje rotora od plocice uglavnom na prednjem tocku i to mi nikako nece biti jasno zasto ? :) Mislim da bi bajk mogao da mi bude laksi,a neko mi rece da je to zbog kros felgi.


  • 0

#31 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 28 November 2016 - 06:27 PM

...nagla promena pravca cuje se kacenje rotora od plocice uglavnom na prednjem tocku i to mi nikako nece biti jasno zasto ? :)..

msm da je nedavno bila tema ovde na forumu

i da je kolega resio problem zamenom opruge u disk celjusti

opruge koja radvaja pakne


  • 0

#32 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 28 November 2016 - 06:46 PM

msm da je nedavno bila tema ovde na forumu

i da je kolega resio problem zamenom opruge u disk celjusti

opruge koja radvaja pakne

Probacu da potrazim...Meni je jedan bajker na fejsu rekao da dolazi do blagog uvijanje viljuske kod naglog menjanja pravca,da je i to moguce...


  • 0

#33 Sideshow

Sideshow
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts
  • LocationCANNONDALE Quick

Postavljeno 28 November 2016 - 08:56 PM

Predpostavljam da si ranije vozio mtb 26 ili ako si treking vozio, reci mi neke utiske o brzini upravljivosti ...? :)


Vozio sam MTB tockovi 26". Razlog prelaska na 29" je taj sto sam uvek osećao da mi je bajs mali, iako je ram bio velicine koja mi odgovara. Pa da ne bi uzeo jos veci ram, uzeo sam 29-tku i razlika mi je ocigledna. Na bolje. Nema sad neke velike razlike u brzini ali mi je mnogo lakse, odrzavati kontinuitet brzine kad duze vozim po ravnom. Lakse mi je i udobnije nego na starom mtb-u. Posto sam rekreativac, ne jurim proseke i brzine. Ako ću neku deonicu proći za tri i po sata umesto za 30-40 min pre, to me ne opterećuje. Iako je 29-tka robusnija, kad se priviknes malo, prestanes da osećas tu robusnost a i širi krug manevra u off-road voznji koji se javlja na pocetku, smanjuje se i postaje skroz normalno. Vozio sam kroz sume i njive i prilicno sam zadovoljan.Jos samo da nabacim gume 28x2.0 skroz glatke za asfalt i ima da bude jos bolje. Generalno, da mi neko punudi mtb 26" ne bih se vratio na to. Bez da se neko uvredi, ali bolje mi je na 29".
  • 0

#34 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 28 November 2016 - 09:57 PM

Vozio sam MTB tockovi 26". Razlog prelaska na 29" je taj sto sam uvek osećao da mi je bajs mali, iako je ram bio velicine koja mi odgovara. Pa da ne bi uzeo jos veci ram, uzeo sam 29-tku i razlika mi je ocigledna. Na bolje. Nema sad neke velike razlike u brzini ali mi je mnogo lakse, odrzavati kontinuitet brzine kad duze vozim po ravnom. Lakse mi je i udobnije nego na starom mtb-u. Posto sam rekreativac, ne jurim proseke i brzine. Ako ću neku deonicu proći za tri i po sata umesto za 30-40 min pre, to me ne opterećuje. Iako je 29-tka robusnija, kad se priviknes malo, prestanes da osećas tu robusnost a i širi krug manevra u off-road voznji koji se javlja na pocetku, smanjuje se i postaje skroz normalno. Vozio sam kroz sume i njive i prilicno sam zadovoljan.Jos samo da nabacim gume 28x2.0 skroz glatke za asfalt i ima da bude jos bolje. Generalno, da mi neko punudi mtb 26" ne bih se vratio na to. Bez da se neko uvredi, ali bolje mi je na 29".

I ja imam osecaj da mi je bajs mali,jos posle duge voznje,kao da vozim deciju biciklicu a velicina rama 51 cm ja 177 :)


  • 0

#35 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 29 November 2016 - 11:16 AM

Ja sam vozio MTB 26 pa trekinga 28 pa sada MTB 29. Meni je 29tka baš legla i ne bi je menjao. Jedino što su delovi za nju osetno skuplji u odnosu na 26, mislim na točkove i viljušku.
  • 0

#36 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 29 November 2016 - 11:58 AM

Probacu da potrazim...Meni je jedan bajker na fejsu rekao da dolazi do blagog uvijanje viljuske kod naglog menjanja pravca,da je i to moguce...

http://www.2bike.rs/...retanja-u-levo/


  • 0

#37 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 30 November 2016 - 02:16 PM

 bajk za duze staze i dobar terenac ? :)

Ne postoji.

Resenje tvog problema nije ni veci tocak, ni uza guma. Moras nekako da dodjes do odredista u kome uzivas u voznji, a to su "mtb" putevi. Za takvu voznju ti je potreban pravi mtb bajs. Do odredista mozes doci kolima, ili probaj da od tvog mesta pronadjes zemljane puteve kojih verujem ima samo ces morati malo da istrazujes. Nekad zavrsis na neciju pojatu ili ranc, nekad u neku njivu ali nista strasno, time i upoznas puteve gde vode. Inace taj problem imaju svi koji zive u gradovima.


  • 2

#38 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 01 December 2016 - 06:24 PM

Ne postoji.

Resenje tvog problema nije ni veci tocak, ni uza guma. Moras nekako da dodjes do odredista u kome uzivas u voznji, a to su "mtb" putevi. Za takvu voznju ti je potreban pravi mtb bajs. Do odredista mozes doci kolima, ili probaj da od tvog mesta pronadjes zemljane puteve kojih verujem ima samo ces morati malo da istrazujes. Nekad zavrsis na neciju pojatu ili ranc, nekad u neku njivu ali nista strasno, time i upoznas puteve gde vode. Inace taj problem imaju svi koji zive u gradovima.

Pa bas nisam u tom fazonu da vozim ispod kuce po zemljanim putevima,ne volim da vozim ni u lokalu...


  • 0

#39 brancko

brancko
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts
  • LocationLazarevac-Vrbovno

Postavljeno 02 December 2016 - 08:11 PM

Ovaj mi se dopada :)
http://www.2bike.rs/...-1#.WEHU6NUrK1t


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika