Jump to content


Fotografije

Drumas za 30e


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
33 odgovora na ovu temu

#1 ZemoBa

ZemoBa
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 19 October 2016 - 07:42 PM

Pozdrav, novi sam tu i drago mi je da sam nasao ovakav forum, da mogu podjeliti sve dogodovstine sa vama.

Prije svega imam 17g i obozavam voziti biciklo, trenutno imam MTB WHEELER ZX4900, shimano deore oprema komplet, da dalje ne duzim, kupio sam si gume za njega 1.5 i od tad ga guram po cesti, to jest u zadnjih 2mjeseca od kad ih imam, presao sam 100km turu, pa turu od 150km i turu od 220km u jednom danu, vrijeme dovnje nije ni bitno ali osjecaj koji imam dok vozim je itekako nevjerovatan. Sad sam od nega napravio putnicki bajk, ima paktreger i hrpu opreme sa kojom planiram ici na put od 1000km, ali otom potom krecem tek kad 18 napunim jebi..ga xD, U svoj toj ljubavi prema dugoj sporoj voznji, imao sam priej toga zalju da si kupim drumasa(ali vec sam kupio mtb bez razmisljanja) a kad sam kasnije gledao cijene drumasa bile su dosta visoke, za dobar alu sa karbonskom vilicom, e sad naletih na ovaj http://www.olx.ba/ar.../trkaci-bicikl/ pitao sam ga da mi doveze kuci (50km od mene) i da mi spusti cijenu na 35e, i pristao je. E sad, kako vam se cini? Visok sam 185, vidi se da je u losem stanju, ali evo za primjer lanac i kasete kad se odmaste (posto niej vozen stajao je vidi se da nije njegovan) bice u dobrom stanju nakon toga, onda planirao sam farbanje, da ga odnesem u auto lakirnicu i stvim neku boju, sam oda niej bijela, e sad znam da nemam racuna da plastificiram a to bi bilo najbolje al nez da li ce i obicno farbanje sluziti? I sto se tice samog ugodjaja voznje, da li ce imalo liciti na drumasa pravoga? Nikad nisam vozio drumasa pa nez, siguran sam da ce biti brzi od ovog sada jer su bar veci tockovi a i prenosnici, ali sto se tice ostaloga ne znam ni sam da li se isplati kupiti i ulagati i u sta ulagati, a opet ne znam u sta dok en vidim uzivo. Hvala


  • 0

#2 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 19 October 2016 - 08:24 PM

Pozdrav i tebi.To o cemu ti razmisljas je macka u vreci.Nikada ne znas kako ce zavrsiti i koliko ce te kostati.Ne preporucujem.Drugi put sporije kucaj,jer puno gresaka pravis i tesko je za citanje.Pozdrav.
  • 0

#3 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 October 2016 - 09:07 PM

Na prvi pogled deluje korektno za tu cenu, ali ne vredi i nema potrebe ulagati u njega išta preko minimuma potrebnog da se dovede u vozno stanje - znači čišćenje, podmazivanje i zamena guma, paknova, trake volana već po potrebi. Farbanje jedino ako možeš baš nešto jednostavno da završiš, inače neće ništa da mu fali ni da ga samo lepo opereš dok god ne planiraš da ga ostavljaš napolju na kiši.


  • 1

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 October 2016 - 05:21 AM

Pozdrav, dobrodošao na forum.  :)

 

Drugar se na takvom bajsu sit navozao, još uvek se bajs vozi. Osećaj u vožnji - nisu svi drumaši isti. Ima boljih od ovog. Ali svakako je bolji i brži od treking, ili MTB bicikla - i nezgodniji za vožnju po gradu i šumi od istih. Dakle - drumaš. :)

 

Slažem se sa savetom kolege Fieryja, nemam mnogo dodati na to. Jedino za farbanje: ako baš hoćeš da zaštitiš ram, plastificiranje je, kako kažu iskusnije kolege, jeftinije od farbanja. Ovde je (jedna od) tema o tome:

 

http://www.2bike.rs/...rbanje-bicikla/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 09:17 AM

Evo ovako, pazljivo sam pogledao tvoj bicikl, ram je recimo 56ica, sto bi tebi bio na donjoj granici za tvoju visinu.

Sto se tice samog bicikla, ovo je najniza klasa drumskog celicnog bicikla, takozvani turing bicikl, nema trkacku geometriju, tezak hiten celicni ram, izuzetno zilav i jak,  sto samo po sebi ne mora da bude lose, imam takav ram, koji ide razbija na 23ka gumama.

 

Sto se tice cene, ona je takva kakva je , to ne treba dalje komentarisati, sto se tice ulaganja, ja u ovaj bicikl ne bih ulagao, vec bi samo remontovao postojece stanje, jer kao takav ne vredi preterano.

 

Kriticna tacka je pogon na kajle, on je los i nezahvalan za odrzavanje, bilo bi dobro ako bi se servisirao takav kakav je, jer on je ono sto je najlosija tacka ovog bicikla.

 

Evo je moja Winora, ali primeti, da ona nema pogon na kajle, tj ima klasican pogon, koji moze lako da se servisira i odrzava...

 

IMG_20160522_115449.jpg

 

Winora, je nesto slicno kao tvoj bicikl.

 

Posto imam bicikle od najfinijih celika, i imam ovaj, koji dajem prijateljima kad se vozimo zajedno, mogu da ti dam neko poredjenje.

 

-brz, sa 23mm gumama, navrti se na 45km/h,  lako se drzi tempo oko 32 km/h.

-udoban zbog relax geometrije, lepo amortizuje rupe

-los je kad se ida na jako los put, jer tu krece ram nekontrolisano da vibrira, vrhunski ram to nema

-tezina oko 12kg, trkacki drumasi iz tog doba imaju oko 10-10.5kg.

-samo centriranje cevi bicikla i viljuske, je uradjeno  dosta lose, i bajs je daleko od idealnog kad se pusti upravljac, ali neko manje iskusan, to i ne primecuje.


  • 0

#6 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 10:50 AM

Da ne bude zabune i da se ne šire predrasude, niti je to turing bicikl, niti je "turing" neka hijerarhijska klasa među drumskim biciklima. Turing, odnosno putni bicikli i te kako mogu da budu fensi, skupi i visoke klase.


  • 0

#7 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 11:16 AM

Vise nesto kao sport rekreativni  bicikl, nije trkacki bicikl - specijalka.

Mozda atribut nije najsecnije dat, ali to su bajsevi koji su trebali da imitiraju tkacke bicikle,  u vreme kad je to bilo moderno, imali su trkacke volane, alii prostora za blatobrane, i korpice, povecan razmak tockova od rama, sa trkackim su delili vizuelnu slicnost.

 

Inace ti HiTen ramovi, kao ovaj,  su bili vrlo jaki i trajni, i bili su pogodni za duze ture usled pouzdanosti, za razliku od neznih tkackih ramova, cije su vrhunske cevi isle oko  0,5mm debljine, ako su bile tanjene.

Ovde je debljina cevi duplo veca.


  • 1

#8 Primoinvictus

Primoinvictus
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 October 2016 - 11:22 AM

Evo Bax mi uze rec iz usta.Ovo je tzv sportski bicikl kome je neko skinuo blatobrane i korpu.Sportski bicikl je 80-ih znacilo,city bike ram,28 tockovi,nosaci za korpu i nozicu ali uz dropbar i rucice kocnica sa duplom funkcijom.Ovo je los sportski bicikl,bilo ih je mnogo kvalitetnijih,sa kaljenim dropovima umesto ovih limenim presovovanih i malo mnogo vise aluminijuma na komponentama.Ovaj ne bi vredeo 50e ni da je u kompletnom stanju.Ovako,zakljucak se sam namece.


  • 0

#9 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 11:39 AM

Drugim recima, operi ga, rasklopi ga, zameni propale lezajeve, nauci nesto oko mehanike, ako vec nisi vican.

Sredi mu kocnice, eventualno nove sajle buzire, mozda lanac, i novu ruckicu kocnice.

 

To ti je negde oko 5 evra ulaganja.

 

Provozaj ga, vidi da li ti se svidja polozaj, vozi ga 50ak km.

 

Ako ti se jako svidja osecaj, ali nisi zadovoljan sa brzinom, ulozi eventualno u tanke gume oko 15 evra mozda mogu 23 ili 25mm, zavisi od sirine obruca.

 

 

Ako ti se onda bas svidi osecaj, ostavi njega takvog, da bude beckap bicikl za teske uslove, a onda nadji pravu specijalku, i nju napravi kako treba.


  • 0

#10 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 01:03 PM

Posle ove ispravke sad se sve slažemo :smile: Ram jeste jak i izdržljiv, pa bi mogao da bude upotrebljiv za putovanja, ali nije mu to namena niti je za to optimizovan (mada bi se teško moglo reći da je uopšte i za šta stvarno optimizovan).

 

Druga napomena što se tiče ovog konkretnog bicikla, tek sad vidim da je leva ručica kočnice zamenjena onom za klasične gradske volane i pomerena na gornji deo volana. Ovo je daleko od optimalnog i zamenu odgovarajućom ručicom za drumski volan treba uključiti u ukupnu cenu bicikla.


  • 1

#11 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 01:20 PM

Ako ga nisi uzeo, izbegni ga, jer to sa tim kajlama nikad nece valjati, a malo se zainteresuj, u BiH, imas zverskih bajseva za tek malo vise para, znam jer sam isao vise komada da uzmem,  i isplatilo mi se,  i sa gorivom iz Bg.

 

Cekaj da neko nesto dovuce iz Svice, od lokalaca, i uzmi pravi trkacki celicni bicikl.


  • 0

#12 ZemoBa

ZemoBa
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 05:25 PM

Hvala svima na odgovorima. Nisam uzeo i otkazao sam kupovinu, jer i sam sam razmislio.. Gledam cijene za oko 50-60eura skuplje moze se naci dobar bajk, ali opet realno bolje mi se suzdrzati i kad budem imao para kupiti si nesto sa Ultegra ili 105 opremom, alu 400evrica odvojim i mislim da bi se preporodio. Najvaznije po meni je pratiti cijene, jer desilo mi se 1000x da uzmem nesto, a nakon par dana to isto bude jeftinije a mozda cak i bolje, tako da moj je problem sto cim imam neku lovu, gledam da kupim na sta naletim, a ne razmisljam da uz malo vise para mogu si kupiti mnogo bolje. 


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 October 2016 - 07:40 PM

Ja nisam u stanju da nađem bicikl koji je dobar, tipa da ne traži zamene i ulaganja u nekom roku od 1000 kilometara pređenih, a da se prodaje ispod 100 evra. Ležajevi, gume, lančanici - da je sve kako treba.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 20 October 2016 - 07:42 PM

30 evra mozes da pojedes i popijes za jedno vece, a ovde imas bajs koji moze biti u upotrebljivom stanju uz mala ulaganja. Kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B je ok. U svakom slucaju i ako ga kupis nisi bacio pare. Od toga tesko moze biti nesto jeftinije.
  • 3

#15 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 October 2016 - 08:27 AM

30 evra mozes da pojedes i popijes za jedno vece, a ovde imas bajs koji moze biti u upotrebljivom stanju uz mala ulaganja. Kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B je ok. U svakom slucaju i ako ga kupis nisi bacio pare. Od toga tesko moze biti nesto jeftinije.

Apsolutno se slazem...na kilo da ga prodaje,ne bi dobio mnogo manje... 30€ je nista,ja bih uzeo ovo pa ga sa merakom i polako sredjivao,kako kad kapne neka para ako si u mogucnosti ulozis u njega... Na netu ima milion klipova i objasnjenja kako dovesti ovakav bajs do toga da izgleda ko bombonica... A nastavis da trazis drugi bajs za neku ozbiljniju cifru.
  • 2

#16 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 21 October 2016 - 08:58 AM

IMG_20160525_191827.jpg

 

 

Ovaj bajs je kostao 12 evra (12 kg), 1983g, 5brzina, nemacka proizvodnja.

Uzeo sam ga da bi skinuo lulu i rogove, koji su mi trebali sa njega.

 

Medjutim kad sam ga pogledao malo bolje, video sam da lak prakticno nema ostecenja, i da ima Thun nemacke osovine, i Shimano positron menjace, i da sve to moze lako da se sredi.

 

Od ulaganja, uzeo sam nove sajle, i novu lulu, rogove, i ruckice kocnica, kao i kozu da ga presvucem, te malo polir paste.

Sve je bilo oko 5 evra na buvljaku.

 

Cekalo ga je rasklapanje svih osovina, koje su bile u besprekornom stanju, jer se 80tih, to stvarno kvalitetno radilo, cak i u najnizoj klasi.

Celicni obruci su polirani, i ispravljeni jako lako, mnogo lakse nego Aluminijumski.

A nije nesto ni vozen.

 

Kad je zavrseno dobio je polovne 23mm gume, kao i polovan lanac.

 

I od tada je intenzivno vozen na ture od 50-60ak km, koliko ja inace najcesce vozim.

 

Ni najmanja slabost se nije pokazala, i ovo jeste najeftinije sto sam uzeo, ali imam jos nekoliko slicnih primera, samo su drugi malo skuplji, a mnogo jaca oprema i ramovi.

 

NAravno uzima se u krajnje neuglednom, i nepokretnom stanju, da bi cena bila adekvatna stanju...


  • 1

#17 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 October 2016 - 10:39 AM

Ako sam dobro shvatio, čovek već ima bicikl za od A do B, tako da mu ovaj po tom pitanju ništa ne znači. A da ga sa merakom sređuje narednih deset godina, taj bicikl nikad neće biti ništa više nego što je sada.


  • 0

#18 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 17 February 2017 - 06:13 PM

Ima li još neko da se sad tokom zime baci restauracijom starih specijalki pa da postavi koju fotku da malo naparimo oči? :) 

 

Meni baš poseban šmek ima kada vidim da je neko neki svoj, nekada poznat i ugledan, retro trkački bicikl renovirao, sredio, uglancao, ponovo osposobio za vožnju i da taj bicikl ponovo susreće vetar na otvorenim drumovima kada god je lepo vreme. Nov i lep, moderan trkački bickl je jednostavno i voziti i kupiti (kad se može naravno), ali jedna kvalitetna retro specijalka koja se iz lošijeg vraća u prvobitno stanje... e to je već sex na točkovima, prava umetnost :) 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#19 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 20 February 2017 - 10:35 PM

DSCF9384.jpg

 

Evo ga jedan, koji sam skoro vratio na drum.

Nije bas umetnost, ali je nekad bio vrhunski bicikl.

Ram je inace nekad bio odlican Koga Miyata Full Pro, fm1 celik, i poceo sam samo od njega.

Ram je 1993 godiste, i to je bila top serija Koge

 

Kada je dosao, bio je poprilicno urnisan

-ram je imao havariju, bio je podbijen na prednjoj viljuski i krivu u dve ose.

-takodje neko je ubaciovao neki veliki tocak, onda je cekicem pravio prostor za njega na down tube

-otsecen je zadnji most zbog tog velikog tocaka.

 

MEdjutim bilo mi je zao da ne probam, japansku trkacku masinu.

 

Posto je ram bio manje vise za otpis, pala je varijanta sredjivanja bez puno ulaganja, sa mahom vec postojecim delovima.

 

-nova cro mo viljuska

-Ispravljanje rama u X iteracija

-pravljenje zadnjeg mosta po uzoru na Keirin ramove

-Campy Super Record tockovi, Shimano menjaci, jeste malo krpez ali su delovi svi dobri.


  • 2

#20 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 21 February 2017 - 04:52 AM

E a da mi je znati koja to budala cekicem vrslja po ramu. Ne razumem takve ljude majke mi. Jedna stvar je napravljena u odredjene svrhe i ne mozes od decka napraviti babu i obrnuto. Uh sto me dusa boli kad vidim neki kvalitetan i nekad veoma popularn i renomiran bajs tako unakazen od strane neke budale...


Imas li jos projekata od jesenas, zimus? Daj malo vise fotki nemoj da si stipsa. Ovo dodje kao antidepresivna terapija.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika