Jump to content


Photo

Prelazak za 10 na 11 brzina


  • Please log in to reply
153 replies to this topic

#21 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Posted 15 December 2015 - 05:00 PM

imao sam 32 pa sam stavio 34 pa onda 36 a sad bi presao na jajastu prednju sajbnu

 

 

Ovo bih i ja zeleo da probam. Ali od kvalitetnih i proverenih proizvodjaca ovi lancanici su bas skupi.


  • 0

ಠ_ಠ


#22 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Posted 15 December 2015 - 05:07 PM

@Draka

 

Nisam rekao da je 1x budalastina, nego smatram da nije pogodan za moj kraj, procitaj lepo sta sam napisao, nemoj skakati u vatru bezveze. I sam bih najradije vozio 1x da imam pare i uslove, i nekoliko puta sam za dlaku odustajao od konverzije u 1x. Mene najvise koci sto ne mogu da zrtvujem brzinu zarad penjanja i obratno, jer imam vece asfaltne distance do staza u sumi, gde ne bih ni morao da imam npr 34/11 prenos, ali sta da se radi. Sa druge strane ne mogu ni neke uspone da savladavam sa 36/40, iako je to jako retko, ali zatreba ponekad.

 

@Gremlin

 

Nema potrebe da mi objasnjavas prenose na bicikli, ne vozim ga od juce, samo kazem da 3x10 ima 30 mogucih kombinacija.


  • 1

#23 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Posted 15 December 2015 - 05:41 PM

 

 

 

 

Ljudi, ako vam se vozi 1x pogon onda vozite.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Vozi mi se, i radim na tome. Samo ne zelim sebe da lazem jer ce mi nekad sigurno trebati veca brzina na ravnom. I svestan sam da neki kompromis moram da napravim zato cu zrtvovati brzinu na ravnom jer uzbrdo ne volim da guram. Volim uzbrdice gde ovce pasu pod rucnu.


  • 0

#24 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Posted 15 December 2015 - 07:44 PM

@Draka

 

Nisam rekao da je 1x budalastina, nego smatram da nije pogodan za moj kraj, procitaj lepo sta sam napisao, nemoj skakati u vatru bezveze. I sam bih najradije vozio 1x da imam pare i uslove, i nekoliko puta sam za dlaku odustajao od konverzije u 1x. Mene najvise koci sto ne mogu da zrtvujem brzinu zarad penjanja i obratno, jer imam vece asfaltne distance do staza u sumi, gde ne bih ni morao da imam npr 34/11 prenos, ali sta da se radi. Sa druge strane ne mogu ni neke uspone da savladavam sa 36/40, iako je to jako retko, ali zatreba ponekad.

 

@Gremlin

 

Nema potrebe da mi objasnjavas prenose na bicikli, ne vozim ga od juce, samo kazem da 3x10 ima 30 mogucih kombinacija.

 

 

Nije ov obilo direktno usmereno na tebe. Jer su mi ljudi vec kukali kako je nemoguce kako je ovako, pa me malo izbacilo iz takta jer mi nije neki dan danas :)

 

 

Ide mi malo na zivce kako ljudi lako odustaju i npr ne gledaju 1x pogon kao nesto cime ce se poboljsati.

 

Ja sam pre 2 godine na hardtailu sa pogonom 36x34 min isao na mesovitu offroad/onroad turu od 40 km od nisa do prevoja na staroj planini pa mi se nije nista desilo. i morao da pedaliram do suve planine i shipcio i motao do prevoja koji je na 1300m nadmorske visine.

 

Kolika je brzina na ravnom i za sta treba i kako. za 34x11 i 26 coli tockovima mozes komotno da postignes i odrzavas 30-35kmh, ako ti stvarno treba jaca brzina brzina od te, onda si promasio bajs, kupi trekking ili drumas a ne MTB. Svaka stvar ima svoju namenu. Smatram da je za MTB bio i ostao idealan 1x pogon bez obzira koliky kasetu imao pozadi jer je prostiji, otporniji na drmusanja i cimanja i prosto elegantnije izgleda a po meni nista se ne zrtvuje nasprem 2x10 pogona stavise dobija se time sto je bajs laksi.

 

A i ujedno, napisao sam da ja moram do najblize staze da pedaliram 9km ili 12km (zavisi gde zelim da se vozim) po ulicama ili otvorenom putu, posto si rekao da imas oko 10ak km asfalta.


  • 1

ಠ_ಠ


#25 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Posted 15 December 2015 - 08:50 PM

Kolika je brzina na ravnom i za sta treba i kako. za 34x11 i 26 coli tockovima mozes komotno da postignes i odrzavas 30-35kmh, ako ti stvarno treba jaca brzina brzina od te, onda si promasio bajs, kupi trekking ili drumas a ne MTB. Svaka stvar ima svoju namenu. Smatram da je za MTB bio i ostao idealan 1x pogon bez obzira koliky kasetu imao pozadi jer je prostiji, otporniji na drmusanja i cimanja i prosto elegantnije izgleda a po meni nista se ne zrtvuje nasprem 2x10 pogona stavise dobija se time sto je bajs laksi.

 

100% se slazem sa ovim, i potpuno isto posmatram. Meni jedini problem pravi ovo sto sam vec napisao iznad, krajnja brzina. Ako odem na dovoljnu redukciju za uspone, nemam onda prenos za "cruise". Znam da moze da se odrzava 30 na sat i sa ovim prenosom, ali za mene je to previsoka kadenca. Mozda bih se i navikao na tu brzinu okretanja kasnije, i probacu na prolece da vidim kako mi to ide, ali za sad mi vise odgovara sporije okretanje na tim brzinama.


  • 0

#26 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Posted 15 December 2015 - 09:27 PM

...Sve u biciklizmu je licna preferenca, sa akcentom na licna!...

malo sam u cudu gledao nekog mrsavog engleza koji je pre nekih 8 godina dosao da vozi fruskogorski MTB maraton sa single speedom,

Jeste bio *bolestan* bike, rigid titanium, hope kocnice, king komponente, ali single speed..pa jos na maraton, msm doduse mali (32km).

 

Kad je 4ti stigao na cilj svi su mi govorli da to sto ide kao lud nizbrdo, kao vetar

nije nista u poredjenu sa tim kad krene da shtrika uzbrdo, tako da...(vec receno)

...boj ne bije...


  • 0

#27 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 15 December 2015 - 09:46 PM

Nema potrebe da mi objasnjavas prenose na bicikli, ne vozim ga od juce, samo kazem da 3x10 ima 30 mogucih kombinacija.


 

n2:Heristical

 

 

Meni deluje da je 1x pomalo sam sebi svrha. Sem nešto manje mase bicikla, sve ostalo je na strani 2x i 3x. Ima li još neku prednost koju sam prevideo?


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#28 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Posted 15 December 2015 - 10:02 PM

...Sem nešto manje mase bicikla, sve ostalo je na strani 2x i 3x. Ima li još neku prednost koju sam prevideo?

za koji nacin upotrebe?


  • 0

#29 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Posted 15 December 2015 - 10:18 PM

malo sam u cudu gledao nekog mrsavog engleza koji je pre nekih 8 godina dosao da vozi fruskogorski MTB maraton sa single speedom,

Jeste bio *bolestan* bike, rigid titanium, hope kocnice, king komponente, ali single speed..pa jos na maraton, msm doduse mali (32km).

 

Kad je 4ti stigao na cilj svi su mi govorli da to sto ide kao lud nizbrdo, kao vetar

nije nista u poredjenu sa tim kad krene da shtrika uzbrdo, tako da...(vec receno)

...boj ne bije...

 

 

sve je u guzici, ne u komponentana :P


  • 0

ಠ_ಠ


#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 16 December 2015 - 05:55 AM

za koji nacin upotrebe?

Za samo off road.

 

Za kombinovanu vožnju - asfalt-šuma.

 

Za samo asfalt.  

 

:)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Posted 16 December 2015 - 07:08 AM

Za samo off road.

rekreativno ili takmicarski?


  • 0

#32 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 16 December 2015 - 08:16 AM

rekreativno ili takmicarski?

I jedno i drugo. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#33 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 23 January 2016 - 06:26 PM

Za off-road vožnju 1x11 je dobar izbor, na blatnjavom terenu znači nemati prednji menjač. Ali trebaš imati bar dva prednja zupčaninika u zavisnosti od predviđenog terena 32/34. Kod 3x pa i kod 2x pogona imaš ponavljanje brzina tačnije na različitim prenosima imaš dosta sličnih/istih brzina. Ako se baviš ozbiljnim off-road vožnjama i/ili ako imaš drugi bicikl za vožnju dužina onda slobodno pređi na 1x11.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#34 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2016 - 06:37 PM

Za off-road vožnju 1x11 je dobar izbor, na blatnjavom terenu znači nemati prednji menjač. Ali trebaš imati bar dva prednja zupčaninika u zavisnosti od predviđenog terena 32/34. Kod 3x pa i kod 2x pogona imaš ponavljanje brzina tačnije na različitim prenosima imaš dosta sličnih/istih brzina. Ako se baviš ozbiljnim off-road vožnjama i/ili ako imaš drugi bicikl za vožnju dužina onda slobodno pređi na 1x11.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Koja je prednost nemanja prednjeg menjača za off? Stabilnije stoji lanac, ili što je jedna ruka slobodna samo za kočnicu? Ili nešto treće?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#35 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 23 January 2016 - 06:51 PM

Blato, blato, blato i opet blato. Na trci kada moraš da staneš i skidaš veliku količinu blata, koje je zadnji točak nabacio a prednji menjač zadržao, da bi se točak uopšte okretao je gubljenje vremena. Koja je prednost imanja prednjeg menjača na off-road vožnjama?

Edited: Na kaseti 11/42 ili 11/40. Zaboravih isto da su kod jednofaza napred zubi viši i nema spadanja lanca. Pričam o šajbnama koje su pravljene za 1x a ne skinute sa 3x/2x.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


  • 1

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#36 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 January 2016 - 08:17 AM

Prednost prednjeg menjača na off roadu? Veći raspon prenosnih odnosa. Bez tanjira sa 40 zuba pozadi.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#37 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 24 January 2016 - 05:00 PM

Koja je razlika tanjira od 40 zuba napred i od 40 zuba nazad, kako ti ne smeta tanjir od 40 zuba napred?

 

Da ne pričam napamet ovi brojevi dole predstavljaju brzinu u kilometrima na sat na pogonu sa kurblama dužine 175mm i prednjim lančanikom od 32 zuba i kasetom XX1 10/42. Kadenca je 90 okretaja u minutu.

35.9 29.9 25.6 22.4 19.9 17.1 14.9 12.8 11.2 10.0 8.5

 

Prednji lančanik 34 zuba sve ostalo je isto.

38.1 31.7 27.2 23.8 21.2 18.1 15.9 13.6 11.9 10.6 9.1

 

Prednji lančanik 30 zuba, sve ostalo isto.

33.6 28.0 24.0 21.0 18.7 16.0 14.0 12.0 10.5 9.3 8.0

 

E sada čisto poređenja radi ostaviću istu kasetu a staviću 3x 42/34/24

Veliki lančanik

47.1 39.2 33.6 29.4 26.1 22.4 19.6 16.8 14.7 13.1 11.2

 

Srednji lančanik

38.1 31.7 27.2 23.8 21.2 18.1 15.9 13.6 11.9 10.6 9.1

 

Mali lančanik

26.9 22.4 19.2 16.8 14.9 12.8 11.2 9.6 8.4 7.5 6.4

 

To što zoveš većim izborom je u suštini najobičnije ponavljanje. Ne postoji veći izbor zato je i izbačena prvo 2x pa onda i 1x.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#38 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 January 2016 - 05:20 PM

Ne sporim to što si rekao za 1x prenos, zato sam i pitao koje su prednosti za off.

 

Što se tiče prednosti 2 (ili 3x) u odnosu na 1x tiče, činjenica je da napred daju širi raspon prenosnih odnosa, gušće poslagane brzine, najčešće oba. Napravi ovde kombinacije pa uporedi:

http://www.gear-calculator.com/

 

Preklapanja su dobra jer omogućavaju da se ostane u istom prenosnom odnosu uz blagovremenu promenu napred. Tako da se pred uzbrdicu može voziti isti prenos na maloj šajbi napred, dok pred nizbrdicu može da se namesti isti taj prenos na velikoj šajbi napred  - uz kasnije promene samo na zadnjem menjaču.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#39 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 January 2016 - 05:24 PM

Koliko je zapravo potrebno brzina za off? Zar to i nije smisao prebacivanja na 1x11,sto rece Serbian_Spirit,da nema ponavljanja brzina? Cenim da 1x11 pokriva sve potrebe i za ravno i za uspon i za spust.
  • 0

#40 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 January 2016 - 05:39 PM

Koliko je zapravo potrebno brzina za off? Zar to i nije smisao prebacivanja na 1x11,sto rece Serbian_Spirit,da nema ponavljanja brzina? Cenim da 1x11 pokriva sve potrebe i za ravno i za uspon i za spust.

Potrebno je da imaš najbržu koja ti treba i najsporiju koja ti treba - spram sposobnosti, terena, potreba.

 

Takođe je zgodno da budu što gušće poslagane, sa manjim razmacima između dva susedna prenosna odnosa.

 

Lančanici napred generalno daju šire raspone od najsporije do najbrže, dok zadnji daju gustinu. 

 

Ako se pozadi ima baš 11 zupčanika, još ako je najveći stvarno ogroman, tipa 40 i viže zuba, onda se može dobiti gotovo isti raspon kao sa 2 ili 3 lančanika napred, uz pristojno gusto poređane brzine. Ali ne baš toliko - sa jednim lančanikom napred ili imaš veće skokove, ili manji raspon.

 

Preklapanje brzina sam objasnio u postu iznad zašto smatram prednošću, a ne manom. Naravno 2, ili 3 napred ne daju 2 ili 3 puta više prenosnih odnosa, samo proširuju raspon od najsporije do najbrže.

 

Edit:

Sa prednostima 1x koje je kolega Serbian_Spirit već objasnio, ostaje svakom da izvaga koliko njemu/njoj znače prednosti i mane, pa da izabere. Na kraju faktor igra i cena opreme - tu opet mora videti svako za sebe.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users