Ajd ako te ne mrzi
Jedva nađoh http://weightweenies...art=225#p954518
Evo i slika da ostanu sačuvane i ovde
A evo i za igranku sa drumskim nablama. http://weightweenies...hp?f=3&t=115919
Postavljeno 12 February 2016 - 08:00 PM
Ajd ako te ne mrzi
Jedva nađoh http://weightweenies...art=225#p954518
Evo i slika da ostanu sačuvane i ovde
A evo i za igranku sa drumskim nablama. http://weightweenies...hp?f=3&t=115919
Postavljeno 12 February 2016 - 09:40 PM
Cela priča o kompatibilnosti 10 i 11F drumske mehanike me zaintrigirala pa sam malo konsultovao druga gugla i rezutat je sledeći:
10F pogoni mogu nesmetano da se koriste i na 11F setup-u.
SRAM
zadnji 10F menjači rade i sa 11F šifterima bez ikakvih problema. Prednji rade, ali ne baš idealno
Shimano
promenjena količina sajle koju vuče tako da ništa od upotrebe menjača
U suštini kod SRAMa je prelazak relativno bezbolan ako se zadrže šifteri koji bi bili prerađeni ili kojim bi bilo zamenjeno burence, pogon i zadnji menjač. Ostaju kaseta i lanac koji su potrošni materijal pa nisu vredni pomena, prednji menjač koji je najjeftiniji u celoj grupi i osteje problem nable.
Sve u svemu finansijski ne tako zahtevno za nekog ko je zapeo da pređe, mada iskreno ne vidim potrebu za prelaskom.
Postavljeno 12 February 2016 - 09:59 PM
Aha. Menjamo lančanike na BB30 pogonu. Kud ćeš veću egzotiku.
Stvarno ne vidim logiku da pređem na 11F kad sve radi perfektno i kad praktično nema pomaka u odnosu na ono što imam. Brzina gore dole ne znači ništa.
Mislim da mnogo više rezona imaju ljudi sa Shimano 5700, 6700 i 7900 grupama. Tu su nepodeljena mišljenja da je skok u radu drastičan. Toliko su dobre kritike shimano 11F grupa da se vode polemike ima li smisla ići dalje od 5800. Toliko je velika razlika da su dosadašnji vlasnici 7900 oduševljeni sa 5800
Druga je stvar da treba da kupim novu grupu. Cene su praktično iste i apsolutno treba kupiti 11F ili besmisleno je danas kupiti 10F grupu kad se za iste pare kupuje generaciju novija 11F
Postavljeno 13 February 2016 - 09:10 AM
Aha. Menjamo lančanike na BB30 pogonu. Kud ćeš veću egzotiku.
Tako nekako
Stvarno ne vidim logiku da pređem na 11F kad sve radi perfektno i kad praktično nema pomaka u odnosu na ono što imam. Brzina gore dole ne znači ništa.
Potpuno saglasan, sa tehnicke strane volim pojavu novih tehnickih resenja i inovacija u biciklizmu, sa korisnicke strane i dalje sam zadovoljan za 3x9 grupacijom.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Postavljeno 13 February 2016 - 10:09 AM
Evo ga još jedan http://weightweenies...&hilit=monchito
Postavljeno 20 February 2016 - 08:20 AM
Zdravo drugari ..imam pitanje ....vozim bicikl Terra man Scout ,21 brzina 3*7 ...sluzi me dobro i prezadovoljan sam ..za mene kakav sam biciklista i mozda predobar..presao sam od septenbra do evo februara 3600 km ..padao ,srecom opet ustajao..a bicikl kao dobar drugar ..uvek OK ali eto doslo mi nesto da priupitam vas iskusnije i one koji to rade sledece/ da li moze zadnja kaseta da se zameni sa recimo 9 brzina ..da li bi sa time dobio lakse savlađivanje uspona jer uglavnom vozim po brdima ...menjac je Šimano......ako moze ..interesuju me delovi ..na berzi ima povoljnih delova..redom od kasete,menjaca ,..da li se mora zameniti i prednji zupcanici, zatim pokazivac promene brzina ...znaci redom sve..ako je neko raspozen od saveta do konkretno majstora koji bi to uradili sa cenom od delova do ruku..do isporuke ...javite se unapred hvala ..pozdrav
Postavljeno 20 February 2016 - 08:36 AM
Zdravo drugari ..imam pitanje ....vozim bicikl Terra man Scout ,21 brzina 3*7 ...sluzi me dobro i prezadovoljan sam ..za mene kakav sam biciklista i mozda predobar..presao sam od septenbra do evo februara 3600 km ..padao ,srecom opet ustajao..a bicikl kao dobar drugar ..uvek OK ali eto doslo mi nesto da priupitam vas iskusnije i one koji to rade sledece/ da li moze zadnja kaseta da se zameni sa recimo 9 brzina ..da li bi sa time dobio lakse savlađivanje uspona jer uglavnom vozim po brdima ...menjac je Šimano......ako moze ..interesuju me delovi ..na berzi ima povoljnih delova..redom od kasete,menjaca ,..da li se mora zameniti i prednji zupcanici, zatim pokazivac promene brzina ...znaci redom sve..ako je neko raspozen od saveta do konkretno majstora koji bi to uradili sa cenom od delova do ruku..do isporuke ...javite se unapred hvala ..pozdrav
Ovde je objašnjeno kako to radi i šta je potrebno za uspone:
http://www.bikegreml...bicikla-brzine/
Ovde je objašnjeno šta se otprilike dobija sa "brojem brzina":
http://www.bikegreml.../koliko-brzina/
Postavljeno 21 February 2016 - 08:53 AM
,..da li se mora zameniti i prednji zupcanici, zatim pokazivac promene brzina ...znaci redom sve..ako je neko raspozen od saveta do konkretno majstora koji bi to uradili sa cenom od delova do ruku..do isporuke ...javite se unapred hvala ..pozdrav
Ne moraju da se menjaju prednji zupčanici ako ostaješ na trofazu napred. Moraš da menjaš ručicu zadnjeg menjača sem ako nije frikciona (verujem da nije). Majstore ne poznajem u Novom Sadu. Zadnji menjač isto ne moraš da menjaš ako ne prelaziš na 3x10 ili više. Moja preporuka je da svakako probaš 3x9 ili 2x10 vidiš šta ti više odgovara i onda odlučiš. 1x11 je baš off-road određena a sve ispod 3x9 je najniži kvalitet opreme koji se proizvodi.
Pozdrav
And now something completely different
Postavljeno 21 February 2016 - 09:12 AM
Ne moraju da se menjaju prednji zupčanici ako ostaješ na trofazu napred. Moraš da menjaš ručicu zadnjeg menjača sem ako nije frikciona (verujem da nije). Majstore ne poznajem u Novom Sadu. Zadnji menjač isto ne moraš da menjaš ako ne prelaziš na 3x10 ili više. Moja preporuka je da svakako probaš 3x9 ili 2x10 vidiš šta ti više odgovara i onda odlučiš. 1x11 je baš off-road određena a sve ispod 3x9 je najniži kvalitet opreme koji se proizvodi.
Pozdrav
Ne slažem se sa ovim savetom. Pošto je pitanje bilo:
"da li bi sa time dobio lakse savlađivanje uspona jer uglavnom vozim po brdima"
a odgovor je "ne", jer 3x7 ima istu najsporiju brzinu kao i 3x9, kao i sasvim dovoljno gusto poslagane brzine. Mislim da bi u ovom slučaju čovek dao dosta novaca, bez ikakve potrebe, jer kao što kaže:
"sluzi me dobro i prezadovoljan sam ..za mene kakav sam biciklista i mozda predobar.."
Prelazak sa 3x7 na svaki viši stepen iziskuje:
- nov zadnji točak (ili preplitanje nove nable, uz eventualnu zamenu žbica... dakle, što se troškova tiče: nov zadnji točak)
- nov zadnji zupčanik
- nova ručica menjača, osim ako je frikciona (ne indeksirana) i ako se ne ide na više od 8 brzina pozadi
- nov lanac, ako se ide na više od 8 brzina pozadi
Ako se baš mora menjati, moja preporuka je 3x8. Kvalitet, barem Shimano, opreme koja se može kupiti kod nas u toj klasi je odličan.
Bolje rešenje, za lakše uspone je uzimanje kasete koja ima dodatno sporu najsporiju brzinu, "Shimano megarange". Na ovo mislim:
http://planetbike.rs...zupčanici/6108/
Ako to ne bude dovoljno, tada je verovatno pogon sa brojem zuba 28-38-48, pa ga je najbolje zameniti za neki sa 24-34-42, ili sličan. Tipa:
http://planetbike.rs...vi/Pogoni/5747/
Postavljeno 21 February 2016 - 09:42 AM
Napisah da proba ne da kupi. Ne indeksirana ručica pokriva i x11 kasetu. Moja preporuka je 3x9 grupe nisu mnogo skuplje a izbor je mnogo veći.
And now something completely different
Postavljeno 21 February 2016 - 10:42 AM
Napisah da proba ne da kupi. Ne indeksirana ručica pokriva i x11 kasetu. Moja preporuka je 3x9 grupe nisu mnogo skuplje a izbor je mnogo veći.
Neindeksirana ručica je mučenje za sve preko 8 brzina pozadi, jer su previše mali razmaci i mala tolerancija greške - osetno se teže rukom po osećaju utrefi prava mera pomeranja ručice. Može, ali ne bih preporučio.
Sa 3x8 ima izbora u pristojnom kvalitetu, a, sem jedne brzine gušće, sve ostalo je na strani 3x8.
Postavljeno 21 February 2016 - 12:57 PM
3x7 i 3x8 ima najveći zadnji zupčanik na kaseti 34 zuba dok 3x9 postoji i u varijanti sa 36 zuba tako da ipak ima razlike i lakše se savlađuju brda.Ne slažem se sa ovim savetom. Pošto je pitanje bilo:
"da li bi sa time dobio lakse savlađivanje uspona jer uglavnom vozim po brdima"
a odgovor je "ne", jer 3x7 ima istu najsporiju brzinu kao i 3x9, kao i sasvim dovoljno gusto poslagane brzine. Mislim da bi u ovom slučaju čovek dao dosta novaca, bez ikakve potrebe, jer kao što kaže:
"sluzi me dobro i prezadovoljan sam ..za mene kakav sam biciklista i mozda predobar.."
Prelazak sa 3x7 na svaki viši stepen iziskuje:
- nov zadnji točak (ili preplitanje nove nable, uz eventualnu zamenu žbica... dakle, što se troškova tiče: nov zadnji točak)
- nov zadnji zupčanik
- nova ručica menjača, osim ako je frikciona (ne indeksirana) i ako se ne ide na više od 8 brzina pozadi
- nov lanac, ako se ide na više od 8 brzina pozadi
Ako se baš mora menjati, moja preporuka je 3x8. Kvalitet, barem Shimano, opreme koja se može kupiti kod nas u toj klasi je odličan.
Bolje rešenje, za lakše uspone je uzimanje kasete koja ima dodatno sporu najsporiju brzinu, "Shimano megarange". Na ovo mislim:
http://planetbike.rs...zupčanici/6108/
Ako to ne bude dovoljno, tada je verovatno pogon sa brojem zuba 28-38-48, pa ga je najbolje zameniti za neki sa 24-34-42, ili sličan. Tipa:
http://planetbike.rs...vi/Pogoni/5747/
Postavljeno 21 February 2016 - 03:47 PM
3x7 i 3x8 ima najveći zadnji zupčanik na kaseti 34 zuba dok 3x9 postoji i u varijanti sa 36 zuba tako da ipak ima razlike i lakše se savlađuju brda.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ta razlika je u nivou fakultativne. Ako 22x34 nije dovoljno spor, neće biti ni 22x36. Dobitak spram ulaganja je zanemariv.
Isto je i sa ovim deseto i jedanaestofaznim kasetama što imaju po 40 i kusur zuba pozadi. Skupo i nepotrebno za rekreativnu vožnju, jer se isto dobije sa 22x32, ili 34 ako baš mora apsolutno minimalan prenosni odnos.
Postavljeno 21 February 2016 - 07:45 PM
Lako je tako relativizovati ali razlika u kolicini brzina je osetna kao i razlika izmedju prenosnog odnosa i kolicini raspolozivih zubaca i oseti se u voznji.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
7 u odnosu na 9 brzina nema "najbrže" dve brzine. Dakle, ako je nekom potrebno da ima pozadi 34 zuba, a 44x14 (ili 48x14, zavisno od prenosa) je presporo, onda mora ići barem na 8 zupčanika pozadi (9 i više ako hoće da budu i s manjim razmacima u broju zuba susednih zupčanika). Sve ostalo je praktično preslikano 1 na 1.
9 brzina, naspram dve kombinacije od 7 brzina (14-34 i 12-32)
11-13-15-17-20-23-26-30-34
14-16-18-20-22-24-34
12-14-16-18-21-26-32
Jedna nema najbrže dve, druga nema najsporiju i najbržu.
Ako je potrebno sporije od 22x34 (što je brzina laganog hoda i kad se pedale okreću normalnom brzinom), onda ostaje 9, ili 10 i više zupčanika na kaseti, sa zupčanicima od 36, 40 i više, eventualno i custom pojedinačni zupčanici s većim brojem zuba.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika