Jump to content


Fotografije

Tockovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
231 odgovora na ovu temu

#221 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 09:58 PM

WH RS330 teški ukupno 2 051 gr. (875g+1176g)  zar to nije previše. Što se tiče samo težine to je klasa točkova od 20 eura.

Ima li kakva fora da razumemo tekst ako ne znamo engleski, translejt gubi smisao, nešto drugo ima li?

Suština teksta i testa koji su obavili je da su aero dobici uvek u prednosti u odnosu na težinu. Po njima, aero točkovi imaju više benefita u odnosu na lagane ne-aero točkove i to čak izraženije na 'normalnim' brzimana, profi brzi vozači čak manje dobijaju/štede vate. Po toj nauci, isto važi i za sve ostale delove bicikla, ali naravno postoje granice pa na BAŠ brdovitim vožnjama sa preko 4% prosečnog nagiba ipak više znači lagan bajs. Spomenuli su i već poznatu činjenicu da i gume vrlo utiču na aero profil, reklamiraju da sa njihovim točkovima najbolje rade GP4000s, a pouzdano najgore skroz ćelave gume, sve pod uslovom da je širina gume proporcionalna širini točka.


  • 0
The sea, the sea

#222 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPip
  • 146 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 10:15 PM

Hvala brate, živ mi bio. Poučno.


  • 0

#223 miree

miree
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 11:01 PM

Suština teksta i testa koji su obavili je da su aero dobici uvek u prednosti u odnosu na težinu. Po njima, aero točkovi imaju više benefita u odnosu na lagane ne-aero točkove i to čak izraženije na 'normalnim' brzimana, profi brzi vozači čak manje dobijaju/štede vate. Po toj nauci, isto važi i za sve ostale delove bicikla, ali naravno postoje granice pa na BAŠ brdovitim vožnjama sa preko 4% prosečnog nagiba ipak više znači lagan bajs.

 

Naravoucenije za nas iz Srbije: ko voli da ide u brda, akcenat treba da baca na olaksavanje bajsa, a ko vozi pretezno po ravnom, taj treba vise da se fokusira na aerodinamicnost bajsa.


  • 0

#224 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 11:34 PM

Naravoucenije za nas iz Srbije: ko voli da ide u brda, akcenat treba da baca na olaksavanje bajsa, a ko vozi pretezno po ravnom, taj treba vise da se fokusira na aerodinamicnost bajsa.

Zapravo, sve što smo do sad i znali, samo potvrđuju da se bezveze palimo na razlike od 100g, a plaćamo ih preskupo.


  • 0
The sea, the sea

#225 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 922 posts

Postavljeno Juče, 06:14 AM

Razlika izmedju tih tockova Shimano WHRS330 i tockova klase 20 eura je velika iako skala na vagi ne pokazuje tako. Razlika je u kvalitetu i cvrstini felne, kvalitetu nable i verovatno manjeg otpora u okretaju, kvalitetnijih zbica i aerodinamicnih prednosti jer zbog manjeg broja zbica i dubljeg profila stvaraju daleko manji otpor od jeftinih tockova sa pijace...

Kad je u pitanju skidanje tezine sa bicikla, ljudi uglavnom tu pocinju sa tockovima. Medjutim, tezi vozaci ce na primer ispred tezine mozda vise ceniti ako je to tocak sa jakom felnom i kvalitetnim zbicama, jer prilikom sprinta, kada se ubedljivo najveca sila sa misica nogu preko pogona do tockova prenosi na podlogu, mnogi ce vise ceniti da je tocak krut, jak i da se ne uvija previse pod jakim opterecenjima. Jaci tocak ce takodje biti i pouzdaniji i otporniji na mehanicke udarce, sto takodje moze biti bitno za nekoga ko vozi brevet voznje i na primer pospan i umoran u 2 ujutru uleti u rupu koju zbog umora nije na vreme video.

Kao sto sam vec napisao ranije, da bi se aluminijumski tocak napravio da bude bar malo aeordinamican mora imati dublji profil a to obavezno dodaje masu na felnu. Tih par stotina grama razlike nije strasno, jer na kraju krajeva kome treba tocak sa ultimativnim performansama i zeli i aero tocak i malu masu, mora da izabere karbonski tocak sa dubokim profilom male mase a to je vec jako skupa igracka.

Postoje jos i mnogi drugi nacini da se skine tezina sa bajsa a da to ne budu tockovi. Ako ram vec nije karbonski, karbonska sticna, vila sa full karbonskim vratom, suplji pogon umesto standardnog, i na kraju krajeva i zamena kompletne grupe ako se juri sto laksi bicikl. Sve to naravno, dosta kosta pa ko voli da se igra, od volje mu.

Edited by Smasher, Juče, 06:20 AM.

  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#226 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPip
  • 168 posts

Postavljeno Juče, 07:42 AM

Mnogo je lakše i jeftinije skinuti par stotina grama sa vozača, ako je već to prioritet. Kao što neko reče, za malo teže vozače je bolje uzeti izdržljivije točkove, a skinuti sa sebe razliku u težini. Pola kg? Koliko je to u eurima, a koliko u kalorijama?
  • 3
The sea, the sea

#227 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPip
  • 146 posts

Postavljeno Juče, 02:20 PM

Kad sam prešao sa alu rama na karbon mislio sam da ću tada poleteti a ono opet ništa dok jezik ne dođe do asfalta. Nema ništa precenjenije od točkova, delim ova mišljenja gore a da je toliko skupo. Kad će doći do izražaja svi ti detalji reda veličine celog bicikla. Jedino da si više puta drugi na turu pa pokušavaš da pobediš, tada bi imalo smisla.
  • 1

#228 miree

miree
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts

Postavljeno Juče, 02:49 PM

Istina. Stice se utisak da vecina biciklista vise paznje poklanja budzenju bajsa, nego podizanju sopstvene forme tj. snage i izdrzljivosti.


  • 0

#229 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9358 posts

Postavljeno Juče, 04:36 PM

@Woody, Milan777, miree     Koje tockove vi vozite ili preporucujete?


  • 0

#230 miree

miree
  • Members
  • PipPipPip
  • 121 posts

Postavljeno Juče, 06:42 PM

Vozim ove trenutno, neka custom varijanta niskobudzetna, glave tiagra, 36 najobicnijih zica i nipli, felne neke treking sa rupama za automobilski ventil, znaci papazjanija od preko 2.5 kg  :mrgreen:   https://prnt.sc/r5b2op

 

Na prethodnoj strani sam naveo sta bi cinilo moje buduce tockove, pa da se ne ponavljam.

 

Nisam u poziciji da preporucujem bilo sta, jer nikad nisam vozio nista bolje od ovoga sto trenutno vozim, pa preporuke ostavljam drugima. Jedino sto mi se cini, je to da je bolje sam odabrati delove i dati dobrom majstoru da isplete tockove, nego da se kupuju gotovi tockovi. Primera radi, kombinacija delova koje zelim (navedeno na prethodnoj strani) bi trebala biti nekih 400g laksa nego pomenuti WH RS-300 tockovi, a cena je priblizno ista, 10e gore dole. A kad bih hteo da kupim gotove tockove koji su 400g laksi od WH RS-300, morao bih da ih platim cca 150e vise. 


  • 0

#231 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 922 posts

Postavljeno Juče, 08:56 PM

Istina. Stice se utisak da vecina biciklista vise paznje poklanja budzenju bajsa, nego podizanju sopstvene forme tj. snage i izdrzljivosti.

 

Ovde si dobrim delom u pravu. Ljudi naravno daleko lakše upadnu u taj trend budženja bajsa skupim i laganim delovima pre nego što stvore ikakvu kondiciju, ali to je naravno posledica marketinga koja se u biciklizmu tako lako plasira i kruži. Dovoljno je da samo jednom odeš u grupnu vožnju sa vozačima koji imaju skuplje/bolje bicikle od tebe, i dovoljno je da samo jedan od njih iskomentariše nešto smešno na temu tvojih točkova i ti ćeš već poželeti da ih menjaš. To je tzv golferski sindrom, i nažalost biciklizam, pogotovo drumski je prepun toga.

 

Međutim, ako se ne varam, poenta same teme jeste izbor točkova na drumskom biciklu. Shodno tome i jesmo upoređivali različite točkove, njihovu težinu, namenu, cenu u smislu toga da se onome ko je već odlučio da stavi druge točkove na svoj bicikl, eventualno pomogne u odabiru istih.

 

S obzirom da je biciklizam iznad  svega sport i da je bicikl pogonjen isključivo ljudskom snagom, i ja se slažem da smo na ovom forumu daleko veći akcenat dali na bicikle, točkove, delove, na večite debate između materijala ramova bicikla, nego što smo energiju mogli da usmerimo u daleko bolje vode, tipa kakvi svi principi i načini treniranja postoje, trening koji će potpuno neutreniranom bicikisti pomoći da za što kraće vreme uđe u kondiciju, poboljšanje već postojeće fizičke spreme i kondicije, itd... Bilo bi lepo da se ovako kolektivno pozabavimo i tim temama na odgovarajućem mestu. Ovu temu možda je bolje ipak da ostavimo za točkove. :)


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#232 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3401 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno Juče, 11:06 PM

@Woody, Milan777, miree

 

A šta ako nemaju šta da skinu sa sebe? Jel onda opravdano olakšavanje bicikla? :D Ja da budem žgoljav slab, kost i koža ko iz aušvica ne pada mi na pamet :D tj da idem ispod 78 kg leti. Realno trebalo bi u plus koji kg, da izgledam ko muško. Plus što se žene žale i hoće da me goje, ali to je već njihov problem ne moj, što imaju viška pa bi se ženstvenije osećale da si što viši krupniji i deblji. n2:hahaha

 

 

Istina. Stice se utisak da vecina biciklista vise paznje poklanja budzenju bajsa, nego podizanju sopstvene forme tj. snage i izdrzljivosti.

Otkud znaš da nemaju formu svi ti koji voze karbonce i "budže" bajseve "skupim" i lakim delovima? :D Ja sve one koje znam da su dali pare za ozbiljan bajs, nisu kupili da poziraju.

 

Vidim ima vas tu nekoliko što zagovarate treniranje, pa možemo taman da se okupimo na neku vožnju i zategnemo neko brdo head to head kao test te teorije  :D sve za nauku. I taman lepo uz pivo prodiskutujemo o skupljoj opremi da li je besmislena, placebo, marketing, prevara.. :D


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika