Jump to content


Fotografije

Tockovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
626 odgovora na ovu temu

#621 Milan_Sh

Milan_Sh
  • Members
  • PipPip
  • 46 posts

Postavljeno 26 March 2024 - 08:34 PM

Nisi, ima smisla sve napisano.
  • 0

#622 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 March 2024 - 10:45 PM

Felna koja je preširoka, ili preuska u odnosu na širinu gume može loše uticati i na udobnost, a i na prijanjanje gume (pogotovo u krivinama).

 

Pričam o unutrašnjoj širini felne (taj deo utiče na to kako se guma montira i kako stoji).

 

Za aerodinamiku je bitan odnos širine gume i spoljne širine felne (naravno da i dubina felne igra ulogu, ali pričamo o širini). U tom smislu je generalno bolje što uže, i bolje je da guma bude nešto uža od spoljne širine felne. Takođe, uticaj prednje gume je veći od uticaja zadnje.

 

Unutrašnja širina felne, kao i pritisak gume, utiču na krajnju širinu gume (kada je montirana na točak i naduvana).

 

Relja


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#623 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 26 March 2024 - 11:35 PM

Gomila modernih proizvodjaca nudi clincher tockove unutrasnje sirine 19mm za minimum spoljne gume 23mm... To je danas standard. Sto su gume tanje, to da li su siroke felne ili uzane felne da li drze u krivini igra sve manju ulogu, u pitanju su milimetri, dok ako su gume siroke tipe >50mm tu su razlike vec velike, da li ce biti na 19mm felnama ili na 30mm felnama...

Napreduje tehnika a nema vise Seldona da osvezava svoju internet stranicu...


  • 0

#624 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2024 - 06:04 AM

Da, "napreduje" tehnika...

 

https://www.youtube....rts/GFyC9RKmMM4


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#625 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2024 - 07:39 AM

Dopunjeno/prošireno izdanje - sa crtežima :)

 

Zbog čega je važno izabrati optimalnu širinu gume spram širine felne?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#626 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 27 March 2024 - 08:09 AM

Da, "napreduje" tehnika...

https://www.youtube....rts/GFyC9RKmMM4

Ne razumem šta hoćeš da kažeš, koja tehnika tu ne valja? Ja bih rekao da je mehaničar totalni idiot i da nema jednog razreda prirodnih nauka, šta je očekivao da će da desi? Stavi tubuless gume i mleko a onda smanji zapreminu vazduha (koji je već mali) sa uloškom. Totalni idiot!

Ista varijanta je staviti tanke gume na 26" mtb točkove zbog brzine, suštinski ubrza brže jer je sada 24" točak a brzina na istoj snazi je manja.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#627 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 March 2024 - 08:29 AM

Ne razumem šta hoćeš da kažeš, koja tehnika tu ne valja? Ja bih rekao da je mehaničar totalni idiot i da nema jednog razreda prirodnih nauka, šta je očekivao da će da desi? Stavi tubuless gume i mleko a onda smanji zapreminu vazduha (koji je već mali) sa uloškom. Totalni idiot!

Ista varijanta je staviti tanke gume na 26" mtb točkove zbog brzine, suštinski ubrza brže jer je sada 24" točak a brzina na istoj snazi je manja.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Hoću da kažem da je "napredak" upitna stvar i da su, na primer, hookless felne "izum" star preko 50 godina, dok nisu napravili felne sa kukom koje pouzdano drže gumu, a sada "izmišljaju" ponovo hookless felne...

 

Sličan princip važi i za optimalnu širinu gume spram širine felne. Mislim da se ponašanje gume i vazduha pod pritiskom nisu promenili (to je fizika) - pa da odstupanje od iskustva iz prethodnih stotinak godina predstavlja veoma upitan napredak.

 

Naravno, ne važi isto za lepljene tabulare i staze za trke (gde barem farbom obeleže kratere, često), kao što važi za "obične" gume i "slobodnu vožnju."

 

Relja


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika