Jump to content


Fotografije

1x10 i 1x11


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
64 odgovora na ovu temu

#1 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 02:19 PM

Verovatno je većini poznato da je sa pojavom desetofazne MTB grupe, postalo popularno voziti jedan lančanik na pogonu.

Kod MTB-a se pogon relativno lako prepravlja ostavljanjem samo srednjeg lančanika, odnosno stavljanjem na njegovo mesto novog sa odgovarajućim brojem zuba. Istovremeno je potrebno izabrati adekvatnu kasetu pa su se pojavile kasete sa 40 i više zuba.

 

Verovatno će se isti trend nastaviti i sa jedanaestofaznom MTB grupom.

 

11F grupa već postoji u drumskoj izvedbi, a čak postoji i 1x11 drumska grupa (Sram Force CX1) namenjena ciklokrosu. Suštinski CX1 grupa nije baš drumska, ali pošto ide sa šamaraljkama i drop barovima svrstava se u drumsku mehaniku. Osnovna razlika u odnosu na čistu drumsku grupu je zadnji menjač sa kvačilm koje zateže lanac i smanjuje mogućnost spadanja.

Druga razlika je veličina zubaca na pogonu, koji su veći i opet prilagođeni sprečavanju padanja.

 

Suština 1x grupe je, dakle, u zadnjem menjaču sa srednjim kavezom kako bi mogao da opsluži kasetu sa min 32T.

 

Ako se malo analiziraju odnosi brzina shvati se da bi 1x lepo radilo i na 10F drumskoj mehanici uz neophodnu zamenu zadnjeg menjača za duži i naravno uz zamenu kasete većom.

 

Ostaje problem prilagođavanja pogona. Tu vidim najveći problem jer su 10F drumski pogoni mahom sa dva lančanika, što bi značilo da bi novi lančanik trebalo da stoji na mestu postojećeg spajdera. Ima li neko idej kako to izvesti?

 

Ajde opletite o samoj koncepciji, prednostima i manama, ličnim impresijama ako ih imate....


  • 0

#2 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1709 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 02:26 PM

Da vozim sam(100%)bez problema bi mogao da predjem na 39x12/29(ako ima jakih brda), mozda i 42T(napred)  


  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#3 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 02:29 PM

Koliko sam uspeo da pohvatam najstandardnija kombinacija je 42 i 11-32.


  • 0

#4 nesh_pa

nesh_pa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 244 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 02:43 PM

Ja sam ranije vozio mtb 3x9, pa sam skinuo mali i veliki lancanik, ostavio 32x11-34. Nateralo me je da ojacam noge, sada se bez problema penjem na brda i u trecoj brzini (32x26). Planiram napred da stavim veci lancanik pa ce biti optimalno, jer mi sada malo fali brzina na ravnom. U planu je 36x11-34.

Toliko mi se svideo sistem da na sledecem recumbentu koji pravim ce takodje biti 1x sistem, samo 1x8, 34*11-28.

1x10 i 1x11 su mi za sada preskupi, ali bih naravno voleo da ih vozim nekada. Mislim da se necu vracati na 3x9/10/11, nema potrebe. :D


  • 0

#5 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 02:57 PM

Ja bih mogao da probam sa 34 12-27. To je kombinacija koju imam,al nemam ideju kako da rešim liniju lanca.

Ako ostavim unutrašnji realno će se manje kriviti, ali će se kriviti.

Na spoljnjem bi se još više krivio.


  • 0

#6 duxyPA

duxyPA
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 05:42 PM

Zavisi samo od puteva kuda vozis.. ukoliko mislis da ces imati vise brda idi na unutrasnji lancanik na pogonu. Ukoliko si uglavnom na ravnom idi na spoljni lancanik jer ces retko imati potrebu za najvecim lancanicima na kaseti..

 

Nego, vec sam negde citao o tom kvacilu na zadnjem menjacu...jel moze neko da pojasni sta je to?


  • 0

#7 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 06:23 PM

Nisi me ukapirao.

Imam dva lančanika napred, što bi trebalo da znači da je neka zamišljena idealna linija lanca koji bi opsluživao celu kasetu negde između postojećih tanjira, a baš tu se nalazi nosač lančanika tzv spajder.

 

Ako ostavim na mestu malog sigurno je bolja varijanta jer više koristim lakše brzine, mada je i u toj varijanti lanac suviše zakošen ako ide na teže brzine.

Ako bih pogon ostavio na sadašnjem mestu većeg lančanika, tek to ne bi valjalo jer bi lanac dominantno bio koso.


  • 0

#8 duxyPA

duxyPA
  • Members
  • Pip
  • 19 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 06:40 PM

Nisam se dobri izrazio, upravo sam na to mislio sto si ti napisao.. :)

 

Sad mi pade na pamet..ima li prostora da se pogon nacentrira uz pomoc ona 3 spejsera koja dolaze sa patronom?


  • 0

#9 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 May 2015 - 06:45 PM

E taj problem se rešava izumom koji nije toliko moderan i atraktivan već odavno osmišljen i proveren u praksi, zove se double ili triple pogon :)

Po meni je ovo izmišljotina samo da bi se nešto menjalo reda radi i uzimale pare.


  • 0

#10 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 07:22 PM

Nisam se dobri izrazio, upravo sam na to mislio sto si ti napisao.. :)

 

Sad mi pade na pamet..ima li prostora da se pogon nacentrira uz pomoc ona 3 spejsera koja dolaze sa patronom?

Kod mene nema distancera. Imama FSA BB30 pogon.

 

@Gađan

Grešiš. Vraćamo se na početak kad je postojao samo jedan lančanik.


  • 0

#11 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 May 2015 - 07:39 PM

Ko voli nek izvoli :) samo kažem meni se to ne sviđa, deluje mi kao kreiranje problema tamo gde ih nema, što jednostavno kad može komplikovano, ko da razbušim neki vitalan deo zbog uštede od 2 grama pa se posle žalim što je oslabljeno :)

Šta znam, jeste izgubiš šifter i šajbnu-dve ali dobiješ nova čudesa te specijalni menjač kvačilo, te specijalni pogon, pa neke ogromne tanjirače pozadi pa akaš siroti lanac tamo vamo, ja ne volim ni da vidim mnogo ukošen lanac a ne da vozim tako :)


  • 0

#12 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 07:58 PM

Popuno legitiman stav.

 

Ne bih ja kupovao nov menjač. Na ciklokrosu taj sa kvačilom ima smisao jer se vozi po terenu. Na asfaltu je ipak daleko manja opasnost da lanac spadne.

cela priča ima svojih prednosti i mana.

Prednosti su šifter i menjač manje - manje delova o kojima treba voditi računa i koji mogu da crknu, kao i manja masa

Mane su veći skokovi u broju zuba na kaseti i sigurno kraći vek lanca.


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8882 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 May 2015 - 08:02 PM

Ako se uradi kako treba, lanac ne bi trebalo da bude puno više ukoso - pošto se prednji lančanik postavi na sredinu - spram zadnjeg... ja bih i dalje pre stavio 3x8, nego 1x11.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 08:14 PM

Meni je neopisiva glupost ova "moda" sa jednim lancanikom. Nemam pojma cemu realno moze da sluzi sem da budes razlicit od drugih  n2:party-021 .

Kada je na pocetku postojao samo jedan lancanik pozadi su postojala 3. 4 ili 5 lancanika. Nije prica uporediva sa ove distance. Kakva god da je pozicija prednjeg lancanika lanac ce u nekim slucajevima biti drasticno iskosen. Dodaj na to veliko opterecenje kada vozis brdo na najvecim lancanicima pozadi i ode lanac u vecna lovista bar 20-30% ranije nego sada. 

 

E ako se vozis po gradu da te vide i da te pitaju gde ti je otpao drugi lancanik onda verovatno pije vodu  n2:hahaha .


  • 1
.

#15 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 28 May 2015 - 08:25 PM

1x1 je zakon n2:gitara


  • 0
puno znoja,malo krvi

#16 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14587 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 08:37 PM

0x0 trotinet je zakon


  • 0

#17 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 08:49 PM

Čini mi se da svako gleda na stvar iz perspektive svojih potreba i otud ovoliko suprotstavljena mišljenja.

Zareta kao okorelog drumaša i ne mogu da zamislim sa 1x, F Boy je najveći fan 3x8 pogona kojeg znam, mada znam još neke koji se kunu u taj prenos i smatraju da je sve preko toga lošije....  a ja, ja bih bio spreman da probam 1x ako bih uspeo da rešim liniju lanca sa sadašnjim pogonom.

 

1x definitivno nije za drumaše. Ovaj sistem nema šta da traži na biciklu koji ide i u brda, ali ide i 40+ na ravnom.

Ali za ljude koji ne voze brzo iz raznih razloga može biti interesantan. Mogu da pročitaju diskusiju pa da procene ima li smisla prelaziti ili ne.

 

Meni je privuklo pažnju jer je nešto što nisam očekivao da se ojavi na drpo baru, a gledajući nove CX sprave vido sam da na top modele guraju 1x11. To me zaintrigiralo pa sam malo istražio.

 

A da lancu neće biti najprijatnije to je sigurno.


  • 0

#18 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 28 May 2015 - 09:01 PM

sledeca star ce verovatno biti zglobovi na lancu da ide komotno levo i desno n2:Dizzy


  • 0
puno znoja,malo krvi

#19 Vorda

Vorda
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4577 posts
  • LocationZrenjanin

Postavljeno 28 May 2015 - 09:05 PM

0x0 trotinet je zakon

samo da znas da si me nalozio zestoko na trotinet.Parucio sam cevi za ram i dogovorio sa likom da mi krivi i vari isti


  • 0
puno znoja,malo krvi

#20 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 28 May 2015 - 09:48 PM

@pavaobg

 

Igrom slučaja imam dubl Sram Rival pogon sa osovinom dužom 5mm (za 68 i 73mm), tako da mala šajbna zaista dolazi tamo gde treba za 1x... 


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika