ciao,
msm da je u pitanju razlika u konceptu
nexus nije primarno namenjen MTB i ja ga stoga ne bih uporedjivao sa MTB prenosom (Adrenalin, 21 tj 24 brzine kako si naveo) ni u kom smislu
pa tako ni u rasponu prenosa ni u koracima prenosnih odnosa sa MTBom. Sve ostalo to u velikoj meri podesivo izborom lancanika.
nexus je gradskog usmerenja i njegove glavne odlike su bas prilagodjene takvom okruzenju
menja brzine bez okretanja pedala (cesta zastajkivanja na semaforima nakon cega se krece iz nizeg prenosnog odnosa)
postoji vise opcija kocionih sistema
manja osetljivost menjackog sistema na spoljne uticaje (temperatura, vlaga, prljavstina)
trajnost prenosnog sistema (deblji lanac i lancanici)
manje elemenata za podesavanje
u odnosu na sistem prenosa sa "spoljnim" menjacima
ovde se teze skida zadnji tocak
neki sistemi sa brzinama u glavi (IGH-InternalGearedHubs) traze posebne ramove ili elemente (shimano ima bar 3 razčlicita seta podloski sa zubima)
pri veventualnom kvaru u IGH nastaju prave glavobolje
posto sistem ima manje elemeneta neke komponente mogu da budu finansiji "opsterecujuce"
a narocito zbog manje komaptibilnosti elemenata sa drugim modelima/sistemima IGH
Koristim vec godinama i prezadovoljna za moje potrebe i ocekivanja. To je elemenat koji treba takodje uzeti u obzir.