Novajlija
#24
Postavljeno 09 July 2008 - 01:23 PM
Nasao sam sledeci model.
Merida 8100
a vidim na netu da ga nazivaju i Crossway 4
Po velicini mi odgovara, mada sam morao da spustim sediste malo da bih lepo nogama mogao da se oslonim. Sledeca mu je specifikacija odprilike.. na sajtu Capriola nisam nasao ovaj model.
http://www.peddlers.... ... Crossway_4
Mozete li mi dati malo savet oko menjaca i ostale kvarljive opreme... kao sto sam rekao u pitanju je oko 100 do 150 km mesecno. Ima plasticne pedale pa bih njih zamenio za alu.
Ajde malo analize ovog bajka koji kosta 17 000 dinara i vidim da je 3000 skuplji nego kod prodavca direktno.
Hvala !
#26
Postavljeno 09 July 2008 - 04:19 PM
Po velicini mi odgovara, mada sam morao da spustim sediste malo da bih lepo nogama mogao da se oslonim.
Gde da se osloniš?! Nadam se ne stopalima na zemlju (visina sedišta dovoljna da s pravom nogom stojiš petom na pedali u donjem položaju kurble i da sediš, +/- 1 cm sitnog štelovanja spram udobnosti)
Vidim da je počela stara dobra igra gubljenja kontrole u preporukama, pa bre znaš li ti kakav bajk možeš da kupiš, polovnjak za 500 E može da se nađe sa XXXtr-R opremom i amortizerom sa gravitronskim ogibljenjem od 230 grama...
Ako ne planiraš da voziš više od onih 150 km mesečno, vidi neki domaći model od 150-160E /shimano tourney oprema i jače/ i vozi ga dok traje.
Možda ćeš ti ovde za 300E naći bicikl koji napolju 900E, ali to je i dalje bicikl plaćen 300E koji radi posao bicikla od 150E...
#27
Postavljeno 09 July 2008 - 05:10 PM
A ovaj merida 8100 sam gledao opet i ram je ipak prevelik. Dodje mi ruda do kuka ?! jel to normalno.. jao majko sta da kupim !!
A i to sto kazes da kupujem neki polovnjak krs ne isplati mi se kad prelazim 150 km mesecno
Sta kuputi kuku lele... Te meride su sve za neke visoke pravljene. A ne za male kao ja od 180 cm
#28
Postavljeno 09 July 2008 - 05:58 PM
Ako vidim da je semafor crven usporim ranije pa milim lagano dok ne pozeleni, ako moram da stanem gledam da se oslonim na neki ivicnjak da ne bi silazio sa bajka, ako ne moze onda sidjem.
Ako samo vozis lagano sa drustvom ~10-15kmh pola sata, sat , onda ti pozicija nije toliko bitna a i mozes uzeti bilo koji bajk, nije bitno da i je za klasu bolji losiji...
jos nesto, ako nemozes naci odgovarajucu velicinu rama bolje uzeti blago manji nego veci. manji mozes produziti lulom, sticnom.
#29
Postavljeno 09 July 2008 - 06:19 PM
#30
Postavljeno 09 July 2008 - 07:36 PM
#32
Postavljeno 11 July 2008 - 10:28 PM
Što se tiče visine i nevisine, a jel' ikad ikom padne na pamet da kad mora da stane na semaforu pritera bajk uz ivičnjak i stane nogom na ivičnjak? Ili da jednostavno nakrivi bajk i stane celom nogom na zemlju ne silazeći sa sedišta? Druga noga se drži na pedali, negde na 'pola deset' i kad treba da se krene, otisne se sa zemlje nogom koja je na zemlji ('ajde!), drugom nogom se istovremeno zgazi pedala, i već se leti...
#33
Postavljeno 12 July 2008 - 07:49 PM
UDN x 0,65.UDN predstavlja unutrasnju duzinu noge,odnosno rastojanje od prepona do zemlje.KAd dobijes tu vrednost i pomozis sa 0,65 to bi trebalo da ti bude velicina buduceg rama.
Ako se vrednost koju dobijes ne moze poklopiti sa velicinom rama,uvek je BOLJE uzeti manji ram nego vec.
Sto se tice ukupne visine sica,proverena Guimardova formula za odredjivanje je UDN X 0,886 pri cemu se uzima duzina kurble od 170 mm,mada vrhunski asovi voziili su i voze i sa 175 mm kurblama..Ne treba podizati sic odjednom,nego postepeno na pr, svaki dan po pola santimetra..Sa ovom formulom su osvojena tri Toura,samo je potrebno da se vozac navikne na ovu pozicije ( zato su potrebna istezanja )..
Poziciju sedista odredjujes tako sto stavis pedale u vodoravan polozaj ( naravno,sedis na biku ),zatim spustis visak sa prednjeg kraja kolena.Visak bi trebao da prodje kroz osovinu pedale.Agresivni vozaci ( sprinteri) imaju tu poziciju negde santim ispred osovine pedale...
Idealna pozicija na biku se odredjuje godinama.Kada se dodje do idealne,onda je vozac kao rodjen sa biko sto se i vidi.Meni je takodje trebalo dosta dok nisam nasao optimalnu poziziju..CAk sam tru pita skracivao lulu volana,pomerao sic i polozaj sedista napred-nazad...
Naravno,sve ovo se odnosi na ljude koji provode na biku po 5 i vise sati svakodnevno.Za nekih 10=15 km koliko ti planiras da prelazis ne bi trebao da imas nikakvih problema.Jednostavno,odaberi neki bike koji ti se svidja,znas koju velicinu rama da kupis,sedi i vozi...
Mada,licno mislim da ti je to dosta mala distanca za trenig.Doduse,opet zavisi u kakvom tempu ces to prelaziti,sa kojim promenama ritma.da li je 10 km samo uspon,no,svejedno to je malo..
Cak neces moci ni da se zagrejes pristojno,a vec si zavrsio voznju...
Za pocetak,tipuj bar na 1000 km mesecno pa posle postepeno podizi.
Mada,dosta si se kasno i resio da kupis bike.Vec je pola leta proslo.Trebao si da ga uzmes u martu i da polako pocnes od tada da treniras....
Ja sam cele zime vozio sobni bike da bih mogao da tempiram formu za leto,i to nekih 20-tak dana...
Sada polako padam u formi,ali bez problema mogu da odvezem 150 km u jednoj voznji,i sutra opet....
#34
Postavljeno 12 July 2008 - 10:01 PM
Mada,licno mislim da ti je to dosta mala distanca za trenig.
Treniraju oni koji se takmiče. Oni koji hoće da se voze iz zadovoljstva (10 ili 110 km) mogu samo da ulaze u formu.
'Moraš/trebalo je/1000 km mesečno minimum' stav je dobronameran, ali možda i kontraproduktivan.
#35
Postavljeno 12 July 2008 - 10:45 PM
Za pocetak,tipuj bar na 1000 km mesecno pa posle postepeno podizi.
Ja predjem mesečno preko 2000 pa nisam takmičar i za prosek me zabole uvce, vozim što mi pričinjava zadovoljstvo i da bih se dobro osećao. A ko hoće da se takmiči može da vozi i manje od 1000, ali mu je bitno s kojom prosečnom brzinom. Negde sam čitao da profesionalci nedeljno voze u proseku oko 10 sati.. ali kad se to pomnoži s prosekom 40km/h ili više to ispadne 400km..
#36
Postavljeno 13 July 2008 - 12:07 AM
Prelaze mnogo vise od toga sto kazes.Po nekim procenama,idu i preko 30 000 km godisnje.Na pr.toliko sam kaze Basso da je presao prosle godine kada je trenirao...Negde sam čitao da profesionalci nedeljno voze u proseku oko 10 sati.. ali kad se to pomnoži s prosekom 40km/h ili više to ispadne 400km..
Sad opet sve zavisi i gde se vozi,kako,kad......
Kako kazes,ti prelazis onda po tvojim preocenama preko 20 000 km godisnje.Sta mislis,da profesaionalci ne prelaze vise???
I triatlonci voze vise a kamoli biciklisti.......U svakom slucaju,neka prelazi ko koliko oce i moze.....
Koliko si u proseku dnevno na biku ako nije tajna???
#37
Postavljeno 13 July 2008 - 10:23 AM
#38
Postavljeno 13 July 2008 - 11:17 AM
Ne vozi veliki broj vozaca ( mogu da se nabroje na prste ) sva tri Toura.Na pr.prosle godine je jedan od njih bio Mario Aerts koji je vazio i zavrsio sva tri Toura.Ovde ne racunam sprintere koji na pr.odvezu pocetnu nedelju,urade sta urade pa kada dodju teske brdske etape jednostvano spakuju kofere i povlace se iz trke...
To je uradio Mc Ewen na Giru,odvozao pola trke pa se povukao.Ni sada na Touru se preterano ne trudi.Nece me cuditi ako odustane u brdima i sprema se za Vueltu...
Uglavnom se vozaci spremaju u sezoni za najvise dva velika Toura,s tim sto je jedan priotitet kada dostizu vrhunac forme.
Ove godine me cudi Menchov koje je mozda malo preterao na Giru,ne znam da li ce imati snage za ceo Tour mada je navijam za njega...Vec je bio u prvih 5 na Giru,ako udje u prva 3 na Touru,svaka mu cast.. =D> =D>
#39
Postavljeno 13 July 2008 - 01:28 PM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika