Jump to content


Fotografije

Par tekstova o širim gumama


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
5 odgovora na ovu temu

#1 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 October 2014 - 02:49 PM

Naišao sam na ovo, delovalo mi je zanimljivo:

 

O prednostima širih guma:

 

http://janheine.word...de-is-too-wide/

 

 

 

O manama istih:

 

http://janheine.word...-of-wide-tires/

 

 

 

O značaju težine celog točka:

 

http://janheine.word...ronnis-colnago/


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 21 October 2014 - 09:35 PM

Jan Hajne je odličan primer kako "confirmation bias" funkcioniše kada ljudi nestručno pokušavaju da naprave naučni eksperiment. Ali dobro je da postoje ljudi kao on i Grant Petersen, koji skreću pažnju da postoji više načina da se uživa u vožnji.

 

Uzgred, https://www.facebook....Yeah.Jan.Heine :-D


  • 0

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 October 2014 - 05:26 AM

Čitao sam neki eksperiment gde su merili brzinu na nizbrdici, bez vetra, pod najsličnijim mogućim vremenskim uslovima: isti bajs, vozač, samo menjali gume. Mislim da su išli do 28, ili čak 32 mm. Svaka deblja guma je bila brža (nizbrdo). To po pitanju otpora kotrljanju. Dokazali da se na istom pritisku deblje gume brže kotrljaju (ako su istog kvaliteta, iste šare i slično).

 

Sad veća težina sigurno smeta pri usponu, ubrzanju.

 

Ja sam eksperimentisao i deluje mi da dobre 28 mm gume po ovim našim drndavim putevima idu brže od tanjih - čak i u odnosu na 25 mm. Po kaldrmi su čak, posebno na usponu, bolje i 32 mm gume, jer manje skakuće zadnji točak po istoj, pa ne šlajfuješ.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 October 2014 - 09:51 AM

Istina je tamo negde (tamo gde su pare, slava, prestiž...) znači za mene nema dileme, kad na turu budu vozili takve gumetine onda znači da su najbrže.


  • 0

#5 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 24 October 2014 - 01:10 PM

Čitao sam neki eksperiment gde su merili brzinu na nizbrdici, bez vetra, pod najsličnijim mogućim vremenskim uslovima: isti bajs, vozač, samo menjali gume. Mislim da su išli do 28, ili čak 32 mm. Svaka deblja guma je bila brža (nizbrdo). To po pitanju otpora kotrljanju. Dokazali da se na istom pritisku deblje gume brže kotrljaju (ako su istog kvaliteta, iste šare i slično).

Odličan primer. Koliko merenja su uradili, i kakvu statističku analizu su radili nad rezultatima? Da li su uzeli u obzir razliku u težinama guma? Da li je prilikom testa vozač znao koje gume vozi? Da li je onaj ko vrši merenje znao koje se gume voze za koje merenje?

Što se tiče otpora, poznato je, a i na osnovu fizike očekivano, da će guma veće zapremine pružati manji otpor pri istom pritisku nego guma manje zapremine koja je identična po svim drugim karakteristikama. Stvar je u tome što je, laički rečeno, široka guma na istom pritisku tvrdja od uske, pa se manje uleže i time se stvara manji otpor. Problem je što je takva guma i neudobnija (niko ne vozi 32-jke na istom pritisku kao 23-jke), pa cela priča pada u vodu u realnim uslovima.

Prednosti širih guma definitivno postoje, uostalom i profesionalci sve češće voze 25-ice, ali postoji granica preko koje gubici premašuju dobitke.

Uzgred, jedini razlog zašto vozim 25-ice je zato što 28-ice ne mogu da stanu na moj bicikl. Ali ja nisam trkač.
  • 0

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 October 2014 - 06:03 PM

Merili su slobodan pad - samo se spuštao bajsom. Pri istim uslovima i sličnom pritisku.

 

Sve što kažeš stoji i slažem se. Trkači voze 25 zbog aerodinamike (sa felnom prave bolju aerodinamiku, iako su šire), ne zbog udobnosti. 

 

Vozim 28 na drumašu i da ima mesta za 32, stavio bih njih. Ali 28 mi je neki minimum za naše puteve i rekreativnu vožnju.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika