U problemu sam, kupio sam na neviđeno treking bajs iz oglasa i uglavnom je sve kako treba osim što je izlizan srednji lančanik na pogonu, pa mi treba preporuka za zamenu pogona iz klase do 1500, eventualno 2000 dinara, od ovoga što se može ekspresno kupiti u bg-u. Bajs je garažiran u selu, tako da ne mogu baš da ga odvezem majstoru za bajseve tamo, pa moram da kupim taj pogon ovde negde. Imam u vidu neke iz oglasa, ali ne znam kakva nekompatibilnost s ramom može da iskoči. Eventualno bih uzeo ovaj http://planetbike.rs...vi/Pogoni/5751/, ne znam je li izvodljivo?
Srednji pogon za trekking
#3
Postavljeno 20 July 2014 - 06:26 PM
Osovina na koju se montira srednji pogon moze biti "square", "octalink" ili "hollowtech" da ih tako nazovemo. Koja od tih je na tvom biciklu mi ne znamo pa nismo u mogucnosti da ti predlazemo nesto. Jasna fotografija tvog trenutnog pogona bi pomogla da ga identifikujemo. Kod boljih pogona mozes da zamenis samo izlizani zupcanik, kod jeftinijih moras da kupis ceo komplet. Link koji si postavio je pogon koji se montira na "square" osovinu i uobicajeno se koristi za trekking bicikle.
#4
Postavljeno 20 July 2014 - 06:31 PM
Moraš znati tačnu dužinu srednje osovine da bi ti linija lanca bila kako treba. Ili tačnu oznaku starog pogona pa na google (pod pretpostavkom da je na bajsu bila odgovarajuća kombinacija).
Inače moj favorit je ovaj:
http://planetbike.rs...vi/Pogoni/1746/
Mislim ja ga vozim, i više mi se sviđa od Šimanovih iz iste cenovne kategorije, ali sve je to slično. Sad je trenutno i na popustu. Njemu odgovara osovina od 113 mm.
edit:
^ What he said
Ja sam pošao od pretpostavke da već znaš da ti je osovina na četvrtku pošto si izabrao taj pogon, deluje mi da znaš toliko.
Ali pretpostavka je majka svih zajeba
#5
Postavljeno 20 July 2014 - 07:21 PM
Tnx na odgovorima. Prilično sam siguran da je square osovina ali probaću da iscimam nekog da fotka pa ću da je okačim ovde. Ne mogu da ga razmontiram i kupim isti takav jer tamo nemam ni alat ni prodavnicu, a i skupo mi je da bijem put bg-zavičaj 4 puta samo zbog tog pogona.
#6
Postavljeno 20 July 2014 - 07:55 PM
Svakako će trebati alat (radapciger) da se skine stari pogon, znači pošto ga nemaš ti, proveri da li ima taj majstor na selu. Da ne bude posle pogon kupljen ali ne može da se zameni
I ako se već fotka tip osovine, treba i videti tačan model/oznaku pogona zbog dužine osovine koja diktira izbor sledećeg pogona, ukoliko ne menjaš staru patronu.
#10
Postavljeno 18 May 2020 - 06:22 AM
Zasto je lancanik Shimano biopace 42T ovalnog oblika(blagog). Znam da je verovatno to nekada Shimano radio da bude ili tise ili kvalitetnije od totalno okruglog,ali ne znam u cemu je caka,i sta su hteli time da postignu. U pitanju je Al lancanik sa 42 zuba za prednji pogon.
Vidim ovi novi prednji lancanici pogotovo najveci,zupci nisu svi istog oblika i rastojanja,mozda sada na takav nacin resavaju stalno precizno nasedanje lanca na zubce.
#12
Postavljeno 18 May 2020 - 06:58 AM
Nema nikakve veze sa naleganjem lanca, nego s ergonomijom. Ideja im je bila da uravnoteže prenos sile na zadnji točak tako što će povećati prečnik lančanika na delovima kruga gde noge prirodno idu sporije, i obrnuto.
Upravo tako.
Ovde sam nešto opširnije pisao o Shimano biopace lančanicima.
#13
Postavljeno 18 May 2020 - 07:03 AM
Evo nasao sam nesto :
BioPace was the exact opposite of the standard elliptical chainring. BioPace rings are actually EASIER on your knees than a standard round ring. The smaller radius is engaged with the chain when the cranks are horizontal, and the large when the cranks are vertical. The theory is that during the power stroke, when the cranks are more or less horizontal, you are using the power of your legs to accelerate your feet, which get going quite fast in the lower gear provided for that part of the stroke. The momentum of your feet then carries the pedals through the "dead spot" when the cranks are near vertical. Since the rider doesn't push as hard during the power phase of the stroke, and motion is slower when the leg is changing direction, the Biopace design is gentler on the knees than even round chainwheels. See this page for more technical details.
U pravu ste,mislim da sam izabrao bas idealni lancanik za rekumbent,jer se tu spominje rasterecenje kolena.
#15
Postavljeno 18 May 2020 - 08:02 AM
Reklamirali su ga kao “posebno dobar za vožnju sa 90 obrtaja pedala u minuti i manje”.
Što su ljudi kontali kao: “nije dobro za ozbiljne vozače koji voze sa većom kadencom”.
To je posao, marketing, zarada. Manje je važno da li je nešto zaista tehnički bolje.
#16
Postavljeno 18 May 2020 - 08:24 AM
Ajde ne zamerite ,slikao sam stari lancanik,sta mislite? Jesam li bio u pravu ,da li je ovo skolski primer za zamenu ili sam trebao da ga koristim sto se kaze Zoranovih031 do panja.Ili je jos dobar? U strahu su valjda velike oci,pa sam imao osecaj kao da malo lanac zapinje,mislim vrlo minimalno da ne kazem dlaka u jajetu ,elem evo slika.
#18
Postavljeno 18 May 2020 - 09:31 AM
Тако је. Жртве смо тога у свим областима. Гледао сам онај филм о Ирцу који је сам конструисао бицикл и постављао рекорд, али га је федерација игнорисала због некомерцијалног (ружног) изгледа бицикла.Marketing.
Reklamirali su ga kao “posebno dobar za vožnju sa 90 obrtaja pedala u minuti i manje”.
Što su ljudi kontali kao: “nije dobro za ozbiljne vozače koji voze sa većom kadencom”.
To je posao, marketing, zarada. Manje je važno da li je nešto zaista tehnički bolje.
#19
Postavljeno 18 May 2020 - 09:42 AM
Ako je iole tehnicki malo bolje resenje,ovaj tip lancanika,ja cu to verovatno primetiti,,jer vozim sa manjom kadencom a i mislim da ce se lakse primetiti na rekumbentu,jer su tu kolena opterecenija,u svakom slucaju tek posle 200-500 km. cu moci da dam ocenu.
#20
Postavljeno 18 May 2020 - 11:02 AM
Moze jos, ali prvo uzmi biax i obrusi te pucne sa strane da ne zapinje lanac i teraj
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika