Evo da se i ja priključim temi sa mojim iskustvom o drumskim biciklima.
Još dok sam bio dete, oduvek su me privlačili drumski bicikli pre svega jer je 99% klinaca iz moje okoline vozilo mtb, a ja sam kao uz vetar, uvek voleo stvari koje su drugačije. Moje oduševljenje takvim tipom bicikla je pogotovo poraslo kada sam imao priliku da lično isprobam staru čeličnu specijalku mog brata od tetke, koja je uprkos dizajnu i mehanici sa početka devedesetih i tome što mi je ram bio nesrazmerno velik, u odnosu na mtb-ove išla kao zmaj....
Vremenom je poraslo moje interesovanje za automobile u pubertetu, pa sam na biciklizam skoro potpuno zaboravio... Sve do proleća prošle godine kada sam imao nešto malo para viška koje sam planirao da dam kupujući bicikl. Želja mi je bila da ostvarim svoj dečački san i kupim drumaša, iako me je 99% ljudi iz okoline savetovalo da nikako ne kupujem drumaša za svoj jedini bicikl, zbog same specifičnosti, namene i neupotrebljivosti ovog bickla za sve potrebe. Kao i uvek, nisam slušao druge i odlučio sam da poslušam svoje želje. Pošto sam u to vreme bio baš slabo informisan o drumskom biciklizmu te o opremi koje ovakvi bicikli koriste a iskreno mrzelo me je da guglam po netu, odlučio sam da bi jedino kupovina novog bicikla bila potez kojim bih izbegao da dobijem mačku u džaku. Budući na budžet kojim sam raspolagao, oko mi je palo na capriolo eclipse od kojeg sam brzo odustao videvši da u vreme kada su naširoko zastupljeni karbonski biciklovi, capriolo i dalje proizvodi čelični bicikl bez šamaraljki. Svideo mi se Firebird ali mi je zbog prevelike cene u startu otpao... Potom sam razmišljao o Discovery Scout-u koji se činio kao razumna opcija i ipak bolja od Polar Furije sa ograničenim menjačima.... Od svih tih izbora, u zadnji čas je ušla opcija kupovine plavog Capriola Firebird koji iako je u prodavnici koštao 48 soma, ja sam ga od nekog tipa sa neta dobio za 10 manje... Bez fiskalnog računa, ali takođe zapakovanog u originalnoj ambalaži. Kako i na koju foru je lik ove bicikle prodavao mnogo manje nego u maloprodaji i od toga verovatno zarađivao nikad neću saznati, ali mi se bicikl veoma svideo na prvi pogled.
Period privikavanja na ovakav tip bicikla je bio pomalo trnovit. Atletski stil vožnje, pognutost napred, uske gume koje teško upijaju neravnine i pomalo neudobnost u vožnji... Sve me je to navelo da preispitujem sebe jesam li napravio dobar izbor.. .Ali kako sam duže vozio, neudobnost je iščezavala, a pogotovo kupovinom biciklističkih gaća sa uloškom od kojeg sam se preporodio. Nakon toga je usledio i mnogo udobinij sic od onog koji je Capriolo pakovao fabrički, i bicikl je lagano postajao sve udobniji i udobniji, te sam shvatio da na moju visinu od 183 cm, sloping ram od 54 cm je idealna kombinacija. Vremenom sam počeo da korak po korak kupujem biciklističku opremu da bih mogao da se vozim po svakavim uslovima i prilikama. Juče sam i prvi put isprobao look pedale na kojima sam ipak oprugu podesio na najlabaviji mogući nivo, čisto da se ne bih obrukao, i posle test vožnje sam prezadovoljan.
Međutim, čitajući komentare mnogih ljudi koji se daleko duže i ozbiljnije bave biciklizom, stekao sam utisak da je greška kupiti nov drumski bicikl domaće proizvodnje, jer za isti novac može da se uzme mnogo bolji, kvalitetniji i pouzdaniji bicikl renomiranog proizvođača. No takođe bih se složio sa nekim ko je konstatovao da kada ste potpuni laik u biciklizmu kao što sam ja bio, kupovina relativno jeftinog a novog domaćeg bicikla kojem delovi nisu potrošeni i pod znakom pitanja, čini mi se ne može biti tako baš loša avantura.
Posle godinu i po dana vožnje sa Firebirdom ja i nisam toliko nezadovoljan njime koliko ga recimo mnogi pljuju. Bicikl jeste od ful aluminijuma i nema karbonske delove, što je recimo na moju težinu od 95 kila čini mi se potpuno neznatna stvar, a i totalno mi je nebitno da li ću zbog tih kilu, dve više ići prosečnom brzinom od 30 ili 32 km na čas. Shimano Claris i Sora koji se ugrađuju kao stock opcija nisu najbolji izbor i svakako da ne mogu da ni približno precizno i glatko šalataju kao 105 ili ultegra, ali u većini slučajeva sasvim korektno odrađuju posao. Jedino što su na Firebird-u zaista loše odradili jeste ugradnja promax kočnica koje i na suvom proklizavaju na većim brzinama i nepouzdano koče. Međutim, uz zamenu istih za nešto kvalitetnije, mislim da recimo bicikl koji trenutno vozim predstavlja sasvim solidno rešenje za amaterske potrebe prosečnog bicikliste koji po sezoni ne prelazi više od 3000 km. Ako grešim, nek me neko slobodno ispravi. Živi bili i živeli drumski bicikli!