Znaci da ne uzimam u obzir ovakav bicikl nego da kupim klasican drumski?
ISKUSTVO NOVOPEČENOG VOZAČA DRUMSKOG BICIKLA
#22
Postavljeno 07 July 2014 - 07:13 PM
#23
Postavljeno 07 July 2014 - 09:33 PM
Sad mi je cak manje jasnije nego na pocetku teme. Ako hocu da vozim asfaltom duze ture da ne kupujem MTB bicikl nego cistokrvni trkacki jer je on udobniji, jaci je nego sto izgleda i imacu vecu prosecnu brzinu. Sa druge strane ne treba da kupujem ni onakav niski trkacki bicikl jer to nije bicikl nego skalamerija koja ne obecava i necu moci da ucestvujem u istom sportu kao i vozaci drumskih (trkackih) bicikala (odnosno rekreaciji posto voznje uglavnom nisu takmicarskog karaktera vec zbog zdravlja, zabave i druzenja). Jesam li dobro shvatio za sada? Samo mi je Damir odgovorio na pitanje koji od dva ponudjena tipa biste izabrali mada mi se cini da je njegov odgovor slican onom kao kada bi nekog koji je tek uzeo novi "MTB" sa kramponima pitali: "- A sto nisi probao drumski bicikl, ili makar treking kada vec vozis samo po asfaltu pre nego si kupio taj?" a ovaj mu odgovara: "- Necu, meni ta skalamerija ne deluje obecavajuce a svakako ne bih dao novac za nju..."
#24
Postavljeno 07 July 2014 - 10:04 PM
Pitanje: Ako hocu da vozim asfaltom duze ture da ne kupujem MTB bicikl nego cistokrvni trkacki jer je on udobniji, jaci je nego sto izgleda i imacu vecu prosecnu brzinu.
Odgovor: da.
Pitanje:Sa druge strane ne treba da kupujem ni onakav niski trkacki bicikl jer to nije bicikl nego skalamerija koja ne obecava i necu moci da ucestvujem u istom sportu kao i vozaci drumskih (trkackih) bicikala (odnosno rekreaciji posto voznje uglavnom nisu takmicarskog karaktera vec zbog zdravlja, zabave i druzenja).
Odgovor: da li vozilo sa prikolicom koje nosi teret a pritom ima velike tockove zoves kamion ili auto sa velikim tockovima i prikolicom? Da li na moto skupovima moze doci covek sa autom i voziti se u koloni sa motociklistima, narqvno da moze. Da li ce osecaj, uzivanje u voznji biti isti nece. Motor ima svojih mana i preednosti u odnosu na auto i obratno.
Moras rascistiti da je ovaj lowracer nesto sasvim drugacije od trkackog bicikla. Da li ces moci da ides sa ekipom u voznju? Narqvno da ces moci. Da li ces uzivati u voznji? To prvenstveno zavisi od tebe. Ja sam vozio jedan ali ne ovako fensi kao ovaj na tvojoj slici i mogu ti reci da mi se svidelo. Da li bih menjao svoj bajk za to cudo, iskreno da ti kazem ne znam. Razmisljam se da napravim sebi jedan i da se vozam kada me mine zelja. Rqzloka izmedju lowracera i bajka se moze svesti na par detalja. Prvo low racer je mnogo nizi, samim tim i aerodinamicniji. Sto znaci da ces na rqvnom razvijati uz manju snagu mnogo vece brzine od trkackog ili bilo kog drugog bicikla. Ako se ne varam u biciklizmu je lowrqcer i drzao svetski rekord u brzini dok ga nisu banovali ne znam ni ja koje godine i uveli posebne trke za njih. Ovo mu je plus sto se tice brzine. Minus je taj sto kod standardnog bajka pri pedalanju koristis celu tezinu svog tela da stisnes pedalu a kod lowrecera samo noge. Pri usponu ces imati mnogo vise teskoca nego biciklisti sa drumskim biciklima da se popnes.
#25
Postavljeno 07 July 2014 - 11:54 PM
Ne trolujem, ucimo zajedno, niko se naucen nije rodio.
Da ne smaram ovde ukratko:
- "Bicikl je vozilo koje ima najmanje dva tocka i koje se pokrece iskljucivo snagom vozaca"
nema u zakonu ali podkategorije su drumski, planinski, lezeci, tricikl...
- "Vozilo na motorni pogon. Vozilo na motorni pogon je svako vozilo koje se pokrece snagom sopstvenog motora, osim vozila koja se krecu po šinama. Vozilo na motorni pogon može da bude"
podkategorija 2.3. Motorno vozilo
2.3.1. Putnicko vozilo (auto)
2.3.4. Teretno vozilo (kamion)
Tako da se nadam da se slazemo da je ono vozilo bicikl (verovatno bi ga tako policija tretirala u saobracaju) svakako druge podkategorije neko drumski bicikl, mozda nisko lezeci drumski bicikl za razliku od visoko lezeceg drumskog bicikla ili lezeceg drumskog bicikla na tri tocka?
Inace razlog zbog kojeg sam se ukljucio je delom da ozivim forum jer ljudi volje rasprave ko je u pravu to im privuce paznju a vecim delom jer sam stekao utisak, ne prilikom prve a mozda ni druge poruke o temi ali kasnije je to pocelo da dobija oblik: to, to, to, samo drumas i nijedan drugi bicikl ne moze da se poredi sa njime, Lens Armstrong vozi drumasa, ne mogu da shvatim kako iko moze da vozi bilo sta sem drumasa po drumu itd... bez ikakve zelje da nekog uvredim hteo sam da i biciklisti koji vole svoje drumske bicikle razmisle da li su to bas naj, naj, naj masine i da postuju svoje kolege ciji je izbor drugaciji od njihovog iz ovog ili onog razloga. Ja cu ovde da se iskljucim i da prepustim vama dalje da prenosite vasa iskustva zavrsnim recima: Da li je drumski bicikl odlican izbor za duze ture po asfaltu? Jeste.
P.S. Ja bih ipak uzeo onog low racera cisto da me zelja mine.
#27
Postavljeno 08 July 2014 - 07:04 AM
Na kraju, pitanje je šta je tebi najbitnije. Ako su ti najvažnije apsolutne performanse na ravničarskim vožnjama, ako imaš problema da dugo sediš na tradicionalnom biciklu, ako te ne brine šta će drugi misliti o tvojoj "skalameriji", ako nećeš morati bicikl da držiš u jednosobnom stanu na petom spratu i/ili ako planiraš da imaš više bicikala, pa bi da u voznom parku bude i nešto egzotično, ležeći bicikl bi mogao da bude prava stvar za tebe.
#28
Postavljeno 08 July 2014 - 07:08 AM
Ne volim da se hvatam zakona. Pogotovo sto se ne moze tumaciti samo jedan pravni akt kako bi dosao do nekog odgovora. Da je toliko lako otvoriti jedan zakon procitati sta pise i voditi se sa pretpostavkom to je to svi bi bili advokati, zar ne .
Ovu kategorizaciju vozila si lepo uocio. Ali ta kategorizacija je opsta. Tacnije isto kao da bi rekao da postoje bicikli sa amortizerom i bez:). Malo detaljnija selekcija bi bila podeljena u 4 grupe
Kategorizacija vozila se sprovodi na osnovu sledećih karakteristika:
broj osovina (točkova),
visina vozila na prvoj osovini, mereno vertikalno od kolovoza,
ukupne visine vozila,
mase vozila
1. kategorija
motorna vozila sa dve osovine i visine jednake ili niže od 1,3m mereno kod prve osovine
motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili niže od 1,9m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500kg
2. kategorija
motorna vozila sa dve osovine i visine jednake ili niže od 1,3m kod prve osovine, sa prikolicom
motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili niže od 1,9m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500kg sa prikolicom
motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine veće od 1,9m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500kg
3. kategorija
motorna vozila sa dve ili tri osovine, visine veće od 1,3m mereno kod prve osovine, a čija najveća dopuštena masa prelazi 3.500kg
motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili niže od 1,9m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500kg sa prikolicom
4. kategorija motorna vozila sa četiri i više osovina (računajući i osovine prikolica) visine veće od 1,3m mereno kod prve osovine a čija najveća dopuštena masa prelazi 3.500kg
Isto tako i ovaj nas lowracer moze se naci u nekoj od podkaregorija drumskih bicikla.
Ali opet ako cemo oficijalno recumbent vozila su banovala iz trka koje se odrzavaju pod UCI pravilima 1934 godine.
Malo sam otisao u off sa temom (cuj malo:)). Ako administrator, moderatori misle da je ovo nepotrebno za temu molim da mi se post obrise.
Dusane ako ti vrsac nije daleko mozes navrnuti da probas jedan low racer koji ce biti gotov za jedno 15tak dana cim se vratim sa mora.
#29
Postavljeno 08 July 2014 - 10:15 AM
Vi i dalje odgovarate na hipotetičko pitanje šta kupiti a čovek lepo sinoć objasnio šta je mislio. I pre toga je bilo dovoljno očigledno, do duše između redova.
Poenta je da je tema krenula u pravcu kako na drumu ima mesta samo za trkačke bicikle i da je tužno što ljudi po asfaltu voze i nešto drugo osim drumaša...
Low racer je tu samo kao dobar primer da je logika pogrešna. Prosečna brzina nije svakom polazna tačka i presudni faktor kod izbora tipa bicikla, jer da je tako onda ispada i da su uspravni bicikli glupost.
#30
Postavljeno 08 July 2014 - 02:45 PM
Ne znam za druge, ali ja baš želim da istaknem da drumski bicikli ne služe samo za trke i trkačke treninge. Ljudi beže od drumskih bicikala zato što ih povezuju sa trkalicama, agresivnim i neudobnim položajem i jurnjavom dok srce ne ode u nos, a jezik se ne zaplete u lanac. Poenta je da drumaš nije samo to i da ljudima kojima nije jedino brzina bitna i dalje takav bicikl može da odgovara više nego treker ili MTB. Pa čak i klasični turing bicikli su mnogo bliže drumašu nego trekeru.
Poenta teme, bar za mene, je bila i ostaje to da rekreativci često neopravdano zaziru od drumaša i umesto toga budže skalamerije koje će da rade isto što i drumaš, samo lošije. Ako pogledamo prosečnog rekreativca u Srbiji, koji vozi samo na drumu, u 90% slučajeva on vozi MTB. To najčešće nije zato što je taj rekreativac detaljno razmislio i zaključio da mu je MTB najbolje rešenje za drum, nego zato što postoji predrasuda prema klasičnim drumašima.
#31
Postavljeno 08 July 2014 - 06:32 PM
Ako pogledamo realno prosecnog rekreativca u Srbiji, 70% njih vozi nesto sto nije single speed, a on bi bez problema mogao da mu zavrsi posao...ali to smo mi, Srbi...uvek kukamo kako novca nema, a kad ga ima dajemo ga na nesto sto nam nije potrebno iz sami sebi nepoznatih razloga. Ja sam tek pre oko mesec dana skapirao za sta je stvarno mtb potreban i tada sam shvatio koliko ce, meni licno, biti nepotreban sve dok ne budem imao novca da ga stavim na auto i odem na neku planinu za vikend da uzivam u prirodi i tamo vozim. Do tada ce restaurirani single speed odlicno raditi posao.
Koliko mi se cini tema se svela na to da svako govori isto, samo na drugaciji nacin i svako se sa svakim slaze.
#32
Postavljeno 08 July 2014 - 06:45 PM
Cenim da je covek sa drumasa presao na low racera (ili kako se vec zove ta "skalamerija"), da je covek impresioniran i da zeli da prenese utiske drugima.
Mene ne privlaci, ne kazem da ne bih probao, ali jednostavno ne bih ga posedovao, bez obzira na cenu...
#33
Postavljeno 10 July 2014 - 03:51 PM
Moje iskustvo:
u grupnoj vožnji nas je lik na rekumbentu oduvao na ravnom i blagim usponima. Celu kolonu, on sam. Zezali smo se da vozi ferari, da nije fer. Puno je aerodinamičniji i efikasniji od dobrog drumaša.
Što se udobnosti na putu tiče: drumaš sa debljim gumama (28 mm) je meni najudobniji, mada je na makadamu (a ima i takvih puteva kojim redovno idem) je planinski zakon - najbrži jer te ne trese, pa možeš da pedalaš.
Što se izbora tiče: drumaš je skup k'o đavo, teško se nalaze delovi, dok za klasičan MTB delova ima na svakoj trafici u svakoj državi na svetu. 26" točkovi manje problema prave pri unošenju u lift, usko stepenište i slično. Tako da je za običnog smrtnika, koji je spreman da žrtvuje 2-3 km/h krstareće brzine, planinski najbolji izbor.
Ko ima pra i mesta - najbolje tri bicikla - MTB, Treking i drumaš. Rekumbent je već egzotika, ali i to ko voli - brže se pređe put po ravnom.
#34
Postavljeno 10 July 2014 - 08:38 PM
Drumaš se značajno lakše smešta u lift i nosi uz stepenište, zbog užeg volana, manje težine i manjeg međuosovniskog rastojanja - ako ćemo već za to da se hvatamo
"Skup kao đavo", to je već relativno. Skuplji nažalost jeste, potražnja je manja. Ipak, korektan drumaš može da se nađe i za 300 evra uz malo strpljenja.
A da imam mesta za trideset bicikala, tu za treking i dalje ne bi bilo mesta Ali to je samo moj ukus, na mesto treking bicikla bih uvek pre stavio neku CX/gravel grinder kombinaciju sa opcijom za kačenje blatobrana i pak tregera.
#36
Postavljeno 10 July 2014 - 09:29 PM
Drumaš se značajno lakše smešta u lift i nosi uz stepenište, zbog užeg volana, manje težine i manjeg međuosovniskog rastojanja - ako ćemo već za to da se hvatamo
Napisao sam svoje iskustvo. Meni je problem dužina bicikla - MTB koji mi odgovara po veličini je obično malo kraći od drumaša. Manji točkovi - manje kabast za nošenje, manevrisanje. Par kila mi lično ne pravi toliki problem, koliko (nekad) gabariti. Korman na svim bajsevima izbrusim na uži da se lakše provlačim između kola.
"Skup kao đavo", to je već relativno. Skuplji nažalost jeste, potražnja je manja. Ipak, korektan drumaš može da se nađe i za 300 evra uz malo strpljenja.
Deo za planinski je lakše naći i jeftiniji je od dela za drumaš sličnog kvaliteta. Bilo koji: kaseta, menjač (šamaraljke pogotovo), kočnice...
A da imam mesta za trideset bicikala, tu za treking i dalje ne bi bilo mesta Ali to je samo moj ukus, na mesto treking bicikla bih uvek pre stavio neku CX/gravel grinder kombinaciju sa opcijom za kačenje blatobrana i pak tregera.
Meni bicikl bez pak tregera i blatobrana i nije bicikl - poluupotrebljiv. :/ Na drumaša sam montirao pak treger.
#37
Postavljeno 13 July 2014 - 03:37 PM
Znam da drumski bicikl nije ultimativna "masina" sa aspekta aerodinamicnosti i maksimalne brzine, ali za meni savrseno odgovara za zadovoljenje potreba voznje i upotrebe u beogradu. Kada sam na Kopaoniku i na selu onda vozim MTB.
Porediti voznju po cistom vazduhu, bez ikakvog saobracaja na 1500 metara nadmorske visine, gde cvrkucu ptice sa voznjom po sremu (izvinjavam se sremcima), je besmisleno, ali sta cu, kada sam tu gde jesam i kada imam toliko vremena i prostora, koliko imam, pa moram da se zadovoljim voznjom drumasa.
#38
Postavljeno 02 August 2014 - 07:48 AM
Evo da se i ja uključim. Ceo život sam vozio neke MTB ili City (tim redosledom) i pre neki dan sam kupio drumski (stari retro Pežo PX 10)
Ja bicikl ne koristim za ture, nego za svakodnevne potrebe (po Novom Beogradu, do Ade i slično).
Ovaj drumski ide mnogo brže i lakše. Stabilnost mi nije problem (bez obzira na mnogo uži hvat). Leđa me ne bole (još uvek). Sve neravnine se osećaju, a pošto vozim 95% trotoarima, moraću mnogo opreznije da prelazim ivičnjake.
Najviše mi smeta što mi kočnice nisu na dohvat ruke. Nadam se da je to zbog navike, ali videćemo.
Prvi utisak je da ću verovatno da stavim volan za city bajs, ali ću sa tim sačekati bar mesec dana.
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...
#39
Postavljeno 02 August 2014 - 12:39 PM
Najviše mi smeta što mi kočnice nisu na dohvat ruke. Nadam se da je to zbog navike, ali videćemo.
Prvi utisak je da ću verovatno da stavim volan za city bajs, ali ću sa tim sačekati bar mesec dana.
Drumske neće nikad kočiti kao solidan v-brake. Takođe, retro drumaš nema aluminijumske, već čelične felne, pa će po kiši performanse kočnica drastičnije opadati (u odnosu na alu felne). Za grad, gde na bici-stazu stalno iskaču neoprezni pešaci, v-brake i ravan korman su zakon.
Za duže vožnje, drumaški korman pruža više različitih "hvatova", pa se nekako čovek manje umara. Ruke, leđa - možeš lako menjati položaje.
#40
Postavljeno 03 August 2014 - 08:43 AM
Definitivno stavljam novu lulu (što ide na gore) i ravan volan. Treba da kupim lulu, korman i par ručki kočnica (šifteri su na ramu).
Po mom razmišljanju bilo koje ručke kočnica bi trebalo da rade sa "side pull caliper" tj
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika