Jump to content


Fotografije

Kako do idealnog polozaja na MTB


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 simalens

simalens
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 362 posts

Postavljeno 19 June 2013 - 03:17 PM

Youtube je prepun saveta o idealnom polozaju na drumskom biciklu. Retko gde sam video neki kvalitetni video o polozaju na mtb. Takodje svi oni sajtovi poput wrench science jesu dobri, ali ti izbace ponekad veoma cudne rezultate, koji mogu biti okvirni, dakle grubi, bez finesa. Ono sto bi bilo dobro je da podelimo ovde svoja iskustva o tome. Tipa, pozicija sediste (napred nazad), ugao koji pravis pri pedaliranju (da li je 30 stepeni najbolje), koja kombinacija lule korman je najbolje (tipa kraktka lula i low riser korman, ili duza lula 130mm i flat korman...), ugao lule, sve do najsitnijih detalja na koje treba da se obrati paznja. Mislim da je dobro da malo prodiskutujemo o tome, jer svako ima da kaze nesto novo drugacije bolje. A i ima dosta postova (pitanja) o tome, sta kako, ali odgovora nema. Samo se kaze nadji idealnu poziciju koja ti odgovora, i to je.

Ovo je recimo dobar primer za drumasa. Ima ih mali milion ovo je samo primer. Ako ocete i voljni ste, kazite nesto sto bi pomoglo.

Pozdrav
  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14621 posts

Postavljeno 19 June 2013 - 05:24 PM

Zato sto su ozbiljni MTB biciklisti retko u sedistu. http://www.youtube.c...MBIKEMAG/videos
  • 0

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5458 posts

Postavljeno 19 June 2013 - 06:33 PM

...Samo se kaze nadji idealnu poziciju koja ti odgovora, i to je...kazite nesto sto bi pomoglo...

kako kaze Schwartzenegger kada biva upitan kako se stize u Carnegie Hall? Practice :)



Ne verujem da odmah pomaze (sto bi svi voleli, jelda)
ali barem daje podtsrek da ne odustajes dok ne budes sretan :)
  • 0

#4 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 June 2013 - 08:51 PM

Svi smo različiti, pa je za svakoga idealan položaj (nešto) drugačiji. Ja nemam baš lager delova, da menjam i isprobavam, ali sam eksperimentisao sa visinom i položajem sedišta tokom vožnje, prema opštim smernicama. Za visinu sedišta je lako (voziš 10 km ovako i onako). Za udaljenost, priklonih se teoriji jednog od klipova - ravnoteža. Ukratko, položaj tela da bude takav da se postaviš u položaj za vožnju, a onda skloniš ruke sa kormana, ne menjajući položaj tela. Položaj ne sme da bude (suviše) naporan. Bio sam skoro zaprepašćen kad se ispostavilo da mi najviše odgovara položaj kada sedište pomerim skoro skroz napred. Prethodno je bilo skroz nazad i stalno sam imao osećaj da treba da ide još nazad.

Naravno, tokom vožnje menjam položaj tela prema uslovima i mogućnostima. Kad mi ide malo teže, spustim gornji deo tela slično drumašu, time se pomera balans i lakše se vozi, čak i duže vreme. Standardno za uspone, ali nekad moram da koristim istu tehniku i na ravnom.

Kombinacija lula-korman utiče samo na položaj šaka. Mislim da isti efekat možeš da postigneš i priručnim sredstvima (spejseri, rogovi, obrtanje lule). Kad nađeš svoj idealan položaj, lako utvrdiš da li baš moraš da menjaš neki deo. A dobra fora je i da ideš na grupne vožnje i okupljanja, pa probaš tuđi bajk. :)
  • 0

#5 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 30 October 2013 - 10:41 PM

Da ne bih otvarao novu temu, reših da postavim pitanje ovde. Nekoliko puta mi se desila sledeća situacija: prilikom uspona, kada zadnjim točkom pređem preko slobodnog kamena, bicikli me baci na leđa. Čak i kada se nagnem prema napred, prednji točak se često podiže pri penjanju uz strmiji uspon. Jedini lek koji funkcioniše je fora koju sam pokupio sa youtube, da se pomerim napred na sicu, tj. da sedim na prednjem, užem delu sica, međutim ni tada nije baš idealno. Moje pitanje je, šta najviše utiče na to da se ovako nešto dešava? Znam da je vrlo verovatno kombinacija pozicije sica, volana i veličine lule, ali šta ima najveći uticaj?

Baš je bedak kad se zaletim uz brdo sav pun entuzijazma i odlučnosti, i onda se izvrnem na leđa ko kornjača... :(
  • 0

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14621 posts

Postavljeno 31 October 2013 - 12:58 AM

Gresis jer vozis suvise lagan prenos i vuces volan na gore. Prebaci zadnjim menjacem u stepen ili dva tezi prenos a uhvati volan tako da su ti rucni zglobovi sto nize kao da si dao pun gas na motorciklu. To ce te naterati da savijes ruke u laktovima i da povijes telo pa neces moci da vuces volan na gore.
  • 0

#7 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 31 October 2013 - 02:51 PM

Ovo što si napisao, veoma je logično. Ja sam se vodio logikom, da treba da imam višu kadencu prilikom uspona, a ni sam nzm zašto... A što se tiče položaja ruku, mislim da znam tačno na šta misliš, video sam taj položaj kod XC takmičara. Hvala na savetima, isprobaću ih na sledećoj vožnji :)

Sent using Android ForumReader app
  • 0

#8 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 November 2013 - 05:00 PM

Dušan je baš lepo sročio. A možeš i da ustaneš iz sedišta i nagneš se napred, vodeći računa da zadnji točak ne postane suviše lagan. Što se kadence tiče, ona treba da bude konstantna (u stvari, sa malim varijacijama). Tačnije, prenos treba da bude prilagođen podlozi tako da ti je za istu kadencu potreban isti napor i na ravnom i uzbrdo. Kako je vožnja uzbrdo napornija (sad otkrivam toplu vodu :)), postepeno prebacuješ u lakši prenos da održiš kadencu, ne da je povećavaš. Ili ustaneš iz sedišta. Ako si već u najlakšem prenosu, vreme je za odmor. :)

Određene varijacije u kadenci su i poželjne, ali će prirodno da se dešavaju, pa ne treba obraćati previše pažnje.
  • 0

#9 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4278 posts

Postavljeno 05 November 2013 - 05:06 PM

Ako si već u najlakšem prenosu, vreme je za odmor. :)

Ne, vreme je da treniras vise :mrgreen: :mrgreen: .
  • 0
.

#10 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 05 November 2013 - 08:42 PM

Nisam do sada uspeo da testiram ovo na offroad podlozi, međutim prebacivanje u veći prenos, i spuštanje lakata, mi je mnogo pomoglo. Sada se penjem mnogo brže nego pre.

Hajde kad je ovo već tema o položaju na biciklu da pitam još nešto. Na internetu sam gledao veliki broj videa, gde se prilikom spusta na MTB biciklu govori o "attack" poziciji, koja u većini slučajeva podrazumeva spuštanje sica i primenjivanje tehnike koja meni liči na downhill... E meni ne pada na pamet da pre svakog spusta spuštam sic i onda ga ponovo dižem kad naiđem na uzbrdicu. Konkretno na sledećem videu,

[youtube_url_][/youtube_url_]

niko nema spušten sic, a spušta se niz prilično strm i neravan teren, i to solidnom brzinom. Meni nije jasno kako. Kad god pustim kočnice, imam osećaj da će me bicikli zbaciti sa sebe ( ovo važi za kamene staze sa dosta neravnina, na lepo utabanim stazama taj problem nemam). Tako provodim spust krvnički držeći ručice kočnica dok mi ne utrnu šake :?
  • 0

#11 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 November 2013 - 09:58 PM

Prvo, ovo je XC, a ne DH (bar prvih par minuta, nisam sve pogledao). Tu sigurno niko neće da spušta sedište, jer se podrazumeva da će veći deo staze/trke da bude u sedištu. Drugo, postoji par detalja koje je nekad i teško uočiti.

Konkretno, bicikl će da te zbacuje sa sebe prvenstveno kada je zadnji točak suviše malo opterećen. Npr, probaj da pređeš preko korenja (kao na početku snimka) gurajući bajk pored sebe, čak i na ravnom. Ima da odskakuje kao skakavac. Naravno, ako si u sedištu, rizikuješ da te nešto lupi malo jače :) mada neki i to rade. Međutim, pogledaj šta (na korenju) radi prvi lik u skroz beloj opremi. Ustao je iz sedišta, ali je zadnjicu pomerio skroz nazad, iznad zadnjeg točka. To je i zbog blage nizbrdice, ali uveliko pomaže pri stabilizaciji zadnjeg točka, jer je težište na njemu.

Drugi deo tehnike tiče se apsorbovanja neravnina samim telom (a ne samo amortizerima). Tačnije, rukama i nogama. Moraju da ti budu dovoljno "labave", tako da upijaju neravnine, a istovremeno da pritiskaju korman/pedale, tako da vraćaju bajk nazad ka zemlji posle svake neravnine. Dakle, baš kao i amortizer.

Imaš puno korisnih filmova na YT o tehnikama vožnje baš preko korenja, ali i kamenja i raznih drugih prepreka. Inače, mnogi vozači bi taj deo prešli i podizanjem prednjeg točka ili hvatanjem zaleta i potpunim preskakanjem korenja. Gledaj snimke, gledaj tutorijale, vežbaj i biće ti sasvim jasno. Ne znam koliko dobro ja objašnjavam.

@Žare :) To narednog dana, ne ako se tek penješ uz Kosmaj, a treba u Beograd da se dovučeš.
  • 0

#12 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 09 November 2013 - 05:28 PM

Hvala vam na savetima. Danas sam bio na vožnji kroz šumu, i koristeći vaše predloge, ostvario znatan uspeh, pogotovo na usponima. Mnogo manje sam silazio sa bicikla, a prvi put sam jedan spust odvozao na biciklu u celosti. Nedavno sam gledao jedan video klip na kojem čovek objašnjava šta se tačno događa kada menjate položaj na biciklu. Pa možda će nekome biti od koristi.

[youtube_url_][/youtube_url_]

Imam još samo jedno pitanje. Kada pokušam da prebacim težište na zadnji točak, redovno mi butine zapnu za širi deo sica. Nisam siguran da li je sic suviše širok ili je jednostavno previše izvučen da bi mogao tako nešto uraditi.

Ovo je sic, ako vam nešto znači.

Postavljena slika
  • 0

#13 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 November 2013 - 06:01 PM

Auh. :)
1. Nije ti palo na pamet da su ti butine preširoke? ;)
2. Brz prelazak strmog i tako izazovnog terena više nije XC, pa bolje pitaj u DH odeljku.
3. Sedište može da se pomera napred.
4. Da li imaš biciklističke gaće (uske) ili neki široki šorc?

Peto, stvarno moraš da razlikuješ XC i DH, kao što moraš da razlikuješ rekreativnu vožnju od trke. Razlike su velike. Ako je u pitanju lagana vožnja, podesi sedište standardno da ti noga, u donjem položaju pedale, bude još uvek malkice savijena. Kad naiđeš na težak deo, siđeš sa bajka, šta sad. Za trke se ceo bajk podešava posebno, pogotovo za izazovniji teren. Uglavnom se surovo proceni gde će da se gubi najviše vremena, pa se na to obraća najviše pažnje. Kao i gde može da se dobije najviše vremena, u odnosu na konkurenciju. Ali generalno, sedište bi uglavnom bilo nešto niže, verovatno i pomereno napred. I bilo bi uže, samo bi imao kvalitetnije gaće, jbg. Ako smo i dalje u XC svetu, DH je skroz druga priča.

Dakle, ne postoji ni bajk, ni oprema, ni položaj, a vala ni teren koji su idealni za sve. Uvek tražiš neki kompromis. Trke su obično relativno kratke, pa nezgodan položaj nije bitan. Ako pogledaš duge trke (izdržljivosti), od po par stotina ili hiljada kilometara, sve se namešta za udobnost, a bajk se na mnogim mestima gura ili, čak, nosi.

Dakle, ti treba prvo da odlučiš za koju priliku i situaciju tražiš idealan položaj, pa to da nam objasniš. Onda će neko već da ti objasni i kakva ti je oprema za to potrebna i kakav je položaj idealan. Ali, moraš da budeš spreman i na to da ti već za sledeću vožnju, na drugom terenu, idealan položaj bude sasvim drugačiji. Kako rekoh, sve se svodi na XC ili DH i rekreativno ili trke.
  • 0

#14 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 09 November 2013 - 07:14 PM

Rekreativac sam, a interesuje me XC, downhill sam pomenuo samo zbog videa u kojima se stalno priča o spuštanju sica i i nekakvim tehnikama naginjanja bicikla u krivini. Mislim da bi se bicikli raspao, a onda i ja sa njim ukoliko bi se zalete niz nekakvo kamenje :D Svidelo mi se to što XC takmičari ne spuštaju sic, a veoma dobro kontrolišu bicikli i relativno brzo se spuštaju na nizbrdicama.

Nosim običan šorc koji nije širok, butine sigurno nisu predebele, visok 182cm a 65kg, noge ko čačkalice :mrgreen:

Kada se spuštam nizbrdo, nekada moram prebaciti težište što više nazad da bi zakočio i iskonotrolisao bicikli, međutim, sic mi se zaglavi među butine i onda bicikli počne da me baca levo desno, a to mi se nikako ne dopada :shock: Zato mi se učinilo da je možda sic previše širok.

A što se tiče downhill i XC, na netu gde god kucam MTB pa position il slično, redovno dobijem nekog lika koji vozi opasnu downhill mašinu i fullface kacigu, a bicikli gura uzbrdo. Razumem ja da je i downhill MTB, međutim od silnih videa o njemu nemogu da nadjem ništa vezano za XC ili neku all mountain varijantu... Zato i postavljam pitanja ovde...
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika