Jump to content


Fotografije

DA LI TRIPLI ILI KLASIČAN POGON SA DVE ŠAJBNE?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
63 odgovora na ovu temu

#61 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 04:55 PM

Kad bi to čuli ovi iz šimana, oni bi i žlebove promenili, da to onemoguće. Zapravo, čudi me da to već nisu uradili.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#62 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 22 November 2015 - 05:19 PM

 
 

Hajde, jos malo da gnjavim. Koliko dugo( vremenski i duzinski) je 'pristojno' voziti prenos recimo 48/18 sa gumom 32 i bez spd pedala?

 

Pristojno je dok ne počneš da psuješ :-D


  • 0

#63 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 November 2015 - 06:32 PM

Hajde, jos malo da gnjavim. Koliko dugo( vremenski i duzinski) je 'pristojno' voziti prenos recimo 48/18 sa gumom 32 i bez spd pedala?

Koliko god tebi prija. Nema tu nekih pravila. Probao sam obične pedale i SPD. 

 

Prednost SPD:

Bolja povezanost sa biciklom - veći stepen kontrole.

Lakše se vrte veće kadence.

Na usponima može i da se gura i vuče - obe noge mogu da se uposle

 

Samo ukopčavanje-iskopčavanje je automatsko, nije mi smetalo čak ni za kreni-stani gradsku vožnju. Pri padu se noge same iskopčaju (nešto kao vezovi na skijama). Nisam imao situaciju da ostanem vezan kada to ne želim (barem ne sa Shimano MTB SPD standardom).

 

Mane SPD:

Potrebna obuća. To je jedina mana (što se funkcionalnosti tiče).

 

Meni je ta jedna mana bila dovoljna da se vratim na platforme. Sa šrafovima, da ne klize kad su mokri, ili blatnjavi đonovi, ali ipak platforme. Pošto mi je bicikl, čak i ako idem da "treniram" uglavnom i prevozno sredstvo, bilo mi je cimanje nositi specijalne cipele. Lakše mi je u jednim patikama otići u vožnju, posle na roštilj, fudbal, planinarenje. To je ujedno i glavna prednost platformi. Druga prednost je što nisi vezan za bajs - nekad je i to praktično.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#64 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4414 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 November 2015 - 07:45 PM

Sve potpisujem što si napisao.

 

Drumski 11 brzina nisam lično probao, ali trebalo bi da zapravo radi za nijansu bolje. Više su produžili hod same sajle - bliže SRAM standardu, koj je po mom mišljenju prava mera - a nisu baš toliko zgusnuli zupčanike. Isto kao i 10 i 11 brzina Shimano MTB standard.

 

Ono što ostaje problem - kako za 10, 11, tako i za 9 brzina po mom mišljenju, čak i kod SRAM-a je gušći rapored zupčanika. Ako sajle bužiri i šifteri rade perfektno, u stoti deo milimetra, opet je sistem osetljiviji na svako klimanje zadnjeg menjača i na svaku "neporavnatost" kasete (recimo zamena točka na brzinu i slično).

 

 

Uvek ponavljam: 3x6, sa jeftinim Šimano ručicama (one poluge, najniža klasa) i kineskim no-name zadnjim menjačem radi bez greške, zimi, sa polu-zaleđenom, prljavom sajlom i gomilom blata na istoj i u bužirima. Kod desetofaza ni kad je sve novo, sa 105 grupom, nisam mogao da dobijem tu preciznost zadnjeg menjača. Prednji je i tu bio OK, čak i bez burenceta se dao udesiti, ali zadnji... muka. :)

 

 

Prednost 9, 10, 11? 

"Gušći" raspored brzina. Uvek. Veoma zgodno kad se prati tuđi tempo - da svojom omiljenom kadencom pratiš zadatu brzinu.

Brže menjanje brzina - kod desetofaza lanac neosetno preleće. Ali ovo samo dok sve radi kako treba, dok je u dlačicu uštelovano. Posle može biti i lošije od recimo osmofaza.   :)

Kod mene na trekingu XT mtb šamaraljke/XT zadnji menjač.. radi odlično, vrlo lako se da našelovati. Na hibridu je 10-faz i tu je već tražio dosta veću preciznost u štelovanju.. našteluje se lepo ali traži malo živaca u odnosu na 9-faz. 


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika