To stoji (treba da napise prodajem kopiju). Ali se odma krenulo sa dokumentovanjem kako su nebrendirani kineski ramovi tazak krs. Otud rasprava.
Tema jeste malo starija ali je i dalje aktuelna
svi ramovi za sve izvikane brendove se prave u Kini i Tajvanu
Taj Kinez koji radi u npr fabrici koja je outsourcingom pogodila da radi ramove za pinarello ili neku drugu izvikanu firmu koja svoje ramove naplacuje boga oca, ode popodne u neku drugu firmu i pravi taj isti ram od istih materijala po istom metodu na istim maltene masinama kod nekog drugog koji ih prodaje pod brendom svoje firme.
Izvikana firma uzima te ramove koje kinez pravi u prvoj smeni tera za italiju, tamo samo ofarba i na osnovu toga lepi made in italy , france, usa znak.
Fora je samo sto u proizvodnji svaki karbonski ram kosta od 100 do 300 dolara, a naplacuje se od strane izvikanih firmi od 2000-5000 dolara
Tu kinez vidi sansu , pa ponudi isto to za nekoliko puta manje para preko alibabe.
Inace, ne znate da se sirom sveta ljudi TRKAJU na tim kineskim ramovima i tockovima koji su za vas totalno nepoznata stvar jer ste zrtve brending marketinga pa mislite da je samo ono sto je ekstremno skupo i dobro.
A jos jednom kazem SVI karbonski ramovi i tockovi se prave u kini/tajvanu. SVI
Po celoj Evropi obicni takmicari voze trke i profesionalno se takmice sa tim kineskim ramovima i tockovima. Naravno ne kupuju neke no name , vec ramove tockove renomiranih firmi koje imaju UCI sertifikat kvaliteta.
Ja sam npr gledao licno tockove kineske firme Farsports, koja ako niste znali pravi tockove za veckoja ima UCI sertifikat i svoj racing team u Kini, kostaju 500 dolara novi, dok npr ekvivalentni takvi aero tockovi neke izvikane zapadne firme tipa Vision, Zipp, Tune, Campagnolo, Shimano itd. kostaju 4-5-6-7 puta vise...
Mozda su ti izvikani 5% bolji , brzi aerodinamicniji ali vise od toga ne, sto znaci da je nebitno sta vozis , vec je bitno KO VOZI. Glavni motor na bicikli nije oprema vec covek.
E sad pitate se verovatno, sto amerikanci i evropljani i to profi vozaci, npr kupuju kineske ramove i tockove koji su uglavnom kopija ovih izvikanih marki ako je to krs? Prvo nije krs kvalitet izrade je prakticno identican, a sa druge strane, obicni biciklista takmicar u 99% slucajeva sam finansira svoju opremu. Nema svako da iskesira kao takmicar 10.000+ evra za Pinarella Dogmu F10 . Drugo mozda ne znate, al kad vozis trke ramovi i tockovi pucaju samo tako. Vozis u grupi, dovoljno je neko da napravi neki pogresan potez svi padate i oprema strada.
Zamislite da morate za sezonu takmicarsku da kupite/zamenite 5 ramova i 5 kompleta tockova. Ako znate da vas to ceka pre cete da kupite 5 kineskih ramova kopija Pinarella nego jedan Pinarello. Koliki je to udar na budzet i trosak, nekog prosecnog vozaca. Ove top vozace zabole uvo, njima i onako sam Pinarello placa koliko god hoce bicikli da uzmu, jer na osnovu toga sto oni voze, mi rekreativci, vikend warriori kupujemo njihove makine misleci , da ako kupimo tu izvikanu biciklu bicemo mnogo brzi bolji nego sto jesmo.
A to nema pojma.
90tih godina su vozaci vozili svi od reda celicne ramove , pa su na tim celicnim ramovima postizali vece brzine prosecne nego sto ih vozaci u zadnjih 10tak godina postizu na karbonima
Pogledajte malo na internetu Migel Indurain cuveni koju je brzinu prosecnu imao na Tur De Fransu kad ga je osvojio i da tu brzinu niko posle njega nije mogao da dostigne sa biciklama par kilograma laksim. Na ovoj bicikli teskoj 9 kg je Indurain osvojio 4 Tur de fransa zaredom sa prosecnom brzinom koju nije dostigao i prestigao niko posle njega.
Danas svi voze mnogo moderniju opremu, bicikle lakse makar 2 kg od ovog i opet ne mogu da postignu rezultate koje je on postizao tada
Taj isti Migel Indurain u 52 godini zivota vozi bajs sa prosecnom brzinom od 45.6 km na sat brzina nedosticna bilo kom od nas ikada . Nedostizna brzina i za 99% Peletona
http://www.granfondo...6km/h-at-age-52
Znaci pre svega je do coveka, do spreme , kilaze , samog talenta, bogom datog dara , a najmanje do bicikle koju vozimo.
Meni smeta sto pljujete BogiKV kako prodaje kopije , a 99% nas ovde nije spremno da plati tu cenu originala . Svi bi original ali ako moze za 2-3-4-5 puta manje para od realne cene kostanja istog na zapadu. A to nije moguce osim ako bicikl nije kraden ko sto jeste 80% bicikli koji se prodaju kod nas.
Pa ako hocete originale sto brate svi ne kupuijete bicikle iskljucivo u Kapriolu i Planetbajku.
Al tamo burazeru, mora ta ista nova bicikla da se plati 3-4-5-6 puta vise nego sto moze da se nadje na cikloberzi.... A malo ljudi je spremno na to i ima para za tako nesto.
A na cikloberzi vecinom kradene bicikle preko, polovne za najnizu cenu u Evropi. I to je svima ok.
Znaci ljudima ne smeta da voze kraden original, pa nisu ga oni ukrali, al im je pobogu, svetogrdje da se vozi neka kineski Chinarello za iste pare. Za mene je Chinarello mnogo bolji, jer je to posteno placen bicikl sa kojim sutra mozes da odes gde god hoces.
Hocu da kazem svako neka vozi sta god zeli, njegova stvar , ali glupost je pricati za kineske ramove i tockove da su nekvalitetni jer nisu , i kineski proizvodjaci daju jednaku garanciju kao sto je daju proizvodjaci zapadnih izvikanih brendova. Nekad i bolju.