GUme za specijalku
#1
Postavljeno 22 January 2013 - 02:23 PM
Nadam se da je tema na pravom mestu...
Imam GITANE staru specijalku, na Grand Prix Italy osvojila je trece mesto, sigurno davno, a dokaz za to su utisnuta 3 ziga na volanu...
NO, da se vratim na temu, gume su zaista potrosene i treba ih zameniti, u pitanju je guma od 28' koja se lepi na felnu, i ujedno je i spoljasnja i unutrasnja...
Pa da pitam iskusnije od sebe, gde mogu kupiti te gume i po kojoj ceni?
Ne zelim nesto preskupo niti vrhunski dobro, da je standard neki, bavim se voznjom bicikla kad mi god to vreme dozvoljava a i planiram da se upisem u neki od Biciklistickih klubova u gradu...
Hvala unapred i nadam se da cu dobiti pomoc od vas..
#3
Postavljeno 22 January 2013 - 03:22 PM
Imaš na berzi tih guma, ukucaj u pretragu oglasa "tubular" i "tabular" kreću se od dva'es i koji euro pa na više.
A za preporuku će ti već reći neko ko se razume.
bolje predji na obicne gume spo i unutrasnja guma
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#6
Postavljeno 22 January 2013 - 05:51 PM
Pa sem guma da kupi i kompletne tockove .
indid...Mada na duže staze......
dada i tockove to sam zaboravio
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#7
Postavljeno 22 January 2013 - 06:00 PM
Zdravo svima!
Nadam se da je tema na pravom mestu...
Imam GITANE staru specijalku, na Grand Prix Italy osvojila je trece mesto, sigurno davno, a dokaz za to su utisnuta 3 ziga na volanu...
NO, da se vratim na temu, gume su zaista potrosene i treba ih zameniti, u pitanju je guma od 28' koja se lepi na felnu, i ujedno je i spoljasnja i unutrasnja...
Pa da pitam iskusnije od sebe, gde mogu kupiti te gume i po kojoj ceni?
Ne zelim nesto preskupo niti vrhunski dobro, da je standard neki, bavim se voznjom bicikla kad mi god to vreme dozvoljava a i planiram da se upisem u neki od Biciklistickih klubova u gradu...
Hvala unapred i nadam se da cu dobiti pomoc od vas..
GITANE (Žitan - ciganka/romkinja ) je stari francuski proizvodjac bicikala jos iz 30tih godina proslog veka. Najpoznatiji takmicari na ovim biciklima su bili Anketil, Ino, Lemond i Finjon koji su na njima osvajali i TDF.
Da li se ovo "osvajanje Grand Prix Italy" odnosi na firmu, ram, ceo bicikl ili samo volan na kojem su zigovi (odnosno firmu koja ga je napravila) tesko je reci bez slika.
Pridruzujem se kolegama forumasima sa preporukom da za svakodnevne "točkove i gume" odaberes "žičanu" varijantu iz praktičnih razloga. Ako zelis da sacuvas izvorni "šmek" bicikla savetujem da se obratis nekom iskusnom (majstoru/servisu) da ti postavi gumu, a ti probaj da gledas i "ukraducnes" znanje.
#8
Postavljeno 23 January 2013 - 06:56 AM
A gume bih voleo iste kao moje da nadjem, na berzi ih ima ali nema 28' velicina.
Preporucili ste mi gume za zicanm falcom, ali ni one se, ako se ne varam ne mogu montirati na moje tockove??
#9
Postavljeno 23 January 2013 - 07:42 AM
Klasične gume se ne mogu montirati na te točkove te bi u tom slučaju menjao i njih. A preporučuju ti ih iz više praktičnih razloga, ukratko jeftinije su, uglavnom brže i jednostavnije za montažu i krpljenje, nosiš sa sobom samo rezervnu unutrašnju umesto celog tabulara... pročitaj negde celu problematiku i razlike ako te zanima. Mada sve to i ne mora igrati ulogu ako će ti neko drugi održavati bajs a ti da treniraš i da se takmičiš možeš slobodno tabulare da kupiš tabulare i teraš kao što je i bilo, samo nemoj često da ih bušiš
Inače, dobrodošao na forum.Nadam se da je tema na pravom mestu...
A tema nije na dobrom mestu, ima posebni podforumi za drumaše, opremu, pomoć pri kupovini...
Ovde dođeš kad nabaciš nove gume da nađeš društvo za vožnju ili pišeš o prošlim ili budućim turama i putešestvijama
#10
Postavljeno 23 January 2013 - 08:44 AM
Ne bih da menjam tabulare, ipak bih nastavio sa njihovom upotrebom..
A bas bih vam bio zahvalan da mi dostavite link za dve tabular gume koje se prodaju, a pritom' mi odgovaraju, tj. 28' precnik..
#13
Postavljeno 23 January 2013 - 10:36 AM
http://www.cikloberz...ow.php?id=67738
http://www.cikloberz...ow.php?id=85377
A kod ovog prodavca imaš najveći izbor:
http://www.cikloberz...ow.php?id=51408
http://www.cikloberz...ow.php?id=48790
http://www.cikloberz...ow.php?id=75070
http://www.cikloberz...ow.php?id=78264
http://www.cikloberz...ow.php?id=51306
http://www.cikloberz...ow.php?id=51307
#14
Postavljeno 23 January 2013 - 10:54 PM
Tabulari su skupi za voznju, jer obicno kada se probusi, onaj koji ga vozi ne zna da zakrpi, pa ide kod majstora za puko krpljenje gume.
Bolje bi ti bilo da predjes na obicne gume, droterice, dakle spoljna guma + unutrasnja klasicno!
Tockove ne bi trebalo da menjas cele, vec samo felnu. Izbrojis koliko zica-ili otvora u felni za zice ima tvoja stara felna, odes u prodavnicu i kupis neku srednjeg kvaliteta sa isto toliko rupa za zice, oko 1500 do 2000 dinara, dakle neka je 1500 (vidi na sajtovima planeta, totalbike i td) i za skoro iste pare dobices normalne da tako kazem gume. Odneses kod majstora da centrira i uplete tockove i to je to!
Tabular je mnogo bolji za trkace profesionalce, zato ga vecina vozi, bolje lezi na putu (ko ih je vozio kao ja zna razliku), ne osecaju se neravnine i rupe kao kod obicne gume, ali su obicne gume za nas obicne vozace mnogo prakticnije !!!
Tabular se lako postavlja, pospes na gumi lepak, moze sintelan, malo i na tablaru i nabacis ga na felnu, malo ga i napumpas da bi video pravac lezanja gume na felnu i to je to...ostavis preko noci najbolje i on ima da uhvati, jer je pritisak istog na felnu dobra, pogotovu kada su novi! Alimalo pumpaj koliko da dobije guma oblik!
Samo bolje predji na obicne gume...dva put da izbusus tabular, odmah ces da pomislis da isto menjas.....
#15
Postavljeno 24 January 2013 - 06:16 AM
A sad da kazem nesto, voleo bih da postavim tabulare iz vise razloga,
1) Na ovom biciklu su oduvek bili tabulari, tako da ne bih ni sad da menjam to,
2) Sto se tice postavljanja, slazem se sa kolegom Negas-om, nema tu neke filozofije, na berzi imamo lepak namenjen za lepljenje tabulara a i traku koja se lepi na felnu, tako da je mozda i prakticnije...
3) Slazem se sa svima da su nasi putevi dosta losi, ima svasta na njima, ali cini mi se i za to ima resenje, na berzi takodje postoje gelovi koji se u tabular ubacuju preko ventila, neki se koriste pre busenja gume, kako bi se sprecilo samo busenje,
dok se neki koriste kada se guma probusi, i moze zatvoriti manje busotine...
Sto se tabulara tice, jedino me malo koci cena, jer sam srednjoskolac, pa mi je tesko da izdvojim 45€ za najjeftiniji par Vittoria tabulara koje sam nasao na berzi..
Eto drage kolege, to je moje misljenje.
A pitacu oca o biciklu, jer ga je on kao pizza majstor u Austrijskoj piceriji dobio na poklon od vozaca koji je valjda osvojio trece mesto na trci "Giro d'Italia", nadam se da ste sad shvatili zbog cega mi je ova specijalka toliko draga!
Jos jed
nom hvala!
#16
Postavljeno 24 January 2013 - 11:04 AM
2) sto se lepka tice, tigar/sintelan odlicno zavrsava posao i ne videh neku razliku izmedju tog univerzalnog lepka i continentalovog lepka posebno namenjenog tabularima. postoji i lepak koji se koristi za lepljenje tabulara za pistashe koji je nakon stvrdnjavanja manje elastican od obicnog pa daje osecaj da tocak ima mnogo bolji odziv. sto se trake tice ne bih ti preporucio pogotovu ako nikad pre nisi namestao tabular, ume da ispadne komplikovanije od obicnog lepka, plus se jako tesko skida sa felne u slucajevima da moras da menjas gumu.
3) ti gelovi za ubacivanje preko ventila takodje nisu najsretnije resenje, da bi ga iskoristio moras da imas tabular kome se skida ventil jer kroz presta ventil neces proterati taj gel, drugo koliko god se trudio nikada ga neces ravnomerno rasporediti po unutrasnjosti gume sto znaci da ces vrlo verovatno negde imati veci sloj gela a negde manji a mozda ti i ne zapusi rupu...
imas tabulare i za manje para od 45 jura da li bese continental giro nesto oko 20 evra....
mada mislim da je isplativije kupiti kvalitetniji tabular, pumpati ga na veci pritisak i ovladati tehnikom krpljenja istog, jer ce ti ta vestina u slucaju kvalitetnijeg tabulara biti manje potrebna nego li ako kupis jeftin tabular koji ce se mnogo lakse busiti.
#17
Postavljeno 24 January 2013 - 12:06 PM
Nece to bas ici tako lako . Najcesce su te stare felne za tabulare vrlo plitke tj. jednozidne. Sada je vrlo tesko naci takve felne za klasicne gume. Nove felne su dublje i traze manju dubzinu zica. Da bi zamenio felne mora da zameni i zice.Tockove ne bi trebalo da menjas cele, vec samo felnu. Izbrojis koliko zica-ili otvora u felni za zice ima tvoja stara felna, odes u prodavnicu i kupis neku srednjeg kvaliteta sa isto toliko rupa za zice, oko 1500 do 2000 dinara, dakle neka je 1500 (vidi na sajtovima planeta, totalbike i td) i za skoro iste pare dobices normalne da tako kazem gume. Odneses kod majstora da centrira i uplete tockove i to je to!
#18
Postavljeno 24 January 2013 - 12:13 PM
...A sad da kazem nesto, voleo bih da postavim tabulare iz vise razloga,...
nadam se da ste sad shvatili zbog cega mi je ova specijalka toliko draga...
odvolje ti bilo, samo napred ako tako zelis,
mislim da govorim u ime svih ako bih rekao da ti zelimo sve najbolje u tvom poduhvatu.
A sad ako mogu samo nekoliko kontra- na tvoje argumente:
1) bicikl je vozen na trkama, a kako sam razumeo ti sada neces voziti trke.
2) nema neke filozofije na forumu al kad uzmes u ruke, to je druga prica, to je onda prava stvar
3) da ti gelovi resavaju problem svi bi ih vozili. I od tabulara ljudi uglavnom odustaju iz razloga prakticnosti.
Eeeee, da sam ja osvojio III mesto na Giro d*Italia sigurno ne bih poklanjao bicikl,
ali to sam samo ja. Ako je pak tako kako ti kazes, iskreno ti zavidim
Pitam se kako su jos u proizvodnji znali da ce bas taj bicikl da osvoji nesto na Giro i utisnuli zigove?
E, da, jos nesto:
...Tockove ne bi trebalo da menjas cele, vec samo felnu...
...ostavis preko noci najbolje i on ima da uhvati...
...Samo bolje predji na obicne gume...
Jos nisam sreo tockove za tabulare da sam mogao da iskoristim iste zbice za zicane tockove.
Nakon zamene gume ne mozes da ih vozis odmah, vec kad lepak stvrdne!
Mislim da se lepljive trake za tabulare brze suse i delimicno resavaju taj problem.
Covek koji je vozio (znaci info iz prve ruke) ti je dao savet.
Naravno, na tebi je da odlucis. Samo...pliz, javi kako je bilo
#19
Postavljeno 24 January 2013 - 12:52 PM
Tabular sam lepio sintelanom, u pocetku kada sam bio u tom poslu mlad, stavljao i cekao, ono 15minuta, i to na obe strane, i onda se desavalo da kada nabacim isti, on uhvati lepak ali se postavi krivo, jer nije ga lako nabaciti iz prve da bude paralelan sa felnom. Pa sam batalio i presao da stavim na felnu posle 5minuta max kada lepak jos nije uhvatio, nabacim na felnu namestim pravac i ostavim tako, on sutra ujutru uhvati ko lud.
A jednom sam ceo tabular rasio, ubacio gumu unutrasnju drugog tabulara, pa zasio...nije tesko to raditi, ali je dug put, jer sam morao kroz stare rupe da provlacim iglu, uz pomoc motorcangli...
Kvalitetniji tabulari su bolji, jer kada ih okrpis i usijes, bolje drze put, gotovo kao da nisi krpio, dok kod drugih, tipa Svalbe, oni sto su bili za oko 10/15 maraka tada -evra se oseti...ali ni oni nisu losi jer su jeftinji!!!
#20
Postavljeno 24 January 2013 - 08:58 PM
Što se tiče montaže, koristio sam Švalbeov lepak i nije nikakav problem da se tubular zalepi, čaki i kada se odlepi zbog evetualne popravke, lepak ostaje u dalje lepljiv dovoljno da ponovo prione.
Krpljenje jeste malo veći problem, kod novijih tubulara nije moguče rašivati ih zbog krpljenja, pogotovo ako su konstruisani za visoke (preko 10 bar) pritiske. Može se koristiti silant koji se sipa u gumu, normalni kao preventivni i ekstrem za lepljenje već probušenog. Mada, ne bih preporučio za takve krpljene pumpanje preko 7,5 - 8 bara.
Ako već hoćeš tubular gume, ja bih ti preporučio ove:
http://www.cikloberz...ow.php?id=48790
Uostalom, ako te još nešto zanima, javi se na PP. Možda nađemo i neku jeftiniju varijantu.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika