Jump to content


Fotografije

Prelazak na nable sa industrijskim lezajevima ???


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
33 odgovora na ovu temu

#21 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4279 posts

Postavljeno 21 September 2012 - 08:37 PM

Sve u svemu, mislim da novije nije po pravilu bolje. Ima tu jako puno stvari vezanih samo za pravljenje para. Naravno da je lepše sesti na novi drumaš, nego na starog Roga, nije sporno, al' razlike u performansama su manje spektakularne nego što čovek može pomisliti.

Mislis da razlike nisu spektakularne ili si probao pa znas?
Mislis da nije spektakularna razlika kada na 35 km/h jedan par tockova u odnosu na drugi za 5 sekundi napravi 3-4 metra razlike? A onda treci par tockova napravi to isto u odnosu na drugi par ;).
  • 0
.

#22 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1711 posts

Postavljeno 21 September 2012 - 08:44 PM

Merckx set the hour record in 1972. On 25 October, after he had raced a full road season winning the Tour, Giro and four classics, Merckx covered 49.431 km at high altitude in Mexico City. The American writer, Owen Mulholland, wrote:

The record remained untouched until 1984, when Francesco Moser broke it using a specially designed bicycle and meticulous improvements in streamlining. Over 15 years, various racers improved the record to more than 56 km. However, because of the increasingly exotic design of the bikes and position of the rider, these performances were no longer reasonably comparable to Merckx's achievement. In response, the UCI in 2000 required a "traditional" bike to be used. When time trial specialist Chris Boardman, who had retired from road racing and had prepared himself specifically for beating the record, had another go at Merckx's distance 28 years later, he beat it by slightly more than 10 meters (at sea level).
  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 September 2012 - 08:52 AM

Mislis da razlike nisu spektakularne ili si probao pa znas?


Probao sam svašta, al' ja nisam trkač, pa je to sve manje validno. Meni je praktično isti đavo vozio 20 kila i 10 kila bajs. Čak i kad štopujem vreme ispadne najveća razlika da li mi duva vetar u lice i da li sam sit i naspavan. Lakši bajs deluje kao brži, super, al' kad pogledaš na sat... cvrc! :)

Nego, da definišemo spektakularno. Kad trčiš 100 metara, onda je jedan sekund neverovatno veliko poboljšanje. U granici naučne fantastike. Na 400 metara je već spektakularno, ali ne nemoguće. Onda čovek napravi reklamu i prodaje džogerima sprinterice: u njima ćete dobiti sekund bolje vreme na 400 metara. Pa... hoće. Kad bi se trkali i trenirali, to bi bilo spektakularno. Al' mimo trke i štoperice, to je par meteri fore na ceo veliki krug - smešno. Kontam da je slično i sa bajsevima. Mislim da tu ima puno više marketinga, nego inženjerstva i nauke.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 22 September 2012 - 08:59 PM

Mislim da tu ima puno više marketinga, nego inženjerstva i nauke.

Biće da je tu baš puno inženjerstva i nauke. Ali u službi marketinga :D
  • 1
Homesick for a place you've never been...

#25 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 23 September 2012 - 01:54 PM

Sto se tockova tice mislim da se puno moze dobiti samo zamenom guma, ja sada vozim 25mm CST gume, one su odlicne za gradske i rupe na Avalskom putu, ali kada bi se stavile neke 18-20mm pro model, sigurno bi se dosta dobilo (na neudobnosti :) ).

Profesionalci odavno ne voze gume uže od 22 mm (eventualno za TT), a već nekoliko timova je prešlo na 25 mm za sve trke.
Gume prave veliku razliku, ali najbitnije je platno (carcass, ili kako se već prevodi kod nas) i debljina i sastav samog sloja gume. Širina je manje bitna, dok je u nekim normalnim granicama.
  • 0

#26 zogu

zogu
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 24 September 2012 - 08:36 AM

Profesionalci odavno ne voze gume uže od 22 mm (eventualno za TT), a već nekoliko timova je prešlo na 25 mm za sve trke.
Gume prave veliku razliku, ali najbitnije je platno (carcass, ili kako se već prevodi kod nas) i debljina i sastav samog sloja gume. Širina je manje bitna, dok je u nekim normalnim granicama.

Zainteresovao si me, pa sam malo guglao, vidim da na Paris-Roubaix voze cak 27mm http://www.teamsky.c... ... 36,00.html
ima lepa slicica gume koja se tamo koristi.
A nasao sam negde i objasnjenje da je manja gazna povrsina na 23mm gumi nego na 20 mm, guma od 20mm ima duzu gaznu povrsinu ovalnog oblika, a veca guma ima kracu ali siru gaznu povrsinu.
Evo citat:

What changes when the tire gets fatter is the shape of the contact patch. With a 20, the contact patch is a long oval. With the fatter tire, the contact patch gets shorter and wider.
Link: http://www.bikeracei...tech/tires.html

U svakom slucaju hvala na informaciji ;)

Edit: Mislim da je za nase puteve ova za P-R idealna, samo me zanima cena :)
  • 0

#27 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 September 2012 - 12:18 PM

Al' mimo trke i štoperice, to je par meteri fore na ceo veliki krug - smešno. Kontam da je slično i sa bajsevima.


Svako je probao bar jednom - oduvaš "suvozača" da ga nema u retrovizoru, staneš minut, eto njega. 'Ajde da vidim koji posao može da se završi za minut, ne stigneš s bicikla da siđeš otprilike. Gledano po dobijenom vremenu - smešno (mada moram da priznam da se prelazak sa 20 kila FSa na 12 kila HTa VRLO osetio na istom usponu na planinu). fora s lakšim bajkom je da ipak guta manje snage a to da li si crkao na 120 ili 150 km je ipak bitno. I, ako treba da se tegli (ko tvrdi da nigde ne mora da gura/nosi bajk, nije ozbiljan MTBer) mnoooogo je lakše tegliti lakši bajk.
Naravno, ostaje pitanje da li se skidaju grami ili kilogrami; skidanje kilograma s bajsa je srazmerno jeftino. Juriti 5 grama lakšu komponentu... po onim cenama... neeeeka.
  • 0

#28 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8888 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 September 2012 - 12:29 PM

mada moram da priznam da se prelazak sa 20 kila FSa na 12 kila HTa VRLO osetio na istom usponu na planinu). fora s lakšim bajkom je da ipak guta manje snage a to da li si crkao na 120 ili 150 km je ipak bitno. I, ako treba da se tegli (ko tvrdi da nigde ne mora da gura/nosi bajk, nije ozbiljan MTBer) mnoooogo je lakše tegliti lakši bajk.


Mislim da je glavna razlika to FS i hard tail. Sa trekera sam pre oko godinu dana skinuo amort i stavio krutu vili: duplo lakše idem uzbrdo. Na par strmih uzbrdica gde sam pre crkavao, sad idem teško, ali bez dileme hoću li uspeti. Otprilike ista fizička spremnost, a amort nije imao lockout.

Ovo za teglenje sigurno stoji. Što lakše to bolje. Tu se i najviše oseti prednost lakšeg bajsa.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#29 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 September 2012 - 03:24 PM

Evo pre neki dan u Alpima :mrgreen:, mi na makadamu na 2500, život nam proleće pred očima na loop, stiže nas neki lik, vozi karbonskog monstruma s Fox 32jkom i ful novom XTR grupom (eeeeeeeeeeeeeehhhhhhhh), teren postaje nemoguć za vožnju (pešačimo, btw), čovek diže bajk na rame i ode uzbrdo, ne trepnu. Da uz ono treba da nosiš neko čudo od 15 kila, gurnuo bi ga niz liticu :twisted:
  • 0

#30 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 September 2012 - 10:21 PM

Ja se smorim dok dignem mojih 15 kg i na nadvožnjak u Zrenjaninu :mrgreen: a tek na Brankov most da ne pričam, tu se već zaduvam
  • 0

#31 kompleksas

kompleksas
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 15 March 2017 - 03:27 PM

Ako moze jedno laicko pitanje drugari. Kolka je razlika u tezini izmedju jednog solidnog al. rama koji se stavlja tipa na Giant Rapid, Specialized Elite i tako te modele koji se vrte na cikloberzi za oko 350-400e i nekog karbonca, ali koji nije profi tipa bajs 5-6 soma evra i te price, vec nesto sto se vrti na nasim oglasima za otprilike 700-800e? Nisam primetio da je tezina manja vise od kilo i po, tako nesto. Zato vas i pitam. Hvala najlepse.


  • 0

#32 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 980 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 March 2017 - 06:18 PM

1500 gr. je OGROMNA razlika...koliko bi ti :-)

Kod karbonaca gledaj na krutost i udobnost pre tezine.

Uvek sam pre za dobar alu (Caad 10 npr.), nego za bilo koji karbonac.

Uvek sam pre za dobar ram odgovarajuce velicine, nego za odlican ram a da mi velicina ne pase.

Uvek sam pre za dva piva nego za jedno.

Uvek sam pre, nego za posle.

Sportski pozdrav :-)
  • 1
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#33 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 March 2017 - 10:17 PM

Karbonski ram u toj kategoriji će biti maksimalno 500 grama lakši nego aluminijum. Na vili se možda skine još do 200 grama ako se ide sa alu-karbon na ful karbon. Otprilike je da budeš zadovoljan ako skineš 500-700 grama za komplet.


  • 1

#34 Miguela

Miguela
  • Members
  • 4 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 July 2017 - 06:52 PM

Ma ne vidim zasto je bitno koliko ides...10-20 na h brze.vozi i uzivaj...ja vozim i idem 40na h sa carboncem i alu...kad sam u treningu. To je sustina...
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika