Prelazak na nable sa industrijskim lezajevima ???
#1
Postavljeno 07 September 2012 - 05:04 PM
Vozim rekreativno drumasa starog 15-ak godina i predjem nekih 2000 km za vreme sezone.Ima tu i relacija od 100-tinjak km.Gledam bas Vueltu i primecujem da na blazim nizbrdicama voze preko 80-90 na sat.Najveca brzina na nizbrdici mi je 60 i nesto km/h.Jesu oni profi i sve to.Pitam se da li bi se dobilo na brzini kad bih umesto ovih starih nabli sa obicnim vencicima-kuglicama stavio nable sa industrijskim lezajima-lagerima? Ima li ko kakvo iskustvo sa ovime?
Hvala unapred
#2
Postavljeno 07 September 2012 - 05:42 PM
Na velikim brzinama je mnogo bitnija aerodinamika tocka nego vrsta lezajeva. Aerodinamiku neces popraviti na svojim tockovima a industrijskim lezajevima (ili novim nablama) ces verovatno malo dobiti na brzini jer su ti nable zbog starosti verovatno ostecene.
Ne znam o kom biciklu se radi i u kakvom je stanju pa je tesko reci da li se isplati menjati postojece nable pa kada se tu doda i cena nabli sa industrijskim lezajevima...
Veliko upozorenje za sve neiskusne koji nameravaju da se po raznim brdima spustaju pomenutim brzinama...
Obavezno potpuno ispravan bicikl, perfektno centrirani tockovi, odlicne kocnice i pametna glava se podrazumevaju. Sve ostalo vodi u bolnicu.
#3
Postavljeno 07 September 2012 - 06:13 PM
=D>Veliko upozorenje za sve neiskusne koji nameravaju da se po raznim brdima spustaju pomenutim brzinama...
Obavezno potpuno ispravan bicikl, perfektno centrirani tockovi, odlicne kocnice i pametna glava se podrazumevaju. Sve ostalo vodi u bolnicu.
#4
Postavljeno 07 September 2012 - 07:23 PM
=D>
Veliko upozorenje za sve neiskusne koji nameravaju da se po raznim brdima spustaju pomenutim brzinama...
Obavezno potpuno ispravan bicikl, perfektno centrirani tockovi, odlicne kocnice i pametna glava se podrazumevaju. Sve ostalo vodi u bolnicu.
+1 pravo upozorenje.....Pre svake voznje proveriti bicikl....
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#5
Postavljeno 08 September 2012 - 07:53 AM
#6
Postavljeno 08 September 2012 - 09:08 AM
Nema šanse da samo zamenom nabli dobiješ par km/h na prosečnoj brzini (to je osetno poboljšanje po mom mišljenju i iskustvu).
#7
Postavljeno 08 September 2012 - 09:47 AM
Industrija nije cudotvorna. Zamisli dobijes identican bicikl nihovim, sta mislis ko bi bio brzi i dalje? Sem toga, po berzi a i lokalnim ciklo zgubidanima i dan danas kruzi legenda o rusu koji je pre nekih ~15ak godina ovde pokidao na trci sa celicanom koja je imala petofaz i siftere na sluh ...Bicikla mi je u odlicnom stanju.Nije poenta u nizbrdici niti me zanimaju te brzine.Pitanje je dublje prirode.Nisam mogao da pitam kako to da oni voze 50 po ravnom ,a ja tek 30-ak .Pa to se bar podrazumeva.Racunam da ako na nizbrdici oni idu 90 ,a ja 60,verovatno ima razlike i na ravnom putu. .Zar ne? Ako ind.lezajevi daju bolje performanse i na ravnom delu tj.ako neko dobije na brzini sa istom ulozenom snagom onda je promena isplativa.Ako mi je prosek recimo na mesovitom brdsko-ravnicarskom putu 25 km/h na 100 km,povecanjem proseka na istoj deonici za par km nije malo.Nije ni mnogo,ali ja bih bio zadovoljan.Znaci pitanje je za one koji su ovako nesto probali i imaju iskustva sa time.Hvala na savetima o bezbednosti u svakom slucaju
#8
Postavljeno 08 September 2012 - 10:08 AM
Sto se nabli tice, Shimano i dalje nema ni jedan tocak sa industrijskim lezajevima. I Dura Ace ima klasican konus sto ne sprecava profesionalce da sa takvim tockovima dobijaju trke. Da je industrijski lezaj tolika prednost mislite da ga Shimano ne bi odavno ugradio. Druga stvar je sto je marketing napravio takvo odusevljenje industriskim lezajevima da tocak koji ih nema vise i nije tocak .
Kao sto sam vec rekao, mnogo veci dobitak je sa dubljim aerodinamicnim tockovima u odnosu na klasicne tockove nego bilo kakva nabla ili ram.
Povecati prosek za par km/h nije bas ni tako malo a nije ni tesko izvodljivo. Treba malo promeniti nacin treninga i rezultati ce brzo doci.
#10
Postavljeno 08 September 2012 - 01:32 PM
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#11
Postavljeno 19 September 2012 - 11:16 AM
Sto se tockova tice mislim da se puno moze dobiti samo zamenom guma, ja sada vozim 25mm CST gume, one su odlicne za gradske i rupe na Avalskom putu, ali kada bi se stavile neke 18-20mm pro model, sigurno bi se dosta dobilo (na neudobnosti ).
Nizbrdo nikada nisam isao preko 60-70 (ako sam postigao na par sekundi), mozda i zbog straha, ali se i ja cudim kada se spustaju 110 na sat, ali mislim i da se vrlo malo ljudi sa ovog foruma spustalo niz Alpe i Pirineje, ako je prosecan uspon 10% onda je i spust toliki, ja ne znam da sam imao prilike da vozim duzi tako strm spust.
Koliko brzo se ide niz Rudnik, pocetak spusta ka BG-u Ibarskom, to je dosta strmo i lep je asfalt (bar tako deluje iz kola)?
#12
Postavljeno 21 September 2012 - 12:50 PM
Poboljsanjem opreme se moze bez problema dobiti 10-20% na prosecnoj brzini, govorim iz licnog iskustva.
Zavisi kakvo i koliko poboljšanje. Bicikl koji je odgovarajuće veličine, dobro podmazan i podešen, teško da će ići 20% sporije/brže sa istim "motorom", od nekog novijeg, lakšeg, savremenijeg. Mislim da su razlike iznenađujuće male. 10% je baš velik napredak. Ako govorimo o 10% većoj prosečnoj brzini.
#13
Postavljeno 21 September 2012 - 02:51 PM
#16
Postavljeno 21 September 2012 - 03:31 PM
Razlika izmedju savremenog karbonca i gvozdenjaka od pre 20 godina je velika. Ko nije probao nema prava da prica . Da li je ta razlika 10% ili 3 km/h zavisi od mnogo stvari i moze se o tome nasiroko (ko ima vremena ). Ali o tome da li ima razlike i da li je osetna tu nema diskusije.
Upravo tako, osetna. Sa naglaskom na to "osetna". Kad uzmeš štopericu u ruke, vidiš da to što osećaš kao puno brže, baš i ne mora biti nešto naročito.
Zanimljivo:
Dva minuta brže (18 ipo naspram 16 ipo). Mislim da je većina razlike do aerodinamičnijeg položaja, a ne toliko do sporijeg bicikla.
#17
Postavljeno 21 September 2012 - 05:36 PM
O tome smo poceli da pricamo, gde cemo zavrsiti videce se .
Haha u pravu si, ni prva ni poslednja tema kao i u HiFi temama, neminovno se diskusija završi o high end-u, bez obzira dal je topic o entry level ili čak pc plastici .
Ovo i ja tako mislim da je na prvom mestu aerodinamika vozača, tu se najbrže i najlakše može dobiti odmah osetan pomak, pa manja masa rotirajućih delova, pa aerodinamika bicikla i točkova pa tek na kraju taj mali otpor kotrljanja mehanike. Jesam li pogodio redosled?
#18
Postavljeno 21 September 2012 - 07:00 PM
Aerodinamika tockova najvise utice na brzinu. Ne postoji nikakva sansa da se plitak tocak od pre 20 godina sa 36 zica suprostavi savremenom tocku dubokom 3 ili 5 cm sa 20-tak aero zica. Sto je brzina kretanja veca to je veca i razlika.
Druga velika zabluda kod tockova je tezina. Ako birate izmedju lakog i ne aerodinamicnog tocka i teskog i aerodinamicnog u 95% slucajeva je bolji tezak i aerodinamican. Najbolja varijanta je lak i aerodinamican ali to za nas smrtnike je jos prilicno daleko .
Otpor kotrljanja mehanike je zadnji ali i tu moze da bude stvari koje osetno menjaju situaciju.
A tih 2 minuta na 16 ili 18 minuta nisu bas tako mali kao sto se mozda nekima cini .
#19
Postavljeno 21 September 2012 - 07:45 PM
Aerodinamicki otpor je uvek najveci pri kretanju bilo kog objekta. Otpor kotrljanja i otpor trenja (zajedno) su skoro zanemarljivi u odnosu na aerodinamicki otpor.
Aerodinamika tockova najvise utice na brzinu. Ne postoji nikakva sansa da se plitak tocak od pre 20 godina sa 36 zica suprostavi savremenom tocku dubokom 3 ili 5 cm sa 20-tak aero zica. Sto je brzina kretanja veca to je veca i razlika.
Dok ne dune jak bočni vetar, ili naletiš na rupu.
Druga velika zabluda kod tockova je tezina. Ako birate izmedju lakog i ne aerodinamicnog tocka i teskog i aerodinamicnog u 95% slucajeva je bolji tezak i aerodinamican. Najbolja varijanta je lak i aerodinamican ali to za nas smrtnike je jos prilicno daleko .
Pa da, teži točak se teže zauka, ali i teže uspori. Stani kreni i uzbrdice su mesta gde puno lakše može doći do izražaja. Aerodinamika pri brzini.
Otpor kotrljanja mehanike je zadnji ali i tu moze da bude stvari koje osetno menjaju situaciju.
A tih 2 minuta na 16 ili 18 minuta nisu bas tako mali kao sto se mozda nekima cini .
Nije malo. Ali to je nekih 10ak posto. Al' novi bajs ima aero korman. Kako bi stari sa aerom... Sve u svemu, mislim da novije nije po pravilu bolje. Ima tu jako puno stvari vezanih samo za pravljenje para. Naravno da je lepše sesti na novi drumaš, nego na starog Roga, nije sporno, al' razlike u performansama su manje spektakularne nego što čovek može pomisliti.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika