Jump to content


Fotografije

sticna sa amortizerom ili bez amortizera....


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
31 odgovora na ovu temu

#1 stbora

stbora
  • Members
  • PipPip
  • 32 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 10:55 AM

Kao sto kaze naslov teme interesuju me misljenja. A kad smo vec ovde da ne otvaram novu temu ovaj korman ili ravan sa rogovima? Sta preporucujete? Inace bajk je trek i vozim iskljucivo asfalt.

Attached Thumbnails

  • IMG_2720a.jpg
  • IMG_2725a.jpg

  • 0

#2 combat88

combat88
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 224 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 11:36 AM

s obzirom kakvi su nam putevi ja je ne bi menjao...i ja vozim trekinga po asfaltu na šticni sa amortizerom. :D

ako ti odgovara ne menjaj ga!!... mislim za korman. :P
  • 0

MCWkdP0.gif


#3 brko83

brko83
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationKV !!!

Postavljeno 12 May 2012 - 01:21 PM

Sticna sa amortizerom mnogo rasipa energiju pri pedalanju i dodaje na tezini,sad pitanje je sta ko voli.Za neki dzojrajd bi predpostavljam bila ok.
Sto se kormana tice on je napravljen da omoguci mnogo razlicitih hvatova da bi vozacu uvek bilo udobno zato se i stavlja na trekere.Svakako bi mnogo lepse izgledao neki os lowriser korman.
  • 0
Kupujem avid arch rival jednu ili obe celjusti!

Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!

#4 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 01:26 PM

Sto bi ga menjao za ravan, mislim da mozes samo da izgubis time. Sa tim tvojim imas veci izbor polozaja ruku i tela. Sticna sa ili bez amortizera... Pa odluci sam :)
  • 0

#5 Sirius9

Sirius9
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2510 posts
  • LocationStara Pazova

Postavljeno 12 May 2012 - 03:24 PM

Jeste ima više mogućnosti za ruke al vidi gde su kočnice i šifteri, taj položaj teško da može da odgovara???
  • 0

profilepic.gif


#6 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 05:23 PM

Sto mora sve vreme da bude blizu kocnica i menjaca? Valjda je poenta trekera da ga isteras van grada i picis, picis... Kako god bilo, jedino on sam moze da zna da li mu to odgovara ili ne. Brko ga je obavestio za rasipanje energije, sve ostalo je na njemu da odluci
  • 0

#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 06:05 PM

Licno zapazanje, meni je takav oblik volan bio najgori koji sam ikada vozio, racunajuci i one decje bicikle. Cim sam ga zamenio za klasican krivi (holandski, seljacki, zovite ga kako hocete) odmah mi se vratio osmeh na lice. Imaj u vidu ako ga budes menjao za ravan volan da ce se rukohvati pomeriti oko 7-8 cm dalje od sedista, pa ti mozda ne bude odgovarao polozaj za voznju... Sticna sa amortizerom ne rasipa energiju...
  • 0

#8 stbora

stbora
  • Members
  • PipPip
  • 32 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 06:16 PM

Zamenicu korman pa idem na test voznju. Javicu rezultate.
  • 0

#9 djape48

djape48
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1050 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 07:19 PM

Kako ne rasipa? Ti upres u pedale, a feder upija deo potiska, zato i dolazi do "pedal bob-a"
  • 0

#10 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 12 May 2012 - 09:30 PM

To je malo komplikovanija tema ali u slucaju sticne desava se bas suprotno, ti o pedalu a ono pocne guza da se odize pa ne dolazi do absorbcije potisne sile. To o cemu pricate se desava na standardnom biciklu sa amortizerima prednji, zadnji, oba, ali se ne desava kod lezecih bicikala sa amortizerima, zar ne? Kao sto rekoh zanimljiva tema ali sa aspekta fizike tako da ne bih dalje o tome.
  • 0

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 May 2012 - 05:07 AM

To je malo komplikovanija tema ali u slucaju sticne desava se bas suprotno, ti o pedalu a ono pocne guza da se odize pa ne dolazi do absorbcije potisne sile. To o cemu pricate se desava na standardnom biciklu sa amortizerima prednji, zadnji, oba, ali se ne desava kod lezecih bicikala sa amortizerima, zar ne? Kao sto rekoh zanimljiva tema ali sa aspekta fizike tako da ne bih dalje o tome.


Pošto sam probao sve kombinacije: bajs sa amortom, bez njega, šticna s amortom i bez njega (a sve na ISTOM biciklu, tj. ramu & točkovima), mogu reći da je i moje iskustvo:
amorti crpe snagu i šit su za asfalt, dok šticna s amorotm, na tvrdim alu ramovima (kakvi su 99% njih) je spas po našim šit putevima.

Amort na sicu je bez veze za bajs na kom se trenira, ili vozi sportski, pa se više upinje u pedale i manje je telo oslonjeno na sam sic, ali za bajs za svakodnevnu, pa i opušteniju vožnju je super stvar. Samo proveri da amort bude tvrd (na dnu se obično može podesiti predopterećenje opruge), tako da ne bude stalno kao pogo, nego da odradi samo kod većih džombi. Trebalo bi da se skoro uopšte ne sabije kada samo sedneš svojom težinom na bajs. Tako barem meni odgovara.

Korman: ja imam ravan korman. Lepo je kad imaš više opcija za položaj ruku, barem kod dužih vožnji. A za kratke gradske vožnje je bolji ravan jer je lakši, jednostavniji.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2012 - 10:21 AM

Koliko su dugotrajne te šticne, neće brzo da se razglavi nešto ili počne da škripi? Sad vidim da capriolo ima toga, nije ni skupo pa ću da pogledam sledeći put uživo.
  • 0

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 13 May 2012 - 10:52 AM

Koliko su dugotrajne te šticne, neće brzo da se razglavi nešto ili počne da škripi? Sad vidim da capriolo ima toga, nije ni skupo pa ću da pogledam sledeći put uživo.


Ne znam koje ti je "polje specijalnosti" ali predlazem da se zapitas nesto u fazonu:
koliko dugotrajana je amort...
koliko dugotrajan je auto...
koliko dugotrajan je PC racunar...
sve to zavisi od raznih faktora
a jedan od najbitnijih je LOVA!
Znaci, za 15 eu nemoj da ocekujes da bude super-extra-mega!
Pitanje je da li ti se daje po 150eur za one od kojih to mozes da ocekuje?

Ono sto mislim da je zanimljive je
(ako/kada se definise neka finansijska konstrukcija/racunica)
koja vrsta je korisnija u kojim uslovima
posto kao i sve ostale suspenzije
postoji podela na razne konstrukcije (teleksopske, paralelogramske, kombinovane)
po vrstama opruge (čeklična, vazdušna) dampinga i ko zna kakve jos.
  • 0

#14 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 May 2012 - 11:23 AM

Koliko su dugotrajne te šticne, neće brzo da se razglavi nešto ili počne da škripi? Sad vidim da capriolo ima toga, nije ni skupo pa ću da pogledam sledeći put uživo.


To ne znam. Na mom bajsu traje već dve godine. Ima minimalno lufta levo-desno. Možda stepen, dva. Vozio sam jedan bajs star preko pet godina, koji je vozio dosta težak čovek. E, tu je bilo već dosta lufta. Pretpostavljam da ima različitih nivoa kvaliteta.

Mada više volim gibak, čelični ram, i malo deblje gume, nego razne amortizere. Osim za zimu i slane puteve, tu je alu ram zahvalan i zato ga vozim.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 13 May 2012 - 02:10 PM

Svima koji su posle procitanih poruka pomislili... hmmm.. mozda da kupim sticnu sa amortizerom... moj savet je nemojte. Hod amortizera sticne je 2-3 cm i to direktno ispod guze sto odgovara hodu prednjeg ili zadnjeg amortizera od recimo 1cm. Bolje ulozite taj novac u dobro sedlo ili dobre gume.
  • 0

#16 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2012 - 02:17 PM

Naravno da sam na to mislio, da li će da traje koju godinu a da ne počne nešto da zaglavljuje, krcka ili škripi već posle par meseci pa da trebam da rasturam i improvizujem nešto, dosta mi je toga u životu, krckanja ne podnosim, bolje odmah da se polomi šta treba pa da bacim u đubre nego da me kljuca u mozak.
Nemam polje specijalnosti ali da pogledam šta ima unutar te šticne i kako je izvedeno, odmah bi znao šta i koliko da očekujem.
Cenim da ipak ima koristi od toga i da nije samo za ukras kao one low budžet viljuške.
Da li i te jeftinije varijante imaju podešavanje tvrdoće?

Edit: Ulete Dušan u međuvremenu... E baš to sam pomislio "hmm možda da kupim tu šticnu :)"
Meni ta 2-3 cm odlično zvuče pogotovo ako bi mogla da se podesi tvrdoća. Sedlo te neravnine nema teorije da upije, koske probiju kroz gel i udaraju u plastičnu osnovu. Prekjuče sam odvezao 160km po lošim putevim, raspao sam se, još se oporavljam. Siguran sam da ni bici šorc neće te probleme u potpunosti rešiti pa mi svako dodatno upijanje vibracija znači. Ali ne na uštrb efikasnosti, znači na šire gume se ne vraćam.
  • 0

#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 13 May 2012 - 02:43 PM

Ako si ozbiljan vozac onda su za tebe profi resenja. Cim nam podele akcije od 1000 evra.
http://www.canecreek...onent-seatposts
http://sheldonbrown....es/springs.html
  • 0

#18 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2012 - 03:14 PM

Nisam toliko ozbiljan :).
Samo gledam ako mogu sebi dodatno da pomognem-olakšam na neki jednostavan i jeftin način pa mi ovo zapalo za oko. Nije da nisam video ranije nego nisam obraćao pažnju, jednom prilikom mi je i burazerov ortak što prodaje bajseve pokazivao bajs sa takvom šticnom i hvalio je ali ja tad nisam ozbiljnije uzimao u razmatranje.
  • 0

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 13 May 2012 - 05:12 PM

Da li i te jeftinije varijante imaju podešavanje tvrdoće?


Trebalo bi da može da se dotegne opruga pa da bude "tvrđa". Opet, meni to stoji na biciklu za kuća-posao-pijaca. Tvrdi alu ram koji ne rđa kad su zimi slani putevi, a ružan je i izgreban da ga ne kradu. Bajs s kojim radiš 160 km u danu (ako sam dobro razumeo) bi ipak trebalo da ima dobar ram, gume, sic, ručke, tako da ti ne treba nikakva opruga/amort za drum. Gume, uvijanje čelika i dobar raspored težine bi trebalo da vožnju učine prihvatljivo udobnom na drumu, čak i na našim drumovima. Taj amort u sicu ima smisla za bajs na kom se sedi uspravnije, pa je veće opterećenje na samom sicu. Dobra stvar su i oni brooks Sicevi s federima, samo to košta.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2012 - 06:03 PM

Ali to su takvi drumovi da se samo tehnički vode pod asfalt/drum, zemljani utaban nasip je recimo mnogo bolji i ravniji. Ima i odličnih deonica ali su u manjini i ako hoćeš negde da zapališ 100+km ne mogu se izbeći očajni putevi. Preko 150 retko napravim ali voleo bih da udesim da recimo 100-120 mogu bez problema a na tim ređim izletima kako bude, samo da se baš ne raspadnem totalno :).
Za ruke se ne žalim, uvek može da se popusti stisak i sačuvaju zglobovi, a i ručke su odlične. Sedlo je dobro a ram čelični. Verovatno ću ipak probati i tu šticnu pa valjda će biti bar male koristi.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika