sticna sa amortizerom ili bez amortizera....
#3
Postavljeno 12 May 2012 - 01:21 PM
Sto se kormana tice on je napravljen da omoguci mnogo razlicitih hvatova da bi vozacu uvek bilo udobno zato se i stavlja na trekere.Svakako bi mnogo lepse izgledao neki os lowriser korman.
Kupujem jedan xtr paralelogram u ocuvanom stanju(bez lufta)!
#6
Postavljeno 12 May 2012 - 05:23 PM
#7
Postavljeno 12 May 2012 - 06:05 PM
#10
Postavljeno 12 May 2012 - 09:30 PM
#11
Postavljeno 13 May 2012 - 05:07 AM
To je malo komplikovanija tema ali u slucaju sticne desava se bas suprotno, ti o pedalu a ono pocne guza da se odize pa ne dolazi do absorbcije potisne sile. To o cemu pricate se desava na standardnom biciklu sa amortizerima prednji, zadnji, oba, ali se ne desava kod lezecih bicikala sa amortizerima, zar ne? Kao sto rekoh zanimljiva tema ali sa aspekta fizike tako da ne bih dalje o tome.
Pošto sam probao sve kombinacije: bajs sa amortom, bez njega, šticna s amortom i bez njega (a sve na ISTOM biciklu, tj. ramu & točkovima), mogu reći da je i moje iskustvo:
amorti crpe snagu i šit su za asfalt, dok šticna s amorotm, na tvrdim alu ramovima (kakvi su 99% njih) je spas po našim šit putevima.
Amort na sicu je bez veze za bajs na kom se trenira, ili vozi sportski, pa se više upinje u pedale i manje je telo oslonjeno na sam sic, ali za bajs za svakodnevnu, pa i opušteniju vožnju je super stvar. Samo proveri da amort bude tvrd (na dnu se obično može podesiti predopterećenje opruge), tako da ne bude stalno kao pogo, nego da odradi samo kod većih džombi. Trebalo bi da se skoro uopšte ne sabije kada samo sedneš svojom težinom na bajs. Tako barem meni odgovara.
Korman: ja imam ravan korman. Lepo je kad imaš više opcija za položaj ruku, barem kod dužih vožnji. A za kratke gradske vožnje je bolji ravan jer je lakši, jednostavniji.
#13
Postavljeno 13 May 2012 - 10:52 AM
Koliko su dugotrajne te šticne, neće brzo da se razglavi nešto ili počne da škripi? Sad vidim da capriolo ima toga, nije ni skupo pa ću da pogledam sledeći put uživo.
Ne znam koje ti je "polje specijalnosti" ali predlazem da se zapitas nesto u fazonu:
koliko dugotrajana je amort...
koliko dugotrajan je auto...
koliko dugotrajan je PC racunar...
sve to zavisi od raznih faktora
a jedan od najbitnijih je LOVA!
Znaci, za 15 eu nemoj da ocekujes da bude super-extra-mega!
Pitanje je da li ti se daje po 150eur za one od kojih to mozes da ocekuje?
Ono sto mislim da je zanimljive je
(ako/kada se definise neka finansijska konstrukcija/racunica)
koja vrsta je korisnija u kojim uslovima
posto kao i sve ostale suspenzije
postoji podela na razne konstrukcije (teleksopske, paralelogramske, kombinovane)
po vrstama opruge (čeklična, vazdušna) dampinga i ko zna kakve jos.
#14
Postavljeno 13 May 2012 - 11:23 AM
Koliko su dugotrajne te šticne, neće brzo da se razglavi nešto ili počne da škripi? Sad vidim da capriolo ima toga, nije ni skupo pa ću da pogledam sledeći put uživo.
To ne znam. Na mom bajsu traje već dve godine. Ima minimalno lufta levo-desno. Možda stepen, dva. Vozio sam jedan bajs star preko pet godina, koji je vozio dosta težak čovek. E, tu je bilo već dosta lufta. Pretpostavljam da ima različitih nivoa kvaliteta.
Mada više volim gibak, čelični ram, i malo deblje gume, nego razne amortizere. Osim za zimu i slane puteve, tu je alu ram zahvalan i zato ga vozim.
#15
Postavljeno 13 May 2012 - 02:10 PM
#16
Postavljeno 13 May 2012 - 02:17 PM
Nemam polje specijalnosti ali da pogledam šta ima unutar te šticne i kako je izvedeno, odmah bi znao šta i koliko da očekujem.
Cenim da ipak ima koristi od toga i da nije samo za ukras kao one low budžet viljuške.
Da li i te jeftinije varijante imaju podešavanje tvrdoće?
Edit: Ulete Dušan u međuvremenu... E baš to sam pomislio "hmm možda da kupim tu šticnu :)"
Meni ta 2-3 cm odlično zvuče pogotovo ako bi mogla da se podesi tvrdoća. Sedlo te neravnine nema teorije da upije, koske probiju kroz gel i udaraju u plastičnu osnovu. Prekjuče sam odvezao 160km po lošim putevim, raspao sam se, još se oporavljam. Siguran sam da ni bici šorc neće te probleme u potpunosti rešiti pa mi svako dodatno upijanje vibracija znači. Ali ne na uštrb efikasnosti, znači na šire gume se ne vraćam.
#17
Postavljeno 13 May 2012 - 02:43 PM
http://www.canecreek...onent-seatposts
http://sheldonbrown....es/springs.html
#18
Postavljeno 13 May 2012 - 03:14 PM
Samo gledam ako mogu sebi dodatno da pomognem-olakšam na neki jednostavan i jeftin način pa mi ovo zapalo za oko. Nije da nisam video ranije nego nisam obraćao pažnju, jednom prilikom mi je i burazerov ortak što prodaje bajseve pokazivao bajs sa takvom šticnom i hvalio je ali ja tad nisam ozbiljnije uzimao u razmatranje.
#19
Postavljeno 13 May 2012 - 05:12 PM
Da li i te jeftinije varijante imaju podešavanje tvrdoće?
Trebalo bi da može da se dotegne opruga pa da bude "tvrđa". Opet, meni to stoji na biciklu za kuća-posao-pijaca. Tvrdi alu ram koji ne rđa kad su zimi slani putevi, a ružan je i izgreban da ga ne kradu. Bajs s kojim radiš 160 km u danu (ako sam dobro razumeo) bi ipak trebalo da ima dobar ram, gume, sic, ručke, tako da ti ne treba nikakva opruga/amort za drum. Gume, uvijanje čelika i dobar raspored težine bi trebalo da vožnju učine prihvatljivo udobnom na drumu, čak i na našim drumovima. Taj amort u sicu ima smisla za bajs na kom se sedi uspravnije, pa je veće opterećenje na samom sicu. Dobra stvar su i oni brooks Sicevi s federima, samo to košta.
#20
Postavljeno 13 May 2012 - 06:03 PM
Za ruke se ne žalim, uvek može da se popusti stisak i sačuvaju zglobovi, a i ručke su odlične. Sedlo je dobro a ram čelični. Verovatno ću ipak probati i tu šticnu pa valjda će biti bar male koristi.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika