Uvod u road cycling
#41
Postavljeno 17 March 2012 - 08:13 PM
Posle toga ce se mtb koristiti za off road a drumas za raod znaci svaki bicikli ima namenu za svoj teren i lepo neki City bike za grad
#42
Postavljeno 17 March 2012 - 10:32 PM
...to vam je poredjenje npr Porshe 911 gt3 i cayenne, sa jedne strane i sa druge strane ima te super automobile istog proizvodjaca . Jedan i drugu su gracki automobilcici ali naravno nisu prakticni za grad, jedan ima niskoprofilne gume, nizak klires, tvrd je, a sa druge strane susta suprotnos. Ni jedan ni drugi nisu po svojoj konstruciji namenjen za svrljane po gradu, ali ih ljudi voze, jedan je namenjen za pistu (asfaltnu) a drugi za of road... tako je za drumasa i mtb.a
Posle toga ce se mtb koristiti za off road a drumas za raod znaci svaki bicikli ima namenu za svoj teren i lepo neki City bike za grad
Auu... gde ti ode?! Kakvi crni poršei...pa na sve to još ispade Kajen offroad??!
Da mi je da vidim jednog Kajena na offroad-u verovatno čudom ne bih mogao da se načudim!
Niti pravog offroad vešanja niti pravog reduktora! A o besmislenosti upotrebe tako skupog auta na offroad vožnji suvišno je i raspravljati! Ne mešaj bre babe i žabe.
Ajde da se manemo komparacija sa četvorotočkaškim svetom i da kolege "drumadžije" (ako je iko pomislio dr..adžije sram ga bilo )prenesu neka konkretna iskustva i zapažanja.
*KUPUJEM GIRVIN VECTOR ILI NOLEEN SUSPENZIJU
#43
Postavljeno 27 March 2012 - 11:26 PM
....Auu... gde ti ode?! Kakvi crni poršei...pa na sve to još ispade Kajen offroad??!
Da mi je da vidim jednog Kajena na offroad-u verovatno čudom ne bih mogao da se načudim!
Niti pravog offroad vešanja niti pravog reduktora!....
Da te odmah razuverim prvi i drugi klip
Naravno da se vratimo na temu Uvod u road cycling sto se tice asfalta meni je road bicikli ne prikosnoven, valjda zato sto sam prvi ozbiljniji bicikli imao bio bas road(bio je klubski), nekako se prosto na njemu osecam prirodno ako to mogu tako da nazovem, naravno taj bicikli nije spreman na izazove kao mtb, vidis rupu stisnes zube dignes se iz sedla, pa sta bude, a najcesce nebude nista,posto tu je suspenzija i naravno ausic, dok kod road bicikla, do poslednjeg momenta ili probas da preskocis ili da zaobidjes rupu posto posledice sem gume mogu biti i iskrivljen bandas i par puktnutih zbica...
Sto se tice prenosa za vikend sam pravio neki mali krug od 50 60 km posto sam se nedavno vratio biciklizmu inace vozam vecinom napred na 39-ci navikavam noge na kadencu pa postepeno sto se kaze ulazim u trening... i u povratku odlucim da bacim na veliku sajbnu (50) a nazad od sam voza od 14 do 17 zubaca na kaseti i kadenca izmedju 90 i 100 tako nekih par kilometa brzine su se vrtele oko 40 km/ h sa blagim trnucem u nogama naravno sve zbog nedostatka kondicije, a kamione necu jos da pratim i ako je dobrar trening za kadencu, posto nisu pokrpljene sve rupe koje su se pojavile posle zime da se nebi ispruzio po asfaltu koliko sam visok inace nekad sa prenosom 52-14 sam pratio kamion nekih 20 km na brzinama oko 75 km/h bukvalno vetar mu je gurao , zaverglam na svakih 10sekundi koliko mogu fizicki da navrtim - otpor ne osecam(tad sam bi mlad i lud to je svakako rizicna voznja svega na desetine cm od prikolice kamiona + velika koncentracija i gledanje u stop svetla i slusanjea kako voazac vozi kamion to je bilo ovakvo samo sporije) tako da brzine na road biciklu nemoraju biti nimalo male negde neko rece da su drumasi mazohisti, to je verovatno misljeno za brdo, jer kod nas je valjda takav trend da se vozi dubl a preko kod rekreativaca je mnogo vise na ceni tripl licno ga imam i verujem da se necu vracati na dubl, jel prosto kada sam poceo da se vozam ovih dana po fruskoj gori, da nije bilo male sajbne (30) , sam bi sebe kunu sto sam uopste krenuo bez dovljno kondicije i snage, a ovako sam bez nekih velikih poteskoca odvozao sve laganica... ili copmact ili tripl za rekreatvce je moaj preporuka a kaseta po izboru, a preporuka je uvek imati 25 ili 27 kao prvi zubcanik na kaseti zna cesto da zatreba...
Kocnice na road bicuklu su bas onakve kave trebaju da budu da su bolje nebi valjalo a ko hoce da se igra kupice CX ram i stavi diskove ili V - break...
#44
Postavljeno 16 June 2012 - 04:50 PM
#45
Postavljeno 17 June 2012 - 11:03 AM
Ja sam to govorio u sovjim predhodnim postovima, jedini problem sa drumašem u gradu je nesredjene biciklisticke staze i more ivinjnjaka koji vas primoraju ako ste u sprintericama da preskocite ivicnjak ili ako nemate sprinterice da skoro stanete i lagano ga savladati (iza ausica)...
#48
Postavljeno 17 June 2012 - 06:38 PM
Mislim da ova tema treba da bude malo objektivnija, a preporučivanje drumaša za vožnju po gradu ne ide u tom pravcu. Jedno je praktičnost a drugo šta se kome sviđa, sto ljudi sto ćudi, sto žena dvesta ...
#49
Postavljeno 22 August 2012 - 01:24 PM
Za vožnje po asfaltu je pesma. Ide lepo, brzo, obožavam taj osećaj brzine, što sam što u grupi. Lepo se vozi. Kad duva vetar u lice, možeš se spustiti. Ma, super je. Ipak, ima i mana.
Mane:
a) džombe.
Meni je za leđa udobniji pognutiji položaj (kad ležim što više unapred), ali tanke gume imaju svoju cenu. Čak razmišljam staviti gume od 25mm i voziti na nižem pritisku (ne trkam se).
krađa
Skrnavi bajs je puno opušteniji. Možeš ga ostaviti gde hoćeš. Nije primamljiv
c) delovi
Za MTB delova ima na svakom ćošku. Ovde kad mi je crkla triple šamaraljka - otelio sam se da je nabavim. Znači ni pare nisu u pitanju NEMA, jednostavno. Zato volim treking bajs sa acera opremom. Meni je bajs osnovno prevozno sredstvo i treba mi u voznom stanju.
d) komfor
U bilo kojim cipelama opušteno vozim treking bajs, natovarim 20 kila stvari iz radnje, spakujem jaknu i sve to na pak treger, milina. Mesta koliko voliš.
e) dijapazon upotrebljivosti
Uh, kakav izraz! Jednostavno: 90% puteva na ovoj planeti nisu asfaltirani. Drumaš je praktično neupotrebljiv na mnogim lepim šumskim putevima, prečice po gradu, preskakanje džombi na putevima, bici stazama...
Eto, tako da, pored sveg užitka, drumski bajs podseća malo na ferari. Super ako je uživanje u vožnji samo po sebi svrha (što često jeste, barem vikendima), ali prilično nepraktičan i sputavajući po mnogim pitanjima.
Sad ovo zvuči kao da pljujem, možda, ali stvarno mi je uživanje voziti drumaš pored svega navedenog. Često idem njime na posao kad god ne moram vući puno stvari. Vikendom kad idem u vožnju, u 99% slučajeva je izbor drumaš. Videću za par godina kako će biti, ali za sad planiram sačuvati oba bajsa. I treking i drumaš. Oba su lepa na svoj način.
Inače, treking bajs je kao malo brži MTB. Izdržava džombe, ali se ipak bolje kotrlja. Trpi sva moguća zlostavljanja, ali ide.
#50
Postavljeno 22 August 2012 - 05:38 PM
Nije stvar u tome da li se trkas ili ne. Kada uletis u rupu sa 40-50 na sat nema razlike da li si amater ili profesionalac. Ako ti je guma na nizem pritisku vrlo velike su sanse da ostanes bez felne (i gume). Ako je guma propisno napumpana vrlo lako se moze desiti da se nista ne desi .Čak razmišljam staviti gume od 25mm i voziti na nižem pritisku (ne trkam se).
Nije ni namenjen za takve uslove pa ne mozes to ni da mu navedes kao manu. Kao sto Ferari nije pravljen da skace po sumskim putevima .e) dijapazon upotrebljivosti
Uh, kakav izraz! Jednostavno: 90% puteva na ovoj planeti nisu asfaltirani. Drumaš je praktično neupotrebljiv na mnogim lepim šumskim putevima, prečice po gradu, preskakanje džombi na putevima, bici stazama...
#51
Postavljeno 22 August 2012 - 06:18 PM
Fizika 6 razreda osnovne cini cuda u objasnjavanju tog fenomena MTB je debelo upravljiviji, manevribilni, lakse ubrzava, bolje koci (i to iz vise razloga), bolje upija neravnine. Obrni okreni tehnicki je po gro parametara dominantan Naravno osim podvoznostiI kako je to drumas sa uzim volanom "manje" upravljiv od mtb-a sa sirim volanom?
#53
Postavljeno 22 August 2012 - 06:56 PM
Nije stvar u tome da li se trkas ili ne. Kada uletis u rupu sa 40-50 na sat nema razlike da li si amater ili profesionalac. Ako ti je guma na nizem pritisku vrlo velike su sanse da ostanes bez felne (i gume). Ako je guma propisno napumpana vrlo lako se moze desiti da se nista ne desi .
23 gume naduvam na nekih 7,5 bara i bude super - ne spljošte se, a ne osetim baš svaku neravninu. Računam da 25 gume mogu ići na 7 bara, ili čak niže a da ne budu puno osetljivije na rupe jer su deblje, ima više "mesa". Znam da debele gume naduvam na 3 bara i nema šanse da ih probuši rupa i sl. Da li dobro rezonujem?
Nije ni namenjen za takve uslove pa ne mozes to ni da mu navedes kao manu. Kao sto Ferari nije pravljen da skace po sumskim putevima .
Kako ne mogu? Ne kažem to kao manu u smislu: ovaj bajs je loše urađen. Nego kao manu tog tipa bicikla, generalno. Ograničenost na asfalt. Nemoj mi reći da ne bi bilo lepo da se po silasku s asfalta transformiše u nešto nalik MTB-u, bez potrebe da ti tu išta čačkaš!
#54
Postavljeno 22 August 2012 - 07:18 PM
Potpuno si u pravu. Pritisak za 23-ku je odlican, mozes da probas i za nijansu veci i manji pa vidis sta ti vise odgovara.23 gume naduvam na nekih 7,5 bara i bude super - ne spljošte se, a ne osetim baš svaku neravninu. Računam da 25 gume mogu ići na 7 bara, ili čak niže a da ne budu puno osetljivije na rupe jer su deblje, ima više "mesa". Znam da debele gume naduvam na 3 bara i nema šanse da ih probuši rupa i
sl. Da li dobro rezonujem?
Tacno je da se mtb gume pumpaju na 3-4 bara ali je njihva zapremina nekoliko puta veca nego drumskih guma, razlika od podloge do felne je opet bar duplo veca nego kod drumasa, imas amortizer koji drumas nema. Sve su to stvari koje spasavaju gumu i felnu pri udarcu u rupu. Kod drumasa nicega od toga nema.
Drumas je napravljen za drum i tacka. Kome se svidja, svidja, kome se ne svidja neka trazi nesto drugo . Meni ne pada na pamet da silazim sa asfalta ali to je moja stvar. Ne postoji nesto sto je univerzalno tako da neki kompromisi moraju da se naprave.Kako ne mogu? Ne kažem to kao manu u smislu: ovaj bajs je loše urađen. Nego kao manu tog tipa bicikla, generalno. Ograničenost na asfalt. Nemoj mi reći da ne bi bilo lepo da se po silasku s asfalta transformiše u nešto nalik MTB-u, bez potrebe da ti tu išta čačkaš!
#55
Postavljeno 22 August 2012 - 08:31 PM
Kocenje i ubrzanje ne spadaju u upravljivost?Posto si ocigledno zavrsio 6. razred objasni nama koji nismo . Samo upravljivost. Kocenje, ubrzanje, rupe i ostalo ne spadaju u upravljivost.
Ali hajde da se fokusiramo samo na skretanje levo desno, eto da "priznamo" da se kontrolisanje brzine i ubrzanja ne podvodi pod upravljivost kretanjem. (iako bi to iz ugla teorije sistema upravljanja bila cista stupidarija, al ajd to nije bas gradivo 6og osnovne)
Osvrnemo se na princip rada poluge, kao i na odnos sile kojom se deluje u slucaju da je jedan krak (ajd drugi da fiksiramo kao konstantan da ne bi tupili) on
1. kraci
2. duzi
Postavi se pitanje u kom slucaju je ta sila manja samim tim ugodnija za upravljanje, kao i da li se prirastaj ugla lakse precizno vodi vecim ili manjim krakom poluge?
Naravno ima tu jos jedan sitan i nezanemarljiv aspekt a to je odnost pritiska (tvrdoce) guma, njihovog dizajna (postojanje sara, ponasanje na vlaznoj podlozi ... ) ali i amortizacije u svetlu prianjanja tocka na asfalt koji mozda ima neki uticaj na upravljivost
#56
Postavljeno 22 August 2012 - 08:50 PM
Naravno da spadaju ali nije o njima rec.Kocenje i ubrzanje ne spadaju u upravljivost?
Sve je to tako krasno i tacno ali kada svu teoriju pretvoris u praksu dobijes zanemarljive razlike. Pricam naravno o coveku koji zna da vozi drumasa a ne o dunsteru koji je prvi put u zivotu seo na drumasa.Ali hajde da se fokusiramo samo na skretanje levo desno, eto da "priznamo" da se kontrolisanje brzine i ubrzanja ne podvodi pod upravljivost kretanjem. (iako bi to iz ugla teorije sistema upravljanja bila cista stupidarija, al ajd to nije bas gradivo 6og osnovne)
Osvrnemo se na princip rada poluge, kao i na odnos sile kojom se deluje u slucaju da je jedan krak (ajd drugi da fiksiramo kao konstantan da ne bi tupili) on
1. kraci
2. duzi
Postavi se pitanje u kom slucaju je ta sila manja samim tim ugodnija za upravljanje, kao i da li se prirastaj ugla lakse precizno vodi vecim ili manjim krakom poluge?
Naravno ima tu jos jedan sitan i nezanemarljiv aspekt a to je odnost pritiska (tvrdoce) guma, njihovog dizajna (postojanje sara, ponasanje na vlaznoj podlozi ... ) ali i amortizacije u svetlu prianjanja tocka na asfalt koji mozda ima neki uticaj na upravljivost
E da, zaboravio si brzinu reagovanja, a tu kraci krak odnosi pobedu jer su sile upravljanja u oba slucaja zanemarljivo razlikuju.
Pa kada u celu pricu ubacis i preciznost upravljanja i brzinu upravljanja onda to nije bas tako jednostavno i ocigledno kao sto izgleda .
#57
Postavljeno 22 August 2012 - 09:03 PM
Brzina i preciznost kod sistema upravljanja nikada ne idu pod ruku. Sto je sistem brzi to je manje precizan, a sto je precizniji to je manje brz.Pa kada u celu pricu ubacis i preciznost upravljanja i brzinu upravljanja onda to nije bas tako jednostavno i ocigledno kao sto izgleda .
E sad kako si i sam rekao kada je brzina u pitanu, kraci krak poluge odnosi pobedu.Istina, drumski korman je brzi. E sad to je svojevrsni paradox, kada se zna namena druskog bicikla.
Naime u drumskoj trci nema posebne potrebe za brzinom upravljanja, skoro da nema ostrih krivina, iznanadnih prepreka i drugih ezoterija karakteristicnih za teren.Drumska voznja nije dinamicna kao terenska. A cega ima, pa ima vece brzine kretanja. Bas zbog vece brzine kretanja tu je potrebnije preciznije vodjenje jer mali prirastaji ugla u pobudi pri velikoj brzini daju velike u odzivu.
#58
Postavljeno 22 August 2012 - 09:32 PM
Ali zaboravljamo da se bicikl ne vozi samo volanom vec i celim telom. Bez obzira na "uzak" volan na drumasu ili "sirok" na mtb-u onaj ko zna da vozi proterace tocak tamo gde hoce sa tolerancijom od par cm levo/desno. Vise nego dovoljno za normalnu voznju u realnim uslovima .
#59
Postavljeno 22 August 2012 - 09:56 PM
Kod MTB-a je to iznudica. MTB osstvaruje svoj terenski smisao tek sa trkatorkama, daklem sirokim gumama. Njihov otpor se u krivinama oseca i tu je veca poluga od pomoci, moze se raci da je cak pomalo iznudjena. To ja svakako placeno brzinom reakcije.Pa o tome i pricam. Nije sve bas tako jednostavno kao sto izgleda . Kao sto drumas ima ono sto mu ne treba tako i mtb ima ono sto mu smeta, sirok volan za smanjenu preciznost upravljanja.
Bicikl jesta jako prosta sprava, ali eto stvori se oko njega teorija ocas posla koja vec pogotovu kada je izrazena pomocu matematickog formalizma vise i nije tako trivijalna Jbg sve je relativnoAli zaboravljamo da se bicikl ne vozi samo volanom vec i celim telom. Bez obzira na "uzak" volan na drumasu ili "sirok" na mtb-u onaj ko zna da vozi proterace tocak tamo gde hoce sa tolerancijom od par cm levo/desno. Vise nego dovoljno za normalnu voznju u realnim uslovima .
#60
Postavljeno 23 August 2012 - 02:32 PM
Počelo je da se raspravlja šta je bolje MTB ili ROAD, rešenje ove jednačine je Tracking - Hibrid. Ako mene pitate ja bi stavio na MTB 29 neke 32mm gume koje mogu da se duvaju na visoke pritiske i napravio manje više kompromis za asfalt.
Debata koja je ovde počela da se vodi upravljivosti udobnosti osetljivosti tockova za neravne puteve itd. Pogledaj te automobile uvezu ih iz inostranstva preliš po 500 000 km vrate kilometrazu na 200 000 i kao stvarno 200 000 km, a preko su putevi kao piste, nema džombi, rupa i svega sličnog čega nebi smelo da bude ili ne bude na putu. Šta sam hteo da kazem kada su dobri putevi , male su potreba za amortizacijum i svim silama koje dolaze od dole prema gore ,tako je i sa biciklima i ako imate dobre puteve sigurno ce se čovek osećati prijatinije na drumskom biciklu zbog same pozicije sedenja, ali kada se uzme u obzira da ja npr duvam gume na mom biciklu na 8.5 - 9 bara, naravno da osetim svaki kamičak, a ako pritisak pade ispod 6 bara mali zarez preko puta (pukotina od 5 - 6 cm) moze da znači zmiski ujed na gumi. Što se tiče upravljivosti drumski bicikli je tu mnogo ekpolozivniji, a to su vam dva razloga gume sa velikom pritisku (znaci nema bočnog uvijanja guma) i nema suspenziju. Znači kada bi MTB stavi naprd krutu vilu (ili zaključ amortizer , koji ivek malkice amortizuje) i gume 26 x 1 ozv na kormanu bi bio skoro isti ( širi ili iži korman za par santimetara ne igra nikakvu ulogu u refleksu jer nema redukcije tj nije Volan nego Korman ) Kod automobila to se radi sa punim silen blokovima svi luftevi koji postoje u sistemu oslanjanja i upravljana gumene delove zamenjuju plasitčni i mesingani a amortizeri idu na maksimalnu tvrtoću sa brzim reakcijama na neravnine. a gume , široke koliko treba i sa niskim profilom radi manjeg uvijanja i bržeg reagoovanja.
Svi znaju da je drumski bicikli krut da nema amortizere itd ali na asfaltu je car. Što se tiče kočnica one su baš onakve kakve trebaju da su imalo jače, nebi valjalo, ko nije zadovoljan kočnicama na druskom, uzme CX ram sa Y( i stavi v -break) ili disk kočnicama...
Što se mene tiče ovu temu više ne treba gušiti šta je bolje ili lošije(MTB- Road - Traciking) treba da se vode polemike i saveti šta, kako, gde način treniranja, problemi, izbor prenosa da li triple, duble, copact, položaj sedenja, koje gume 18 20 23 25 itd znači na sve ne doumice na koje ljudi nailaze.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika