Uvod u road cycling
#1
Postavljeno 14 March 2012 - 03:54 PM
Hvala unapred!
#4
Postavljeno 14 March 2012 - 07:22 PM
Edit : A što se brzine tiče što bi Gagi rek'o : " sve je u glavi " ! Evo na primer, ja vozim do 100 km/h ! Rekord mi je, pa...negde oko 90 km/h ! Pojedeš oko 200 i po' jaja i pičiš...pa kad stigneš u danu do 500km onda malo odmoriš !
#5
Postavljeno 14 March 2012 - 08:46 PM
Nikada nisam vozio road bike. Proslu godinu sam vozio hibrid Trek FX 7.1.Zamolio bih nekoga da me uputi u osnovne razlike izmedju obicnog i road biciklizma. Koja je razlika u brzinama. Na Trek FX 7.1 sam isao prosecno ~20 km/h, a maksimalne brzine su bile nesto vise od 30km/h. Gde je to u poredjenju sa road bajsevima? Kako izgleda voznja road bike po gradu (ivicnjaci, neudobnost,...)?
Hvala unapred!
A da neko ko je već prešao sa MTB-a na pravog drumaša napiše svoje utiske?
Meni se nekako čini da je prelaz na drumaša zahtjevan po pitanju snage, odnosno da su prenosni odnosi "otežani", odnosno pomjereni prema gore, što se tiče brzine, pa je tako potrebno potroštiti malo više snage uzbrdo, a mnogo lakše dostići neke velike brzine nizbrdo.
I da je, između ostalog, zbog veličine točka i aerodinamičnije pozicije, mnogo lakše održavati mnogo veće prosjeke nego na MTB-u.
Any thoughts?
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#6
Postavljeno 14 March 2012 - 09:50 PM
1. Neudobna pozicija pri vožnji, zbog radi manjeg otpora vazduha, pogotovo ako se spustiš na donje ručke, muka je i da držiš glavu gore da bi video put ispred sebe, osim ako ne buljiš u zadnju gumu drugara ispred tebe,
2. Viši/teži stepeni prenosa pogodniji za veće brzine,
3. Lošija manevrabilnost (jel' se ovako piše? ) zbog užeg kormana,
4. Tanke i tvrde gume. Vožnja uz ivičnjak? Ne čak i da ti je pop osveštao gume i točkove,
5. Nežnija konstrukcija rama,
6. Generalno skuplji delovi (moj utisak),
7. Ajmo drugari ožežite po drumašima i nastavite niz...
Ne mogu da se setim ni jedne pozitivne stvari . Možda jedino što mislim da je sve podređeno razvijanju (i održavanju) većih brzina.
I ja bih voleo da čujem više ovakvih utisaka.A da neko ko je već prešao sa MTB-a na pravog drumaša napiše svoje utiske?
#7
Postavljeno 14 March 2012 - 10:37 PM
Trek FX 7.1 je hibrid!
Dalje, ja sam krenuo sa MTB-om pre dosta godina a tek 4-5 vozim i drumaša, dok ga od pre koju godinu i lično posedujem (sada sam zamenio ram i vilu i sada je ciklo-kros)...
Generalno, bajk je tvrđi i pravljen je za brzinu. Gume su u proseku debele (široke) 23-25mm, za razliku od MTB-a gde su oko 2" (inča) i naduvavaju se na velike pritiske - 6-8bara klinčer a tubular i do 12bara!
Telo je spuštenije i pozicija agresivnija nego na hibridu, odnosno razlika između hibrida i drumaša je da je prvi za rekreaciju i cikloturizam (i šta god još može da se smisli) a drumaš je za trkanje.
#8
Postavljeno 14 March 2012 - 10:45 PM
#9
Postavljeno 14 March 2012 - 10:53 PM
Upravo tako!Generalno, trebalo bi čovek da isproba drumaš, pa da donese odluku da li da se time bavi ili ne. Čini mi se da mnogi onako olako razmišljaju o tome, a da se mnogo manje drumaša "zapati" i u praksi.
Jednom se živi i treba probati svašta!
Ja sam probao i hibrid i DH i freeride bajkove sa jedne strane a sa druge drumaša, ciklo-kros i TT od čega sam samo TT vozio najmanje, samo jedan kratak krug, ali mi je i time bilo jasno koliko je brz
#11
Postavljeno 15 March 2012 - 10:48 AM
Drumaše svi pljuju kao neudobne, tvrde, naši putevi loši za tanje gume od MTB-a (za početnike to i dalje važi)... itd, itd.
Probao sam par drumaša i ne mogu reći da mi se nije svidelo... sve do prošle godine kada se prelomilo i kupih CR1 karbonca s ultegrom i ne pokajah se ni za jednu niplu!
U isto vreme sam za MTB kupio i ceo pogonski set XT-a kako bih ga pripremio za novu sezonu (prošle godine) i evo gotovo godinu dana sve još uvek stoji na tavanu. MTB opran, podmazan, pod najlonom, pored njega novi delovi čekaju da se namontiraju, a ja ne silazim s drumaša. Eto toliko mi se svideo!
Da je tvrđi, jeste, al nije kamen.
Da su nam loši putevi, jesu, ali imaš oči, korman i iskustvo, sve se može zaobići a i preskočiti. Ali može drumaš i više - nekoliko puta sam ga vozio po makadamu između Bečmena i Progara (okolina BG-a) (još nisu dovršili to parče), bez ikakvog defekta...
U vožnji MTBa, na usponima sam mrzeo amortizer jer volim tvrd odlonac kad vozim ausic, ima Recon lockout... ali nije to-to.
Delovi... nisu skuplji od MTB-a, koliko mi se čini čak su za nijansu i jeftiniji (mislim pre svega na potrošne delove, ne na ramove, vile i drugu egzotiku).
Brzina... tu mu MTB ne može ni primirisati.
Usponi... ko uspone organiski ne podnosi pa se MTB-u penje na Iriški, Avalu, Rajac... sa prenosom 1-1, tj više voli ići na obrtaje, MTB mu je gotovo sigurno bolja varijanta. Ali ako na uspon gleda kao na izazov koji hoće čovek da savlada, pobedi neko svoje vreme, oseti kako umire svaki mišić i ostane bez daha, onda je drumaš bolja varijanta. Može se i na MTB-u ostati bez daha, samo promeniš zupčanik, ali na drumašu... možeš donekle popeti lanac na lakši prenos, ali ako brdo nastavlja i postaje još strmije onda na to gledam kao izazov ili lanac ili ja – ko pre pukne Mali procenat motivacije daje i sama brzina, jer se drumašem se brže krećeš kako god okreneš... pa čak i uzbrdo.
Saginjanje... ne mora čovek da se sagne na drumašu da bi ga vozio, može i da „plovi“ kao jedro Primer: košava!!! Na MTB-u čovek bi se rado spustio ispod kormana, samo da malo ublaži otpor, dok na drumskoj krstarici je to i izvodljivo.
To treba gledati kao prednost a ne nešto kao „UH!“ Ako mi je baš sve mrsko i teško, možda je bolje promeniti sport... npr ribolov, šah... ili nešto treće
Sve u svemu, moje jednostavno mišljenje: MTB je zakon za šumu, njivu, proplanke... (ni za trun asfalta), a drumaš je samo za taj asfalt koji nije za MTB. Uživati se može i na jednom i drugom!
#12
Postavljeno 15 March 2012 - 12:11 PM
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
#13
Postavljeno 15 March 2012 - 01:19 PM
Ja vozim skoro iskljucivo po asfaltu. Sa mojim FX 7.1 sam presao ~700km od septembar 2011.
Primio sam se na Trek 1.1 ali nigde ne mogu da nadjem velicinu rama koja bi mi odgovarala (25" tj 62cm). Kod nas to jednostavno ne postoji. Maksimalna je 58cm. Mi likovi od 194cm+ smo diskriminisani totalno
Videcemo...Za sada je Trek FX 7.2 najizvesniji. Steta sto njegov prednji prenos ne dozvoljava malo vecu brzinu.
Samo da stignu ti Trekovi vise
#14
Postavljeno 15 March 2012 - 02:17 PM
#15
Postavljeno 15 March 2012 - 03:31 PM
Ali ako na uspon gleda kao na izazov koji hoće čovek da savlada, pobedi neko svoje vreme, oseti kako umire svaki mišić i ostane bez daha, onda je drumaš bolja varijanta.
Bravo majstore. To je ono sto velika vecina ne shvata a sto je sustina sporta, pobediti samog sebe a ne protivnika.
A za one druge koji "uzivaju" u voznji ili idu na pijac biciklom uvek ostaje MTB sa uvek jos jednom "laksom" brzinom bez obzira koliko bili slabi i koliko jak uspon bio .
#16
Postavljeno 15 March 2012 - 03:58 PM
#17
Postavljeno 15 March 2012 - 04:01 PM
#20
Postavljeno 15 March 2012 - 04:36 PM
Ne bih da uporedjujem bajkove za razne namene, stvar izbora, samo cu ih se kratko dotaci, bez potenciranja sta je za koga…a vise se osvrcem na drumasa…
Trkaca bicikla – Specijalka - Drumas…i ja vozim drumasa.
Ko voli i zeli brzinu na svoj sopstveni pogon…i njegovo telo moze da izdrzi i prilagodi ga vise polozenom polozaju i da vozi po asfaltu…to je to…
Polozaj na njemu je od 45 pa do 90 stepeni u odnosu na tlo, sve zbog oblika i polozaja kormana, treba navici ledja, kicmu, krsta, zadnjicu, ruke na taj plozaj, a sve zbog aerodinamike i sto manjeg otpora vazduhu, taj polozaj nije za nekoga ugodan kao polozaj na city / tracking bajku [tu je vise sedeci polozaj, teziste je vise na zadnjici], dok su ciklokros bicikli slicni drumasima, samo su jaci, a koriste se za sve podloge [gume su im i do 35-ce]…
Mtb - samo ime govori za sta su…planinske i neuredjene puteve i staze…
Drumas ima kruci, tanji i laganiji ram, menjaci [samaraljke] postavljene na mesto i polozaj vozaca za ostvarivanje vece brzine i manjeg otpora vazduha…kao i brzog menjanja brzina bez promene polozaja na bajku.
Sedista su uza…ali i ne i uvek neudobnija, na sediste se oslanjamo, ali mogu i sira, kako kome kakvo odgovara…zbog udobnosti…i opet preteznog polozaja u samoj voznji…
Kocnice sasvim pouzdane…
Pedale, po meni kombinovane, spd / platform…u zavisnost gde se vozi, da li na otvorenom, uz brdo ili u gradskoj guzvi…
Tanke gume zbog manjeg otpora kotrljanju i postizanja vece brzine [jesu neudobnije od sirih guma, ako se recimo posle 23-ki postave 32-ke, drasticno se oseti veca udobnost], a o upravljivosti, pa nisam bas siguran, ja nemam problema, to je sve stvar navike a i kvaliteta guma…
Obruci lagani i uzani, ipak navijam za 36 zica, bas zbog ivicnjaka, rupa, neravnina…
Pretezno 2 sajbne napred [53-39, 52-39, 50-34.. ili nesto drugaciji odnos], a pozadi od 7,8,9,10 i 11 zupcanika / brzina [broj zuba od 10,11,12 – 23,25,27,28,30,32]
Po meni, nije ga ni tesko a niti naporno voziti, samo ako telo taj polozaj podrzava, a ako se vodi racuna i o kadenci…i odgovarajucem stepenu prenosa, to je to, brzine i do 40,50,60,70 km/h…zavisi da li ste u stanju da ostvarite kadencu od recimo 110, na 52-11…normalno, na ravnom putu…i plovite…ali kadenca od 110 je ipak teska za rekreativca…
Ipak, stvar zelje…grad, put i asfalt naspram planine i sume…sve ima svoje…
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika