Bikefitting
Started By
barda
, Jan 30 2008 07:35 AM
10 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 30 January 2008 - 07:35 AM
Da li postoji ovako nesto kod nas?
http://www.adventure... ... =74&rid=10
Izmere vas na sve moguce nacine i odrede velicinu rama i poziciju volana i sedista.
To kod komsija kosta oko 1000 din
http://www.dreambike...kl.php?id=13074
http://www.adventure... ... =74&rid=10
Izmere vas na sve moguce nacine i odrede velicinu rama i poziciju volana i sedista.
To kod komsija kosta oko 1000 din
http://www.dreambike...kl.php?id=13074
#2
Postavljeno 30 January 2008 - 08:35 AM
Merenje svega i svačega... prvo, imaš one koji tvrde da to nije tako korisno kao što drugi tvrde, jer... Onda, imaš to da ti premere sve živo i onda ti pokažu na jedan od tri modela ramova u radnji Treće, možeš to sve i uz pomoć prijatelja/ice da izmeriš, i nađeš neki od n 'veličinatora' na internetu pa tamo dobiješ podatke o dimenzijama. Četvrto, odeš kod Kovjanića, koji ti napravi ram po meri, ali to će da košta.
#3
Postavljeno 30 January 2008 - 12:34 PM
Ok, i mislio sam da je dovoljno da se nadjes u odredjenoj velicini rama i to je to, ali sam primeti da kada uzmem od brata Scotta YZ2 MX20, ne mogu nikako da namestim poziciju. Mnogo mi teze ide okretanje pedala, nego kod mene na Polar Mirazu. Tu je ocigledno razlicita geometrija rama, nije samo razlicito podesavanje kormana i sedista.
Da li ima neka tema vise o geometriji ramova?
Ocigledno da meni vise odgovara geometrija rama od Miraza, ali mozda je to i stvar navike?
Koja su vasa iskustva
Da li ima neka tema vise o geometriji ramova?
Ocigledno da meni vise odgovara geometrija rama od Miraza, ali mozda je to i stvar navike?
Koja su vasa iskustva
#4
Postavljeno 30 January 2008 - 04:22 PM
Par tema gde se pominje velicina rama.
viewtopic.php?f=5&t=452
viewtopic.php?f=5&t=19
racunanje velicine rama
Mirage i Scott YZ2 MX20 su dve razlicite geometrije rama, tako da svaka promena pozicije na bajsu poprilicno se oseti.
Bajs (citaj ram) se kupuje prema nameni za koju ce biti koriscen, sto u startu govori obrati paznju na njegovu velicinu. Odabirom adekvatnog rama i odgovarajuce velicine resio si pola posla. Ostala sitna podesavanja resavas odabirom prave lule i podesavanjem sedista. Nema tu neke velike mudrosti.
Pre 10-12 godina moj drugar (sminker) ode kod Kovjanica da mu pravi ram (special) po meri. To je bio i neki prelazni period kada se prelazilo sa celicnih na alu ramove. Izmeri njega Kovjanic od glave do pete i kaze mu ram je gotov za primer 10 dana.
Kupi on tako gotov ram i donese u klub da se hvali i prebacuje delove sa starog Bianchija. Uporedjivanjem novog i starog rama on je bukvalno dobio jos jednu rupu na saksiji. Velicina, duzina je bila gotovo identicna, dok se jedino zadnja viljuska razlikovala samo u konstrukciji.
Tezina rama je bila 50 grama manja u korist celicnog rama, a on od muke da pukne. Tezinu je jedino skinuo kupovinom nove alu viljuske, jer stara nije pasovala.
Na kraju je dobio fina podesavanja lulom i sedistem (kao na starom bajsu), a to je sve bogami poprilicno kostalo.
viewtopic.php?f=5&t=452
viewtopic.php?f=5&t=19
racunanje velicine rama
Mirage i Scott YZ2 MX20 su dve razlicite geometrije rama, tako da svaka promena pozicije na bajsu poprilicno se oseti.
Bajs (citaj ram) se kupuje prema nameni za koju ce biti koriscen, sto u startu govori obrati paznju na njegovu velicinu. Odabirom adekvatnog rama i odgovarajuce velicine resio si pola posla. Ostala sitna podesavanja resavas odabirom prave lule i podesavanjem sedista. Nema tu neke velike mudrosti.
Pre 10-12 godina moj drugar (sminker) ode kod Kovjanica da mu pravi ram (special) po meri. To je bio i neki prelazni period kada se prelazilo sa celicnih na alu ramove. Izmeri njega Kovjanic od glave do pete i kaze mu ram je gotov za primer 10 dana.
Kupi on tako gotov ram i donese u klub da se hvali i prebacuje delove sa starog Bianchija. Uporedjivanjem novog i starog rama on je bukvalno dobio jos jednu rupu na saksiji. Velicina, duzina je bila gotovo identicna, dok se jedino zadnja viljuska razlikovala samo u konstrukciji.
Tezina rama je bila 50 grama manja u korist celicnog rama, a on od muke da pukne. Tezinu je jedino skinuo kupovinom nove alu viljuske, jer stara nije pasovala.
Na kraju je dobio fina podesavanja lulom i sedistem (kao na starom bajsu), a to je sve bogami poprilicno kostalo.
#5
Postavljeno 30 January 2008 - 04:48 PM
nisam citao sve navedene tekstove, ali bilo bi interesantno kad bi negde moglo da se odradi kompletno merenje i podesavanja opreme.
Ipak bitna je korektna pozicija, zbog kolena, ledja, ruku..
Nije neobicno da tokom sezone u skladu sa utreniranosti dolazi i do blagih promena u poziciji.
Ipak bitna je korektna pozicija, zbog kolena, ledja, ruku..
Nije neobicno da tokom sezone u skladu sa utreniranosti dolazi i do blagih promena u poziciji.
#6
Postavljeno 30 January 2008 - 05:27 PM
Predlazem za one koji nisu zadovoljni svojom pozicijom i one koji bi provererili svoju poziciju da svrate do nekog biciklistickog kluba gde ce strucni ljudi svojim savrtima besplatno pomoci.
Neocekujte da izmenjaju pola bicikla, ali podesice Vam sediste i volan u mogucnostima koje bicikl pruza u tom trenutku. Ukoliko bude potrebno dobicete savet koji deo skripi i treba menjati radi bolje pozicije.
To su sve ljudi sa visegodisnjim iskustvom koji su monogo dali za biciklizam i vole biciklizam, tako da par saveta oko pozicije je rutinska stvar, zato napred bez ustrucavanja.
Ja sam svedok i ucesnik kada na rekreativnim turama takmicari i ljudi iz klubova samovoljno i dobronamerno prilaze rekreativcima kod kojih se iz aviona vidi da pozicija na bajsu nije dobro podesena, i pousavamo da im pomognemo kako bi im voznja bila sto udobnija i lakse pratili ostatak karavana.
Usput ako ste zagrizeni rekreativac, probajte se uclaniti u neki od klubova i oprobati u takmicarskim vodama. Nista ne gubite, a mozete samo da dobijete!
Neocekujte da izmenjaju pola bicikla, ali podesice Vam sediste i volan u mogucnostima koje bicikl pruza u tom trenutku. Ukoliko bude potrebno dobicete savet koji deo skripi i treba menjati radi bolje pozicije.
To su sve ljudi sa visegodisnjim iskustvom koji su monogo dali za biciklizam i vole biciklizam, tako da par saveta oko pozicije je rutinska stvar, zato napred bez ustrucavanja.
Ja sam svedok i ucesnik kada na rekreativnim turama takmicari i ljudi iz klubova samovoljno i dobronamerno prilaze rekreativcima kod kojih se iz aviona vidi da pozicija na bajsu nije dobro podesena, i pousavamo da im pomognemo kako bi im voznja bila sto udobnija i lakse pratili ostatak karavana.
Usput ako ste zagrizeni rekreativac, probajte se uclaniti u neki od klubova i oprobati u takmicarskim vodama. Nista ne gubite, a mozete samo da dobijete!
#8
Postavljeno 30 January 2008 - 05:51 PM
Nemora bas 12 godina, moze i 15-16 za decake i devojke bez ogranicenja. Nisu svi clanovi takmicari! Imas raznih funkcija po klubovima. U zavisnosti od volje interesovanja pojedinca lako se dodje do neke funkcije. Naravno ne ide sve preko noci nego svojim tokom.
Samo ko je jos lud da trosi svoje slobodno vreme na nesto gde nema uopste koristi. Jedino neki veliki entuzijasta.
Samo ko je jos lud da trosi svoje slobodno vreme na nesto gde nema uopste koristi. Jedino neki veliki entuzijasta.
#9
Postavljeno 30 January 2008 - 09:55 PM
Keva (tj. ćale) svih podešavanja bez mnogo sviranja:
http://www.jimlangle...nk/bikefit.html
Sesti na tuđi/novi bicikl je k'o ući u tuđu kožu. Kad sam terao starog Polara, moj ortak nabavi neku svemirsku Meridu. Sednem na nju, ma idi, mislio sam da ne bih izdržao 10 km na njoj a da ne umrem.
A iz ličnog iskustva sa nameštanjem šticne/sedišta/volana/rogova mogu da kažem da je razlika između agonije i odličnog bajka često 1 cm
http://www.jimlangle...nk/bikefit.html
Sesti na tuđi/novi bicikl je k'o ući u tuđu kožu. Kad sam terao starog Polara, moj ortak nabavi neku svemirsku Meridu. Sednem na nju, ma idi, mislio sam da ne bih izdržao 10 km na njoj a da ne umrem.
A iz ličnog iskustva sa nameštanjem šticne/sedišta/volana/rogova mogu da kažem da je razlika između agonije i odličnog bajka često 1 cm
#10
Postavljeno 01 February 2008 - 07:05 PM
Po meni zavisi za šta ćeš koristiti bajk,dali za trke,za ture od 100-150 km.Sedam godina vozim dunavski i za trku uvek malo dignem sedlo a kad smo pravili ture od 200km onda opet je drugačiji polozaj i sedla a i volana...meni tako odgovara,što ne mora da znači da je tako...sve u svemu inbus ključ u dzep i šteluj tokom treninga voznje dok ne osetiš da je to to.
#11
Postavljeno 02 February 2008 - 07:55 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika