Jump to content


Fotografije

Peugeot Super Competition


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
18 odgovora na ovu temu

#1 MileEater

MileEater
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 28 January 2008 - 09:58 PM

Vec dve godine od kad sa poceo da pedalam (malo ozbiljnije da pedalam) pratim ovaj forum ali nikad nisam imao potrebe da nesto pitam vas iskusne vozace :D
Naime, za dve sezone koliko rekreativno vozim presao sam 3.500km, od toga prosle sezone 2.500km najvise u kratkim turama od 50km, vozim Capriolo Roadster i za tih 50tak km sa njime mi treba oko 1,5h.. Iskreno taj bicikl je frankestajn, nije ni drumas a nije ni MTB, pretezak je.. tako da za ovu sezonu planiram da kupim drumski bicikl, za nov drumas nemam novca a oko mi je balo na Peugeot Super Competition vlasnik trazi za njega 200e, danas sam ga probao i cak sam ga izmerio tezi 13kg vlasnik kaze da je pre desetak godina uvezen iz francuske. Nema papire. Ali uzeo sam broj sasije i provericu u policiji. Kolikom sam primetio, pogon i kocnice su simano, zadnja guma je okej, prednja je vec postala porozna, tockovi su okej.. Sta vi mislite o ovom biciklu? da li vredi te pare? Na sta da obratim paznju.. Ove sezone planiram da predjem oko 5.000km i da prosecnu brzinu podignem sa 25km/h na pa najmanje 30km/h. Pocinjem sa veznjom vec sredinom februara. Da li bi taj bicikl posluzio za tu svrhu?
  • 0

#2 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 January 2008 - 10:44 PM

Daj detaljan spisak opreme, ili jos bolje neku sliku. Ako je kojim slucajem celicni ram i nema samaraljke to vredi 50eura.
Kod nas veliki broj bicikala nema papire, sto ga svrstava u grupu "uvezenih". Gledajuci sa te strane, suludo je davati 200 eura za nesto 10 godina staro,(gde je potrebno ulaganje) kad u toj bransi imas za malo vece pare (ako ne i iste) bolji i noviji bajs.
  • 0

#3 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 28 January 2008 - 10:51 PM

Dobrodosao i na forum,

napisi malo vise informcija o opremi i baci sliku ako imas..

Pretpostavljam da je to neki stariji celicni bicikl.
Naravno prva bitna stvar je koliko novca mozes da izdvojis za biciklo.

Kad bi mogao barem nekih 300-350eur da izdvojis pa da ides na Alu ram + samaraljke (menjaci su integrisani sa rucicama kocnica, šamaras rucicu kad šaltas, odatle samaraljke) jer mislim da se isplati.

Gume, lanac, pakne, to je sve potrosni materijal i nemoj da te to mnogo muci.
  • 0

#4 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 January 2008 - 11:23 PM

Gume, lanac, pakne, to je sve potrosni materijal i nemoj da te to mnogo muci.



Slazem se da je potrosno, ali u globalu nije ni mala cifra koju treba zapostaviti pogotovo ako je stariji bajs.

30 - dve spoljne gume (prosecne)
5 - dve unutrasnje gume
5-10 - paknice za oba tocka
20 - lanac
30 - zadnja kaseta
??? - X gluposti koje jos se stvore ako bajs kompletno sredjujes.

Cene koje sam naveo su okvirne, ni najjeftinije ni najskuplje. Zacas posla jos 100eura ulaganja!
Kod novijih bajseva imas manju verovatnocu da je sve pohabano sto je u startu manje kosta, ako sredjujes da sve bude cakum pakum. 8)
  • 0

#5 MileEater

MileEater
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 29 January 2008 - 12:41 AM

Vec sad mogu da ti kazem da je gotovo sigurno celik. I da nema samaraljke. Menjaci su mu na ramu. Bicikl je definitivno starije generacije I to malo dok sam ga probao, nekako mi je dao utisak prevelikog otpora na pedalama.. mada sam to mozda i ja ispao iz forme u toku zime..
Nisam slikao taj bicikl, ali nakacicu vam slike tog (ili slicnog, nisam siguran) modela, makar cisto da znate kako ram izgleda i o cemu se radi..

Drugo pitanje gde da potrazim dobre drumase polovnjake? Posto ste me gotovo sigurno odvratili od kupovine tog bicikla za te pare.. Trece pitanje vredi li budziti Capriolo Roadstera? trebalo bi mu zameniti vile, staviti uze gume, on je inace ceo od aluminijuma, poradaiti nesto na pogonu?

Attached Thumbnails

  • 1980_3.jpg

  • 0

#6 MileEater

MileEater
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 29 January 2008 - 12:49 AM

A ovo je moj roadster, umesto ravnog volana stavio sam mu zakrivljeni.. znaaaamm da sa onim sajlama od menjaca i kocnica sto strce napred smesno izgleda :mrgreen:

Attached Thumbnails

  • DSC00400.JPG

  • 0

#7 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 29 January 2008 - 01:46 AM

hehehe drumas u dusi, vidi se :mrgreen:

Kod nas su trkacki bajkovi generalno nesto skuplji i mnogo je manji izbor nego mtb. Naleti tu i tamo nesto dobro i za one pare koje sam naveo ali treba imati srece.

Postavi oglas na sajt, ali stavi u naslovu "Kupujem trkacki bicikl", pa vidi da li ce ti se neko javiti. Pogedaj malo ove nase online oglase, okreni ljude vidi dali imaju jos stagod.
Mozes svratiti do Pirane i Partizana ali kod njih nema za male pare.
Takodje listaj i halo oglase. Tako sam ja naleteo na svog Pinarela, veoma povoljno. Nemoj se ograniciti samo na Beograd.

p.s. - Kad bude viska para obavezno stavi neki SPD, SPD-SL,LOOK, etc sistem. Ogromna je razlika.
- Pretpostavio sam da si iz BGa
  • 0

#8 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 January 2008 - 02:01 AM

Ono je "punoletan" bicikl, definitivno batali.
Tvoj roadster na sebi ima nizu klasu delova sto znaci teze delove i nije zgodan za neka budzenja, jer ako stavis nesto bolje nema neku svrhu ako je sve ostalo staro. Za pocetak ako hoces malo buzdenja zameni spoljne gume, ali nemoj ici uze od 28X622 zbog felni. Lakse ces voziti zbog uzih guma.

Viljuska na tvom biciklu je ubedljivo najteza komponenta. Njenom zamenom dobices osetnu razliku na bajsu. Prosetaj do Terana, Pirane... i pogledaj sta imaju od viljusaka u ponudi, obavezno sa zakljucavanjem, a ujedno pogledaj po servisima, klubovima i oglasima stanje i ponudu. Naleti uvek nesto.

Imaj u vidu da i tvoj bajs vredi, koji kasnije mozes prodati i ublaziti troskove novog bajsa.
  • 0

#9 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 29 January 2008 - 10:36 AM

Ma kakav čelik ili aluminijum. Može za delove, ali kad jednom osetiš karbonski ram nema više sile da se vratiš na bilo šta drugo. Ovaj bicikl je i pretežak, 13kg je mnogo, u poredjenju sa 7-8kg koliko imaju današnje drumske mašine to nije mala razlika. Naravno, uvek ostaje i problem cene. Koliko god kilometara da predješ godišnje nije svejedno na čemu ih predješ i kakav je osećaj, koliko se bicikl kvari itd. Prednost čelika je što je elastičan i što praktično - ako se održava može da traje večito a i dobro je zavarljiv (ako nije legiran hromom ili niklom). Mana mu je gustina i ne znam da ga danas bilo ko vozi ozbiljnije koristi. Aluminijum je dosta tvrd, kad ga voziš imaš utisa da sediš na kamenu. Prednosti su mu što ne rdja, mala gustina. Mane su mu što sa godinama postaje krt i posle 40000-50000km nije preporučljivo koristiti ga. Takodje ima veliki stepen osetljivosti na koncentraciju napona - što će reći da kad se pojavi naprslina može još neko vreme da se koristi. Karbonski (kompozitni) ramovi su po meni najbolje rešenje. U suštini radi se o epox smoli armiranoj ugljeničnom tkaninom iz više slojeva što omogućava da se u odredjenim pravcima postiže veća krutost dok je sama elastičnost izuzetna. Postoje i kombinovani ramovi (viljuške od kompozita) dok je sam gornji trougao od aluminijuma. Jedina mana karbona: cena i što kad otkazuje - otkaže bez ikakve najave (nema naprslina i sl.). U svakom slučaju moj ti je predlog da bolje skupiš pare i kupiš nešto ok nego da bacaš pare na krš.. Pošto sam i ja uglavnom u kategoriji koja godišnje rekreativno predje oko 5000km (prošle godine i 2006. sam bio bolji u proseku 10000) mislim da nećeš pogrešiti.. Na kraju krajeva, iako ljudi kažu da to nije uporedivo, znam ljude koji kolima godišnje ne predju 5000km pa kad uporediš koliko njih košta predjeni km i koliko košta isti km na biciklu mislim da se više isplati dati pare za dobar bicikl..
  • 0

#10 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 29 January 2008 - 12:35 PM

ocu i ja karbon :mrgreen:
  • 0

#11 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 29 January 2008 - 12:48 PM

Rade ga Kinezi (tj. Tajvan):

http://www.trigoncycles.com.tw/

a ima i varijanta DYI (tj. do it yourself ili uradi sam):

http://www.bmeres.com/carbonframe.htm

http://www.bmeres.com/carbonframe1.htm

naravno ostaje problem nabavke epoxa i tkanine i sam proces lepljenja (pošto se u profi varijanti radi lepljenje pomoću vakuumiranja kesa i "pečenja" na 160C).

E da, neki proizvodjači stavljaju i ograničenje da ne daju garancije na ram ako je masa vozača veća od 75kg..

Nego kad već pomenuh - ugljenična (ili grafitna tkanina) ne znam da se proizvodi kod nas, ali znam da proces počinje od propilena (kog proizvodi Petrohemija u Pančevu!) pa se dalje od toga dobija poliakronitril (u tzv. Sohio procesu) da bi se od PAN-a dobila vlakna koja se upredaju u tkaninu. Ako neko ima kontakt nekoga ko prodaje tkaninu bilo bi lepo da ga ostavi na ovom forumu :)
  • 0

#12 MileEater

MileEater
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 30 January 2008 - 12:57 AM

Bice onda varijanta da cu ja zameniti viljusku na roadsteru i voziti ga dok ne skupim pare (obijem neku banku :D ) za nesto ozbiljnije.. A ne zaboravi da se nije bas tako lako a ni zdravo igrati sa karbonom, a isparenja propilena i polipropilena su otrovna. Tacno je da PP proizvodi petrohemija, znam coveka koji radi tamo, mada mi je on rekao da sada to ide slabije uglavnom rade Polivinilhlord (PVC) granule..

A svega sto se tice o udubnosti te predjene kilometraze potpuno se slazem sa tobom. Zanimljivo je da mi se roadster ni jednom nije kvario cak ni sajla mu nije pukla.. Stavicu oglas ovde da kupujem bicik, pa kad naidje nesto zanimljivo pitacu i vas za savet..

A za onu temu na forumu "Mi i automobili" imam svastaaa da napisem [-X mada to je kod mene vise bilo u fazonu ja i kamioni i autobusi :!:
  • 0

#13 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 30 January 2008 - 10:51 AM

Kompletno opremljen bicikl s karbonskim ramom ili kombinacijom karbon/aluminijum (polovan) kod nas se kreće od 800-1500 jura. Naravno, kupovina polovnog je uvek kupovina mačka u džaku. Medjutim dobar bicikl ni napolju nije jeftin, Scott Addict ram od 790 grama sa Ultegrom je oko 3000 jura, tj. novo a dobro ni na zapadu nije jeftino. Ako bar malo hoćeš da osetiš blagodeti karbona u Partizanu imaš viljuške od karbona za 50 evra, medjutim ono što pretežno utiče na masu bicikla su ram, pogon i točkovi, tako da stvarno ne znam koliko ti je isplativo da ulažeš u postojeći bicikl - moj ti je predlog skupljaj novce a ono što imaš vozi dok te služi. Hemijskom industrijom Pančevo sam razočaran, karbonska tkanina inače ide ko alva, Airbus A380 i Boeing 787 ga koriste kako bi značajnije smanjili tonažu (kod Boeinga 787 je skoro ceo trup od karbona), a koliko sam skapirao od propilena preko PAN-a do tkanine i nije neki težak proces (naravno nije za kućnu radinost, propilen je i kancerogen gas), ali eto, ne može kod nas ništa da se radi kao na zapadu..
  • 0

#14 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 January 2008 - 04:59 PM

Eh taj carbon.... Mrzim carbonske ramove iz dna duse :twisted:. Mozda zato sto imam 100kg i svaki bi polomio. :D Kroz ruke mi je proslo mnogo karbonaca, gledajuci kako su napravljeni dodje mi da placem.

Stegnem rukom cev od rama, kad osecam pod prstima kako se ugiba. Da ga stegnem sa dve ruke bukvalno bi pukao. I to ram! :evil: Dalje sve govori sto proizvodjaci ne preporucuju ram za vozaca preko 75kg.

Mnogima se desilo da prilikom loseg saltanja lanac se provuce izmedju rama i prednjih lancanika. Ovo bukvalno moze biti fatalno po carbonske ramove!

Simplon Gravity ima mali metalni stitnik koji se srafi ispod rama i sprecava da se to ne dogodi, dok mogi drugi porizvodjaci to nemaju.
  • 0

#15 MileEater

MileEater
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 30 January 2008 - 06:49 PM

Ne definitino cu zameniti viljusku, neka bude karbonska. I vozicu ga tako dok ne dobijem na loto i kupim pravog drumasa! E sad mi reci gde je Partizan, kako, sta sto se tice kupovine viljuske?

A sta mislite o Capriolo Firebird? Da li spisak opreme na njemu obecava?
  • 0

#16 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 30 January 2008 - 06:53 PM

BTW cini mi se da Capriolo ili Planet drze karbonske viljuske za drumase, cena oko 100eur ako se dobro secam... jedan prijatelj je kupovao pre 2 godine
  • 0

#17 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 January 2008 - 07:16 PM

Ne definitino cu zameniti viljusku, neka bude karbonska. I vozicu ga tako dok ne dobijem na loto i kupim pravog drumasa! E sad mi reci gde je Partizan, kako, sta sto se tice kupovine viljuske?

A sta mislite o Capriolo Firebird? Da li spisak opreme na njemu obecava?



STOP :!: Carbonska viljuska na onaj bajs NIKAKO. Prvo sto ces novu specijal viljusku sa ostalim troskovima platiti vise nego sto ces realno dobiti za ceo tvoj bajs.

Drugo, poremetices geometriju celog rama.
Trece, Moras kupiti i novu prednju kocnicu, jer V-Brake nepase.
Cetvrto, Moras menjati i lulu.
Peto, u carbonske viljuske ide iskljucivo uska spoljna guma (do 25X622), a tvoja felna nije za te gume.
Sesto, sama felna i guma.
Sedmo, ruke da ti sve to neko uradi.
Osmo, zar je potrebno jos? :shock:

Doduse postoje carbonske viljuskke koje bi pasovale kod tebe bez svih ovih izmena, ali ne kod nas. Bolje zaboravi.

Ako hoces bas drugu viljusku pogledaj neku air sa lockom, do nekih max 50-70eura.Obidji servise, preko toga nemas racuna sem ako imas para za bacanje.

P.S. Na Ciklonautu imas oglas br.903 pogledaj!

specijalka WHEELER 6100
- full Shimano 105
- felne Rigida ultimate power DP18
- gume Kenda (skoro stavljene)
- bez ulaganja spremno za sezonu
- cena: 300e.
Stefan
064/282-5043
  • 0

#18 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 30 January 2008 - 09:37 PM

Mene je strah od te specijalke. To k'o da ti neko nudi novi BMW3 za 1000E. Nešto tu nije kako treba.
  • 0

#19 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 31 January 2008 - 09:39 AM

Ograničenje od 75kg na koje pojedini proizvodjači daju garanciju ne važi za vrhunske marke kao što su Pinarello, Colnago, Scott itd. S druge strane, nisu ni sve karbonske tkanine istih svojstava. Znam da su kod nas titanijumski ramovi raritet, ali mene sad neko da tera nazad na aluminijum ili čelik mislim da bih batalio da vozim. Ne mogu za sebe da kažem da spadam u lakšu kategoriju i u prvo vreme sam bio dosta skeptičan po pitanju CFRP-a (što i jeste pravi naziv onoga od čega su ramovi - carbon fiber reinforced plastic), medjutim ako je dobar za avione, za sportske automobile, za armiranje betona umesto čelika ne vidim razlog zašto ne bi bio dobar za bicikle.. A380 ne bi mogao da leti da nije bilo ugljeničnih vlakana.. Treba li nešto više reći.. A evo i tabele sa uporednim podacima:
http://www.chm.bris.... ... istry.html
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika